Venäjä hyökkää Ukrainaan

  • 10 307 155
  • 62 378

Tuima

Jäsen
Twitterissä kiertää video, missä kiinni jääneet venäjän laskuvarjojääkärit kertovat, etteivät tienneet koneesta hypätessään menevänsä Ukrainaan. Luulivat kyseessä olevan harjoitus. Toki todennäköistä, että puhuvat paskaa.

Muutamista lähteistä tuli esiin venäläisen joukkueen antautuminen ukrainalaisille. Eivät muka tienneet mitä olivat menossa tekemään.

Russian platoon 'surrenders saying they didn't think they had been sent to kill'
 

ijuka

Jäsen
Itse kun en ole sodan käyntiin yms niin hirveästi perehtynyt koska aihe ei ole minua kiinnostanut ja ollut "periaate" ettei nuo sotahommat yms minua koske (kuinkas käykään). Niin mikä tässä Venäjän ja Ukrainan välisessä sodassa on se pointti?
Sepä siinä, ei siinä ole mitään pointtia. Väki on vihamielistä, ei saa liitettyä itseensä ilman valtavia resursseja. Taloudellisesti ei niin mitään järkeä. Kansallismoraalisesti täysin katastrofaalista.

Omien sanojensa mukaan Putin on siivoamassa natsihallituksen pois Ukrainasta ja takaamassa Venäjän olemassaolon koska Ukraina on uhka sille. Jossa siis ei ole yhtään mikään totta. Joko tuossa on jotain todella kimuranttia taustalla tai Putin on seonnut lopullisesti.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Uskon, että tässä aamun aikana Kiovaan pamahtaa ilmasta käsin. Ilmeisesti täysin vapaakortti Putinilla tähän, kun mitään ilmatorjuntaa ei ole.
Ennen aamua satanen vetoa, että vähintään yksi kone tai kopteri ammutaan alas ukrainalaisten toimesta seuraavan viikon aikana?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: otus

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ennen aamua satanen vetoa, että vähintään yksi kone tai kopteri ammutaan alas ukrainalaisten toimesta seuraavan viikon aikana?

NJäh. Kyllähän siellä varmaan joku ilmatorjuntaan soveltuva vekotin on puskassa piilossa. Ja lisätään vielä, että venäläisten osumatarkkuuden tuntien saattavat ryssiessä omiakin tiputella.
 
Pakko mennä nukkumaan. Silmien väliin on ainoa oikea ratkaisu tässä kohtaa ja nostan hattua ja kiitän jo tässä vaiheessa niitä sotilaita jotka sen kotimaassaan on tämän vuorokauden aikana toteuttaneet. Putin toivottavasti pääsee pian hengestään. Ja sitä odotellessa mahdollisimman moni venäläinen sotilas.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
NJäh. Kyllähän siellä varmaan joku ilmatorjuntaan soveltuva vekotin on puskassa piilossa.
Näin se on. Ja niitä on ihan reilusti. Muka "Bukit tms." hävitetty... juu juu not.

Ukrainan tietynlainen vahvuus on rintamasota panssareita vastaan. Ovat ihan suht vahvoja verrattuna vastustajaan.

Rintamasodassa Ukraina ja Venäjä ovat molemmat aivan kusessa, jos se tapahtuisi Suomessa.
Kuuluisaa jonnen memeä riimitellen: "Me ollaan jo edellä".

Onneksi.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Muutamista lähteistä tuli esiin venäläisen joukkueen antautuminen ukrainalaisille. Eivät muka tienneet mitä olivat menossa tekemään.

