Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 9 994 688
  • 61 459

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Venäläiset kun saavat tykkinsä asemiin niin ei homma jää kiinni a-tarvikkeen puutteeseen, sitä on ilmeisesti tuosta saattueessa suurin osa.

Ukrainalaiselle pitäisi saada toimitettua jotakin sellaista kalustoa jolla nuo tykit saadaan pois pelistä, panssarintorjunta aseet tai Stingerit eivät sovellu vaan tarvitaan jotakin risteilyohjuksen tyyppistä kalustoa. Tulenjohto on sikäli aika helppoa että tuliasemat näkyvät satelliittikuvissa.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Venäjän kohdalla voidaan puhua rosvokapitalismista jolle on ominaista sisäpiirikaupat, veronkierto, kavaltaminen, harmaa talous ja korruptio. Neuvostoliiton hajottua valtion omaisuus jaettiin epämääräisesti oligarkkien kesken, asia mistä maa ei ole vieläkään toipunut.
Tähän kun lisätään olematon omaisuuden suoja, on kasassa melko hieno paketti. Ylsi väärä sana ja tekaistu veropetos- tai muu syyte vie yrityksen johdon lukkojen taa ja omaisuus jaetaan parhaiden kavereiden kesken.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
En toki väitä vastaan sotilasasiantuntijalle, mutta mulla on edelleen hyvä kutina, että tuolle letkalle on kehitelty suunnitelma lähempänä Kiovaa (mahdollisesti jenkit auttaa tässä?). Kiovasta ei ehkä haluta irrottaa miehiä pitkän matkan päähän, eikä kannatakaan kun se pysähtyi itsestään. Aseita tulee lisää Ukrainaan jatkuvasti, kovan tason panssaritorjuntaa, edelleen dronet ja myös tykistöä on ukrainalla.

Mutta katsellaan, toivottavasti olen oikeassa, mutta voin todellakin olla myös väärässä.

Kun possujuna on ollut holdissa, Ukraina on ainakin saanut merkittävästi lisää aikaa vahvistaa pääkaupungin puolustusta, tehostaa väestönsuojelua sekä saada täydennystä aseistukseen EU-mailta saatuina avustuksina.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Kun possujuna on ollut holdissa, Ukraina on ainakin saanut merkittävästi lisää aikaa vahvistaa pääkaupungin puolustusta, tehostaa väestönsuojelua sekä saada täydennystä aseistukseen EU-mailta saatuina avustuksina.
Näin itsekin tuon ajattelen. Lisäaika, joukkoja ei kannata hajottaa tuon takia pitkän matkan päähän ja kun muutenkin possujunaan meneminen näyttää niin surkealta. Johonkin kaupungin porteille kun sen kosauttaa, niin ei ole hetkeen tulossa uutta possujunaa.
 
Kiovassa asuvaan ja nyt Kiovan lähettyvillä oleilevaan/piileskelevään naispuoliseen tuttavaan tuli oltua yhteydessä pariin otteeseen ja ilmeisen paha tilanne siellä on ainakin siviilien kannalta.

Ilmeisen toiveikas ei ollut että tämä hyvin päättyisi ukrainalaisten näkövinkkelistä. Suhteellisen surutta siellä on siviilejä teurastettu, kokonaisia perheitä myöten pahimmillaan.

Ilman lännen sotilaallista apua ei enää uskaltanut toivoa mitään hyvää tulevaisuudelta.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Onko täällä joku asiantuntija, joka osaisi sanoa ovatko nämä Kiovaan paukkuvat pommit nyt thermopommeja? Twitter täynnä eri kameroilla kuvatuista räjähdyksistä. Näyttäisi melko kovalla paineella tulevan ja palavan nopeasti pois.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tuo näyttää mielestäni aika tavanomaiselta räjähdykseltä. Ohjusisku? Tässä mallivideota miltä TOS-1 näyttää:





Mutta korostan edelleen, että en ole mikään asiantuntija.

Sama. Veikkaan iskender kebabia. On noi järkyttävän näköisiä ja kokoisia räjähdyksiä. Tos-1 maksimikantama siis 6km ja tuossa youtube videolla tosiaan Tos-1 ja miltä se tuho näyttää.

En ole myöskää asiantuntija tällä saralla.
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
https://kyivindependent.com/uncateg...-will-no-longer-capture-russian-artillerymen/

Commander of Ukraine Special Forces says Russian artillerymen will no longer be spared in response to bombing of civilians:

"Every crew, commander, driver, or guide - will be slaughtered like pigs. Call your mother, tell her you are going to die. We are not death, we are worse!"

Jos tuohon on uskominen, siellä ruvetaan ottamaan Ukrainassa silmä silmästä. Nyt loppuu vieraanvaraisuus. Kaikki vaan mullan alle, kysymättä. Enkä ihmettele.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tämä on kova juttu, jos pitää paikkansa ja kertoo, että Ukrainan vastarinta on hemmetin kovaa ja myös suunnitelmallista. Tämä on yksi syy miksi possujuna jatkaa vielä elämäänsä. Ukraina pystyy pitämään paketin kasassa ja keskittyä olennaiseen sekä priorisoida kohteet. Saavat pidettyä isompia ja tehokkaita yksiköitä juuri siellä, missä niitä tarvitaan eniten juuri tällä hetkellä.





https://kyivindependent.com/uncateg...-will-no-longer-capture-russian-artillerymen/

Commander of Ukraine Special Forces says Russian artillerymen will no longer be spared in response to bombing of civilians:

"Every crew, commander, driver, or guide - will be slaughtered like pigs. Call your mother, tell her you are going to die. We are not death, we are worse!"

Jos tuohon on uskominen, siellä ruvetaan ottamaan Ukrainassa silmä silmästä. Nyt loppuu vieraanvaraisuus. Kaikki vaan mullan alle, kysymättä. Enkä ihmettele.
Tämä on juurikin oikein ja juuri se, miten asia pitää toteuttaa. Nämä pommittavat siviileitä, jolloin ainoa ratkaisu on lopettaa heidät. Ja siaksi kutsuvat ja sikoja nuo ovatkin.
 

ijuka

Jäsen

Tämä ylen rohvessoriasiantuntija on kyllä niin todellisuudesta vierautunut kuin olla voi. "Joo ei aseapua saisi kyllä antaa, se on vastoin sopimuksia ja ne voi tulkita niin ja niin" eli pitäis vaan vierestä katsoa kun toinen suorittaa kansanmurhaa eikä välitä säännöistä tippaakaan? Varmaan kun heristää sormea ja sanoo "soo soo" se auttaa tosi paljon.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Tämän ketjun ehdoton lohdullisuus on siinä, että vaikka Jatkoaikakin on ollut viime vuosina riitojen pesä, niin nyt ollaan yhtä. Mikään ei yhdistä niin hyvin kuin vihulainen.
Niin kuka on yhdistänyt jatkoajan samaan rintamaan..kuka on yhdistänyt EU samaan rintamaan…kuka on yhdistänyt Lännen samaan rintamaan…kuka on yhdistänyt lähes koko maailman samaan rintamaan…Vladimir ” kansojen yhdistäjä ” Putin …varjo puolena että Putte taitaa olla maailman yksinäisin mies
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets

Tämä ylen rohvessoriasiantuntija on kyllä niin todellisuudesta vierautunut kuin olla voi. "Joo ei aseapua saisi kyllä antaa, se on vastoin sopimuksia ja ne voi tulkita niin ja niin" eli pitäis vaan vierestä katsoa kun toinen suorittaa kansanmurhaa eikä välitä säännöistä tippaakaan? Varmaan kun heristää sormea ja sanoo "soo soo" se auttaa tosi paljon.

Jaa Kangaspuro? Se on ollut pitkään Venäjän pussissa, ilmeisesti aina. Tuli jo Krimin aikana ihan ihmeellisiä tulkintoja ja Kangaspuro on lähinnä kunnostautunut olemaan lähes aina kaikesta väärässä. En ymmärrä miksi häntä tuodaan mihinkään asiantuntijaksi. Sama kuin kysyisi Halosen kissalta mielipiteitä Venäjästä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuo sotatila venäjällä on todella lähellä loppuviikkoon. Sillä saadaan omat kuriin ja uhitellaan muille. Samalla voidaan nostaa ydinuhkaa kolmoseen. Sotatila antaa myös hyvän syyn reservien lisäkäyttöön.
Ei se putin vielä ole viimeistä sanaa sanonut. Ei putin halua näyttää heikolta.

Ja koska rauhanturvaoperaatio Donbassissa. Ja kansalle menee läpi että rauhanturvaoperaation vuoksi vähän sotatilaa kaupunkeihin.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti

Outsider

Jäsen
Suuri isänmaallinen traktorisota tarvitsisi jokaista traktoriaan. Kuvassa venäläinen panssari, joka juuttui mutaan yrittäessään vetää kuiville toista venäläistä panssaria, joka juuttui mutaan.



Sit mä kysyin Sergeiltä miks et sä varapanssarivaunua ottanut, niin mä kuulenkin parhaan selityksen mitä mä oon sotapäällikkön uralla kuullut, et mun varapanssarivaunulla mä jään jumiin, mä en voi sotia sillä. Sit mä mietin hetken aikaa ja sit mä sanoin, et hetkinen sul on varapanssarivaunu millä sä et voi sotia, niin miks ei sul oo sit varapanssarivaunun varapanssarivaunua mil voi sotia. Ammattilais sotilaana. Tuu ny Sergei itte selvittämään, telkkariin voi sen kertoo, sen historian.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös