Vedonlyönti

  • 3 974 599
  • 21 674

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Betwayllä oli Pelicansin kerroin 11. En ole ihan varma, tarkoittaako tuollainen ero seuraavaksi parhaaseen kertoimeen automaattisesti, että kyseessä on "aika törkeä ylikerroin".
Onhan tuo nyt jonkinlainen ylikerroin, jos markkinoiden keskiarvo on vain 9.17. Ja ihan heti eivät panosrajat tule vastaan Veikkauksella. Aivan eri asia on olisiko Pelsuihin löytynyt kovaa luottoa.
 
Ja olisiko sen takia täytynyt pelata jossain muualla vetonsa kuin Veikkauksella, koska Veikkaukselta sai vain hieman suuremman kertoimen kuin esimerkiksi Betwaylta?

Minun mielestäni kannattaa ehdottomasti pelata Veikkaukselle silloin, jos Veikkaus tarjoaa parasta kerrointa sellaiseen kohteeseen, jota haluaa veikata.

Tuosta neljän kohteen rekan kannattavuudesta voidaan olla montaa mieltä

Jos panos on ollut vaikkapa vitosen, niin itse ottaisin tuollaisella rivillä kyllä paljon mieluummin 800 euroa kuin 635 euroa. Mutta minä olenkin tällainen hanhinaama.

oman logiikkani mukaan on järkevää pelata sinkkuja sille bookkerille, mistä niille tarjotaan suurinta kerrointa, olipa sitten kyseessä Veikkaus tai jokin muu bookkeri.

Minun logiikkani mukaan on järkevää pelata parasta kerrointa riippumatta siitä, pelaako singleä vai ei.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuo nyt jonkinlainen ylikerroin, jos markkinoiden keskiarvo on vain 9.17.

Esim. ensi viikon lauantain otteluun ManCity - West Bromwich saa 32Rediltä kertoimen 12 merkille 2. West Bromwichin kertoimien keskiarvo on 9,59. Tarkoittaako tämä nyt automaattisesti sitä, että tuo 32Redin kerroin West Bromwichille on jonkinlainen ylikerroin? Näinkö helppoa ylikertoimien löytäminen on?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Esim. ensi viikon lauantain otteluun ManCity - West Bromwich saa 32Rediltä kertoimen 12 merkille 2. West Bromwichin kertoimien keskiarvo on 9,59. Tarkoittaako tämä nyt automaattisesti sitä, että tuo 32Redin kerroin West Bromwichille on jonkinlainen ylikerroin? Näinkö helppoa ylikertoimien löytäminen on?
Kyllä ja tottakai.

Mutta muista, että ei sillä kertoimella ole väliä, vaan vain sillä, että se osuu.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Minun mielestäni kannattaa ehdottomasti pelata Veikkaukselle silloin, jos Veikkaus tarjoaa parasta kerrointa sellaiseen kohteeseen, jota haluaa veikata.

Samaa mieltä. Tässä tapauksessa herra @Kourujärven Ponnistus veikkasi Pelicansia, tuli, näki ja voitti. Kerroin sattui Veikkauksella olemaan vieläpä markkinatoppi. En näe itse yhtäkään syytä miksi hän ei siis olisi saanut veikata Veikkauksella Pelicansia, kerro sinä jos keksit?

Jos panos on ollut vaikkapa vitosen, niin itse ottaisin tuollaisella rivillä kyllä paljon mieluummin 800 euroa kuin 635 euroa. Mutta minä olenkin tällainen hanhinaama.

Niin minäkin ottaisin, kukapa ei? Ainakin itse olen kuitenkin koko ajan puhunut nimenomaan juuri vain ja ainoastaan Lukko-Pelicans -ottelusta, siitä, että Veikkauksen kerroin Pelicansille oli selkeähkö ylikerroin sekä kaiken lisäksi markkinatoppi. En ole rekkojen kannattaja, mutta jos sellaisen haluaa lyödä, kannattaa se tehdä sellaiselle bookkerille mistä sille saa parhaan kokonaiskertoimen. En ole myöskään Kourujärven Ponnistus, mutta voisin kuvitella hänen tekevän vedon silloin, toisen tällöin eikä niin välitä seurata eri bookkereiden kertoimia vaikka joskus kannattaisi, sillä pidemmän päälle Veikkauksen kertoimet jäävät kansainvälisten bookkereiden jalkoihin, vaikkakin yksittäisiä toppeja saattaakin ilmetä.

Minun logiikkani mukaan on järkevää pelata parasta kerrointa riippumatta siitä, pelaako singleä vai ei.

Minun logiikkani mukaan on järkevää pelata ainoastaan singlejä. Ja kuten sanoin, en ole missään vaiheessa väittänyt, että kyseisen neljän kohteen rekan pelaaminen juuri Veikkaukselle oli järkevin ratkaisu. Sen kuitenkin sanon, että tuo toinen lappu, jossa oli pelattu Pelicansia singlejä Veikkauksen markkinatopilla, oli järkevin mahdollinen ratkaisu.

Emme oikeastaan edes ole eri mieltä mistään, mutta jostain syystä haluat asiasta väitellä. Sanon siis vielä kerran, että mielestäni oli hyvinkin järkevää pelata Veikkauksella tuota Pelicansin 11,20 kerrointa, joka oli markkinatoppi. Muuta en ole väittänytkään.
 
mielestäni oli hyvinkin järkevää pelata Veikkauksella tuota Pelicansin 11,20 kerrointa

Voi olla. Tähän mennessä olen lukenut täältä seuraavat perusteet sille, miksi Pelicansia kannatti pelata:
1. Veikkauksen kerroin oli markkinatoppi.
2. Lahi on ottanut tällä kaudella pienoisen niskalenkin Lukosta.
3. SM-liigassa saa tosi harvoin minkään joukkueen suorasta voitosta yli kymmenen kertoimia.

Minua tuollaiset perusteet eivät vakuuta siitä, että kyseessä on hyvä veto. Luultavasti minulla on sellainen ongelma, että yliarvioin motivaatiotekijöiden vaikutuksen ottelussa, jossa toisella joukkueella ei ole mitään panosta. Itse en lyönyt torstain liigakierrokselle yhtäkään vetoa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Voi olla. Tähän mennessä olen lukenut täältä seuraavat perusteet sille, miksi Pelicansia kannatti pelata:
1. Veikkauksen kerroin oli markkinatoppi.
2. Lahi on ottanut tällä kaudella pienoisen niskalenkin Lukosta.
3. SM-liigassa saa tosi harvoin minkään joukkueen suorasta voitosta yli kymmenen kertoimia.

Minua tuollaiset perusteet eivät vakuuta siitä, että kyseessä on hyvä veto. Luultavasti minulla on sellainen ongelma, että yliarvioin motivaatiotekijöiden vaikutuksen ottelussa, jossa toisella joukkueella ei ole mitään panosta. Itse en lyönyt torstain liigakierrokselle yhtäkään vetoa.

Ei ollut vetoja sisässä itsellänikään illan liigakierrokselta. Helppo näitä vetoja on jälkeenpäin lyödä, mutta nyt kun pelien päättymisen jälkeen katselee, niin ei voi kuin ihmetellä tuota Pelicansin voitosta tarjottua kerrointa. Oma ongelmani on siinä, että ei oikein riitä uskallus pelata näitä harvoin osuvia kohteita vaikka kyseessä olisi millainen ylikerroin.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ei Veikkauksella turhan usein markkinatoppeja ole ja silloin kun on, voidaan puhua melko varmasti ylikertoimesta.
Eri mieltä. Veikkauksella on nimenomaan Liigaan aika useinkin markkinatoppeja, ja silloin on kyseessä Veikkauksen vahva näkemys, joka ei useinkaan ole väärä.

Hyvin usein tässä tilanteessa on oikeampi peli pelata vedon toista puolta ulkomaille.
Onhan tuo nyt jonkinlainen ylikerroin, jos markkinoiden keskiarvo on vain 9.17. Ja ihan heti eivät panosrajat tule vastaan Veikkauksella. Aivan eri asia on olisiko Pelsuihin löytynyt kovaa luottoa.
Mutta mutta. Eihän markkinoiden keskikerrointa parempi kerroin välttämättä tarkoita aina ylikerrointa. Varsinkaan tälläisissa isoissa kympin tienoilla olevissa, joissa ero on alle kaksi prosenttiyksikköä 9.17 vs 11.

Toki sanottava, että uskoisin tuon Pelicansin olleen ylikerroin.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Ettei ihan lässytykseksi mene niin laitetaan muutama korisveto:

Kouvot-Lahti Under 156,5 Veikkaus
KTP-Lapua Under 167 Pinnacle
Pyrintö-Kauhajoki Over 160,5 Veikkaus
Kauhajoki ML 1.90 Pinnacle
Seagulls -5,5 Pinnacle

Panathinaikos ML 1.53 Pinnacle
Unicaja Malaga +3 Pinnacle
Fenerbahce Ulker +5 Pinnacle

Rohkeat voi koittaa vielä Lahden voittoa Veikkauksen 4.50 markkinatopilla.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Eri mieltä. Veikkauksella on nimenomaan Liigaan aika useinkin markkinatoppeja, ja silloin on kyseessä Veikkauksen vahva näkemys, joka ei useinkaan ole väärä.

Hyvin usein tässä tilanteessa on oikeampi peli pelata vedon toista puolta ulkomaille.

Tähän sama, Veikka todella hyvin hajulla kotimaisista sarjoista yleensä (Liiga, veikkausliiga jne) ja tarjoavat monasti markkinatoppia näitten sarjojen matseihin. Turha sitten jostain Valioliiga tai La liga matsista odottaa markkinatoppia Veikalla.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Eri mieltä. Veikkauksella on nimenomaan Liigaan aika useinkin markkinatoppeja, ja silloin on kyseessä Veikkauksen vahva näkemys, joka ei useinkaan ole väärä.

Nojoo, tämä pitää siinä mielessä paikkansa, että kotimaisiin sarjohiin (Liiga, Mestis,Veikkausliiga, koris jne.) Veikkaukselta löytyy melko useinkin toppeja. En sitten tiedä mistä johtuu, kun tietääkseni samat palautusprosentit niissä on kuin muissakin kohteissa. Eiköhän siellä jotain tietoa ole keskivertaisesti enemmän kuin muissa, pitkälti markkinan mukaan elävissä bookkereissa. Mutta sekään ei toki tarkoita sitä etteikö Veikkaus voisi olla väärässä kotimaisista sarjoista. Alle 1,16 vai 1,18 kerroin Lukolle oli mielestäni ehdottomasti liian alhainen.
 
En sitten tiedä mistä johtuu...Eiköhän siellä jotain tietoa ole keskivertaisesti enemmän kuin muissa, pitkälti markkinan mukaan elävissä bookkereissa.

Siinähän sä jo vastaatkin itsellesi. Tuntuu aika luonnolliselta, että suomalaiselta yhtiöltä saattaa löytyä jonkinlainen näkemys nimenomaan suomalaisten sarjojen otteluihin, mutta muiden maiden sarjoissa mennään massan mukana.
 
Mitäs mieltä ampumahiihtoniilot ovat naisten yhteislähtökisan kertoimista: 2,63 Mäkäräisen voitosta ja 1,55 siitä, että Kaisa ei voita. Onko niin, että kahdella sakolla Kaisa on todennäköinen mestari?
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitäs mieltä ampumahiihtoniilot ovat naisten yhteislähtökisan kertoimista: 2,63 Mäkäräisen voitosta ja 1,55 siitä, että Kaisa ei voita. Onko niin, että kahdella sakolla Kaisa on todennäköinen mestari?

1,55 on loistava kerroin siitä, ettei Mäkäräinen voita. Tuota kahta sakko on mahdoton kommentoida tällä hetkellä. Riippuu olosuhteista.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Joku voisi kommentoida sitä siitä lähtökohdasta, että oletetaan sään olevan tuuleton ja muutenkin ampumiselle ihanteellinen.

Silloin pidän Domrachevaa ennakkosuosikkina. Dahlmaier ei ole ampunut näissä kisoissa omalla tasolla. Jos tuollaiset olosuhteet ja pää kestää viimeisen paikan, niin tiukkaa tekee Kaisalla kahdella sakolla myös häntä vastaan. Kaisan heikkous on todella hidas ammunta.
 
Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Mutta mutta. Eihän markkinoiden keskikerrointa parempi kerroin välttämättä tarkoita aina ylikerrointa. Varsinkaan tälläisissa isoissa kympin tienoilla olevissa, joissa ero on alle kaksi prosenttiyksikköä 9.17 vs 11.

Toki sanottava, että uskoisin tuon Pelicansin olleen ylikerroin.
Ei tietenkään tarkoita missään nimessä. Motivaatiotekijät ja moni muu asia käänsi tuon kyseisen ottelun Pelicansin kertoimen pieneksi ylikertoimeksi. Lukolla ei ollut ottelussa panosta, jos Tappara vain hoitaa oman ottelunsa ja ajatus saattoi olla osittain jo pudotuspeleissä.

Kertoimen ollesssa markkinatoppi se antaa vain pientä osviittaa hieman paremmasta ylikertoimen mahdollisuudesta. Mutta ei markkinatoppi tai markkinoiden keskiarvoa parempi kerroin sitä ikinä takaa.

Päivän kohde ampumahiihtopuolelta:
- Naisten viestin voittaja: Tsekki. Kerroin 3,80 (Betfair).

Mielestäni Tsekki lähtee kisaan ennakkosuosikkina, vaikka Saksan kertoimet ovat usealla puljulla hieman Tsekin kertoimia pienemmät.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs mieltä ampumahiihtoniilot ovat naisten yhteislähtökisan kertoimista: 2,63 Mäkäräisen voitosta ja 1,55 siitä, että Kaisa ei voita. Onko niin, että kahdella sakolla Kaisa on todennäköinen mestari?

Kyllä pakana tuon viime kisan jälkeen alkoi kovasti kummitella mielessä, että Mäkäräinen saattaa hyvinkin voittaa yhteislähtökisan. Itse kun siis veikkasin tontun panoksella hänen kultamitalien määräksi nollaa, niin se voi romahtaa tuossa viimeisessä kisassa.
Se Mäkäräisen kiri viimeiseltä ampumapaikalta maaliin oli niin hurja. Puoli minuuttia otti siinä kiinni, yhteislähdössä joku huippu olisi saanut viimeisessä ammunnassa ampua nollat ja Mäkäräinen yhden sakon, ja silti Mäkäräinen olisi varmaan tullut ohi. Yhteislähdössä se jahtaaminen vaan korostuu. Saatetaan yhdessä hiihdellä helppoa vauhtia, ammunnoissa tulee eroja ja niitä yritetään ottaa kiinni. Suomalainen on kyllä ykkössuosikki tuohon kisaan, mutta ei pidä unohtaa Dahlmeieria, joka ampui yhtä monta sakkoa eikä hävinnyt kuin jonkun 16 sekuntia Mäkäräiselle. Ehkä Dahlmeier nyt onnistuu paremmin ammunnassa, ja se siivittää hänet voittoon? Sen voi ajatella näinkin päin, että "Mäkäräinen ei saa ampua enempää sakkoja kuin Dahlmeier, tai muuten hän ei ainakaan voi voittaa kisaa".
Myös hermopaine on erilainen yhteislähdössä, kun ammutaan usein yhtä aikaa.

Todella mielenkiintoista arvuutella, voittaako Mäkäräinen vai eikö. Hyvät kertoimet molemmille tarjolla.

Tänään on aika lailla kovat piipussa lentopallo-ottelun Loimaan Hurrikaani - Pielaveden Sampo kanssa. Sammon voitolle saa sellaisia 2,50-2,70 kertoimia, yöllä ja aamulla paljon enemmänkin. Lentopalloliigassa on ehdottomasti erossa neljä kuumaa joukkuetta, ja Hurrikaani ei ole yksi niistä, vaikka niin voisi luulla. Sampo taas on yksi niistä.

Hurrikaanin pelillistä kriisiä ei ainakaan helpottanut runkosarjan viimeinen peli, Oulussa vajaamiehisellä joukkueella kärsitty nöyryytys.
Ei niin kauan sitten, Sampo voitti Hurrikaanin 3-0 ja on voittanut viime aikoina myös kärkikaksikon Tiikerit ja VaLePan, kuin myös laatujoukkue Oulun Ettan 3-0. Viimeisessä pelissä loistovireessä olevaa Raision Loimua vastaan peluutettiin puolin ja toisin vähemmän peliaikaa saaneita pelaajia, joten siinä kärsitty tappio ei paljon paina Sampoa tänään. Matka Savosta Turkuun tehtiin jo eilen, niin kuin pitääkin.

No, ei tuota nyt välttämättä kannata "peesata", mutta näppäilenpähän sen verran, että voin tulla illalla kehumaan jos osuu. Mutta onhan ne rahat oltava valmis häviämäänkin, ja sitten pitää keksiä jotakin muuta jos menee väärin. Toki onhan tässä jo keksittykin muuta.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Päivän kohde ampumahiihtopuolelta:
- Naisten viestin voittaja: Tsekki. Kerroin 3,80 (Betfair).

Mielestäni Tsekki lähtee kisaan ennakkosuosikkina, vaikka Saksan kertoimet ovat usealla puljulla hieman Tsekin kertoimia pienemmät.

Olin itsekkin aluksi sitä mieltä, että Tsekki on ennakkosuosikki viestiin. Olen nyt tunnin tässä pyöritellyt Tšekki vai Saksa asetelmaa ja itse kallistun Saksan puoleen. Saksalla oli pikakisassa kolme naista viidentoista sakissa ja jos Vanessa Hintz onnistuu edes kohtuullisesti, niin Saksa tuon kisan tulee viemään.

Tsekillä Puskarcikova oli pikakisan 74. ja Landova 66.

Ukraina ja Italia kisan mustat hevoset.

Pelottavan kovat on muuten Puolalaisnaisten sijoitukset pikakisassa: 2,5,7. Hojnisz selvä heikkoinlenkki 75.
 
Viimeksi muokattu:

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Se Mäkäräisen kiri viimeiseltä ampumapaikalta maaliin oli niin hurja. Puoli minuuttia otti siinä kiinni, yhteislähdössä joku huippu olisi saanut viimeisessä ammunnassa ampua nollat ja Mäkäräinen yhden sakon, ja silti Mäkäräinen olisi varmaan tullut ohi.

Häviää 5-10 sekuntia ammunnassa, kiertää sakkolenkin ja ottaisi Vitkovaa, Dahlmeieria saatikka Domraa kiinni. Ei tule tapahtumaan. Nyt pitää ottaa huomioon, että tuo puoli minuuttia tuli Soukalovaa ja Wiereriä vastaan, jotka molemmat ovat heikohkoja hiihtäjiä. Tuo vielä korostui pitkän matkan viimeisellä lenkillä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
En ole myöskään Kourujärven Ponnistus, mutta voisin kuvitella hänen tekevän vedon silloin, toisen tällöin eikä niin välitä seurata eri bookkereiden kertoimia...

Tässähän selitys tulikin jo hienosti muotoiltuna. Näin harrastelijana en ole perehtynyt vedonlyöntiin niin pätkääkään ja pelaan kohteita fiiliksien mukaan.
Veikkauksen tililtä hoituvat kaikki pelit, enkä pelaa näitä pelejä tehdäkseni rahaa lyhyellä, tai pitkällä tähtäimellä, ainoastaan omaksi huvikseni ja jos joskus saattuu osumaan, niin hyvä niin. Tappion tullessa ei lompakko tyhjene ja life goes on.
En edes muista koska ennen tätä olen viimeksi vetoa lyönyt, mutta eiköhän se tästä ketjusta löydy ja vituiksi ole mennyt. Kertoo omasta peliaktiivisuudesta kaiken.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
On muuten Skellefteån kerroin huomiselle tällä hetkellä 1.80. Kannattaa ottaa kiinni.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Silloin pidän Domrachevaa ennakkosuosikkina. Dahlmaier ei ole ampunut näissä kisoissa omalla tasolla. Jos tuollaiset olosuhteet ja pää kestää viimeisen paikan, niin tiukkaa tekee Kaisalla kahdella sakolla myös häntä vastaan. Kaisan heikkous on todella hidas ammunta.

Daria ei kyllä ole mikään ykkössuosikki päätösmatkalla, kisat menneet penkin alle ja ammunta takunnut koko kisojen ajan, jatkuen tänään myös viestissä. Eikä hiihtovauhtikaan ole parasta Dariaa, selvästi kuntopiikki jo takana.

Toki tämä ei tarkoita sitä, etteikö olisi tästä huolimatta yksi mitalikandidaateista su.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Daria ei kyllä ole mikään ykkössuosikki päätösmatkalla, kisat menneet penkin alle ja ammunta takunnut koko kisojen ajan, jatkuen tänään myös viestissä. Eikä hiihtovauhtikaan ole parasta Dariaa, selvästi kuntopiikki jo takana.

Toki tämä ei tarkoita sitä, etteikö olisi tästä huolimatta yksi mitalikandidaateista su.

Ei millään pahalla, mutta tässä ei ollut kyse sinun mielipiteestäsi, eikä liioin vedonlyöntifirmojen kertomista vaan puhtaasti minun mielipiteestäni.

Lisäksi oli irrottelut tuon tuulettoman unelmakelin. Olet kyllä oikeassa tuosta Domran ammunnan takkuamisesta. Viestin perusteella Dahlmeierin kertoimet tulevat alaspäin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei millään pahalla, mutta tässä ei ollut kyse sinun mielipiteestäsi, eikä liioin vedonlyöntifirmojen kertomista vaan puhtaasti minun mielipiteestäni.

Lisäksi oli irrottelut tuon tuulettoman unelmakelin.

Ööh, siis toki ymmärsin, että kyse on sinun mielipiteestäsi, johon sitten ilmoitin oman, varsin eriävän mielipiteeni. Joka tapauksessa Daria saattaa toki voittaa, mutta on minkään sortin vetovihjeenä tai vinkkinä huono, hänen kisansa ovat olleet heikot. Tällä hetkellä näyttää siltä, että ammunta takkuaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös