Pelin taso on mennyt mielestäni selkeästi eteenpäin ja nyt kun tulee paluumuuttajia ulkomailta niin se lisää mielenkiintoa. Klubin menestyksessä on ollut sekin hyvä puoli, että osa Klubissa pelanneista siirtyy nyt niihin muihin seuroihin. Selkeästi ollaan menossa eteenpäin ja onhan urheilun seuraaminen paikan päältä ihan eri juttu kuitenkin kuin televisiosta.
Näin on, enkä ole muutenkaan ikinä tajunnut jengiä jotka haukkuvat tai edes karsastavat kotimaista futista sen perusteella, kun on muka niin paskaa ettei sitä paikan päällä voi katsoa.
En minä ainakaan paikan päällä katsellessani jatkuvasti arvostele naama mytyssä ja kanki hanurissani, että tuokin syöttö oli teknisesti heikko ja tuo juoksu oli väärin ajoitettu ja voi perkele kun Xavi laittaa erilailla nuo hommat skulaamaan. Tuskin porukka esim. Hollannissakaan fanittaessaan paikanpäällä kylmässä vesisateessa omiaan jossain mutaisella kentällä pelattavassa VVV Venlo vs. Heracles -matsissa, miettivät koko ajan että onpa paskaa peliä. Tai Englannissa kolmossarjatasolla, tai Saksan kolmostasolla jne. eli sarjoissa jossa kuitenkin katsojia ja tunnelmaa riittää pelin ajoittaisesta huipputason puutteesta huolimatta.
Ihme asennetta, että peli on paskaa ja sen takia ei voi tai jaksa katsella. No, jokaisen oma asia ja pysyköön kaikki pois kentän ja tv:n ääreltä jos ei kiinnosta, mutta ihmettelen eikö nämä tyypit keneltä onnistuu vaan huippusarjojen katsominen eivätkä sen jälkeen pysty enää Veikkausliigaa katsomaan, ole koskaan katselleet esim. kotimaista Kakkosta tai Kolmosta. Minä ainakin vietän kesäni kentänlaidalla aina esim. noiden sarjojen matseja katsellessani, enkä muista koskaan miettineeni että onpa nämäkin jätkät paskoja verrattuna niihin La Ligan keijoihin.
Mutta joo, paikan päälle todellakin taas keväästä ja etenkin kesästä nauttimaan kotimaisesta futiksesta, kuten edellä jo mainittu on Veikkausliiga jälleen todella mielenkiintoinen, Klubi etunenässä nimimiehineen ja mestaruusputkineen mutta monella muullakin jengillä on hyviä pelaajia mukana. Muutenkin noita yksittäisiä pelaajia on todella kiva katsella ja seurata, olivat sitten kokeneempia paluumuuttajia tai nuoria tulevaisuuden toivoja.
Maanantai on aivan älytön päivä, mutta tuo terasseilla oleminen on nyt ihmisistä kiinni. Itse olen joskus jonkun kaverin kanssa istunut koko Klubin pelin ravintolakatsomossa ikäänkuin terdellä ja ottanut siinä muutamat ja lähtenyt sen jälkeen illan viettoon.
Tuo on aivan verraton paikka istuskella iltaa, esim. kesäinen perjantai-ilta, aurinko paistaa ja bostailee koko matsin siinä aurinkokatsomossa muki kourassa ja sitten stadiin. Jossain kesän matsissa tarjoan sulle scholl Soneran aurinkokatsomossa maljan!