Kenraaliluutnantti pois pelistä
Tässä aika hyvä kuvaus siitä, miten tuo upotus tehtiin. Upottivat aluksen poistamalla ensin potkurit pelistä, sitten räjäytettiin aukko pohjaan, ja aukosta ohjattiin drone aluksen omiin ohjuksiin, jotka räjäytettiin. Alus upotettiin sen omilla ohjuksilla.Tässä ketjussa tarkempaa tietoa tuosta korvetti Ivanovetsista ja sen upottamisesta:
Ukraina osunu taas öljyjalostamoon. Kyseessä eteläisen alueen suurin jalostamo Volgogradissa.
Voi että, kyllä minä sitten niin harmissani olen tästä, että tuollainen epäonni kävi ja aivan mieleni nyt kyllä pahoitin, että pitääkin tunkiomallisten jalostamoiden tuollaista epäonnea kohdata...Maanpuolustus.netissä mainittiin, että Venäjä olisi onnistunut ampumaan alas tuon Stalingradiin iskeneen droonin, mutta sen kappaleet putosivat juuri kriittisimpään kohtaan jalostamoa.
Mikäli tuo pitää paikkaansa, niin voi harmi. "Kyllä onnistuu!"
Nuo jalostamot ym. ovat juuri oikeita kohteita iskuille, koska ne oikeasti vaikuttavat Venäjän talouteen ja myös sotatoimiin Ukrainassa. Kriittistä infraa vaan paskaksi niin paljon kuin mahdollista. Asutuskeskuksia on ihan turha alkaa pommittaa, vaikka kuinka mieli tekisi koston himossa, koska ei kuitenkaan kannata alentua itäroskan tasolle, eikä tavallisella kansalaisella ole Putinin regiimille muutenkaan mitään arvoa sen lisäksi, että niitä voi kusettaa ja käyttää hyväksi.
Maanpuolustus.netissä mainittiin, että Venäjä olisi onnistunut ampumaan alas tuon Stalingradiin iskeneen droonin, mutta sen kappaleet putosivat juuri kriittisimpään kohtaan jalostamoa.
Itse käsitin tuon viestin vitsailuna Venäjän ilmoitukselle siitä että onnistuivat pudottamaan dronet, ilmapuolustus toimii ja russia stronk.
Että "sattuikin" sitten ne romut putoamaan juuri siihen kriittisimpään kohtaan, mihin ne epäilemättä oli alunperinkin ohjelmoitu osumaan.
Näin minä sen luin ja ymmärsin :)
Niinpä, mutta eivät tosiaan taida tajuta, koska järjettömyys saa jatkua. Ei siis toistaiseksi ole kurjistanut riittävästi. Sitähän tässä pitää tavoitella ja koko ajan tavoitellaankin, mutta parannettavaa olisi.Pistää miettimään kuinka paljon paremmin venäjäĺlä menisi ilman 2014 Krimin miehitystä ja 2022 alkanutta sotaa. BKT ennen tuota oli aika hyvässä kuosissa.
Tajuaakohan noi että kuinka paljon tämä sota on kurjistanut ja tulee kurjistamaan tavallisen venäläisen elämää? Tuskin tajuavat