Suomalainen sotilas Kenneth Gregg, joka on Ukrainassa taistelemassa päivittelee aika usein facebookkiin tapahtumia ruotsiksi. Ilmeisesti tänään ollut Kiovassa hyvä päivä. Tässä automaattikääbbös alla. Ottakaa äijän fb seurantaan
Tämä päivä on ollut paras sodan alkamisen jälkeen, pääasiassa kahdesta syystä; -että Mariupolissa terroripommitettu teatteri piti pommituksen ja kansa oli elossa, mikä on saanut Ukrainan iloitsemaan
-että venäläisten rintamamarssi on pysäytetty kaikilla etulinjoilla.
Tänä aamuna kun menin rykmenttiin, kuulin Ukrainan tykistön antavan sarjatulta. Kun saavuin koulutuspaikalle, minulle kerrottiin, että ukrainalaiset paikannsivat huoltosaattueen, jossa on Irpinin ulkopuolella venäläisille aseita, ammuksia, polttoainetta ja ruokaa, on kokonaan eliminoitu. Yksi oli valvonut saattuetta dronella ja kun se oli tykistön radalla, tykit saivat soittaa.
Tänään oli uusille alokkaille aseharjoitus, jota ei koskaan ennen pidetty automaattikiväärissä. 3 tunnin jälkeen pystyivät hoitamaan homman silmät kiinni, aivan mahtava yritys.
Sitten meillä kävi kampaaja joka halusi tehdä talkootyötä ja hän leikkasi 4 tunnissa 34 miestä. Häntä arvostettiin suuresti.
Sitten ikäviin uutisiin, 4 rakettia putosi kotikaupungissani((((. Kolmeen taloon osui, joista yksi paloi kokonaan, mutta ei minun taloani. Jopa minun kissat selvisivät paukkeesta.
Toivotaan, että yö olisi rauhallinen.
SLAVA UKRAINA