Vedonlyönti

  • 3 978 108
  • 21 677

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin en todellakaan ole mikään ammattilainen, mutta miten niin kannattamatonta? Miten voi olla kannattamatonta lyödä vetoa materiaalin puolesta ylivoimaisen joukkueen puolesta. Lyön myös all in Norjan puolesta Suomea vastaan lähipäivinä.

Suosittelen tutustumaan vedonlyönnin mekaniikkaan ja todennäköisyyslaskentaan edes pintapuolisesti niin nämä asiat aukeaa hyvinkin. Lyhyesti selitettynä kun lyöt ylivoimaisen joukkueen puolesta vetoa, kerroin on yleensä sen mukainen että joukkueen tulisi olla vieläkin ylivoimaisempi jotta sen pelaaminen kannattaisi. Tämä johtuu siitä että vedonlyöntitoimisto ottaa pienen siivun itselleen.

Esim. ylivoimainen jengi A voittaa yhdeksän kertaa kymmenestä ja tämän takia lyöt vetoa sen puolesta, sillä "tappio ei tunnu mahdolliselta". Kerroin on kuitenkin asetettu niin, että veto on ns. reilu eli sokeasti ko. tilannetta pelaamalla pitkässä juoksussa päädyt omillesi, jos joukkue voittaa 9,5 kertaa kymmenestä. Näin ollen suurimpana osana kerroista osut oikeaan ja teet pientä voittoa, mutta harvoin tulevat häviösi syövät voittosi ja vielä vähän ekstraa.

Jos et usko, niin laitapa kaikki lyömäsi vedot ylös vaikka muutaman vuoden ajan ja katso jäitkö voitolle.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Suosittelen tutustumaan vedonlyönnin mekaniikkaan ja todennäköisyyslaskentaan edes pintapuolisesti niin nämä asiat aukeaa hyvinkin. Lyhyesti selitettynä kun lyöt ylivoimaisen joukkueen puolesta vetoa, kerroin on yleensä sen mukainen että joukkueen tulisi olla vieläkin ylivoimaisempi jotta sen pelaaminen kannattaisi. Tämä johtuu siitä että vedonlyöntitoimisto ottaa pienen siivun itselleen.

Esim. ylivoimainen jengi A voittaa yhdeksän kertaa kymmenestä ja tämän takia lyöt vetoa sen puolesta, sillä "tappio ei tunnu mahdolliselta". Kerroin on kuitenkin asetettu niin, että veto on ns. reilu eli sokeasti ko. tilannetta pelaamalla pitkässä juoksussa päädyt omillesi, jos joukkue voittaa 9,5 kertaa kymmenestä. Näin ollen suurimpana osana kerroista osut oikeaan ja teet pientä voittoa, mutta harvoin tulevat häviösi syövät voittosi ja vielä vähän ekstraa.

Jos et usko, niin laitapa kaikki lyömäsi vedot ylös vaikka muutaman vuoden ajan ja katso jäitkö voitolle.

Lainaan taas koko viestin kun en osaa lainata vaan yhtä osaa. Olen nyt PAFfilla pelannut kohta vuoden ja olen pelaamallani tyylillä voittanut aika paljon. Suoraan sanottuna en kehtaa laittaa koko summaa tähän koska se menisi kehumiseksi. Mutta paljon olen voitolla. Siksi haluankin sanoa teille kaikille, että lyökää aina ennakkosuosikkeja, lopulta siinä jää voitolle.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Lainaan taas koko viestin kun en osaa lainata vaan yhtä osaa. Olen nyt PAFfilla pelannut kohta vuoden ja olen pelaamallani tyylillä voittanut aika paljon. Suoraan sanottuna en kehtaa laittaa koko summaa tähän koska se menisi kehumiseksi. Mutta paljon olen voitolla. Siksi haluankin sanoa teille kaikille, että lyökää aina ennakkosuosikkeja, lopulta siinä jää voitolle.

Haha, and we have a another apu-Geeämmä in the house!
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
No niin ylpeys käy lankeemuksen edellä vai miten se menee? Näyttää siltä ettei mulle jää mitään lyötävää tohon Norja peliin kun TPS johtaa 2-0. Kuten sanottu niin onneksi olen kännissä eikä vaimo enää käytä raskaushaalareita. Ajatelkaapa niitä kenellä menee vedot vituiksi ja vaimo kulkee haalareissa. Huh Huh!
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo kieltämättä mun viestistä saa ton vaikutelman vaikka en sitä tarkoittanut. Tarkoitin sitä että pitkässä juoksussa ennakkosuosikeilla voittaa.

Olet täysin yksiselitteisesti ja perustavanlaatuisesti väärässä. Toki voittaa useammin kuin häviää, mutta rahallisesti häviää enemmän kuin voittaa. Tämä ei ole mielipidekysymys. En väännä tästä sen enempää, toivotan sinulle onnea peliin ja toivon että kiinnostut joskus perehtymään vedonlyöntiin ja todennäköisyyslaskentaan edes vähän alusta.

Enkä epäile, ettetkö olisi vajaan vuoden aikana voinut jäädä voitolle. Kehotan silti että koettelet tuota uskomustasi lyömällä muutama tuhat vetoa ennakkosuosikille ja katsot sitten pelitilisi saldoa uudemman kerran. Ja pidät tarkkaa kirjaa paljonko rahaa olet tilille laittanut ja mitä voittanut. Maailma on täynnä ihmisiä jotka jotenkin huijaavat itsensäkin unohtamaan ne kympit jota pelitilille jatkuvasti syötetään ja sitten kehutaan voitoilla.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Olet täysin yksiselitteisesti ja perustavanlaatuisesti väärässä. Toki voittaa useammin kuin häviää, mutta rahallisesti häviää enemmän kuin voittaa. Tämä ei ole mielipidekysymys. En väännä tästä sen enempää, toivotan sinulle onnea peliin ja toivon että kiinnostut joskus perehtymään vedonlyöntiin ja todennäköisyyslaskentaan edes vähän alusta.

Enkä epäile, ettetkö olisi vajaan vuoden aikana voinut jäädä voitolle. Kehotan silti että koettelet tuota uskomustasi lyömällä muutama tuhat vetoa ennakkosuosikille ja katsot sitten pelitilisi saldoa uudemman kerran. Ja pidät tarkkaa kirjaa paljonko rahaa olet tilille laittanut ja mitä voittanut. Maailma on täynnä ihmisiä jotka jotenkin huijaavat itsensäkin unohtamaan ne kympit jota pelitilille jatkuvasti syötetään ja sitten kehutaan voitoilla.

Olet kieltämättä oikeassa ja minä väärässä. Parhaat tuotot saa haistamalla yllätykset. Eikä minulla ole varaa tonneja hukata, satasia ehkä mutta ei tonneja. Tonneista tuli taas mieleen äidit äitiyshaalareiden kanssa tönimässä buffet-jonossa edellä olevaa. Miksei voi olla raskaanakin naisellinen?
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
No sittenhän ei oo vielä mitään hätää :)

Kyllä tässä pieni hätä jo on. Mutta kaikki kunnia TPS:lle en olisi uskonut. Ja se on muuten totta että mikäli olisin lyönyt Kärpät-TPS peleissä aina Kärpille 100€ , niin olisin tappiolla kokonaistuotossa. Iso punainen kissa oli oikeassa tässä asiassa kun oikein aloin asiaa miettimään. Respectit sinne!
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kyllä tässä pieni hätä jo on. Mutta kaikki kunnia TPS:lle en olisi uskonut. Ja se on muuten totta että mikäli olisin lyönyt Kärpät-TPS peleissä aina Kärpille 100€ , niin olisin tappiolla kokonaistuotossa. Iso punainen kissa oli oikeassa tässä asiassa kun oikein aloin asiaa miettimään. Respectit sinne!

Itse näkisin että Kärpät päästää enää korkeintaan yhden maalin, ja alkaa kontrolloimaan peliä enemmän ( en ole katsonut joten en tiedä miten tähän asti), ja sitten voivat tehdäkin sen pari-kolme, joten moneyline hengittää sinulla vielä. Helposti nämä kääntyvät parissa erässä, mutta toisaalta vähämaalista peliä itse ennakoin, joten ehkä se 2-2 olis mahdollinen ja sit jatkoilla voittoon. Tälläistä nousuhumala pohdiskelua :läpällä ja kännissä:
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Itse näkisin että Kärpät päästää enää korkeintaan yhden maalin, ja alkaa kontrolloimaan peliä enemmän ( en ole katsonut joten en tiedä miten tähän asti), ja sitten voivat tehdäkin sen pari-kolme, joten moneyline hengittää sinulla vielä. Helposti nämä kääntyvät parissa erässä, mutta toisaalta vähämaalista peliä itse ennakoin, joten ehkä se 2-2 olis mahdollinen ja sit jatkoilla voittoon. Tälläistä nousuhumala pohdiskelua :läpällä ja kännissä:

Joo hyvässä hengessä mennään eikä vedonlyöntejä kannata ikinä liian vakavasti ottaa. Se meillä miehillä onkin että osataan ottaa asiat huumorilla toisin kuin haalareihin pukeutuneet naiset. Vaikka ymmärrän toki hyvin naisia jolle ei mahdu muut kuin haalarit päälle. Katkera olisin minäkin siinä tilanteessa ja vaatisin muilta ymmärrystä ja sietämistä.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Veikkaus hiukan nukahdellut livessä. SaiPan pelajaan ulosajon jälkeen 5-3 yv JYPin maalista sai ihan kohtuullisesti.

Tänään lisäksi juuri ennen sulkeutumista oli Veikalla nuo altavastaajien maalin voitot kohtuullisia. Pelicans kertoimella 12 ja TPS 12.5.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Niin en todellakaan ole mikään ammattilainen, mutta miten niin kannattamatonta? Miten voi olla kannattamatonta lyödä vetoa materiaalin puolesta ylivoimaisen joukkueen puolesta. Lyön myös all in Norjan puolesta Suomea vastaan lähipäivinä.
Jaahas. Otetaan ihan rautalangasta.

Vedonlyönti on aina todennäköisyyksien arviointia, sopupelejä lukuunottamatta.

Otetaan sellainen "supervarma" ylivoimaisen joukkueen kohde esimerkiksi:
- kerroin 1.08
- osumatodennäköisyys 90%
- panos 100 euroa

10 kierrosta:
- panokset yhteensä 1000 euroa
- 9 osuu, voittoa yhteensä +72.00 euroa. (1,08*100=108, 8 euroa*9=72)
- 1 ei osu, tappiota -100 euroa.
- +72-100 = -28
- -28/10 = -2.80 euroa per veto

Odotusarvo on siis -2,80 euroa per yksi veto, eli jokainen veto tuottaa tappiota 2,80 euroa. Sitten, kun teet tuon tai vastaavan vedon 1000 kertaa, niin saldo on hyvin lähelle -2800 euroa.

Melkein aina usein näiden pienikertoimisien suosikkien odotusarvo on selvästi negatiivinen.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Nyt onkin hyvä ammattilaisten nousta haudoistaan viivastelemaan tänne. Kuinkas ollakkaan kun HIFK ja Kärpät hävisi. Nyt on hyvä tanssia haudoilla. Missäköhän te olette kun seuraavien pelien jälkeen kun HIFK ja Kärpät voittaa? No suotakoon teille tämä hetki, pienistä hetkistä se torakka elää.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nyt onkin hyvä ammattilaisten nousta haudoistaan viivastelemaan tänne. Kuinkas ollakkaan kun HIFK ja Kärpät hävisi. Nyt on hyvä tanssia haudoilla. Missäköhän te olette kun seuraavien pelien jälkeen kun HIFK ja Kärpät voittaa? No suotakoon teille tämä hetki, pienistä hetkistä se torakka elää.
Jos tuo viesti oli minulle suunnattu, niin tapoihini ei koskaan ole kuulunut huudella osumattomien betsien jälkeen kenellekään. Olisihan se kiva, että kaikki betsit aina osuisivat, mutta se on mahdotonta vaikka kerroin olisi vain 1.01.

Suosittelen lukemaan edellisen viestini ajatuksella ja tekemään vaikka pientä googletusta asian suhteen, jos se ei täysin aukea.
 

Juzsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid, Espanja, Raul
Nyt onkin hyvä ammattilaisten nousta haudoistaan viivastelemaan tänne. Kuinkas ollakkaan kun HIFK ja Kärpät hävisi. Nyt on hyvä tanssia haudoilla. Missäköhän te olette kun seuraavien pelien jälkeen kun HIFK ja Kärpät voittaa? No suotakoon teille tämä hetki, pienistä hetkistä se torakka elää.

"Ammattilaisia" vituttaa, kun ei sitä rahaa tulekkaan tuntien työstä huolimatta. Ja amatöörit pelaavat voitollisesti lyöden ennakkosuosikkeja. Suomalaiset ovat kateellista kansaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös