Veikkausliiga 2010

  • 67 266
  • 354

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Paremminkin "Maarianhaminalla ei ole pitään panostusta", sillä katsojamäärät eivät ole Suomen pääsarjoihin kuuluvia.

Mifkin yleisökeskiarvo on 1444, Hakalla 1355 ja Mypakin on jo päässyt yli tuhanteen eli 1055. Ja jos Mifkin yleisömäärät eivät kuulu Suomen pääsarjoihin niin mites sitten Tepsin rakkaan paikallisvastustajan interin 1478 keskiarvo, onko se sitten pääsarjalle kuuluva keskiarvo? Mifkin suurin yleisömäärä on 2250 ja interin 1964 ja AC Oulun suurin on 1928 ja keskiarvo 1711 ja VPS:n suurin 2189 ja keskiarvo 1870 joten eikös noi kaikki pitäisi heivata liigasta, koska joko keskiarvo tai suurin yleisömäärä on pienempi kuin katsojamäärältään Suomen pääsarjatasolle kuulumattoman Mifkin.

Ite toivon, että Mifki ei putoaisi liigasta ainakaan sinä aikana, kun itse seuraan pelejä sen verran tiiviisti, että matkustan vieraspaikkakunnillekkin, koska mitään parempaa reissua ei löydy kuin saarivierailu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Eilisessä IS:ssa oli tieto, että Haka tarvitsee uutta rahaa n. 600.000 euroa pelkästään siihen, että pelaa kauden 2010 loppuun saakka. Saa nähdä löytyykö jostain pelastusrengas vai loppuiko pelit 4.7. Honka-otteluun.

Kun joukkueita muutenkin halutaan vähentää n. kymmeneen joukkueeseen 14:sta Veikkausliigassa, niin Hakan luonnollinen poistuminen tuskin herättää paljon pelastushaluja muissa seuroissa tai Veikkausliigan suunnasta ja loppujen lopuksi ei jalkapallo Valkeakoskelta mihinkään häviä, jos nykyinen veikkausliigajoukkue Haka kaatuu. Juniorityö jatkuu jonkun seuran nimissä ihan varmasti ja jos Valkeakoski ansaitsee muutaman vuoden sisällä kaupunkina paikan Veikkausliigassa, niin joku toinen seura Valkeakoskelta kuin Haka nousee liigaan ennemmin tai myöhemmin.

Toivottavasti case-Sedu karkoittaa kaiki muut "sedut" pois puuhastelemasta veikkausliiga-joukkueiden kanssa tai saa unohtamaan hankkeet, joilla tuhotaan lopulta parissa vuodessa yksi seura lisää, kun irtoraha harrastukseen ja into lopahtavat.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ite toivon, että Mifki ei putoaisi liigasta ainakaan sinä aikana, kun itse seuraan pelejä sen verran tiiviisti, että matkustan vieraspaikkakunnillekkin, koska mitään parempaa reissua ei löydy kuin saarivierailu.

Kyllä loistava joukkue juuri vieraskannattajan näkökulmassa IFK Mariehamn, vaikkakin juuri tuo sijaintti taas ehkä verottaa myös juurikin noita vieraskannattajien määrää. Itse kävin kanssa JJK:n suurilukuisen fanijoukon kanssa katsomassa viimevuonna tuolla matsia ja ihan hyvä reissu kaikin puolin vaikka halpaa lystiä tuonne meno ei ollutkaan :)

Yleisömäärät tuolla on ihan ok siihennähden, että Kaupungissa asuu asukkaita joku hieman yli 10 000 ihmistä ja koko saarella taisi asukkaita olla se 27k ja noista osa taitaa asua erinäisissä saarissa eli lautoilla ym.. pitää tulla jos meinaa matsin nähdä. Eli vaikka yleisömäärä juurikin olisi tonnin luokkaa niin aika iso osa saaren väestössä on katsomassa ottelua.

Itse olen myös JJK:n katsojalukuihin tyytyväinen vaikka ottelut ei ole pelattu Jyväskylässä vaan evakossa vaajakoskella nii katsojamäärät on silti edelleen sarjan parhaimistoa. Tainut olla viimepeliä lukuunottamatta kelitkin surkeitä, mutta silti katsojat löytäneet otteluihin hyvin, harjulla olisikin katsojaluvut todennäköisesti 3000 pääle, mutta joskushan nuo stadioniremonttit on tehtävä.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivottavasti case-Sedu karkoittaa kaiki muut "sedut" pois puuhastelemasta veikkausliiga-joukkueiden kanssa tai saa unohtamaan hankkeet, joilla tuhotaan lopulta parissa vuodessa yksi seura lisää, kun irtoraha harrastukseen ja into lopahtavat.
Haka olisi jo kuollut ja kuopattu ilman Sedua. Itse toivotan rahamiehet tervetulleeksi suomifutiksen pariin jatkossakin, vaikka tämä projekti menikin reisille.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kyllä loistava joukkue juuri vieraskannattajan näkökulmassa IFK Mariehamn, vaikkakin juuri tuo sijaintti taas ehkä verottaa myös juurikin noita vieraskannattajien määrää.

No onhan sinne tietysti muualta vaikeampi lähteä kuin Turusta tai Helsingistä, mutta TPS kannattajien osalta toi on kauden toisiksi väkirikkain vierasmatsi, viime kaudella matkaanlähteneitä tai ainakin ilmoittautuneita oli 143, mutta Turusta on niin paljon helpompi lähteä tolle reissulle kuin mitä esim. Jyväskylä, Kuopio, Vaasa tai Tampere.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Miten Veikkausliigassa jaetaan €uro-paikat? Miltä sijoilta päästään Champions Leaguen karsintoihin ja miltä sijoilta pienempiin kissanristijäisiin?

Vastaankin itse: Liiga on Euroopan jalkapalloliiton sarjavertailussa sijalla 30. Liigan voittaja pääsee UEFA Champions Leaguen toiselle karsintakierrokselle. Toiseksi sijoittunut pääsee UEFA Europa Leaguen (aik. UEFA Cup) toiselle karsintakierrokselle ja kolmanneksi sijoittunut ensimmäiselle karsintakierrokselle. Europa Leaguen toiselle karsintakierrokselle pääsee lisäksi Suomen cupin voittaja. Mikäli sama joukkue voittaa sekä liigan että Suomen cupin, siirtyy cupin voitosta saatu Europa League -paikka cupin loppuottelun hävinneelle joukkueelle. Mikäli cupin voittaja sijoittuu liigassa sijoille 2–3, siirtyy liigasijoituksesta saatu Europa League -paikka liigan neljänneksi sijoittuneelle.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eilen minulle selvisi, että kuka on kautta aikain surkein ilmestys Veikkausliigan peleissä. Tähän asti ennätystä minun silmissäni on pitänyt 1990-luvulta saakka Samuli Yli-(p)Aska, vaikkakin eilenkin avauksessa ollut Oulun Pennanen onkin ollut lähellä tuon tittelin saamista, koska ei käytännössä onnistu ikinä missään, paitsi jos syöttää 2 -5 metrin syötön eikä vastustajia ole 20 metrin säteellä.

Jarosta löytyy, enkä kehtaa nimeänsä sanoa. Voi herranen aika ja Jeesuksen perse. Kyllä minä tiesin, että Veikkausliigassa on paska taso mutta tuon pelaajan näkeminen oli jotakin sanoinkuvaamatonta. Nuoruutensa vuoksi jätettäköön nimi suoraan sanomatta. Voisi vaikka opetella ensitöikseen juoksemaan...

On tämä masokistinen harrastus katsoa kaikki AC Oulun tämän kauden kotipelit. Juu, pitäisi olla positiivisin mielin mutta miksi. Mitä enemmän niitä pelejä näen, sitä surkeampi kuva minulla on Veikkausliigasta. Ja minulla oli ennakkoon jo erittäin surkea mielikuva kyseisestä sarjasta.

Saanen olla tätä mieltä, joten olen.

Huoh.
 

scholl

Jäsen
Hakan tyhjennysmyynti alkoi. Antti Hynynen KuPsiin!

Pari tyyppiä mennyt myös JJK:hon. Ihmettelen muuten sitä, että KuPS on kolmantena. Hävisivät ekalla kierroksella Klubille niin rumin luvuin, että Urheiluruudussa taidettiin sanoa, etteivät ole liigatason joukkue. Nyt sitten löytynyt jostain joku ihmeellinen turboruuvi, millä pisteitä on kertynyt.
 

arska89

Jäsen
Suosikkijoukkue
MansePP
Pari tyyppiä mennyt myös JJK:hon. Ihmettelen muuten sitä, että KuPS on kolmantena. Hävisivät ekalla kierroksella Klubille niin rumin luvuin, että Urheiluruudussa taidettiin sanoa, etteivät ole liigatason joukkue. Nyt sitten löytynyt jostain joku ihmeellinen turboruuvi, millä pisteitä on kertynyt.

Eikä unohdeta, että KuPS tasoitti puntit ja voitti HJK:n. KuPS on kyllä myönteinen yllätys tällä kaudella. On kyllä vakavasti otettava joukkue mitalitaistossa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Suomalainen potkupallo elää ja voi hyvin, Honka osoitti jälleen eilen, millä tasolla arvausliigassa puuhastellaan... Walesilainen pubijengi voittaa yhden Suomen parhaista pääsarja-joukkueista, aika loistavaa toimintaa etten sanoisi. Uutinen.

Mitenköhän futisforumilla reagoitiin tähän taidonnäytteeseen?
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Suomalainen potkupallo elää ja voi hyvin, Honka osoitti jälleen eilen, millä tasolla arvausliigassa puuhastellaan... Walesilainen pubijengi voittaa yhden Suomen parhaista pääsarja-joukkueista, aika loistavaa toimintaa etten sanoisi.

Suosikkijoukkue: HIFK, Chelsea FC

Jatka sinä vaan mieshuoraamista ja jätä tämä thread rauhaan, kiitos.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jatka sinä vaan mieshuoraamista ja jätä tämä thread rauhaan, kiitos.

Ei kuulu mieshuoraaminen mun toimenkuvaan, mutta ehkä urheilu vaasalaisittain voisi olla lähempänä sellaista?! Tiedä sitten, mutta kasvaminen aikuiseksi voi myös joskus olla joillekin hyvin rankkaa...

Voin olla kirjoittamatta tähän osioon, se ei ole multa pois millään tavalla, en arvosta kotimaista jalkapallosarjaa millään tavalla.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Suomalainen potkupallo elää ja voi hyvin, Honka osoitti jälleen eilen, millä tasolla arvausliigassa puuhastellaan...

Sanoisin, että tämä tulos on tasan yhtä suuntaa-antava kuin TPS:n taannoinen 7-1 -voitto vastaavasta Wales-jengistä. Tiesitkös edes siitä? Ei sillä, etteikö Hongan suoritus olisi ollut aivan käsittämätön, kun viime vuonnakin kävelivät tuon jengin yli.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sanoisin, että tämä tulos on tasan yhtä suuntaa-antava kuin TPS:n taannoinen 7-1 -voitto vastaavasta Wales-jengistä. Tiesitkös edes siitä? Ei sillä, etteikö Hongan suoritus olisi ollut aivan käsittämätön, kun viime vuonnakin kävelivät tuon jengin yli.

Enpä tiennyt ja tuohan nyt kertoo vain sen, kuinka paljon taso vaihtelee joukkueilla eri otteluissa, sama pätee myös Suomen maajoukkueeseen.

Vertailuna voidaan ottaa tietysti FA-Cup Englannista, missä nämä pubijengit saattavat myös tiputtaa oletusarvoisesti (eli n. Liiga ykkösen joukkueita) Hongan tasoisi joukkueita pois jatkosta. Mutta kun näissä Euroopan liiga karsinnoissa pelataan kaksi osaottelua ja ensimmäinen päättyi tasan 1-1, niin kaksi kämmiä perätysten samaa joukkuetta vastaan on jo aika huvittavaa...
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Enpä tiennyt ja tuohan nyt kertoo vain sen, kuinka paljon taso vaihtelee joukkueilla eri otteluissa, sama pätee myös Suomen maajoukkueeseen.

Tämä on juuri se ikävä puoli näissä häviöissä. Hongankin spedeilystä on kirjoitettu (toki ansaitusti) vaikka missä lehdissä, ja suuri suomalainen yleisö, johon edellisen kirjoittajan lasken, ei muuta näe. Sitten joukolla ilkutaan ja vedetään suuret johtopäätökset siitä kuinka täällä ei osata pelata. Hesarikin ilakoi Hongan tappiolla monta artikkelia, mutta oman kaupungin jengin taisteluvoitosta Mestarien liigassa kirjoitettiin STT:n kahden kappaleen juttu. Vaikka siinäkin oli vastassa vain Liettuan mestari, oli 0-1 -tappioasemasta nousu vajaalla aika vaikea suoritus ja sai myös yleisön joukkueen taakse. Oli hienoin kokemani HJK:n peli vuosikausiin, vaikka tasoltaan aika paska. Voin vain kuvitella, mikä olisi ollut reaktio ja näkyvyys, jos se jatkoajan oma maali olisi tullut toiseen päähän.

Minäkin nauran Hongalle, mutta reaktio tulee minulla samasta syystä kun Jokereiden hävitessä jollekin SaiPalle. En vedä siitä silti suurempia johtopäätöksiä Jokerien tasosta. Veikkausliigan taso on minulla hyvin tiedossa, kuten myös se, ettei se parane, ellei futikseen ryhdytä Suomessa panostamaan. Laitetaan tänne joka jäähallin viereen futishalli. Eli ainaisen vittuilun sijasta tehtäisiin asialle jotakin.

Futisforum, potkisjanari ym. vastakkainasetteluhöpötykset voi sitten jättää samantien pois.
 

Tumpero

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS-kannattajat.net
Vähemmän yllättäen threadi nostettiin ylös kun jotain negatiivista tapahtuu. Ei sillä etteikö olisi ollut arvattavissa tämä nosto.

Chelsea :D, ei saatana.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vähemmän yllättäen threadi nostettiin ylös kun jotain negatiivista tapahtuu. Ei sillä etteikö olisi ollut arvattavissa tämä nosto.

Chelsea :D, ei saatana.

Tapahtuuko sitten suomalaisessa jalkapallossa useinkin jotain positiivista? Yksilötasolla kyllä, mutta muuten onkin sitten aika hiljaista... Klubin nousu voittoon oli mukava yllätys.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tapahtuuko sitten suomalaisessa jalkapallossa useinkin jotain positiivista? Yksilötasolla kyllä, mutta muuten onkin sitten aika hiljaista... Klubin nousu voittoon oli mukava yllätys.

Tapahtuu, jos ottaa ne "suomipotkisonpaskaa"-negalasit pois päästä. HJK:n hieno venyminen, KuPSin, joukkueen joka veikkailtiin abaut kaikkialla varmaksi tippujaksi, iloiset otteet liigassa. Inter meni jo jatkoon ja Mypa edennee europeleissä eteenpäin. Kyllä niitä on, mutta tosiaan perisuomalaiseen tapaan esille toki nostetaan nämä pyllähdykset.
 

scholl

Jäsen
Tapahtuu, jos ottaa ne "suomipotkisonpaskaa"-negalasit pois päästä. HJK:n hieno venyminen, KuPSin, joukkueen joka veikkailtiin abaut kaikkialla varmaksi tippujaksi, iloiset otteet liigassa. Inter meni jo jatkoon ja Mypa edennee europeleissä eteenpäin.

Inter ei mennyt jatkoon, vaan aloittaa 3. kierrokselta.

Kyllä minä itse ainakin nauran niille, jotka joutuvat seuraamaan Valioliigaa. Miten joku voi oikeasti vapaaehtoisesti joutua tekemisiin minkään englantilaisen kanssa.

Kyllä Hongan tappio oli käsittämätöntä pelleilyä, mutta silti tuntuu, että on meneillään jonkinlainen ajojahti, jotta saataisiin Veikkausliigasta kirjoitetuksi mahdollisimman paljon negatiivista. Toki pelintaso vaihtelee ja sarjassa on paljon epäkohtia, mutta itse ainakin olen nähnyt monia ihan hyvätasoisia pelejä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä Hongan tappio oli käsittämätöntä pelleilyä, mutta silti tuntuu, että on meneillään jonkinlainen ajojahti, jotta saataisiin Veikkausliigasta kirjoitetuksi mahdollisimman paljon negatiivista. Toki pelintaso vaihtelee ja sarjassa on paljon epäkohtia, mutta itse ainakin olen nähnyt monia ihan hyvätasoisia pelejä.

Ei mitään ajojahtia, vaan nimenomaan juuri tuo mitä itsekin kirjoitit, pelintasossa tapahtuu suuria vaihteluita. Jos Veikkausliigassa pelaisi ainoastaan sen top-3 tasoisia joukkueita, niin aivan varmasti olisi enemmän porukkaa lehtereillä ja pelintasokin olisi todennäköisesti korkeampi.

Ei mulla ole mitään suurta tarvetta haukkua veikkausliigaa, enemmän mua sapettaa suomalaisen jalkapallon yleistilanne. Tämän asian suhteen, ei tarvitse olla mikään perusnegatiivi, jos ei ihan ensimmäisenä usko mihinkään parempaan huomiseen...
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Tapahtuuko sitten suomalaisessa jalkapallossa useinkin jotain positiivista? Yksilötasolla kyllä, mutta muuten onkin sitten aika hiljaista... Klubin nousu voittoon oli mukava yllätys.

No tapahtuu, juuri itse mainitsit esimerkin. Mutta kirjoitettiinko siitä missään? Noteerattiinko sitä tälläkään palstalla? Jos se olisi mennyt toisinpäin, voi vain kuvitella millainen kansanjuhla olisi saatu aikaan. Hesarikin olisi voinut uutisoida. Veikkausliigan osalta se ei paljoa kirjoita Klubista, koska joukkue johtaa sarjaa. Lähinnä yleisömääristä on saatu kaivettua negatiivista asiaa. Jopa mestaruuden jälkeen ainoa asiaa käsitellyt kolumni oli Hakolan avautuminen lähes kaikesta.
 

scholl

Jäsen
Joku lehti olisi voinut kyllä kirjoittaa suuresta yleisömäärästä liettualaisia vastaan. Odottelin jotain 3000 ja tulikin 6030.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Joku lehti olisi voinut kyllä kirjoittaa suuresta yleisömäärästä liettualaisia vastaan. Odottelin jotain 3000 ja tulikin 6030.

Normaalikaavan mukaan siinäkin jutussa olisi päähuomio ollut siinä, että lipunmyynti tukkeutui kun muutama tuhat tyyppiä tulee 20 minuuttia ennen matsia ostamaan lippua. Klubi varmaankin nimittäin tuota 3000:a odotti ja siksi oli kaikki alimitoitettu.
 

janóz

Jäsen
Veikkausliiga ja kotimainen jalkapallo saa kyllä paskaa niskaan jo ihan sen takia, että ihmisillä on vaan tapana sanoa sen olevan tasoltaan paskaa. Ihan sama oliko yhtään peliä nähnyt vai ei. Tottahan on, että eihän se aina mitään kaunista ole ja taso maailmaan verrattuna mitataan aina näissä europeleissä valitettavin tuloksin. Mutta puhuuko kukaan esim. kotimaisen lentopalloliigan tai Superpesiksen tasosta? Veikkausliigaa sitä vastoin verrataan aina johonkin valioliigaan tai muihin vastaaviin.

Eli miksi taso on se tärkein asia, jonka takia suomalaista futista ei voi katsoa? Eikö oman kaupungin futiskulttuurilla, joukkueilla ja niiden historialla ole mitään väliä? Miksei kotimaista futista voida tuntea omaksi jutuksi vaikka taso olisi mitä tahansa? Eihän kukaan jätä katsomatta lapsensa joulunäytelmää koska sen taso on paskaa. Ei vimpeliläiset jätä menemättä pesiskatsomoihin, koska kyseessä on laji jota ei pelata missään muualla maailmassa. Miksi sitten Veikkausliigapeli jätetään katsomatta, koska sen taso on paskaa? Siksi koska on vaan trendikästä sanoa niin ja katsoa mieluummin ManU - West Hamia canalilta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös