Mites se sanonta kuuluu.. Käsi ylös virheen merkiksi? Tuskinpa kukaan pääsi näillä tipseillä rikastumaan, ja siitä pahoittelut.
Paskaa nämä viisut kyllä "ammattiraateineen". Itse en saanut yhden ainutta vetoa osumaan tämän vuoden viisuista. Semeissä tuli pelattua Australian (3,95), Belgian (4,33) ja Tanskan (5,80) karsiutumiset. Australia sai yleisöltä 5 pistettä, mutta juryt näkivät tässä pökäleessä jotain mitä yleisö ei ja antoi yli 100p nostaen finaaliin. Tanska sai yleisöltä vain 2 pistettä, mutta finaaliin silti. Belgialla sama homma, puhelinäänestäjät eivät syttyneet, mutta jury nosti jatkoon. Hieman jäi kyllä kaivelemaan kun selvisi, että kaikki olivat lopulta ihan hyviä hakuja ja olin jäljillä yleisön suosion suhteen, mutta sitten taas tuomarit olivat ihan päinvastaista mieltä.
Finaalissa tuo "ammattilaisten" äänien jakaminen naapurimaille muuttui jo koomiseksi. Kreikan ja Kyproksen "ammattiraadit" aivan sattumalta äänestävät toisilleen täydet pinnat, kun taas muulta Euroopalta ei pisteitä herunut (aivan oikeutetusti) edes vähää alusta. Lisäksi Portugalin ammattiraati onnistui ihan sattumalta seulomaan Bulgarian ja Italian kokonaan ulos pisteiltä eli kymmenen parhaan joukosta. Ja mikä maa se olikaan kärkijoukosta, joka antoi kaikki juryäänensä maille, jotka kamppailivat sijoista ynnä muut, en jaksa tarkistaa.
Finaalissa aliarvioin Epic Sax Guyn suosion pelatessani tästä ohi Veikkauksen päivän triossa. Harmittaa, kun oli pelattuna ryhmän paras vetoon Portugali/Bulgaria - Belgia - Unkari. Mutta sitten Moldova tuli tuolta viimeisestä ryhmästä ja muutama satanen jäi saamatta. Olin varma, että juryt eivät tuota arvostaisi, eivätkä korkeatkaan yleisöäänet riittäisi nostamaan sitä top10 -sijoille, tosin en olisi odottanut odottaa sen saavan kolmanneksi eniten pisteitä yleisöltä, paskahan tuo biisi oli, eikä edes ESG päässyt aiemmalle tasolleen.
Vakiossa sitten 7/8 kolminkertaistetulla rivillä. Norjan suosio pääsi yllättämään. Tuossakin harmittaa, kun kaikki ohipeli-ideat olisivat osuneet (Italia, Ruotsi, Alankomaat).
Ensi vuonna sitten muistaa pitää vedot korkeintaan parissa hupivedossa, tuo raatien pisteidenanto tuntuu suurilta osin lottoamiselta, eikä auta vaikka kuinka olisi hajulla yleisöäänistä..