Vedonlyönti

  • 3 974 179
  • 21 674

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Yllättävän pienet vedot saattavat tuoda perkeleesti lisämaustetta seuraamiseen. Kaikkein urpointa nyt on lyödä amatöörinä jotain monen kympin tai satasten vetoja #rekkana johonkin superjoukkueiden alikertoimiseen peliin. Tai jotain kuuden kohteen pitkävetoja.
Kuuden kohteen pitkävedoilla olen käynyt Berliinissä, Milanossa... Kunhan ymmärtää, että voiton mahdollisuus on todella pieni. Kun kahdesta egestä tulee 1.500€, niin ei sen niin kovin usein tarvitse osua. En pelaa voittaakseni, siis siinä mielessä, että hakisin markkinatoppeja tai panostaisin enemmän kuin olen valmis häviämään. Katsoin juuri PAFin tilin viimeisen vuoden ajalta, olen voitolla 100€. Usein olen kuukauden pelaamatta. Kesä saattaa mennä kokonaan ohi, sillä futis on täysin arvaamaton laji meikäläiselle. Liigan alku on yleensä parasta aikaa, sillä pienellä vaivalla voi "voittaa markkinat".
 

Nick Neim

Jäsen
Pesisvakio olisi huomista Kirittärien suoraa voittoa vaille kotona. Pystyykö jotenkin arvioimaan monestako eurosta puhutaan jos tuo menee oikein? Kannattaako esimerkiksi lyödä X2 merkkiä muutamalla eurolla Manselle?

Mikäli tuossa vakiossa on tosiaan tämän päivän pelit, niin mukaan ei oikeastaan mahtunut kuin yksi ylläri. Toki en tiedä peliprosentteja, mutta näin ainakin olettaisin. Todennäköisesti Kiri - Koplakin oli aika tasoihin pelattu. Mikäli prosenteissa ei mitään älyttömiä heittoja omaan mutuun ole, niin puhutaan aika pienestä voittosummasta. 8 kohteen vakiosta yhdellä yllärillä tuskin mitään älyttömiä saa, joten en lähtisi varmistelemaan. Puhutaan kuitenkin kympeistä, ei satasista tuolla vakiolla (enkä usko edes hirveän montaa kymppiä tulevan, mikäli Kirittäretkin tuon ottelunsa klaaraa kotiin).
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Nyt kun katselin Veikkauksen sivuilta noita paria viimeistä pesisvakiota niin 8 oikein tuloksilla on saanut 9-16€ että tuskinpa lähden varmistelemaan. Eiköhän siitä sen oman 3,20€ saa ainakin pois.
 
Kuuden kohteen pitkävedoilla olen käynyt Berliinissä, Milanossa... Kunhan ymmärtää, että voiton mahdollisuus on todella pieni. Kun kahdesta egestä tulee 1.500€, niin ei sen niin kovin usein tarvitse osua.

Tää on hieno logiikka, että kun 700-kertoiminen rekka osuu kerran tuhannesta, voi todeta, että näinpä mennäänkin vetovoitoilla Berliiniin. Ja unohtaa sen, että jos ois jättänyt vedot lyömättä kokonaan, olis voinu tehdä vähän pidemmänkin reissun.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllättävän pienet vedot saattavat tuoda perkeleesti lisämaustetta seuraamiseen.

Eiköhän tässä ole se syy jonka takia suurin osa meistä lyö vetoa. Totta kai jos kassa on kunnossa ja vedonlyönnin perusprinsiipit hallussa, niin miksei sitä voisi "ammattimaisemminkin" vetoa yrittää lyödä. Suurin osa omasta vedonlyönnistäni kohdistuu NHL-peleihin ja se todellakin antaa lisämaustetta otteluiden seuraamiseen, joskin siinä on se varjopuoli, että jos oma underveto menee reisille jo ekan erän aikana, niin mielenkiinto ottelua kohtaan tapaa lopahtamaan.

Harvemmin kuitenkaan luovun ottelun seuraamisesta, vaikka veto päin honkia menisikin, kuitenkin se itse peli on pääsyy miksi öitäni telkkarin edessä valvon. Vedonlyönti vaan tuo ottelun seuraamiseen mukavan lisämausteen.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Kirjoittelija Ai olikos tämä säästöpossu-ketju? Vaikka yleensä häviänkin tuollaiset vedot, saan vastineeksi lisäjännitystä peleihin. Kivempi seurata muitakin kuin Bluesin pelejä, kun on "oma lehmä ojassa". Siitä olen siis valmis vähän maksamaan. Jos bonuksena napsahtaa voitto, olen kovin tyytyväinen. Ammatikseen pelaavat tekevät sen ihan toiselta pohjalta. Ja erilaisin panoksin. Yleensä myös vain single-kohteilla, jotka eivät tällaista kahden markan peluria innosta.
 
@Kirjoittelija Ai olikos tämä säästöpossu-ketju? Vaikka yleensä häviänkin tuollaiset vedot, saan vastineeksi lisäjännitystä peleihin. Kivempi seurata muita pelejä, kun on "oma lehmä ojassa". Siitä olen siis valmis vähän maksamaan. Jos bonuksena napsahtaa voitto, olen kovin tyytyväinen.

Tän mä ymmärrän varsin hyvin. Mutta vähän hölmöä on tällaisen maksullisen harrastuksen yhteydessä sanoa, että sillä on rahoitettu ulkomaanreissuja, kun todellisuudessa rahat reissuihin on tulleet jostain ihan muualta. En mä tän vuoden vetosaldoani (panokset 8300, voitot 9300) katsellessa mieti, että mitä kaikkea kivaa olenkaan ostellut 9300 eurolla.
 

Nick Neim

Jäsen
Tän mä ymmärrän varsin hyvin. Mutta vähän hölmöä on tällaisen maksullisen harrastuksen yhteydessä sanoa, että sillä on rahoitettu ulkomaanreissuja, kun todellisuudessa rahat reissuihin on tulleet jostain ihan muualta. En mä tän vuoden vetosaldoani (panokset 8300, voitot 9300) katsellessa mieti, että mitä kaikkea kivaa olenkaan ostellut 9300 eurolla.

Siis hetkinen, eikö lottovoittajat kustannakkaan autojaan ja omakotitalojaan lottovoitoillaan?
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
@Kirjoittelija Ollanko me jostain eri mieltä? Ei minusta. Mutta tossa sun logiikassa on vähän samaa kuin niillä, jotka väittävät, että lopettamalla tupakoinnin säästää kymmenessä vuodessa Porschen verran. Sitten kun niiltä kysyy, että missä sun Porschesi on, niin alkaa mutkun mutkun.
Mulle siis ei ole vaihtoehto säästää niitä killinkejä, koska minä haluan lisäjännitystä ja saan samalla option voittoon. Ja jos voitan, mulla on ihan oikeasti ne rahat.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eiköhän tässä ole se syy jonka takia suurin osa meistä lyö vetoa. Totta kai jos kassa on kunnossa ja vedonlyönnin perusprinsiipit hallussa, niin miksei sitä voisi "ammattimaisemminkin" vetoa yrittää lyödä.

Jep. Voisin muuten äskeiseen lisätä, että jännästi noista NHL:n kausivedoistakin saa potkua vaikka panokset olisivat viiden euron luokkaa. Saa välillä samanlaisia kotikopin itsetuntobuusteja kun finaaleissa pelaa 2/4 mestareiksi vedonlyödyistä joukkueista, ja vaikka voitto jäisi 30+ euron hujakoille, on henkinen selätys pitkästä kaudesta takataskussa.

Ehdoton suosikkini on muuten maalintekijä/puoliaika ja maalintekijä/minuuttimäärä-vedot. MM-kisoissa etenkin näissä Venäjä-Algeria-peleissä voi olla käsittämättömiä kertoimia pienelläkin asiantuntemuksella, kun vähän kurkkii futissivustoilta joukkueiden pelityyleistä ja siitä kenelle paikkoja peleissä pedataan. Kisojen loppua kohti edulliset vedot vähenevät, kun maalimäärät tippuvat ja pelattavana on isolle yleisölle tutumpia jengejä.
 

Nick Neim

Jäsen
Eiköhän tuossa @Kirjoittelija viestissä ollut kyse lähinnä veronpalautus-ilmiöstä. Pelataan vaikka 100 kpl 5e lappua, ensimmäiset 99 kipaletta 100 kertoimen lappua menee väärin. Viimeisellä tulee 500 euron voitto ja sillä lähdetään sitten viikonloppureissuun. Todellisuudessa rahaa olisi yhtä paljon jos yhtään vetoa ei olisi pelattu. Tätä voidaan verrata siihen, että "säästetään" veroja valtiolle, jotka saadaan könttänä myöhemmin ja sitten kuvitellaan että se raha olisi jotenkin yllättäen ylimääräistä.
Miksi oletus, että ensimmäiset 99 menee väärin, tai että kyseessä on maksullinen harrastus? Mistä ihmeestä tieto, että @Blöö on ehtinyt lätkimään vääriä lappuja väärin vaikkapa sen 1500 euron arvosta? Johan se ehti kirjoittamaan pitävänsä silloin tällöin kuukauden taukojakin, tulee aika kiire kiskoa ne 750 2 euron lappusta sisään. Joo, todennäköisyydet on mitä on, mutta ei tuo mitenkään mahdoton tilanne ole, että pitkässä juoksussa palautusprosentti olisi noillakin yli 100. Ja silti, uskokaa tai älkää, lotosta jengi on voitolla. Vaikka siinä vasta onkin niin helvetin pienet palautusprosentit.

Mulla katosi kaikki mielenkiinto vedonlyöntiin, kun koitin sitä hetken "ammattimaisesti" vääntää. En todennäköisesti osannut, eikä kärsivällisyys riittänyt. Kaikki ylimääräinen hupi jota kohteesta ennen sain, katosi tyystin. Siksi olenkin hyvin tyytyväinen tähän tyypilliseen tapaan 30-50 euroa kuussa joko voitolle tai tappiolle, riippuen miten REKAT osuvat.
 

Nick Neim

Jäsen
Ei se mennyt millään tavalla ohi, tai ei ainakaan sillä tavalla kuin sinä sen näemmä oletat. Mielestäni on vain erittäin hölmöä olettaa asioita, kun niistä voi kysyä helposti asianomaiselta suoraan. Sen takia olisin mielelläni kuullut Kirjoittelijan vastauksen tuohon lottokysymykseeni. Tai siihen, kuinka tarkasti perillä hän on Blöön palautusprosenteista.

Vaikka vedonlyönti onkin todennäköisyyksien laskemista, ei se siltikään poista sattuman, tuurin tai muun vaikutusta yksittäisen pelaajan kohdalla. Poikkeus vahvistaa säännön, sen nyt luulisi olevan jokaiselle aika selvää (vrt. vaikkapa ne lottovoittajat).
 
Ja muutenkin olisi kyllä mielenkiintoista nähde ne pitkän juoksun pelaajat rekoilla, jotka ovat voitolla. Pitkän juoksun pituus kasvaa aina sitä pidemmäksi, mitä epätodennäköisempi on yksittäisen voiton todennäköisyys jolloin saadaan varianssi ja hajonta pienemmäksi. 1000 vetoa tuhannen kertoimisilla rekoilla ei ole sama asia kuin 1000 vetoa 2,00 kertoimilla.

Olin mä ehkä vähän turhan kärkäs. Onhan meillä Suomessa esimerkkejä siitäkin, että vedonlyönnillä voi tehdä hyvät massit ilman mitään odotusarvonysväystä. Seppäsen Esko vetelee kertoimia, jotka ovat kymmenyksiä alle markkinatoppien, ja kiersi moukaribetseillään vuoden aikana ainakin talviolympialaiset, Stanley Cup -finaalit, futiksen MM-kisat ja Super Bowlin.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
CHL alkaa torstaina. Katsoin tuossa nyt auki olevia kertoimia ja TPS saa kotona 1.80 Itävallan keskitason jengiä vastaan. Miksi? Pelaako TPS jollain junnujengillä?

Sitten taas Lukosta on leivottu vieraissakin ihmeen iso suosikki?
 

Nick Neim

Jäsen
Olin mä ehkä vähän turhan kärkäs. Onhan meillä Suomessa esimerkkejä siitäkin, että vedonlyönnillä voi tehdä hyvät massit ilman mitään odotusarvonysväystä.

Olet täysin oikeassa, kun tarkastellaan vaikkapa naapuria joka kiskaisi perinteisestä lauantaivakiosta lähes 200 000 euroa. Ei varmasti ole elämänsä aikana veikkauksistaan tappiolla. Jo mainituiden lottovoittajien lisäksi. Seppäs Eskon vaikutusta asiaan en tiedä, ja mun mielipiteen kyseiseen kaiffariin luulisi olevan tiedossa, kun hänen ketjuaan kuitenkin luet.

Mun mielestä @motamoro laskelmillaan tuossa yläpuolella vain oikeastaan vahvisti pointtiani, joten siinä mielessä kiitokset hänelle vaivannäöstä.
 

KIMPE

Jäsen
Olin mä ehkä vähän turhan kärkäs. Onhan meillä Suomessa esimerkkejä siitäkin, että vedonlyönnillä voi tehdä hyvät massit ilman mitään odotusarvonysväystä. Seppäsen Esko vetelee kertoimia, jotka ovat kymmenyksiä alle markkinatoppien, ja kiersi moukaribetseillään vuoden aikana ainakin talviolympialaiset, Stanley Cup -finaalit, futiksen MM-kisat ja Super Bowlin.

