Alkaa olemaan toimintaa. Saattaa olla onnettomuus, mutta epäilen siellä liikkuvan joukkoja jotka sabotoivat.
Hieman samoilla ajatuksilla. Itse kohtasin kaksi omaan ajatusmalliin melko radikaalia tilannetta. Töissä palaverissa yksi vanhemmista kollegoista vaatimalla vaati työpaikalla toimitettavan strategisen suunnitelman töiden uudelleenjakoon, kun kaikki nuoret miehet tulevat olemaan viimeistään syksyllä rintamalla. Pidin tätä helmikuussa melko yliampuvana. Jossain valtiollisissa instansseissa varmasti onkin joitakin suunnitelmia, mutta ihan jokaisen PK yrityksen ei minusta kannattanut tällaisiin voimavaroja löytää helmikuussa.
Toinen esimerkki oli sukujuhlissa ollut entinen kapiainen, joka oli täysin hiilenä siitä kuinka Ukraina on taputeltu ennen kesää ja sitten on meidän vuoro. Tämä oikeastaan pisti hieman enemmän miettimään tilannetta. Työkaveri oli kuitenkin ihan tavan tallaaja höyrypää, joten tämän ymmärtää. Mutta aloin miettiä millainen kaveri tämä entinen kapiainen oikein oli? Ymmärrän, että jos olet palvellut 70-00 luvut niin varmasti olet ollut siinä jatkuvassa naapurin pelossa. Mutta millä tavalla joku pelon lietsonta sukujuhlissa nostaa tahtoa puolustaa maata? Lähinnä siis mietin, että mitä jos mies olisi ollut edelleen palveluksessa ja joku tilanne olisi ollut oikeasti päällä. En usko että kovin kylmähermoisesti olisi tilannetta hoidellut. Pahin suomettuminen paistoi kuitenkin siitä kuinka kyseinen herra toivoi mielestään parasta ratkaisua, jossa Ukraina antautuisi heti ehdoitta. Tämän jälkeen voitaisiin kuulemma toivoa tämän riittävän Venäjälle ja muut maat saisivat olla rauhassa.
Kuuden päivän sota oli räpsäkkää vaihtelua vastenmieliseen hieromiseen Vietnamissa.Itse sotaan ja sen lieveilmiöihin...
...pysty kommentoimaan mitään, sillä oma sotani lähti -90-91 Gulf Warista. Silloin olin nuori aikuinen ulkomailla ja kiveä tuli länsimaalaisuudestani, ainoastaan sen takia, että Länsi-liittouma oli aloittanut sodan Irakia vastaan jossain tuolla.
Ihanat muistot Länsi-lehdistä kun aukeamalla usalainen antaa appelsiinin riutuneelle irakilaiselle sotavangille. Toisella sivulla julmia kuvia kun pahat ihmiset kaltoinkohtelee liittouman solttuja. Pieni redpecka oli mieltä että hyi kun te ootte barbaareja ja pahoja.
Tästä sitten Jugoslavian sotiin. Media alkoi olla entistä tarkempaa - silti vielä ilman intternetsei. Pieni redpecka oksenteli salaa vessassa kertomatta edes puolisolleen.
Nyt kun tuolla on tuollainen sota käynnissä naapurissa missä on kaikki julmuudet instassa.. Huhhuh. En koe tarpeelliseksi tulla kertomaan, että molemmat sodan osapuolet ehkä mahdollisesti syyllistyvät rikoksiin. Luetaan se loppuraportti voittajien kirjasta sitten. Voimia. Ja puhukaa jonkun kanssa. Minä en koskaan puhunut. Häpesin jotenkin että olen näin haavoittuvainen ja mua muka sattuu tällaiset.
:DSyntyiköhän tästä uusi sananlasku?
"Lähti kuin r***ä rantatuolista."
Omia.Voitko tarkentaa? Omia sotamuisteloitasi vai tähän nykyiseen kriisiin liittyviä?
Paremminkin sukulaisen sukulainen, jonka vuoksi oltiin samoissa juhlissa. En herraa sen paremmin tunne, joten vaikea on sanoa onko aina noin pelon sekainen vai mikä juuri tuolloin mättäsi. Joka tapauksessa erikoista.Minäkin palvelin vuosilla “70-00” (vahva painotus siellä alkupäässä), joten ihmetyttää tämän sukulaiskapiaisen luottamus Suomen puolustusvoimiin?? Mulla on ollut aina täysi luotto Suomen puolustusvoimiin, ei kannata raiskaaja- terroristivaltion herättää nukkuvaa Leijonaa! Amiraali Isoroku Yamamoton sanoja lainatakseni, ja r****t tietää sen!
Kyseinen viidennen kolonnan mies on retoriikassaan niin yliampuva, että viesteillään on lähinnä huumoriarvoa. Toki se uppoaa omalle kohderyhmälleen. mutta tuolla kohderyhmällä ei ole eikä tule koskaan olemaan poliittista vaikutusvaltaa Suomessa. Kohderyhmä koostuu russofiileista, äärioikeistolaisista salaliittohörhöistä ja kommunistireliikeistä, jotka elävät tyhjiössä ilman ihannevaltiota kommunismin ja proletarismin kuoltua.Putkonen matkalla maailmanmaineeseen?
Scholz taas vauhdissa, paljonko on ruplia siirtynyt hänelle?
Tässä kohtaa on syytä muistaa, että Räsänen on johdonmukaisesti jo vuosia vetänyt samalla linjalla, jakaen säännöllisesti Putinin ja Assadin propagandaa sekä erityisesti sokeaa pistettään MV-lehden tasoista ja tyylistä Greyzonea.
Tässä ei ole kyse mistään kertavahingosta tai hairahduksesta, vaan siitä että jannun määrätietoiseen myyräntyöhön on vihdoin laajemmin herätty.
Jos tämä lausunto/twiitti olisi lyöty tulille ilman Räsäsen historiaa, olisi se mennyt ohi pikku-uutisena. Nyt siihen tartuttiin kun tunnettu Putinin soopan levittäjä levitti tässäkin Putinin soopaa.
Eihän tuo ole oikein. Lievästi sanottuna kävi v***tamaan se polotus tuolla Helsinki outletissa, kun uutta pukua olin ostelemassa männä viikolla. Saas nähdä miten viisumiasiassa käy. Jos EU on siinä hajallaan, niin uskaltavatko raja-alueen maat, Suomi mukaanlukien tehdä oman ja oikean päätöksen.Olipas täydellinen kahden viikon lomamatka Kreikkaan. Jaa miksi? Ei tullut koko loman aikana vastaan yhtäkään venäläistä. Toisaalta vituttaa jo etukäteen, että kolmen ja puolen tunnin kuluttua kuulee sitä kailotusta Stadissa. Tämä ei ole oikein.
Suomeen tässä suhteessa kaikista verrannollisimmat maat, eli Viro, Latvia ja Liettua tekivät oikean päätöksen jo kuukausia sitten, mutta niin vain meillä jahkaillaan, vaikka asia on ollut tapetilla jo viikkokausia.Saas nähdä miten viisumiasiassa käy. Jos EU on siinä hajallaan, niin uskaltavatko raja-alueen maat, Suomi mukaanlukien tehdä oman ja oikean päätöksen.
Ihan selvästi eliittijoukkojen eliitein sotilas.Tää on aika vakuuttavan näköinen kaveri.