Juurikin näin. Tuossa luvussa on koko ajan ollut kyse termistä "casualties" eli tarkoittaa juurikin myös haavoittuneita, kadonneita, yms.Niin, tuo twiittaaja itse on laittanut deceased. Twiitin kuvan kun kääntää Google Lensellä, niin käännös puhuu tappioista. Itse olen siinä oletuksessa ollut aina, että kyseisessä luvussa on kuolleet + haavoittuneet.
"Moscow's troops have sustained around 484,030 casualties since the Kremlin launched its full-scale invasion of Ukraine in February 2022, according to statistics published by Kyiv's armed forces."
"U.K. Defense Ministry estimated earlier this month that total Russian casualties likely stands at more than 465,000. French Foreign Minister Stéphane Séjourné told Latvia-based Novaya Gazeta Europe in an interview published on May 3 that Paris put total Russian casualties at around 500,000, with around 150,000 fighters killed."
Russia suffers highest daily casualties of war so far: Kyiv
Russia lost 1,740 troops in a single day, marking the highest daily casualties since the start of the war more than two years ago, Ukraine's military said.
www.newsweek.com
Hyvin lähellä nuo Ukrainan arviot on kuitenkin länsimaiden arvioiden kanssa. Casualty on siksi turvallinen termi, että siinä ei pidä tietää, kuoliko kohde lopulta. Osa casualty-statuksen saaneista kuolee, osa palaa rintamalle myöhemmin.Ukraina on tahallaan epäselvä noiden tappioiden arvioinnin kanssa. Heillä ei oikeasti ole kuin arvio moneenko osui ja vielä hatarampi arvio kuoliko vai haavoittuiko kohde. Lisäksi haavoittunut saattaa kuolla useamman päivän päästä jossain ihan muualla. Tai sitten palata kohta juoksuhautaansa, kun on saanut laastarin pakaraansa.