En ole koskaan nähnyt Seppäsen Eskon kirjanpitoa vedonlyönnistä, mutta väitän 99% varmuudella ettei tee voittoa noilla muokareilla. Kuten parilla muulla julkkisheebolla rahat tulee affeista ja eivät ole nähneetkään voitollista vedonlyöntiä.
 

Roo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Philadelphia Flyers
Olin mä ehkä vähän turhan kärkäs. Onhan meillä Suomessa esimerkkejä siitäkin, että vedonlyönnillä voi tehdä hyvät massit ilman mitään odotusarvonysväystä. Seppäsen Esko vetelee kertoimia, jotka ovat kymmenyksiä alle markkinatoppien, ja kiersi moukaribetseillään vuoden aikana ainakin talviolympialaiset, Stanley Cup -finaalit, futiksen MM-kisat ja Super Bowlin.

Koittakaa ymmärtää sarkasmia. Seppäsen Esko ei suinkaan ole tienannut rahojaan pidemmän päälle tappiollisilla moukareillaan vaan saamalla affituloja vedonlyöntiyhtiöille houkuttelemistaan asiakkaista ja heidän tappioistaan.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanotaanko näin, että aina kun näkee pitkävetolapun (vihjeet) jossa esim. kolme peliä samalla lapulla niin voin siirtyä seuraavaan. Jokainen vähän matematiikkaa ymmärtävä "ymmärtää" ehkä vielä joku päivä että kun pelaatte jotain muita kuin "single" kohteita niin käytännössä pitkässä juoksussa lahjoitatte rahanne vedonvälittäjälle.

Seppänen ei noilla twitter pitkävetolapuilla pelaa millään ilveellä voitollisesti.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
CHL alkaa torstaina. Katsoin tuossa nyt auki olevia kertoimia ja TPS saa kotona 1.80 Itävallan keskitason jengiä vastaan. Miksi? Pelaako TPS jollain junnujengillä?

Sitten taas Lukosta on leivottu vieraissakin ihmeen iso suosikki?

Vähän samaa katselin mutta TPS:n pakka ollut harjoituspeleissä niin sekaisin (taas!) että ei ole kyllä vedonvälittäjällekään helppo peli asettaa kertoimia.
 

Sheplak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kotimaista veikkausliigaa.

KTP- Inter

1 2,9
1X 1,5
Dnb 1 2,0

Jos KTP mielii pelata ensi kaudella liigaa, on tämä peli voitettava. Inter pelasi todella raskaan Cupin välierän lauantaina, viimeiset n.40min kahden miehen vajaalla. Lehtonen, Da Costa, Njoku, Kanakoudis ja Hämäläinen pelikieltojen takia vierailta sivussa.

Kotietu, motivaatio ja poissaolot antavat pelattavaa kotijoukkueelle.
 
Jos KTP mielii pelata ensi kaudella liigaa, on tämä peli voitettava. Inter pelasi todella raskaan Cupin välierän lauantaina, viimeiset n.40min kahden miehen vajaalla. Lehtonen, Da Costa, Njoku, Kanakoudis ja Hämäläinen pelikieltojen takia vierailta sivussa.

Kotietu, motivaatio ja poissaolot antavat pelattavaa kotijoukkueelle.
Voisihan tuota kokeilla. Pinnaclella panostin ykköseen ja ristiin, niin sellaisen 1,55 kertoimen saa 1X.
 
Eikö olisi yksinkertaisempaa lyödä sinne Pinnaclelle KTP +0,5?
Jaaha, no ei ole tapana. ainakaan vielä. Enkä löytänyt sellaista nyt kun katsoin.

Kuulostaa aika korkealta kertoimelta tuo 2,00 pesäpallon Koskenkorva - Kankaanpää -peliin under 14,5 juoksua.
Varmaan aika suosittu on myös Kankaanpään ML-kerroin 4,30. Melkein voisi harkita tuplamerkkiä X2.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Jaaha, no ei ole tapana. ainakaan vielä. Enkä löytänyt sellaista nyt kun katsoin.

Kuulostaa aika korkealta kertoimelta tuo 2,00 pesäpallon Koskenkorva - Kankaanpää -peliin under 14,5 juoksua.
Varmaan aika suosittu on myös Kankaanpään ML-kerroin 4,30. Melkein voisi harkita tuplamerkkiä X2.

Tuota under-kerrointa ihmettelin itsekin. Pesäpallosta en juuri mitään ymmärrä, mutta luulisi, että tällaisissa "kuolemanotteluissa" ulkopeliin panostetaan enemmän. Tämän kauden neljästä aiemmasta keskinäisestä vain yksi on mennyt tämän linen yli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös