Paavo nyt sentään sanoi että tää oli tässä. Sen uskoo, kuka näkee. Kekkonen vol 2. Tosin wannabe.Kärnä on Keskustan hupiukko, jonkinlainen wannabe-Väyrynen, jolta puuttuu Paven karisma ja nokkeluus.
Paavo nyt sentään sanoi että tää oli tässä. Sen uskoo, kuka näkee. Kekkonen vol 2. Tosin wannabe.Kärnä on Keskustan hupiukko, jonkinlainen wannabe-Väyrynen, jolta puuttuu Paven karisma ja nokkeluus.
Sama. Yleensä pyrin nimenomaan väistelemään ruokakeskustelua, koska tiedän mitä sieltä on tulossa:Aika usein höyrytään siitä, että kasvissyöjät jotenkin tuputtaisivat ajatuksiaan. En ole tällaiseen juurikaan törmännyt, enkä itse kasvissyöjänä edes kerro asiasta kenellekään, ellei sitä erikseen kysytä tai kasvissyönti muuten tule puheeksi.
Niin paljon samaa tuossa kuin itelle tänä vuonna on tapahtunut että tekis mieli kysyä ootko minä, mut henkilöllisyyden arvailu kiellettyä on.
Alkuvuodesta vähensin lihansyönnin ja kaljanjuonnin minimiin ja potkasin itteni fillarin selkään ja kahdesti viikossa salille, ja tammikuusta tähän päivään lähtenyt ~20kg. En tiedä miten iso tekijä lihansyönnin jättäminen on tuossa (kananmunia syön ja maitotuotteita edelleen) mut tuskin tuosta merkittävää haittaakaan on ollut.
Kyllä lihaa voi laihduttajakin syödä, mutta silloin on parasta kiinnittää huomiota lihan laatuun.
Enpä tiennyt tuollaisista väitetyistä terveysvaikutuksista, toivottavasti nuissa jotain perää on kun esim. maapähkinöitä tulee mupellettua huomattavia määriä. Ja onhan ne hyviä kyllä.Yhden väitteen mukaan palkokasvit tasapainottaisivat suoliston bakteerikantaa, mikä näkyisi myös parantuneena aineenvaihduntana. Toinen väite on ollut, että palkokasvien kuidut sitoisivat ruoasta rasvaa, ja estäisivät sen kertymistä elimistöön.
No, en tiedä, että pitävätkö nuo paikkaansa. Minulle jo pelkästään palkokasvien hyvä maku ja edullinen hinta ovat riittävä syy syödä niitä. Ja käsittääkseni niitä pidetään yleisesti varsin terveellisinä, mikä on ihan kiva bonus.
Enpä tiennyt tuollaisista väitetyistä terveysvaikutuksista, toivottavasti nuissa jotain perää on kun esim. maapähkinöitä tulee mupellettua huomattavia määriä. Ja onhan ne hyviä kyllä.
Linssejä en ole ruoanlaitossa testannut joten pittääpä koittaa niitäkin.
Sama. Yleensä pyrin nimenomaan väistelemään ruokakeskustelua, koska tiedän mitä sieltä on tulossa:
- Ai no sä syöt sitten sitä brasilialaista soijaa, jota varten on kaadettu sademetsää
- Ihmisen suolisto ei pelaa rehuilla
- Liha on luonnollista, ne marketin prosessoidut kasviseinekset epäluonnollisia
- No sulla on sitten varmaan puutostilat päällä
- Miksei voi olla normaali?
- Jaa sulla tunteet vie järjen sijasta
- [etsii epäkohtia muista elintavoista, jotka mahdollisesti saastuttavat]
Näitä kuulee yleensä tyypeiltä, joilla on 30kg ylipainoa, verenpainelääkitys ja taipumus suhtautua täysin välinpitämättömästi ympäristöongelmiin.
Kaikki kasvisruoka ei pärjää makuvertailussa. Esim. itse en ole mikään erityinen härkiksen tai nyhtökauran ystävä.Hyvä kirjoitus. Vaikka itse kuulun tohon viimeksimainittuun osastoon. Itse voisin siirtyä enempi lihattomampaan ruokavalioon jos se maistuisi hyvältä. Esim muutaman kerran oon maistanu härkistä niin se on niin kamalaa paskaa ettei sitä syö siatkaan.
Mutta vältän itse kanssa arvostelemasta muiden syömistä koska jokainen syö mitä itse haluaa mutta saatan tiedustella että miksi päätyi esim ravintolassa valitseen kyseisen setin.
Kaikki kasvisruoka ei pärjää makuvertailussa. Esim. itse en ole mikään erityinen härkiksen tai nyhtökauran ystävä.
Tuotteet kuitenkin kehittyvät hurjaa vauhtia, ja aika monessa päästään jo melko lähelle lihan makua. Tässä oma suosikkini:
Plant-based Burger| Vegaaniset kasvispihvit | vege pihvi | Hälsans Kök
Hälsans Kök Vegan Burgerin avulla. Nämä huolellisesti valituista raaka-aineista valmistetut vegaaniset pihvit ovat herkullinen tapa lisätä proteiinia aterioihisi.www.halsanskok.fi
Näitäkin on kehuttu:
Sensational Burger
Hälsans Kök tuo markkinoille kypsentämättömän burger-pihvin, joka muistuttaa lihaa sekä maultaan että ulkonäöltään mutta on täysin vegaaninen. Innovaatio on nimeltään Sensational Burger ja se on nimenomaan lihansyöjille, jotka haluavat vähentää eläinperäisiä tuotteita ruokavaliossaan tinkimättä...www.halsanskok.fi
Ja oikeastaanhan sillä ei ole niin merkitystä, ryhtyykö joku täyspainoiseksi kasvissyöjäksi vai ei. Suuri yleisö saattaa kuitenkin liikahtaa kasvisproteiinin suuntaan, mikäli näitä pihvejä ja muita tuotteita saadaan hiottua paremmiksi.
Nyt saat kyllä hieman avata, että miksi nakkikastike tai broilericurry ei kuulu liharuokiin?Laitetaan vaikka tänne, mutta huikeaa propagandaa Helsingin kaupungin kasvisruokavastaava Teemu Männikötä helsinkiläiskoulujen suositumpien ruokien listalla. Top kymppiin mahtuu liharuuista ainoastaan kebab, mutta kasvisruuista mm. kasvistortillat ja soijabolognesetomaattipizza. Noin äkkiseltään hiipi mieleen että noinkohan oppilaiden omaa mielipidettä on kysytty ollenkaan, sillä oman vaatimattoman empiirisen tutkimuksen perusteella luulisi lihamakaronilaatikon voittavan soijapizzan ja lihatortillojen kasvistortillat.
Puhtaasti ajatuskatkos, tosin broilericurryn lasken kanaruokiin. Ja voihan se olla että lista on totuudenmukainen, hassulta se vaan tuntuu muutaman ruuan kohdalta ja ehkä tosiaan on niin että siinä äänestetty valmiista vaihtoehdoista.Nyt saat kyllä hieman avata, että miksi nakkikastike tai broilericurry ei kuulu liharuokiin?
Kukkakaali on äärimmäisen joustava raaka-aine ruoanlaittoon, kuten edellisestä esimerkistä näkyy.Onko joku tehnyt kukkakaaliwingsejä ja jos olet, niin mikä on sinun paras reseptisi? Kävin ostaa pienen kukkakaalin ja vähän mietoa buffalowings-kastiketta jos illalla vähän herkuttelisi.
Linkkiä reseptiin: KUKKAKAALIWINGSIT – Liemessä
Mulla ei ole ylipainoa, ei mitään lääkitystä, ja tieto siitä ettei Suomen tekemisillä ole mitään vaikutusta ympäristöasioihin globaalisti. Ei, vaikka koko Suomi ihmisineen pyyhkäistäisiin maailmankartalta pois.Sama. Yleensä pyrin nimenomaan väistelemään ruokakeskustelua, koska tiedän mitä sieltä on tulossa:
- Ai no sä syöt sitten sitä brasilialaista soijaa, jota varten on kaadettu sademetsää
- Ihmisen suolisto ei pelaa rehuilla
- Liha on luonnollista, ne marketin prosessoidut kasviseinekset epäluonnollisia
- No sulla on sitten varmaan puutostilat päällä
- Miksei voi olla normaali?
- Jaa sulla tunteet vie järjen sijasta
- [etsii epäkohtia muista elintavoista, jotka mahdollisesti saastuttavat]
Näitä kuulee yleensä tyypeiltä, joilla on 30kg ylipainoa, verenpainelääkitys ja taipumus suhtautua täysin välinpitämättömästi ympäristöongelmiin.
Mulla ei ole ylipainoa, ei mitään lääkitystä, ja tieto siitä ettei Suomen tekemisillä ole mitään vaikutusta ympäristöasioihin globaalisti. Ei, vaikka koko Suomi ihmisineen pyyhkäistäisiin maailmankartalta pois.
Enkä äänestänyt eduskuntavaaleissa Perussuomalaisia.
Tämä ei ole matematiikkaa vaan suhteellisuusteoriaa.Jos Suomen teoilla ei ole väliä eli vaikutus on nolla, niin varmaan myös kaikkien muiden tekojen vaikutus on nolla, vaikka se olisi miljoonakertainen. Tai ainakin mulle on opetettu matematiikassa, että miljoona kertaa nolla on nolla.
Tämä ei ole matematiikkaa vaan suhteellisuusteoriaa.
Tämä ei ole matematiikkaa vaan suhteellisuusteoriaa.
Kyllä, ymmärrän, että jotkut käyttävät tuota logiikkaa noin yleisestikin elämässä. Itse kutsuisin sitä lähinnä välinpitämättömyydeksi.Mulla ei ole ylipainoa, ei mitään lääkitystä, ja tieto siitä ettei Suomen tekemisillä ole mitään vaikutusta ympäristöasioihin globaalisti. Ei, vaikka koko Suomi ihmisineen pyyhkäistäisiin maailmankartalta pois.
Enkä äänestänyt eduskuntavaaleissa Perussuomalaisia.
Viittaan puhtaasti siihen, että äärimmäisen marginaalisen Suomen tekeminen missään määrin ei tule vaikuttamaan koko maailman tilanteeseen millään tavalla, kun 1,3 miljardin asukkaan Intia ja 1,4 miljardin ihmisen Kiina ovat yhdessä noin neljäsosa maapallon väestöstä. Silti näiden kahden maan päästöt vastaavat yli puolesta maailman saasteiden aiheuttamista kuolemista maailmassa.Siis vittaat siihen, että enemmän kuluttava suomalainen voi vaikuttaa enemmän kuin vähemmän kuluttava kiinalainen?
Kutsun vastaavasti tätä Suomessa käytävää ruokakeskustelua äärimmäiseksi yliampumiseksi ja massahysteriaksi.Kyllä, ymmärrän, että jotkut käyttävät tuota logiikkaa noin yleisestikin elämässä. Itse kutsuisin sitä lähinnä välinpitämättömyydeksi.
Matematiikan tai Einsteinin kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.