Veikkausliiga 2009

  • 70 277
  • 388
Noniin Ariel Ortega taitaa olla hakan uusi hankinta. Neljän vuoden sopimus.

"On April 29, 2009 Ortega was signed by Finnish giants FC Haka. According to rumours, Ortega signed a four-year contract with Haka and is said to be extremely delighted to be back at the top level of football and is very committed to his new club." Wikipedia: Ariel Ortega

Tämä on vielä huhu, mutta aika todenäköiseltä näyttää... vahvistusta odotellessa.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Noniin Ariel Ortega taitaa olla hakan uusi hankinta. Neljän vuoden sopimus.

"On April 29, 2009 Ortega was signed by Finnish giants FC Haka. According to rumours, Ortega signed a four-year contract with Haka and is said to be extremely delighted to be back at the top level of football and is very committed to his new club." Wikipedia: Ariel Ortega

Tämä on vielä huhu, mutta aika todenäköiseltä näyttää... vahvistusta odotellessa.

Tuo wikin teksti nyt on varmasti jotain futisforum (muka)hassuttelua. Siitä kertoo mm. sopimuksen pituus, FC Hakasta puhuminen Giantsina, jne.

Ei sinällään etteikö voisi tulla, kun sen verran kaverilla ollut ongelmia kotimaassa, mutta epäilen kyllä ja tosiaan tuo wiki-teksti ei kyllä mitään takaa.

edit:Nythän siellä on jotain tosi asiatonta tekstiä muutenkin. Kertoo kyllä ff:n tasosta, taas kerran.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
En ole HJK-fani, mutta kyllä kieltämättä hymyilytti nähdä teksti-tv:ltä, että Popovits ampui maalin Hakaa vastaan Tehtaankentällä, Hakan kotiavauksessa vieläpä ja HJK voitti. Millaisen vastaanoton Popovits sai ottelussa? Tuulettiko maalia vai noudattiko tätä brittiläistä tapaa olla juhlimatta maalia ex-seuraansa vastaan?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
vai noudattiko tätä brittiläistä tapaa olla juhlimatta maalia ex-seuraansa vastaan?

Ai tämä onkin brittiläinen tapa. Enpäs olekkaan tiennyt aiemmin, mutta aina sitä oppii uutta.

Ihan oikein kyllä Vallulta kunnolla tuuletella, jos vain ne jutut kaverin kohtelemisesta pitävät paikkansa.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ai tämä onkin brittiläinen tapa. Enpäs olekkaan tiennyt aiemmin, mutta aina sitä oppii uutta.

Allekirjoittanut ei tiedä potkupallosta muuta kuin Suomen maajoukkueen tulevat karsintavastustajat ja Blaugranan pelaajien sukunimet joten voi olla, että virheellinen kirjoitus. Jostain vain tarttunut päähän, korjatkaa jos olen väärässä, ei aina tartte olla sarkastinen ; )
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Allekirjoittanut ei tiedä potkupallosta muuta kuin Suomen maajoukkueen tulevat karsintavastustajat ja Blaugranan pelaajien sukunimet joten voi olla, että virheellinen kirjoitus. Jostain vain tarttunut päähän, korjatkaa jos olen väärässä, ei aina tartte olla sarkastinen ; )

Juuh, anteeksi turhasta sarkasmista. Niin tosiaan tapana on ihan yleinen läpi Euroopan. En tiedä varmasti, mutta mielikuva että läpi maailmankin. Mielestäni ihan hyvä tapa kuitenkin ja osoittaa arvostusta, silloin kun on tarvis, sille edelliselle seuralle.

Itse otsikkoon liittyen, että aika pettymys oli Ramirez ottelussa missä näin. Ei ihme että tullut Suomeen ja ettei ura ole mennyt eteenpäin. Toivottavasti kuitenkin parantaa jatkossa.
 

Salama44

Jäsen
TamU:n toimitusjohtaja ja urheilutoimenjohtaja erosivat. Yli puolella Veikkauliigajoukkueista katsojamäärät jäävät alle 2000 katsojan. Jalkapallo on Suomessa kriisissä. Ei tuollaisilla katsojamäärillä voi saada toimintaa kannattavaksi kaikilla joukkueilla. Laadukas sarja edellyttäisi edes jääkiekon tasolle pääsemistä eli 4000-5000 katsojan keskiarvoa. Huonosti ovat Veikkausliiga ja sen joukkueet markkinoineet tuotteensa. Kaiken lisäksi pääsylippujen hinta/laatusuhde eivät vastaa toisiaan. Ylihintaiset liput ja huonot palvelut eivät houkuta katsomoon.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yleisömäärät nousevat kyllä nyt nähdyistä heti kun jääkiekon MM-kisat loppuvat. Se on itsestään selvä asia. Olosuhteissa ja palveluissa on tottakai parantamisen varaa, sitä nyt kieltää tuskin kukaan.

Mielenkiintoista myllerrystä kieltämättä TamU:ssa. Kausi kentälläkin on lähtenyt huonosti käyntiin, joten VPS pääsee hyvään saumaan iskemään viikonloppuna. TamU:lla on kaikki paineet siinä pelissä. Varmaan kravattiosastollakin on aika tukalat oltavat, koska taloudellisesti heikossa hapessa oleva seura olisi tarvinnut hyvän startin kauteen, jotta yleisö löytäisi tiensä Ratinaan. Mikäli mitalimahdollisuudet menevät heti kättelyssä, niin se saattaa olla lopun alkua.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
TamU:n toimitusjohtaja ja urheilutoimenjohtaja erosivat. Yli puolella Veikkauliigajoukkueista katsojamäärät jäävät alle 2000 katsojan. Jalkapallo on Suomessa kriisissä. Ei tuollaisilla katsojamäärillä voi saada toimintaa kannattavaksi kaikilla joukkueilla. Laadukas sarja edellyttäisi edes jääkiekon tasolle pääsemistä eli 4000-5000 katsojan keskiarvoa.

Se on suuri kysymys, että paljonko yleisömäärät itse asiassa vaikuttavat joukkueiden talouteen? Itse en mistään kriisistä nyt kahden kierroksen jälkeen viitsi puhua, mielestäni ihan normaalilla tasolla mennään. Tampereella kuohuu seuran sisällä, eikä sitä sinänsä voi yleistää mihinkään Suomi-futiksen kriisiin. Huolestuttava tilanne se on toki TamU:n ja tamperelaisen futiksen kannalta, tai mistä sitä tietää mihin se kelkka kääntyy. Nyt on Viidan miehet ulostettu, ja ilmeisesti Kummolan jengi otti erävoiton.

Veikkaajassa oli artikkeli siitä mikseivät suomalaiset voita. Siinä oli sivuttu lyhyesti myös seurojen ongelmia pitkäjänteisen menestyksen rakentamisessa. Artikkelin mukaan se johtuu siitä, ettei täällä ole ns. voittamisen kulttuuria, vaan itse työn teko on enemmän arvossaan. Jokainen saa itse päättää onko tuo kaukaa haettua vai osuvaa.

Joka tapauksessa niin futiksessa kuin lätkässäkin on ihan samankaltaisia rakenteellisia ongelmia, ja seurojen toiminta samalla tavalla tempoilevaa. SM-Liiga pelaa isommilla nappuloilla, mutta ei se ytimestään tunnu olevan yhtään sen paremmalla tolalla. Harvat jääkiekollakaan rahaa tekevät.

Huonosti ovat Veikkausliiga ja sen joukkueet markkinoineet tuotteensa. Kaiken lisäksi pääsylippujen hinta/laatusuhde eivät vastaa toisiaan. Ylihintaiset liput ja huonot palvelut eivät houkuta katsomoon.

Itse olen taas pitänyt Veikkausliigan markkinointia ihan hyvänä viime vuosina. Ja nimenomaan Veikkausliigan toimesta, kontrasti SM-Liigaan on aikamoinen, vaikka toki lätkän puolella jonkin verran on tv-mainontaa. Seuroista voi sanoa, että TamU hakkasi Tapparan ja Ilveksen 12-0 markkinoinnissa viime vuonna. Surkeat esitykset kentällä kuitenkin näyttivät toteen sen, ettei pelkkä markkinointi riitä. Toisaalta JOS TamU olisi pelannut huippukauden, niin olen varma että yleisöä olisi ollut aika paljon, sen verran väreili orastava buumi Tampereella.

Varsinkin tuosta lihavoidusta kohdasta tuli mieleen, että ovatkohan liigaseurat tai Veikkausliiga ikinä kysyneet mitä ihmiset itse asiassa haluavat tapahtumilta? Ongelmaa tuntuu olevan siinäkin että Veikkausliigassa ja/tai seuroissa "tiedetään" mitä katsojat tulevat hakemaan, ja sen vuoksi se hinta-laatusuhde voi olla huono.

Jos siis halutaan enemmän yleisöä, niin kysytään mitä yleisö haluaa ja annetaan niille sitä. Tietenkin talous rajoittaa esim. pelaajahankinnan kohdalla, mutta varmasti löytyy vielä asioita joita voidaan parantaa nykyisilläkin budjeteilla.

Ja edelleen, tähän pitäisi oikeastaan sisällyttää myös kaupungit ja kunnat joiden vastuulla on myös olosuhteiden kehittäminen.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Kaiken lisäksi pääsylippujen hinta/laatusuhde eivät vastaa toisiaan. Ylihintaiset liput ja huonot palvelut eivät houkuta katsomoon.

Klubin peliin pääsee parhaille paikoille oliko nyt 15:llä eurolla, sillä hinnalla pääsee nippa nappa F9:ään seuraamaan Nokan HIFK:ta. Tämä noin niin kuin esimerkkinä siitä, että on myös ihmisiä, joiden mielestä hinta/laatusuhde on futisliigassa varsin hyvä. Toki ydinkysymys onkin enemmän siinä, mikä kenetkin sinne katsomoon houkuttelee. Jos se ei ole pelaava seura tai edes futis itsessään, voi suosiolla unohtaa Veikkausliigan.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Pelaajaesittelyssä hänelle taputettiin kenties jopa enemmän kuin Hakan pelaajille. Maalin jälkeen yleisö Hakan fanikatsomoa myöten taputti Popovitsille. Eli sai hyvän vastaanoton, kukaan ei buuannut tai huutanut mitään muutakaan.
No jos joku olisi tsaarille buuannut, niin olisi ollut kyllä varmaan vielä suurempi puupää kuin seuran omistaja. Olisin kyllä ihmetellyt, jos ei olisi saanut minkäänlaisia suosionosoituksia yleisöltä. Ei kai ihmisen muisti voi olla niin lyhyt. Aika paljon kyllä ihmetyttää se raivokas tuuletus maalin jälkeen. Vaikka olisi johtoa vastaan hampaankolossa jotain, niin luulisi ajattelevan faneja edes jonkin verran.

Kaiken lisäksi pääsylippujen hinta/laatusuhde eivät vastaa toisiaan. Ylihintaiset liput ja huonot palvelut eivät houkuta katsomoon.
Saisiko tähän jotain tarkennuksia? Jos mä mietin, menenkö katsomaan opiskelijana parhaille paikoille esim. Interin futismatsia jollain kympillä vai tepsin jääkiekkospektaakkelia ~30 eurolla, niin ei mun tartte kahdesti miettiä, kummassa on parempi hinta/laatusuhde. Ja tämä silti, vaikka kannattaisin henkeen ja vereen jäkiksessä tepsiä.

Samat nakit ja kahvit saa molemmista ostettua myös tauolla. Mitä muuta sinne tarvitaan? Ei mulle ainakaan mitään. Palvelut on samanlaista molemmissa, paitsi että typhoon-hallissa joutui viime vuonna jonottamaan kaljaa lähes koko erätauon, vaikka yleisöä oli n. 3000.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Ainakaan Kuopiossa ei opiskelijalipun hinnoittelu vastaa minun käsitystäni KuPS:n pelin laadusta. Kahdeksalla eurolla pääsee opiskelija istumaan laudoista kyhättyyn tilapäiskatsomoon katselemaan divaritason kotijoukkueen pelejä. Kun tässä jääkiekkoon on vertailua tehty, niin KalPan peleihin pääsi opiskelija viime kaudella katselemaan sarjan kärjessä pelaavaa kotijoukkuetta seitsemällä eurolla. Kun miettii myös ottelutapahtuman viihdearvoa, niin KalPa vie senkin täysin selkeästi: tunnelma on parempi, olosuhteet ovat paremmat, kentällä on kiinnostavampia pelaajia ja pelikin on yleensä viihdyttävämpää. Enkä tarkoita tällä sitä, että jääkiekko olisi minusta jalkapalloa viihdyttävämpi tai mielenkiintoisempi laji; ne KuPS:n pelit, joihin olen paikan päälle osunut ovat vain olleet valitettavan usein ikävää katseltavaa etenkin keltamustien lasien läpi.

Juuri viime kesänä laskeskelin, että pari-kolme euroa halvemmilla lipuilla olisin käynyt luultavasti katsomassa noin viitisen KuPS:n peliä yhden ainoan sijasta. Mielelläni KuPS:n peleissä käyn ja joka kesä peleissä on tullut käytyä vaikken enää Kuopiossa asukaan, mutta mitä tahansa hintaa en niistä ole valmis maksamaan.
 

tutzba

Jäsen
olisi ollut kyllä varmaan vielä suurempi puupää kuin seuran omistaja.

Mitä nyt Sedun kanssa olen jutellut, vaikuttaa hän mukavalta tyypiltä. Niitä asioita, mitä hän on valkeakoskella muuttanut, en hyväksy. Sen sijaan jalkapallossa hän elää ihan oikeasti sydämellä mukana, eikä ole tekemässä sillä bisnestä.

Myös Tehtaan kentälle tehdyt muutokset ovat tyylikkäitä, parhaimpana kentän yhteydessä olevan puiston uudelleen herättäminen. Ei varmaan ulkopaikkakuntalaisille sano mitään, mutta Valkeakoskella tuo idea toimii!
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tietenkään hinta-laatusuhde ei ole joka paikassa samat ja kohtuulliset hinnat kuopiossa kyllä on, jos noi pitää paikkansa.

Ainakin Interillä on tämä hyvässä kuosissa. Halvat hinnat ja itselleni erinomaiset puitteet.

Dragtsma sai tosta tuomarin tönäisemisestään vain yhden matsin toimitsijakieltoa:

http://yle.fi/urheilu/lajit/jalkapa...angaistuksia_lehkosuolle_varoitus_145345.html

Aika köykäinen tuomio mielestäni ja näkyi vielä suorassa tv-lähetyksessäkin. Tämä taitaa olla sitten futisliigan mukaan tuomarin koskemattomuuden rikkomisen hinta.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Veiikausliigan huippuottelu Haka-Honka. Katsojia 1166, huh huh! Kohta mennään alle tuhannen.

No niin. Olisikohan sinunkin jo aika vaihtaa levyä, tai jopa harkita futistopicien jättämistä rauhaan. Vaikka ihan oman mielenrauhasi vuoksi.
 

raholan rotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on suuri kysymys, että paljonko yleisömäärät itse asiassa vaikuttavat joukkueiden talouteen?


Jos katsojia katoo 1500 kaudessa niin kerrot sen 13 kotiottelulla ja siihen se n.10e vielä. Kyllä se 195000e kuulostaa paljolta näihin budjetteihin.

Kaiken kyrvän huippuna on se että pelipäivät pitää olla viikonloppuja jolloin
a)Porukka lomailee mökeillä, ei saada tavallista tuulareita katsomoon.
b)Yritysasiakkaiden houkutteleminen entistä vaikeampaa, viikolla helpompi tuoda VIP-tiloihin yritysasiakkaita ja heidän yhteistyökumppaneitaan
c)Monella paikkakunnalla tekee jo kaiken maailman Baronat ja Varamiespalvelut noi myyntikojutyöt. Sunnuntaisin joutuu näistäkin maksaan enemmän.

Näin äkkiseltään tämmöistä tuli mieleen.

Kiekon puolellahan on helppoa kun pelejä on enemmän arkisin niin saa yritysasiakkaita ja heidän yhteistyökumppaneitaan useammin halliin. Ei ole kesämökkikausi päällä ja vaikka joutuu maksaan näitä lisiä niin kyllä ne yritysasiakkaat tuo ne su-lisät niille työntekijöille kaksin kertaisena takaisin.

Pari hyvää stadionia tää maa kaipais. Voitais aloittaa Tammelan täysremontista.
 

Pappa1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Tribe, Tigers, Angels, Rangers (Texas)
Hakalle oli tulossa vahvistus. Tämä nimekäs argentiinalaisvahvistus on huhujen mukaan eräs Hernan C. Aika kova nimi, jos ja (ehkä) kun toteutuu.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Hakalle oli tulossa vahvistus. Tämä nimekäs argentiinalaisvahvistus on huhujen mukaan eräs Hernan C. Aika kova nimi, jos ja (ehkä) kun toteutuu.

Jos(iso jos) tälläinen toteutuisi, niin silloinhan kyseessä olisi sitten samanlainen sirkus/mediatemppu, kuin Rodmanin ja Pippenin tuominen Suomeen. Crespon tasoinen pelaaja ei tule Hakaan(eikä Veikkausliigaan muutenkaan) pelaamaan tässä vaiheessa uraansa pysyvästi tai edes vähän pysyvämmin. Kyseessä on kuitenkin Inter Milanin rotaatiokärki, joka saisi(saa) pysyvän pelipaikan Serie A joukkueesta jos tahtoo. Jos taas tahtoo alkaa jäähdyttelemään ja ottamaan ns. rahat pois, niin silloin sitten suuntaan Saudeihin tai muuhun vastaavaan paikkaan.
 

Cube

Jäsen
Bantamoi torjui tänään kaksi pilkkua Ropsia vastaan. Vedot olivat ilmeisesti aika huonoja, mutta silti kova suoritus. Ei tosin ensimmäinen kerta, kun Bantamoi Interin paidassa kaksi pilkkua yhdessä pelissä torjuu.

Interille tänään vieraissa siis 0-2 voitto ja muutenkin kausi on alkanut yllättävän hyvin ainakin tuloksellisesti. Grotkin on löytänyt tällä kaudella maalijyvän, kuten oletinkin tapahtuvan. Ihan hyvä tästä on jatkaa.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Hakalle oli tulossa vahvistus. Tämä nimekäs argentiinalaisvahvistus on huhujen mukaan eräs Hernan C. Aika kova nimi, jos ja (ehkä) kun toteutuu.

Kukas se Hakalainen oli, joka juuri kommentoi, ettei kyseessä ollut mikään Crespon tasoinen nimi? Kuulemma tunnettu pelaaja futispiireissä, itse luin/kuulin jostain, että kyseessä olisi ollut Delgado mutta mene ja tiedä.

Tänään sitten kaikki kynnelle kykenevät Ratinaan katsomaan TPS:ää ja Rautiaista. TPS on aloittanut taas vähän penkin alle, ja TamU otti kaiken myrskyn keskellä voiton VPS:stä, sellaista ei ole juurikaan tapahtunut. On mielenkiintoista nähdä miten tämä johdon tuuletus vaikuttaa TamU:n pelaamiseen, nyt ainakin Zicon työrauha pitäisi olla taattu. Itse en ala ottamaan puolia juuri lainkaan, molemmissa varmasti on omat vikansa. Silti olen sitä mieltä, että mikäli Viidan kommenteissa Zicoa kohtaan oli edes puolet totta, niin en tykkää siitäkään yhtään.

Kun aikaisemmin laitoin, että Kummolan jengi otti voiton, niin olin sikäli väärässä, että Kummola ilmeisesti kuului myös Viidan porukkaan. Jotenkin sekavalta se kuvio vielä vaikuttaa, aiemmin oli ollut puhetta jonka mukaan Viita-Wiss-kaksikko mittailisi voimiaan Kummola-Hjelm-akselin kanssa. Joka tapauksessa, selvä signaali oli jo kerran erotettujen vanhojen partojen uusi tuleminen, mikä viimeistään oli merkki siitä, että Hjelmin puolisko otti vyörytyksellä kaksi pistettä.

Sekin tuntuu oudolta jos Kummola olisi ollut häviävänä osapuolena, sillä se on varmaan historiallista kabinettipeleissä. Toinen vaihtoehto on, ettei Kummola enää edes ole ollut sen kummemmin TamU:n taustajoukoissa mukana. Sen mitä olen sisäpiiristä kuullut (mikä ei ole paljoa), antaisi syyn olettaa että tämä nykyinen tilanne olisi ainakin joukkueen mieleen.

Toivottavasti Tampereella saataisiin tämä homma kerrankin pyörimään ilman, että joku olisi aina sahaamassa jalkaa poikki toisen tuolista. Siitä tosin on futispiireissä enemmän historiaa kuin itse pelaamisesta, ja ilmeisesti se kuppikuntaisuus edelleen on voimissaan. No, voimia tarvitsee myös Tampereen futis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös