Laiskuuttani en käynyt korottamassa veroprosenttia ja olin siksi ihan varma että nyt tulee maksettavaa, joten 90 euron palautus oli erittäin positiivinen yllätys.
Hah, ensimmäistä kertaa elämässäni pääsen maksamaan jäännösveroa, kokonaista 10,68 €! Millähän konstilla tuon ehtii saada säästettyä eräpäivään mennessä? Jätän kaksi tuoppia juomatta? Not.
Onko kaikille jo tullut korjattu veropäätös? Täältä vielä puuttuisi ja tuntuu että kaikille se on jo tullut. Ilmeisesti niin iso palautus tulossa että Katainen porukoineen miettii miten sen maksaminen onnistuu...
Onko kaikille jo tullut korjattu veropäätös? Täältä vielä puuttuisi ja tuntuu että kaikille se on jo tullut. Ilmeisesti niin iso palautus tulossa että Katainen porukoineen miettii miten sen maksaminen onnistuu...
Veroehdotukset kannattaa tosiaan käydä ajatuksella läpi, vaikka ne aina ennen olisisvat kunnossa olleetkin. Tällä kertaa omalla kohdallani kävi niin, että korjatussa veroehdotuksessa ei oltu huomioitu työmatkavähennyksiä ollenkaan, vaikka olin ne asianmukaisesti verotoimistolle ilmoittanut. Asian sai korjattua ihan soittamalla.
Tässä voisi tietenkin keskustella siitä, miksi verovelvollisen huolimattomuuksia voidaan epäillä veropetoksiksi, mutta verottajan huolimattomuus on vain kömmähdys jonka verovelvollisen pitää huomata.
Voisitko antaa esimerkin tällaisesta verovelvollisen huolimattomuudesta, joka voidaan tulkita veropetokseksi?Tässä voisi tietenkin keskustella siitä, miksi verovelvollisen huolimattomuuksia voidaan epäillä veropetoksiksi, mutta verottajan huolimattomuus on vain kömmähdys jonka verovelvollisen pitää huomata.
Kertokaas joku fiksumpi. Oman asunnon korot. Saako ne kaikki takaisin palautuksissa vai jonkun tietyn osan? Eli jos olen maksanut oman asunnon korkoja viime vuonna 1500€ niin onko koko summa vähennyskelpoinen?
Taitaa olla tälle vuodelle lähellä samaa vähennysprosentit. Ehdotuksessa tietenkin ilmoitetaan koko summa, josta verovirkailija koneelle naputtelee summan ja softa raksuttaa hyväksytyn määrän euroja.28 pinnaa ja 30 pinnaa ensiasunnosta. Nehän vähennetään ensisijaisesti pääomatulosta ja jos ei pääomatuloja ole, alijäämähyvityksenä ansiotuloista menevistä veroista.