Veroehdotukset -mätkyjä vai palautuksia?

  • 52 501
  • 583

Veroehdotukset -mätkyjä vai palautuksia?

  • Euroja tulee

    Ääniä: 581 70,2%
  • Euroja menee

    Ääniä: 114 13,8%
  • Euroja ei tule eikä mene

    Ääniä: 66 8,0%
  • En ole saanut vielä veroehdotusta

    Ääniä: 67 8,1%

  • Äänestäjiä
    828

Baldrick

Jäsen
Toissavuonna sain palautuksia 8€. Tein korjaukset, ja sain palautusta 1400€. Viime vuonna sain mätkyjä reilut 700€. Tein korjaukset, ja homma kääntyi niin että sainkin 14€ palautuksia. Ja nyt tänä vuonna sain reilut 600€ palautuksia. Tein korjaukset, ja nyt tulen saamaan joulukuussa vajaat 2200€ palautuksia

Kilometrit vai millä verukkeilla olet saanut noita korjauksia tehtyä tuollaisten summien edestä?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kilometrit vai millä verukkeilla olet saanut noita korjauksia tehtyä tuollaisten summien edestä?

Hyvin suurelta osin kilometrit. Olen ajellut hyvin paljon, osin "kiitos" sekalaisen työhistorian muutaman viime vuoden ajalta (mutta se ei tähän ketjuun kuulu sen kummemmin). Mutta juuri siksi olenkin itse hyvä esimerkki, että muistakaa tehdä ne korjaukset
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Varmaan jo kaikille on postista tipahtanut esitäytetty veroilmoitus. Itsellä on paljon täydennettävää, osittain lisättävä tuloja ja osittain vaadittava vähennyksiä, jotka ei siis sisälly esitäytetylle. Osa vaatimuksistani (pääomatulojen hankkimiseen liittyen) on vähintäänkin tulkinnanvaraisia, vaikka mielestäni perusteltuja. Kannattaakohan täydentää tiedot Omaverossa vasta juuri ennen määräaikaa? Ajattelin, että jos nyt jo täydennän ajoissa, ne joutuu ekstatarkkaan syyniin, koska jengi taitaa tyypillisesti laittaa vasta viimehetkillä veroilmoitukset sisään.

Onko jollain tuoretta kokemusta verottajalla työskentelystä? Osaisi varmaan kommentoida joutuuko hätäisimmät ilmoittajat innokkaiden verovirkailijoiden syyniin ja pääseekö mattimyöhäset helpommalla. Yleensä en tykkää roikuttaa asioita viimetinkaan, mutta euromääräinen intressi on itselleni suuri (1900 euron vähennykset), joten en hätiköi. Luulisi, että niillä on myös jotain euromääräisiä rajoja, joiden ylittäminen johtaa tarkasteluun. Tyyliin vähennysvaatimus pääomatuloista yli 2500 euroa tai kotitalousvähennys yli 4000 euroa tms. Olisi mukava tietää misssä "rajat" menee.
 

Turisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naisten lentopallomaajoukkue
Verottajan aikataulut on muuttunut eli ihan sama koska sinne palauttelee omia korjauspyyntöjä. Ennen vaadittua päivää toki :) Oma verotus valmistui viime vuonna vasta lokakuussa, palautukset tuli joulukuussa. Kauniimpi puolisko sai palautukset elokuussa. Tämä myöhäinen palautus ja verovirkailijoitten ”kiire” on muinaisjäänne historiasta....
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Rapiat tonni palautuksia, kuten yleensä, ja pari lisää suunnilleen tulee vähennyksistä, enimmäkseen matkakulu-.

Yhden kerran olen elämässäni saanut mätkyjä, joskus noin 25 vuotta sitten. Niin paljon vitutti maksaa, että olen sittemmin pitänyt huolta ettei niitä enää tule. Enkä ole mikään matemaatikko edes. Jokainen aikuinen osaa tämän jos haluaa. Kaikki ei ilmeisesti halua, muutenhan meillä ei olisi näitä rainerfrimaneja, joilta menee omakotitalot lisäverojen maksuun.
 
Viimeksi muokattu:

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Palautuksia tulee reilu sata euroa. Oikeastaan omaa laiskuutta tämä. En jaksanut sadan euron takia hankkia uutta verokorttia joulukuussa ja nyt nämä palautukset osuu armeijan kohdalle, joten enemmän hyötyäkin niistä nyt on. Tai siis kohta.
 
K

Kiekkokatsoja

Rapiat tonni palautuksia, kuten yleensä, ja pari lisää suunnilleen tulee vähennyksistä, enimmäkseen matkakulu-.

Yhden kerran olen elämässäni saanut mätkyjä, joskus noin 25 vuotta sitten. Niin paljon vitutti maksaa, että olen sittemmin pitänyt huolta ettei niitä enää tule. Enkä ole mikään matemaatikko edes. Jokainen aikuinen osaa tämän jos haluaa. Kaikki ei ilmeisesti halua, muutenhan meillä ei olisi näitä rainerfrimaneja, joilta menee omakotitalot lisäverojen maksuun.
Soitto verotoimistoon. Antaa tuloarvion, tarvittaessa kertoo vähennykset ym jutut, ja ne laskevat veroprosentin.
Julkkiksilla on toisinaan omia kuvitelmia asioista, joten perseelleen menee.

Mulle tulee pieni summa palautusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös