Hämmennetäänpäs keskustelua myös omalta osalta.
Oletetaan, että olen laskenut ennen jalkapallo-ottelua esim. over 2.5 kohteeseen rajakertoimen 2,0. Korkein bookkereiden tarjous on 1,95 eli en pelaa koska se ei ole mielestäni ylikerroin. Livessä sitten esimerkiksi viiden minuutin jälkeen onkin tarjolla kerroin 2,1. Alkuperäiseen rajakertoimeen verrattuna se on ylikerroin eli pelatako vai ei? Sama pätee aika moneen muuhunkin vetoon kuten 1/2 valintaan 1x2 vedossa. Pahimmassa tapauksessa se maali tulee jo kolmannella minuutilla, jolloin 1,95 olisikin ollut hyvä tarjous. Jos joka tapauksessa pelaa overia vaikka onkin hivenen alikerroin, niin kannattaako odottaa se muutama minuutti, että kerroin on noussut?
Toinen juttu, mitä olen mietiskellyt liittyy myös ylikertoimiin. Pinnaclellahan on pääsääntöisesti parhaimpia kertoimia tarjolla. Oletetaan, että Pinnacle tarjoaa johonkin kohteeseen isossa sarjassa kertoimen 2,0. Joku toinen bookkeri tarjoaakin 2,15 samaan kohteeseen. Voidaanko nyt olettaa, että kyse on ylikertoimesta? Kannattaisiko kahlata läpi eri kohteita ja pelata niitä, jotka ovat selkeästi Pinnaclea korkeampia? Kyllä niitä silloin tällöin tuntuu löytyvän ja erityisesti livessä. Itse en oikein osaa arvioida voimasuhteita ja laskea kertoimia, joten pelailenkin pääsääntöisesti markkinatoppeja eri bookkereilla.
Kuinka paljon muuten palstalaiset hyödyntää riskittömiä/ilmaisvetoja ja bonuksia ylipäänsä? Nyt niitä tuntuu yksi jos toinen bookkeri tarjoavan EM-kisojen ja Copa American myötä. Liki joka päivälle löytyy jotain kampanjaa ja tällainen harrastelija ainakin hyötyy niistä. Ammattilaisille nuo summat taitavat olla merkityksettömiä. Esimerkiksi eilen oli vedonlyöntijumalat puolella ja voittoja napsui riskittömillä vedoilla kolminumeroinen summa.