Tää on jo ollut täällä, mutta linkataan nyt twitter-viesti aiheesta:
Onhan nuo todennetut tappiot jo ihan valtavia. 2000 tankkia kun päättyy romuraudaksi, niin useampikin maa jo siinä vaiheessa nikottelisi.
Ja russotrollit ja -botit vinkuvat miten ei ole todisteita ja miten Ukraina on varpilla menettänyt monta kertaa enemmän. Kannattaa muistaa että nuo 2000+ on ainoastaan ne mistä on todennettua kuvamateriaalia, päälle sitten reilusti esimerkiksi varikoille tms. kaukovaikutuksella tuhottuja ja voihan siellä olla jokunen tankki vaikka joen pohjassa leikkimässä Moskvaa. Todellinen paskamaan käytöstä poistuneiden lukumäärä on siis reilusti isompi, arivioiden mukaan jotain 20-30% enemmän. Noiden lisäksi vielä huoltokierrossa olevat vehkeet (jos nyt terroristiraiskaaja on jaksanut bensan loputtua tai laatikon hajottua hinauttaa masiinaa varikolle sen sijaan että on jättänyt sen odottamaan ukrainalaista traktorikuskia), niin paskamaan tankkilaivastosta voidaan arvioida olevan aktiivikäytöstä pois 3000-4000 vehjettä.
Tuonne ketjuun oli linkattu taas ammattilaisarvioita paskamaan alkuperäisestä tankkikalustosta ja kyvystä tuottaa uutta romua (ottamatta kantaa uustuotannon laatuun esim. komponenttipulan takia). Vaikka tuon on aiemminkin tiennyt niin taas yllättyi miten vahvasti mafiavaltio on elänyt neukkulan perinnöllä kun eihän noilla on trikoloriaikaan tuotettuja masiinoita kuin muutama sata, minkä päälle ykköskalusto (nykyisin jo enimmältä osin tuhottu) jollain jämäneukkutason virityksillä päivitettyä kansojen vankilasta jäänyttä, usein Ukrainassa valmistettua, perintöpirssiä.