Venäjä hyökkää Ukrainaan

• 11 135 727
  • 65 470
Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Malttaako tässä mennä pötkölleen. Vuorotyö antaa kerrankin jotain takaisin ja pystyy seuraamaan tilannetta niin livenä kuin kenties mahdollista.

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ei. USAn ulkoministeriö epäilee, että tulevina päivinä nähdään Kiovan piiritys ennen itse varsinaista iskua, jota varoitusten mukaan seuraa ihmisoikeusrikokset siviiliväestöä kohtaan ja sitä käytettäisiin ns pehmennyksenä. Ja yö antaa sissisotaa käyvälle edun.

Uskon, että tässä aamun aikana Kiovaan pamahtaa ilmasta käsin. Ilmeisesti täysin vapaakortti Putinilla tähän, kun mitään ilmatorjuntaa ei ole.

Spagettijalat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse kun en ole sodan käyntiin yms niin hirveästi perehtynyt koska aihe ei ole minua kiinnostanut ja ollut "periaate" ettei nuo sotahommat yms minua koske (kuinkas käykään). Niin mikä tässä Venäjän ja Ukrainan välisessä sodassa on se pointti?

Venäjä siis haluaa liittää Ukrainan itseensä vai kuinka? Jos näin niin mikä järki lanata näitä kaupunkeja maan tasalle pommeillaan?

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Uskon, että tässä aamun aikana Kiovaan pamahtaa ilmasta käsin. Ilmeisesti täysin vapaakortti Putinilla tähän, kun mitään ilmatorjuntaa ei ole.
Voi hyvin olla. Pakko se on venäläistenkin rauhoittaa tilannekuva, koska ei tämä nyt ihan ilmainen päivä ole heillekkään ollut.

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Twitterissä kiertää video, missä kiinni jääneet venäjän laskuvarjojääkärit kertovat, etteivät tienneet koneesta hypätessään menevänsä Ukrainaan. Luulivat kyseessä olevan harjoitus. Toki todennäköistä, että puhuvat paskaa.

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin mikä tässä Venäjän ja Ukrainan välisessä sodassa on se pointti?
Ehkä se, että on täysin järjetön kaikkien muiden mielestä paitsi Putinin (ja lähipiirin). Koskee myös Kremlin ulkokehää, eli jotkut melko tärkeät venäläiset tietää ukrainalaisten vihaavan Putinia.

edit
Putin on menossa poistamaan natseja Ukrainasta. Niiden pressa on venäjää puhuva juutalainen.

Tuima

Jäsen
Twitterissä kiertää video, missä kiinni jääneet venäjän laskuvarjojääkärit kertovat, etteivät tienneet koneesta hypätessään menevänsä Ukrainaan. Luulivat kyseessä olevan harjoitus. Toki todennäköistä, että puhuvat paskaa.

Muutamista lähteistä tuli esiin venäläisen joukkueen antautuminen ukrainalaisille. Eivät muka tienneet mitä olivat menossa tekemään.

Russian platoon 'surrenders saying they didn't think they had been sent to kill'

ijuka

Jäsen
Itse kun en ole sodan käyntiin yms niin hirveästi perehtynyt koska aihe ei ole minua kiinnostanut ja ollut "periaate" ettei nuo sotahommat yms minua koske (kuinkas käykään). Niin mikä tässä Venäjän ja Ukrainan välisessä sodassa on se pointti?
Sepä siinä, ei siinä ole mitään pointtia. Väki on vihamielistä, ei saa liitettyä itseensä ilman valtavia resursseja. Taloudellisesti ei niin mitään järkeä. Kansallismoraalisesti täysin katastrofaalista.

Omien sanojensa mukaan Putin on siivoamassa natsihallituksen pois Ukrainasta ja takaamassa Venäjän olemassaolon koska Ukraina on uhka sille. Jossa siis ei ole yhtään mikään totta. Joko tuossa on jotain todella kimuranttia taustalla tai Putin on seonnut lopullisesti.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ennen aamua satanen vetoa, että vähintään yksi kone tai kopteri ammutaan alas ukrainalaisten toimesta seuraavan viikon aikana?

(1)
  • Tykkää
Reactions: otus

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ennen aamua satanen vetoa, että vähintään yksi kone tai kopteri ammutaan alas ukrainalaisten toimesta seuraavan viikon aikana?

NJäh. Kyllähän siellä varmaan joku ilmatorjuntaan soveltuva vekotin on puskassa piilossa. Ja lisätään vielä, että venäläisten osumatarkkuuden tuntien saattavat ryssiessä omiakin tiputella.

Suosikkijoukkue
Raipen SaiPa
Pakko mennä nukkumaan. Silmien väliin on ainoa oikea ratkaisu tässä kohtaa ja nostan hattua ja kiitän jo tässä vaiheessa niitä sotilaita jotka sen kotimaassaan on tämän vuorokauden aikana toteuttaneet. Putin toivottavasti pääsee pian hengestään. Ja sitä odotellessa mahdollisimman moni venäläinen sotilas.

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
NJäh. Kyllähän siellä varmaan joku ilmatorjuntaan soveltuva vekotin on puskassa piilossa.
Näin se on. Ja niitä on ihan reilusti. Muka "Bukit tms." hävitetty... juu juu not.

Ukrainan tietynlainen vahvuus on rintamasota panssareita vastaan. Ovat ihan suht vahvoja verrattuna vastustajaan.

Rintamasodassa Ukraina ja Venäjä ovat molemmat aivan kusessa, jos se tapahtuisi Suomessa.
Kuuluisaa jonnen memeä riimitellen: "Me ollaan jo edellä".

Onneksi.

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Muutamista lähteistä tuli esiin venäläisen joukkueen antautuminen ukrainalaisille. Eivät muka tienneet mitä olivat menossa tekemään.

Russian platoon 'surrenders saying they didn't think they had been sent to kill'
Uskon, että nää venäläiset sotilaatkin on omassa kuplassaan, eikä tietoa anneta kuin vasta H-hetkellä. Todennäköisesti vielä uskotellaan, että jossain on ukrainalaiset natsit hyökänneet ja nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin invaasio. Ei venäläisille sotilaille oikein tässä tilanteessa pysty sympatiakaan antamaan, mutta uskoisin jos tietäisivät todellisen maailman tilanteen, niin ainakin osa olisi valmis riisumaan aseensa.

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Ukrainan tietynlainen vahvuus on rintamasota panssareita vastaan. Ovat ihan suht vahvoja verrattuna vastustajaan.
Näin mä olen kanssa ymmärtänyt. Uskonkin, että ei tästä läpihuutojuttua tule. Sisukasta kansaa tuntuu olevan ja aivan pomminvarmasti Venäjä kärsii tässä sodassa enemmän miestappioita.

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Se oliskin aika kova juttu, kun ukrainalaiset onnistuisivat jossain yllättämään jonkun BUK-kolonnan ja saisivat BUK:t ehjinä kaapattua, siitä pientä buustia omaan ilmatorjuntaan. Taitaa vain nuo välineet aika kovassa vartioinnissa olla.

Mutta saahan sitä haaveilla.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy