Veroehdotukset -mätkyjä vai palautuksia?

  • 52 497
  • 583

Veroehdotukset -mätkyjä vai palautuksia?

  • Euroja tulee

    Ääniä: 581 70,2%
  • Euroja menee

    Ääniä: 114 13,8%
  • Euroja ei tule eikä mene

    Ääniä: 66 8,0%
  • En ole saanut vielä veroehdotusta

    Ääniä: 67 8,1%

  • Äänestäjiä
    828

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Valtio on jälleen muistanut kansalaisiaan kirjeillä. Miten on; saitko takaisin (hiphei!) vai joudutko maksamaan (fak juu, valtio!)? Allekirjoittanut sai peräti 440 jourua takaisin, jonkinlainen joulu on turvattu! :)
 

theref

Jäsen
Eipä ole vielä ehdotusta näkynyt. Minne lie jäänyt koko lappu? Olisihan tuo hauska tietää, mitä verosetä on tuumannut tulojen ja verojen suhteesta. Eihän tässä mikään kiire ole, kunhan nyt vaikka parin viikon sisällä tulisi että olisi sitten tarpeen vaatiessa aikaa etsiä omat kuitit esiin. Eihän niitä nyt etukäteen...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Joo minäkin myös voisin ottaa ehdotukseni vastaan, sillä edellisinä vuosina sieltä on tullut aina 1000-3000 vanhaa rahaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tästä tulee sota: tuli 800 euroa mätkyjä kun olin laskevinani että satasen verran pitäis olla plussalla. Ei hyvä, en tiedä onko vika minussa vai verotoimistossa mutta erittäin hartaasti toivon että jälkimmäisessä...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mätkyjä tuli jonkun verran. Mutta kuitenkin sen verran vähän että vähennysten jälkeen luulen olevani aika plus/miinus nollassa....
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Alati ahne valtio haluaa lisää rahaa, vaikka päinvastoin piti olla. Vartavasten olin viimevuodelle hankkinut verokortin, jossa pidätysprosentin piti olla jonkin verran korkeampi kuin se laskennallisesti olisi pitänyt olla. Mutta ei. Prkle :mad:

No, vähän saan fiksattua jälkiveroja alaspäin esim. matkavähennyksillä, mutta ei se silti taida riittää. Veikkaan, että joudun kumminkin vielä pulittamaan 500...700 eurooppalaista.

Juu, ja se kunnallisveroäyrikin nousi tälle vuodelle ainakin meilläpäin. Loistavaa! Ei sen puoleen, kunta pelasti juuri paikallisen jäähallin ajautumasta salibandyhalliksi ostamalla koko osakekannan edulliseen hintaan. Siinä oli äyrit oikeassa käytössä! Kakkosdivaria nähdään siis ensikaudellakin :cool:
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
200 ekeä!

Joulu on taas, joulu on taas...
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Jees, tänä vuonna tulikin yllätys, tuli takaisin enenmmän kuin olin uskonut n. 1200 €.

Joululoma ja -lahjat läheisille taitaa olla turvattu.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Joku 200-300€ takaisin, riippuen sitten vielä vähennyksistä.
 

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Mätkyjä toistaiseksi joku 1600 ekeä, tosin vielä pitää tapella matkakustannuksista. Joka vitun vuosi sama kiukuttelu, kuka se käyttikään slogania "rautalankaa on vielä jäljellä" tmsp.?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Ottaa päähän ja rankasti. 100 euroa tuli mätkyjä, vaikka nimenomaan hain prosenttiin korotusta viime vuoden loppupuolella. 100 euroa tuntuu työttömän kukkarossa yllättävän paljon, mutta toivottavasti joulukuuhun mennessä jotain hommaa jostain saisi. No, ensi vuonna tuleekin sitten palautuksia kun on täksi vuodeksi nostettu prosenttia ja tulot jäävät pieniksi.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
154 euroa mätkyjä muistaakseni. Alkaa pikku hiljaa pänniä se, että pienistä tuntitienisteistään ja opintotuistaan joutuu jatkuvasti maksamaan mätkyjä.

Muutama veroviranomaisille lähetetty tosite tulee kuitenkin todennäköisesti pienentämään tuota summaa reilusti. Toivottavasti.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
damn, en edes uskalla avata kun kyseinen kirje putoaa luukusta, sehän voi sisältää vaikka pernaruttoa, no kyllähän verottaja ymmärtää, että silloinhan ne on tavallaan kuitattu, kun vastaanottaja "ei saa" kirjettä. :D

veikkaan...hmmm never mind ;)

EDIT: tosin en ole veroehdotuksen piirissä, mutta voin ehdottaa verottajalle kyllä veromääräni:D
 

Demari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja Real Madrid
Voikun tienaisin niinpaljon että joususin maksaan veroja :) enivei muuten taloudellisesti on kannattavampaa saada mätkyjä kun saada takas 0% korolla :)
 

theref

Jäsen
Demari

Miten niin saada takaisin 0% korolla? Eikös niistä palautuksistakin makseta jotain naurettavan pientä korkoa, mutta korkoa kuitenkin. Ainakin itse muistelen noin olleen aikaisempina vuosina. Nytpä en ole ehtinyt vielä niin tarkkaan katselemaan, viivan alla oleva summa riittää ensi alkuun.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kyllä veronpalautuksiin käsittääkseni lasketaan joku 7% korko. Tavallaan ihan mukavaa ensin maksaa vähän vuoden ajan ja sitten saada paljon kerralla. Itse on kuitenkin niin löysäpää, että ei osaa säästää menoissa sitä 20€ kuussa, joten on mukavaa, että valtio tekee sen minun puolesta niinkuin on tehnyt jo jokusen vuoden.
 

äijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itähelsinkivantaan Jokerit
Kikkailu kannattaa,

sillä itselläni oli 4 eri verokorttia viime vuonna. Ja kaikki olivat nk. muutosverokortteja.
Jälkiveroa kertyikin vain noin 2,75€ per kuukausi.
Pidän siis "kikkailuani" melkoisen onnistuneena.

P.S. Jotkut ihmiset tykkäävät maksaa enemmän ja saada sitten jouluksi ison läjän fyrkkaa. Mikäs siinä, mutta minä kun olen sen verran impulsiivinen persoona, että otan rahat mielummin heti...
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eipä juuri kannata valtiolle rahojaan lainata. Palautuksille maksetaan korkoa viitekorko miinus 2%-yksikköä, eli pari prosenttia.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Tilille tärähtää joulukuussa 757 €, jolla onkin hyvä suunnistaa perinteiselle pikkujoulureissulle aikuisten puuhamaahan eli itänaapuriin.

- Rolf Paski -
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös