Venäjä hyökkää Ukrainaan

• 11 068 578
  • 65 057

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Tämä on kova juttu, jos pitää paikkansa ja kertoo, että Ukrainan vastarinta on hemmetin kovaa ja myös suunnitelmallista. Tämä on yksi syy miksi possujuna jatkaa vielä elämäänsä. Ukraina pystyy pitämään paketin kasassa ja keskittyä olennaiseen sekä priorisoida kohteet. Saavat pidettyä isompia ja tehokkaita yksiköitä juuri siellä, missä niitä tarvitaan eniten juuri tällä hetkellä.

https://kyivindependent.com/uncateg...-will-no-longer-capture-russian-artillerymen/

Commander of Ukraine Special Forces says Russian artillerymen will no longer be spared in response to bombing of civilians:

"Every crew, commander, driver, or guide - will be slaughtered like pigs. Call your mother, tell her you are going to die. We are not death, we are worse!"

Jos tuohon on uskominen, siellä ruvetaan ottamaan Ukrainassa silmä silmästä. Nyt loppuu vieraanvaraisuus. Kaikki vaan mullan alle, kysymättä. Enkä ihmettele.
Tämä on juurikin oikein ja juuri se, miten asia pitää toteuttaa. Nämä pommittavat siviileitä, jolloin ainoa ratkaisu on lopettaa heidät. Ja siaksi kutsuvat ja sikoja nuo ovatkin.

ijuka

Jäsen

Tämä ylen rohvessoriasiantuntija on kyllä niin todellisuudesta vierautunut kuin olla voi. "Joo ei aseapua saisi kyllä antaa, se on vastoin sopimuksia ja ne voi tulkita niin ja niin" eli pitäis vaan vierestä katsoa kun toinen suorittaa kansanmurhaa eikä välitä säännöistä tippaakaan? Varmaan kun heristää sormea ja sanoo "soo soo" se auttaa tosi paljon.

Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Tämän ketjun ehdoton lohdullisuus on siinä, että vaikka Jatkoaikakin on ollut viime vuosina riitojen pesä, niin nyt ollaan yhtä. Mikään ei yhdistä niin hyvin kuin vihulainen.
Niin kuka on yhdistänyt jatkoajan samaan rintamaan..kuka on yhdistänyt EU samaan rintamaan…kuka on yhdistänyt Lännen samaan rintamaan…kuka on yhdistänyt lähes koko maailman samaan rintamaan…Vladimir ” kansojen yhdistäjä ” Putin …varjo puolena että Putte taitaa olla maailman yksinäisin mies

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets

Tämä ylen rohvessoriasiantuntija on kyllä niin todellisuudesta vierautunut kuin olla voi. "Joo ei aseapua saisi kyllä antaa, se on vastoin sopimuksia ja ne voi tulkita niin ja niin" eli pitäis vaan vierestä katsoa kun toinen suorittaa kansanmurhaa eikä välitä säännöistä tippaakaan? Varmaan kun heristää sormea ja sanoo "soo soo" se auttaa tosi paljon.

Jaa Kangaspuro? Se on ollut pitkään Venäjän pussissa, ilmeisesti aina. Tuli jo Krimin aikana ihan ihmeellisiä tulkintoja ja Kangaspuro on lähinnä kunnostautunut olemaan lähes aina kaikesta väärässä. En ymmärrä miksi häntä tuodaan mihinkään asiantuntijaksi. Sama kuin kysyisi Halosen kissalta mielipiteitä Venäjästä.

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuo sotatila venäjällä on todella lähellä loppuviikkoon. Sillä saadaan omat kuriin ja uhitellaan muille. Samalla voidaan nostaa ydinuhkaa kolmoseen. Sotatila antaa myös hyvän syyn reservien lisäkäyttöön.
Ei se putin vielä ole viimeistä sanaa sanonut. Ei putin halua näyttää heikolta.

Ja koska rauhanturvaoperaatio Donbassissa. Ja kansalle menee läpi että rauhanturvaoperaation vuoksi vähän sotatilaa kaupunkeihin.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti

Outsider

Jäsen
Suuri isänmaallinen traktorisota tarvitsisi jokaista traktoriaan. Kuvassa venäläinen panssari, joka juuttui mutaan yrittäessään vetää kuiville toista venäläistä panssaria, joka juuttui mutaan.

Sit mä kysyin Sergeiltä miks et sä varapanssarivaunua ottanut, niin mä kuulenkin parhaan selityksen mitä mä oon sotapäällikkön uralla kuullut, et mun varapanssarivaunulla mä jään jumiin, mä en voi sotia sillä. Sit mä mietin hetken aikaa ja sit mä sanoin, et hetkinen sul on varapanssarivaunu millä sä et voi sotia, niin miks ei sul oo sit varapanssarivaunun varapanssarivaunua mil voi sotia. Ammattilais sotilaana. Tuu ny Sergei itte selvittämään, telkkariin voi sen kertoo, sen historian.

Viimeksi muokattu:

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Tuli tästä taannoisesta Lukashenkan aiheuttamasta pakolaiskriisistä Puolan rajalla nyt mieleen, että mikähän siinä oli perimmäinen ajatus. Puola ottaa vastaan joku miljoonaa Lukan lennättämää irakilaista ja sitten hyökätään Ukrainaan. Koska kv. sopimukset velvoittaa.

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
No kai me voidaan luvata että emme toistaiseksi kohdista Venäjään uhkaa. Tai ainakaan emme katkaise Murmanskin rataa emmekä piiritä Pietaria, tai emme ainakaan ennen lätkän MM-kisoja.
Tarkoittaako tuo siis että "pahan Naton" hyökätessä ihan ilman syytä Suomen ja Ruotsin tulisi Putinin mielestä olla etulinjassa puolustamassa Venäjää?

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jahas jahas, kohta mennään.

Turvatakuina voi antaa, että emme hyökkää, mutta puolustamme omaamme viimeiseen veripisaraan.
Veikkaisin, että tässä twiitissä viitataan niihin ”myllykirjeisiin”, joita Putte lähetteli ympäri Eurooppaa jonkin aikaa sitten vaatien sitä, tätä ja tuota. Harva niihin kai edes vastasi millään tasolla.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

"Rohvessorilla" tarkoitat tätä kansainvälisen oikeuden professoria Outi Korhosta?
Hänen roolinsa oli kertoa mikä on laillista ja mikä ei. Ei mitä pitäisi tehdä.

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Veikkaisin, että tässä twiitissä viitataan niihin ”myllykirjeisiin”, joita Putte lähetteli ympäri Eurooppaa jonkin aikaa sitten vaatien sitä, tätä ja tuota. Harva niihin kai edes vastasi millään tasolla.

Joo taitaa olla todennäköisempää.

Olisihan se aika hassua lähettää nyt tässä vaiheessa kun on itse sodassa ja hyökkääjän roolissa. Toki, eihän siellä logiikkaa käytetä.

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika

Olisihan se aika hassua lähettää nyt tässä vaiheessa kun on itse sodassa ja hyökkääjän roolissa. Toki, eihän siellä logiikkaa käytetä.
Nuo rybyt on kyllä niin kahjoja, etten ihmettelisi, vaikka tulisi ukaasi tunnustaa yö päiväksi ja toisinpäin, Maa Kuuksi ja Kuu Maaksi.

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu

Todennäköisesti joo. Nyt vaan on Suomi ja Ruotsi nousseet ihan kansainvälisestikin lööppeihin. Näitä uhkakuvia viljellään jenkeistä Itä-Eurooppaan ja väkisin niillä on myös Suomessa kansan Nato-kantaan vaikutus. Informaatiosotaa.

Ei siinä, olen jo vuosia kannattanut Nato-jäsenyyttä ja rukoilen joka ilta, että hakemus olisi jo pikakäsittelyssä Stoltenbergin pöydällä. Voidaan sitten lähettää Putinille vastaus turvatakuista. Article V, cyka blyat.

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Taas Pekka Tovern tilannearvio eiliseltä: Tilanne illalla 2.3.

Ei mitään uutta tai ihmeellistä. Ukrainalaiset tekevät sitkeästi vastarintaa ja sitovat venäläisjoukkoja hyökkäyksen selustassakin johon heitä on jäänyt piiritetyiksi. Venäläiset puhdistavat selustaa ja keräävät joukkoja. Ukrainalaiset ovat tehneet yhdellä parhaista yksiköistään hyökkäyksen Donbassin suunnalla ja ilmeisesti siinä onnistuneet.

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Lipiäinen ja Ässien sylkykupit.
Kun näkee mitä Venäjä kansalaisilleen "sodasta" tiedottaa ja suurin osa kansasta tukee Putinin hallintoa. On vaikea kuvitella, että mitään sisäsyntyistä muutosta tapahtuisi.

Näille hallinnon muinaisjäänteille tilanteen eskaloituminen on vaihtoehto ennen kasvojen menetystä. Nythän on helppo kaivaa vielä sekin kortti hihasta, että "sota" laajeni, koska NATO ja länsi hyökkäsi taloudella ja vaikkapa aseilla Ukrainassa vastaan. Suojelemme itseämme. Teatterin näytökset jatkuvat. Surullista ja absurdin uskomatonta tätä on katsella.

Suosikkijoukkue
HIFK
Oma toiveeni tälle päivälle on positiiviset uutiset, tässä on nyt viikon verran mm. Vituttanut, surettanut ja pelottanut…

1. Toivotaan, että neuvotteluissa otetaan edes pieniä askeleita kohti tulitaukoa
2. Ei siviileihin kohdistuvia hyökkäyksiä
3. Luotettavia uutisia ukrainalaisten voitoista
4. Uutisia kremlin rakoilevista riveistä
5. Uutisia venäjän kansan protesteista
6. Uutisia edelleen kiihtyvistä länsimaisista tukitoimista
7. Uutisia venäjältä lähtevistä yrityksistä

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy