... Te onnelliset, jotka saatte ....
Tämä puolen vuoden kissanhännän veto verottajan kanssa päättyi ikävästi tappiokseni - olen kantanut älyttömän määrän paperia ja kuitteja verotoimistoon mutta tulos on ollut enintäänkin välttävä.
Kun ensimmäinen lappunen kolahti luukusta, oli sydän parka laueta siihen paikkaan, kun loppusumman näin - vaikkakin tiesin kyllä odottaa jonkinmoista mätkäystä - olin verottajalle ... ööh .. tarkalleen velkaa 13503,73€ (olisi kai pitänyt maksaa edes myyntivoitoista osa etukäteen ). Ei muuta kuin lappua takaisin kaikkine vähennyksineen ja tulonhankintakuluineen - sitten näistä onkin käyty keskustelemassa ja perustelemassa ainakin sen viisi kertaa... no ... nyt sain uuden lapun postissa; oli tuo summa vähän pudonnut, enää VAIN 11244,02€. No kai tuohon tyytyminen - sainhan vähennyksiin tungettua paljon sellaista, jonka en olisi ikinä uskonut niihin kelpaavan, toisaalta lakisääteisten vähennysten kanssa oli paljon enemmän ongelmia (jotenkin omituista).
Jos nyt suinkin saan vielä valittaa niin on jotenkin kohtuuntonta, että toinen säästää koko pienen ikänsä työpalkkojaan samaan rahastoon ja sitten kun tuurilla myyt ne juuri oikeaan aikaan niin verottaja rankaisee oikein kunnolla ... Toivon vilpittömästi, että minun verorahani menisivät esim. jonkun yksinhuoltaja äidin saamaan avustukseen tai johonkin muuten eettisesti järkevään asiaan - vi**uttaa, jos rahat menee joko jonkun Itä - Uzbekistanin varaministerin sijaisen kestitsemiseen tai Lipposen kurkusta lounaana alas.