Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 345 734
  • 62 493

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Plus Unkari 1956, Berliini 1961 (muurin rakentaminen) ja Tsekkoslovakia 1968.

Toki myös länsivalloilla on kertynyt varsin mittava lista tässä vuosien varrella.
Neuvostoliiton / Venäjän ja lännen toimet erottaa siitä, että venäläiset kohdistaa voimansa nimenomaan naapurimaihin ja rauhaa rakastaviin maihin, jotka haluavat eroon Venäjän diktatuurista ja vaikutuksesta. Eli täysin geopoliittista hallintaa.

Lännen toimet taas on olleet pääasiassa, jollain tapaa Venäjä -tyylistä agressioita muihin ihmisiin / valtioihin osoittaneita valtiota kohtaan. Lännen hyökkäykset siis lähivuosikymmeninä nimenomaan mini-venäjiä vastaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ahtisaari olisi vuoden 2000 ehdokkaana mitä ilmeisimmin saanut jatkokauden.
Tästä täytyy kyllä sanoa, että ei olisi - ainakaan mitä ilmeisimmin. Ahtisaaren kannatus oli vuotta ennen vaalia alle 50 prosenttia ja suosikit vaaliin olivat Uosukainen ja Rehn. Molempien kampanja oli lopulta puhditon ja Halosen nousu vei naiskortin tuoman edun heiltä pois. Taktisesti demarit tekivät siis sinällään ihan oikein, että asettivat paukut Halosen puolelle. Hurjaahan se suosio olikin ensimmäiset kuusi vuotta ja varmasti Halonen takasi puolueelle hyvät asemat ulkopolitiikkaan.

Kaiken Halosesta kertoo, että ei suostunut hyväksymään porvarihallitusta (ei sillä, tuntuu Saukillakin olevan ongelmia Sannan kanssa kun Sanna ei Jullen tyyliin haluakaan luovuttaa ulkopolitiikkaa presidentille), jonka vuoksi Paula Lehtomäestä tuli hänen luotettunsa. Suomi-Venäjä - seuran PJ!
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tee samalla superkaksari. Mitäpä veikkaat kansanäänestyksen tulokseksi? Minä ennakoin Venäjään liittymistä kannattavien täpärää 99,8 %:n voittoa. Tosin menee maaliskuun toiselle viikolle, koska valmiiksi täytettyjen kuponkien ruksimisessa ja kuskaamisessa paikan päälle menee tovi.
Minä laskin sen varaan, että kupongit on jo tehty ja viety "rauhanturvaajien" mukana paikalle.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Miettikääpä esim. Riian tilannetta, jos Latvia ei olisi liittynyt NATO:on. Riian asukkaista yli 40 % on venäläisiä! Kyllä siellä hämminkiä saataneen aikaan, vaikka maa kuuluukin sotilasliittoon.

Minulla on utuinen muistikuva, että osuus olisi ollut joskus kymmenisen vuotta sitten vieläkin suurempi, ja olisiko jossain kohtaa ollut jopa niin että latvialaiset eivät olleet enemmistö pääkaupungissaan? Joka tapauksessa tilanne on potentiaalisesti hyvinkin ikävä. Vaikka suoraa hyökkäystä NATO-maata kohtaan ei tulekaan, niin kaikenlaista hybridivaikuttamista pystyy tuon väestön avulla varmasti tekemään.

Riiassa sijaitseva Latvian miehitysmuseo on kohde, jossa kannattaa vierailla. Edellisestä reissustani tuonne on kulunut aikaa jo reilu kymmenen vuotta, mutta silloin jäi hyvin mieleen museon aulassa ollut teksti, joka kuului suunnilleen näin: "Oletko koskaan ihmetellyt, miksi Viro, Liettua ja Latvia liittyivät Euroopan Unioniin ja NATO:on heti kun se oli mahdollista? Tämän näyttelyn Jälkeen et enää ihmettele".

Teksti taisi olla ainakin englanniksi, saksaksi, ranskaksi ja venäjäksi.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Halosen seuraavasta lausunnoista Venäjästä on kulunut 17 vuotta.
Taisi sanoa 2014: "Venäjää ei saa eristää."
Eihän tuossa Putinin historiantulkinnassakaan ole mitään logiikkaa. Siinä poimitaan vain rusinat pullasta eri ajanjaksoista ja aatteista niin, että ne tukevat maantieteellisesti mahdollisimman suurta Venäjää. Ukraina-Venäjä asetelmankin voi kääntää oikeutetusti täysin toisinpäin.
Avasit itse sen logiikan. Suuri Venäjä.
 

Zeic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Miettikääpä esim. Riian tilannetta, jos Latvia ei olisi liittynyt NATO:on. Riian asukkaista yli 40 % on venäläisiä! Kyllä siellä hämminkiä saataneen aikaan, vaikka maa kuuluukin sotilasliittoon.
Mitä jokin aika sitten ollut juttuja Viron Natojäsenyydestä niin ne ainakin minulle valaisi tilannetta. Esimerkiksi iltalehdessä ja ollut muitakin. Baltian maiden ero Suomeen on se että omaa sotilaallista uhkaa niillä ei käytännössä ole ollenkaan ja aiemmin ei senkään vertaa mitä nyt. Myös maaston puolustettavuuden osalta Suomen tilanne on parempi.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Suomessa ei hätää.

Suora lähetys: Presidentti Niinistö kertoo Venäjän toimista – ”Suomeen ei kohdistu minkäänlaista uhkaa”


Mitenkäs ne kertausharjoitus sotilaat pohtivatkaan tilannetta tuntemattomassa sotilaassa ennen kuin rintamalle tuli käsky
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minä laskin sen varaan, että kupongit on jo tehty ja viety "rauhanturvaajien" mukana paikalle.
Tämä on hyvinkin mahdollista, ja voi olla, että ne täytetyt äänestyslaput ovat olleet siellä valmiina jo monta vuotta.

Kun leikkidemokratiaa harrastetaan, niin "vaaleja" joudutaan joka tapauksessa pitämään silloin tällöin. Voidaanhan niitä kuponkeja ruksia varastoon kerralla useampienkin vaalien edestä, iso maa ja sitä rataa. Kun lopputulos ja oikeat merkinnät tiedetään kuitenkin etukäteen, niin tämä on vain järjestelykysymys.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.




Minun mielestäni oiva video siihen, että miksi Putinin syytä ottaa todellisella vakavuudella. Vähättely ei auta, vaan kyseessä on maailman kannalta yksi liian vahva henkilö, liian vahvassa asemassa.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinistö: Suomeen ei kohdistu minkäänlaista uhkaa.

Näillä "ei koskea Suomea" -lausunnoilla ei ole kovin mairitteleva historia.
Niinistö ei kyllä suoraan noita sanoja käyttänyt, tai ainakin siinä kysyttiin ”sotilaallisesta uhasta” sekä taisi olla myös määre ”tällä hetkellä. Kyllähän jo pelkkä ryssien olemassaolo on meille uhka niin kauan kuin on tuo ~1000km yhteistä maarajaa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat




Minun mielestäni oiva video siihen, että miksi Putinin syytä ottaa todellisella vakavuudella. Vähättely ei auta, vaan kyseessä on maailman kannalta yksi liian vahva henkilö, liian vahvassa asemassa.

Tuo ukko se on aivan vihoviimeinen ihminen ketään syyttämään ahneudesta, kuten tuolla videolla tekee. Tai mistä se muka ne loistopalatsit, lukuisat loma-asunnot ja valtavat huvijahdit muualta on itselleen hankkinut, kuin varastamalla tavallisen kansan selkänahasta sen kaiken? Mitä hän itse on tehnyt sen kaiken eteen muuta, kuin antautumalla aivan häikäilemättömään ahneuteen?

Mutta se on mikä se on. Vaikka voissa paistaisi.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset




Minun mielestäni oiva video siihen, että miksi Putinin syytä ottaa todellisella vakavuudella. Vähättely ei auta, vaan kyseessä on maailman kannalta yksi liian vahva henkilö, liian vahvassa asemassa.

Putin on mafiapomo, jolla on ydinaseiden laukaisukoodit. "Tein hänelle tarjouksen, josta hän ei voi kieltäytyä."
 
RUSSIA’S FOREIGN MINISTRY SAYS RUSSIA RECOGNISES BREAKAWAY UKRAINIAN REPUBLICS WITHIN BORDERS THAT THEY CURRENTLY CONTROL - IFAX (Via Reuters)
Eli Venäjä tyytyy haukkaamaan nykyisten rintamalinjojen mukaisen siivun Itä-Ukrainasta. Näin voidaan antaa taas konfliktin jäätyä, ei tarvita kummoisia pakotteita ja maailma voi katsoa toisaalle.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Koronaketju hiljeni samaa vauhtia kun tämä ketju räjähti liekkeihin. Saadaanko tälle lopulta pituutta samat 3000-4000 sivua?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mitä veikkaatte, kuinka monta tuntia menee, että Valko-Venäjä tunnustaa nämä Ukrainan separatistihallintojen itsenäisyyden?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös