Veroehdotukset -mätkyjä vai palautuksia?

  • 52 499
  • 583

Veroehdotukset -mätkyjä vai palautuksia?

  • Euroja tulee

    Ääniä: 581 70,2%
  • Euroja menee

    Ääniä: 114 13,8%
  • Euroja ei tule eikä mene

    Ääniä: 66 8,0%
  • En ole saanut vielä veroehdotusta

    Ääniä: 67 8,1%

  • Äänestäjiä
    828

Nenna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lopen Uupuneet Sohvaperunaurheilijat.
eijole

Verokarhu vielä ehdotuksella muistanut minua kun muodostuu leipä monesta pienestä purosta ja kaikki ovat eri verotulotyyppejä... jos jussiksi tipahtaisi luukusta ehdotelma, jota sitäkin vielä joutuu muuttamaan kun jotain uupuu.

Veikkaanpa kuitenkin, että joutunen jotain pulittamaan kunhan aika koittaa, vaan mitäpä pienistä summista...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Eipä oo tännekään mitään kuulunu. Rovaniemellä asustellaan eikä kyllä ole samassa taloudessa sijaitseva emäntäkään mitään kuullu. Aikaisempina vuosina on tullu ihan ajoillaan..
 

Jeepeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Islanders
Palautuksia tuli semmoinen summa, ettei edes suuri kasvoton verottaja taivu niitä maksamaan, eli 4,02 euroa. Pidän tämän summan mielessäni ja ensi vuoden mätkyistä vähennän summan, jos sitä ei ole jo tehty.
 

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Himpun verran yli 400 euroa uhkaa laittaa mulle joululahjaksi. Pitänee räknäillä mahtaisko saada kilometrikorvauksista muutamia lisäeuroja.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Laiskuuttani en käynyt korottamassa veroprosenttia ja olin siksi ihan varma että nyt tulee maksettavaa, joten 90 euron palautus oli erittäin positiivinen yllätys.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
On tämä elämä ihmeellistä. Tuolta 90-luvun alusta alkaen tuli yli 15 vuoden ajan aina mätkyjä tai meni tasan. Viime vuonna sitten sain vähän takaisin, ja nyt napsahtaa jo 495 erkkiä mulle päin. Vaimollekin tulee reilu viissataa takaisin, eli tonni budjetoimatonta joulurahaa Pahain talouteen. Kliffaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Laiskuuttani en käynyt korottamassa veroprosenttia ja olin siksi ihan varma että nyt tulee maksettavaa, joten 90 euron palautus oli erittäin positiivinen yllätys.

Kohtalotoveri. Itse myös jotenkin perseilin vähän tuon prosenttikorotuksen kanssa, kun lainakorot laski. Sitten kun vihdoin ain aikaiseksi, niin virastosta sanoivat, että mätkyjä tulee, niin että tuntuu. Lähes 1000 euroa.

No, tänään nuo paska jäykkänä odottamani paperit saapui ja yllätyksekseni olenkin saamapuolella rontti satasen verran. Huh huh....
 

Bay

Jäsen
Vähän reipas 2000 euroa palautusta oli ehdotuksessa. Sain maksimikotitalousvähennykset läpi, vielä lisäsin n. 4500 euroa työmatkakuluja niin eiköhän summa tuosta vielä nouse.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Noin 900 euroa mätkyjä, mutta eipä ollut kotitalousvähennys päätynyt esitäytettyyn veroilmoitukseen asti, vaikka on viime vuonna vero.fi-palvelun kautta ennakkoveroon vaikuttanutkin. Ihmeellistä sinänsä tämä valtion it-palvelun "toimiminen". Lopputulema on aika lähellä nollaa, kunhan uusi verotuspäätös tulee.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kenkää tuli muutama kuukausi ennen vuodenvaihdetta, joten Veroja tuli maksettua aika reippaasti tuloihin nähden. Tämän ansiosta palautuksia 2058€ ennen työhuonevähennystä, mikä tuntuu oikein mukavalta summalta. Emäntäkin kuittasi neljä numeroisen summan, joten verosuunnittelumme on mennyt aivan poskelleen, mutta haitanneeko tuo mittään.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Hah, ensimmäistä kertaa elämässäni pääsen maksamaan jäännösveroa, kokonaista 10,68 €! Millähän konstilla tuon ehtii saada säästettyä eräpäivään mennessä? Jätän kaksi tuoppia juomatta? Not.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Hah, ensimmäistä kertaa elämässäni pääsen maksamaan jäännösveroa, kokonaista 10,68 €! Millähän konstilla tuon ehtii saada säästettyä eräpäivään mennessä? Jätän kaksi tuoppia juomatta? Not.


Mitämitä? Mulla oli viime vuonna jäännösveroa saman verran, itse asiassa 10.42€, ja siinä luki että ei tarvitse maksaa, koska on niin pieni summa. raja muistaakseni oli jossain 15e tuntumassa.

Ja asiaan, palautuksia tuli huikeat 120e. Siitä mukavat joulurahat vaikka tyttöystävän lahjaan tai tapaninpäivän tansseihin?
 
Onko kaikille jo tullut korjattu veropäätös? Täältä vielä puuttuisi ja tuntuu että kaikille se on jo tullut. Ilmeisesti niin iso palautus tulossa että Katainen porukoineen miettii miten sen maksaminen onnistuu...
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Onko kaikille jo tullut korjattu veropäätös? Täältä vielä puuttuisi ja tuntuu että kaikille se on jo tullut. Ilmeisesti niin iso palautus tulossa että Katainen porukoineen miettii miten sen maksaminen onnistuu...

Ainakin tänne on tullut noin suunnilleen kuukausi sitten. Palautusta on tulossa yli 2 k€.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Korjattu verotuspäätös tuli alkuviikosta. Vähän ehti jo hermostua, että missä se oikein viipyy. Kyllä se Chucknorris sinullekin tulee pian, huoli pois. Tämän kuun aikanahan kaikkien pitäisi saada se.

Ihan mukava fiilis, kun noin 400 euron mätkyt muuttui noin 650 euron palautuksiksi.
 

puhis

Jäsen
Suosikkijoukkue
hpk/cocks
Onko kaikille jo tullut korjattu veropäätös? Täältä vielä puuttuisi ja tuntuu että kaikille se on jo tullut. Ilmeisesti niin iso palautus tulossa että Katainen porukoineen miettii miten sen maksaminen onnistuu...

Täältä puuttuu kanssa....

Kai ne miettivät mistä saavat niin ison repun jolla tuoda kaikki veronpalautukset mulle...
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Veroehdotukset kannattaa tosiaan käydä ajatuksella läpi, vaikka ne aina ennen olisisvat kunnossa olleetkin. Tällä kertaa omalla kohdallani kävi niin, että korjatussa veroehdotuksessa ei oltu huomioitu työmatkavähennyksiä ollenkaan, vaikka olin ne asianmukaisesti verotoimistolle ilmoittanut. Asian sai korjattua ihan soittamalla.

Tässä voisi tietenkin keskustella siitä, miksi verovelvollisen huolimattomuuksia voidaan epäillä veropetoksiksi, mutta verottajan huolimattomuus on vain kömmähdys jonka verovelvollisen pitää huomata.
 

Bay

Jäsen
Veroehdotukset kannattaa tosiaan käydä ajatuksella läpi, vaikka ne aina ennen olisisvat kunnossa olleetkin. Tällä kertaa omalla kohdallani kävi niin, että korjatussa veroehdotuksessa ei oltu huomioitu työmatkavähennyksiä ollenkaan, vaikka olin ne asianmukaisesti verotoimistolle ilmoittanut. Asian sai korjattua ihan soittamalla.

Tässä voisi tietenkin keskustella siitä, miksi verovelvollisen huolimattomuuksia voidaan epäillä veropetoksiksi, mutta verottajan huolimattomuus on vain kömmähdys jonka verovelvollisen pitää huomata.

Tuntuu muutenkin että aina kannattaa keväällä tuleva veroehdotus palauttaa tarkistettavaksi. Vaimolle oli ehdotuksessa tulossa palautusta n. 800 euroa, mutta kun laittoi takaisin tarkastettavaksi niin lopullisessa päätöksessä palautusta tuli yli 2000 euroa. Ei tietoa miten tuo muuttui noin paljon koska työmatkakuluja ei ko. vuodelta ollut hoitovapaan takia ja kotitalousvähennyksetkin oli jo ehdotuksessa huomioitu. Monena vuonna vaimo on saanut useamman satasen tarkastuksen jälkeen enemmän kuin ehdotuksessa vaikka työmatkakulutkaan eivät ole menneet kuin parilla kympillä yli omavastuun.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tässä voisi tietenkin keskustella siitä, miksi verovelvollisen huolimattomuuksia voidaan epäillä veropetoksiksi, mutta verottajan huolimattomuus on vain kömmähdys jonka verovelvollisen pitää huomata.
Voisitko antaa esimerkin tällaisesta verovelvollisen huolimattomuudesta, joka voidaan tulkita veropetokseksi?
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1400€ tulee takaisin. Sama linja ollut useampana vuotena. Vaikka matkat etukäteen verottajalle ilmoittaa, niin siitä ensimmäisestä ehdotuksesta ne aina puuttuvat. Eivätkä veroprosenttiakaan niin paljon verokorttiin muuta ennakkoon, että saisi verotuksen osumaan kohdalleen.

Tosin eihän tuo haittaa, kyllä noille palautuksille joulun alla aina on käyttöä löytynyt. Ja löytynee tänäkin vuonna.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
334€ tulee vaikka päivääkään en ole töitä tehnyt. Täytyy kyllä sanoa, että yllätyin erittäin positiivisesti. Kyllä rahalle aina käyttöä löytyy. Varsinkin tuossa joulun alla, eikös ne sillon tilille napsahda? Viime vuonna oli +/- 0.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Levottomat 1599,06 € palautuksia. Eli prosenttia alas hieman. Mukavaahan tuollaisen summan saanti on.... joulukuussa... Blaah.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös