13.5 22.00 New York Liberty -
San Antonio Stars +9 1.85
No niin se ois melkeinpä vedonlyönnin parasta aikaa kun WNBA alkaa. Tämän pehmeämpää markkinaa ei voi oikein olettaa vuonna 2017 olevan. Mun papereissa heti avausotteluun löytyy aikamoinen helmi.
NY ei ole paljoa viime vuodesta vaihtunut. Nyt kuitenkin useampi pelaaja on vetänyt pitkän kauden Euroopassa. Ennakon mukaan osa on palannut Amerikkaan vasta edellispäivänä ja joukkue on ilmeisesti vetänyt yhdessä KOLMET harjoitukset, jonka kyllä luulisi näkyvän pelissä pahasti negatiivisena.
SA:n nuoressa joukkueessa onkin paljon muutoksia. Ensinnäkin viime vuonna ykkösenä varatun takamiehen kaveriksi joukkue varasi jälleen ensimmäisenä takamiehen, jonka pitäisi hehkutusten mukaan olla aika nopeasti kova tälläkin tasolla. Voisi olla ainakin kova keihäänheittäjä jos koris ei lopulta sujukaan:
I'd be ok if we took Kelsey Plum in the first round - GIF on Imgur
Lisäksi joukkue varasi viidentenä isomman pelaajan jonka tasosta mulla ja tuskin monella muullakaan vedonlyöjällä on edes mitään arvausta. Voi olla hyväkin tai sitten ei.
Mutta sitten joukkue hankki myös Phoenixin kakkossentterin, joka pelasi vähän mutta kovilla tilastoilla. Voi olla todella hyvä kun pääsee isompaan rooliin. Lisäksi hankkivat brasilialaisen veteraanisentterin joka on myös hyvä vahvistus.
Valmentajakin vaihtui ja ilmoitti peluuttavansa tyylillä "uptempo with defense first" mitä se sitten ikinä meinaakaan. Sentterihankintojen kanssa 151 linjalla tässä on kyllä vaffa underin tuoksu mutta analyysiriski on aika maksimaalinen niin en ota sitä.
No kuitenkin siis mun mielestä tässä San Antonio ei voi paljon viime vuotista paremmalla rosterilla olla mitenkään tällainen altavastaaja. WNBA-markkina on kuitenkin ainakin alkukaudesta kuin naisen mielialoja yrittäisi ennustaa että en ylläty lainkaan vaikka saisi vielä parempaakin tasoitusta.
Vieraiden voitosta saa jotain +4 ja sekin on kirkkaasti pelikelpoinen.
E: kahdesta muusta pelistä on vielä analyysit kesken mutta toiseen näyttäisi jo yhdellä kokoonpanotiedolla löytyvän hyvä veto