Russian platoon 'surrenders saying they didn't think they had been sent to kill'
Uskon, että nää venäläiset sotilaatkin on omassa kuplassaan, eikä tietoa anneta kuin vasta H-hetkellä. Todennäköisesti vielä uskotellaan, että jossain on ukrainalaiset natsit hyökänneet ja nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin invaasio. Ei venäläisille sotilaille oikein tässä tilanteessa pysty sympatiakaan antamaan, mutta uskoisin jos tietäisivät todellisen maailman tilanteen, niin ainakin osa olisi valmis riisumaan aseensa.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ukrainan tietynlainen vahvuus on rintamasota panssareita vastaan. Ovat ihan suht vahvoja verrattuna vastustajaan.
Näin mä olen kanssa ymmärtänyt. Uskonkin, että ei tästä läpihuutojuttua tule. Sisukasta kansaa tuntuu olevan ja aivan pomminvarmasti Venäjä kärsii tässä sodassa enemmän miestappioita.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Se oliskin aika kova juttu, kun ukrainalaiset onnistuisivat jossain yllättämään jonkun BUK-kolonnan ja saisivat BUK:t ehjinä kaapattua, siitä pientä buustia omaan ilmatorjuntaan. Taitaa vain nuo välineet aika kovassa vartioinnissa olla.

Mutta saahan sitä haaveilla.
 

Tuima

Jäsen
Näin mä olen kanssa ymmärtänyt. Uskonkin, että ei tästä läpihuutojuttua tule. Sisukasta kansaa tuntuu olevan ja aivan pomminvarmasti Venäjä kärsii tässä sodassa enemmän miestappioita.

Kaikki se materiaali mitä on jo ollut nähtävissä, tukee kyllä tätä. Ukrainan etuna on myös tuo maan koko: ryssä ei voi olla monessa paikassa samaan aikaan, saati hallita koko aluetta. Ja mitä kauemmaksi rajasta joukot tulevat, sitä pidemmiksi venyy mm. huoltoketjut. Ihan fiksu veto, ettei siellä oltu yrittämässä pysäyttää hyökkäystä heti rajalla, se olisi ollut surma se.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
NEXTA kertoo, että Ukrainan tiedustelun mukaan Putlerin tavoitteena on vallata Kiova ja kiristää Ukrainaa taipumaan Venäjän ehtoihin. Näitä olisivat mm. Venäjä-myönteinen nukkehallitsija puikkoihin ja Ukrainan jako kahteen osaan Länsi- ja Itä-Saksan tyyliin. Kiovan lentokentät ovat nyt tosiaan Ukrainalle kriittisiä, jotta Venäjä ei pääse lennättämään joukkojaan alueelle.

Tähän suuntaan täälläkin on ennustettu, tuttu pelikirja kaikin puolin käytössä. Lisäksi tietenkin Zelensky halutaan päiviltä.

Samassa jatkuu Kiovan raiskaaminen ohjuksilla. Tähän mennessä räjähdyksiä kuulunut ainakin kuusi.
 
Viimeksi muokattu:

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Ukraina voisi ehkä jättää jokusen kentän länteen (sille vähälle omalle ilmatoiminnalle, mitä nyt kaiketi kuitenkin on?), mutta kannattaisi keskiosasta ja siitä itään varmaan suurin osa pistää paskaksi, jos ei jo ole? Ja miehittää ne jäljelle jäävät kentät sen verran vahvasti, ettei millään maahanlaskuhyökkäyksellä niitä vallattaisi.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Ukrainan sisäministeriön neuvonantajan mukaan Kiova on ohjusiskujen kohteena paraikaa. Lähteenä The Guardianin seuranta.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Näin mä olen kanssa ymmärtänyt. Uskonkin, että ei tästä läpihuutojuttua tule. Sisukasta kansaa tuntuu olevan ja aivan pomminvarmasti Venäjä kärsii tässä sodassa enemmän miestappioita.
Sisukasta on kyllä, tosin riittääkö se kun toisella puolella melko kokenut sotilasmahti. Itsellä kuitenkin aika vakaa usko tuohon sissitoimintaan. Venäjälle tulee tästä nopeasti seuraava Afganistan johon sen joukot on sidottuina pidemmäksi aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös