Molemmilta puolilta tämä on eräänlaista nuoralla tasapainoilua:
- Venäjä pyrkii laajentumaan ja aiheuttamaan hämminkiä niin pitkälle kuin on mahdollista ilman, että länsimaat vastaavat kunnolla
- Länsi (pl. Trumpin USA) pyrkii torjumaan Venäjää niin vahvasti kuin on mahdollista ilman, että Venäjä käyttää ydinaseita
Eli koko ajan testataan ja pyritään selvittämään missä ne rajat oikeasti menevät.
Olen samaa mieltä kuin sinäkin, että Venäjä käytännössä bluffaa eikä ydinaseiden käyttö ole lähelläkään. Valitettavasti taidamme olla eri mieltä kuin suurimmat päättäjät.
Jotakuinkin näin. Kyllä mä uskon että tuolla on myös päättäjiä jotka katsoisivat kortit, mutta suurempi syy taitaa olla sisäpoliittinen ja jatkovalinta kuin pelko jostain ydinsodasta.
Macronista mulla on vielä toiveita. Mutta jos riittävän moni muu paskoo housuunsa, ei sekään paljoa voi tehdä. Tämähän se Euroopan heikkous on kun mistään ei voida päättää kun kellään ei ole oikeaa päätösvaltaa.
Täällä on nyt kerrottu miten valtiomies Salekin oli. Sale olisi ollut valtiomies kun olisi ajanut Suomea määrätietoisesti Natoon jo 90-luvun lopulta asti.
Suomen tilanne oli kolme vuotta sitten kuumottava, mutta vain sen vuoksi että poliitikot eivät aikanaan ottaneet vastuuta.
Se helvetin ydinasekortti tullaan jossain vaiheessa tulevaisuudessa kuitenkin kääntämään. Parempi olisi repäistä laastarit kerralla.
Koska kaikki se aika mikä annetaan bunkkeritontun heikutella sitä korttia sieltä räjäytysoven raosta on vain pois meidän tulevaisuudestamme.
On ihan absurdi ajatus että jos Länsi lisäisi aseapua riittävästi Ukrainalle niin Venäjä ampuisi esim. Kiovaa ydinaseilla.
Se ei saavuttaisi sellaisella yhtään mitään vaan joutuisi eristyksiin muusta maailmasta. Ainoa valtio mikä enää sen jälkeen seisoisi sen rinnalla olisi Pohjois-Korea.
Täällä kyllä pyörii niin korkealentoista juttua välillä etten tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
Ja ennustukseni keppi tanassa ryntäämisestä ei vanhentunut kauaa.