Vedonlyönti

  • 3 976 025
  • 21 675

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ihmeessä panostaisin pienellä panoksella ylikertoimen sisältävään Boston - New York Rangers -otteluun, kun samaan aikaan Anaheim pelaa Buffaloa vastaan, ja varsin todennäköisesti voittaa. Anaheimille vaan panos ja voitot tilille, olipa kerroin 1,50 tai 1,60!

Jos yksittäisiä vetoja pelataan, niin kyllä sinun vaan tuossa kannattaisi panostaa siihen ylikertoimiseen vetoon. Jos oletetaan, että tuossa Anaheim-kohteessa vedonlyöntitoimistolla on oikea todennäköisyys, ja kertoimessa oma marginaali, sinä yksinkertaisesti jäät pitkässä juoksussa tappiolle tuollaisia vetoja pelaamalla. Odotusarvo on vedonlyönnissäkin yksittäisen kohteen todennäköisyyttä huomattavasti tärkeämpi. Paitsi tietenkin jos olet jostain syystä pakotettu lyömään omaisuutesi yhden kerran yhdelle kohteelle. Tällöin vain todennäköisyys merkitsee.

Asia erikseen on todennäköisyys sille, että oma arvio ylikertoimesta on väärä. On helppo sanoa totuutena että ylikertoimisia vetoja tulisi pelata (ja oikeastaan vain niitä), jos tavoitteena on tehdä voittoa pitkällä aikavälillä, mutta eri asia on se monestiko nämä itse päätellyt ylikertoimet todella ovat sellaisia. Moniko pitää vedonlyöntihistoriastaan tarkkoja tilastoja vuosien takaa, joista käy ilmi omat ajatukset kertoimista?
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Tuossa vedossa riskiä ei tietysti tuon tasurihyvityksen takia niin paljoa ole, mutta suosittelen pitämään mielessä, kuinka kova kotijoukkue PSG on ollut, myös Mestarien Liigassa. Tuolla takkiin ovat ottaneet vielä selvästi Chelseaa kovemmatkin ryhmät, kuten Barca.

En kyllä uskaltaisi lähteä veikkailemaan, että PSG tänään ainakaan häviää.

Joo kyllä se tiedossa, mutta PSG:llä noita loukkaantumishuolia tuntuu olevan. Ilmeisesti Lucas ja Motta sivussa, sekä mahdollisesti myös Matuidi, Marquinhos ja Pastore eivät ainakaan täydessä kunnossa olisi. Saa nähdä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joo kyllä se tiedossa, mutta PSG:llä noita loukkaantumishuolia tuntuu olevan. Ilmeisesti Lucas ja Motta sivussa, sekä mahdollisesti myös Matuidi, Marquinhos ja Pastore eivät ainakaan täydessä kunnossa olisi. Saa nähdä.

Jep, siis tiukka peli tulee varmasti. Nopeasti vilkaistuna PSG on viimeksi hävinnyt kotonaan toukokuun 2014 alussa Rennesille 1-2, joten kova on kotijoukkueen kotietu.* Tasuri on tietysti aika lähellä tämän matsin tulokseksi ja uskoisin olevan myös vierailija Chelsean tavoite. Joku 1-1 eli tasuri + vierasmaali saisi varmasti suut hymyyn brittien leirissä.

* milloin viimeksi ovat hävinneet Champparissa kotonaan?
 
Taisitte hieman väärinymmärtää....

Turha tuohon taitaa olla minkään Mazaan tai Saul Goodmanin vängätä vastaan jostain todennäköisyyslaskennan kurssilta saamiensa oppien kanssa, sillä melko samoilla sanoilla Valavuori perustelisi, miksi kannattaa pelata Gutsille, ja Seppänen taas sen, miksi Betsson on järkevämpi valinta kuin markkinatopit. Ja kuten jokainen somensa tunteva tietää, nuo jätkät tahkoavat vedonlyönnistä isosti plussaa ihan kuten apulais-GM:kin. Antaa hanhinaamojen kaakattaa.
 
Viimeksi muokattu:
3. Siis tietysti Anaheimin voitto tuossa toteutuu useammin kuin mikään muu merkki BOS-NYR ottelussa. Mutta ei se tarkoita, että Anaheim olisi parempi veto. Ellei sitten pelaa hit & run - taktiikalla. Totta kai pienempi kertoiminen osuu useammin kuin isompi, mutta se saattaa silti olla huono veto. Ihan mielenkiinnosta, kuinka pienellä kertoimella löisit rahasi sisään Anaheimile ja kuinka paljon pitäisi tarjota Buffalolle, että pelaisit niitä?

No täytyy myöntää, että jos Anaheimille olisi alle 1,40 kerroin, niin laittaisi jo harkitsemaan johonkin toiseen otteluun panostamista. Buffalon voittoa nyt en missään nimessä pelaisi noin kovaa joukkuetta vastaan, enkä edes tuplamerkkiä, olipa kerroin vaikka 10. En hae yllätyksiä, koska on mukavampi voittaa. Ja voitolle pitää olla realistinen mahdollisuus.

Asia erikseen on todennäköisyys sille, että oma arvio ylikertoimesta on väärä. On helppo sanoa totuutena että ylikertoimisia vetoja tulisi pelata (ja oikeastaan vain niitä), jos tavoitteena on tehdä voittoa pitkällä aikavälillä, mutta eri asia on se monestiko nämä itse päätellyt ylikertoimet todella ovat sellaisia. Moniko pitää vedonlyöntihistoriastaan tarkkoja tilastoja vuosien takaa, joista käy ilmi omat ajatukset kertoimista?

Niin se onkin sitten jokaisen itse tulkittavissa, milloin on kyse ylikertoimesta. Jos oikein prosentteja alkaa laskea, kuten vaikka nimimerkki Mazaa, niin siinä helposti menee vähän harhaan. Muutenkin tavallaan kyseenalaista puhua ylikertoimista, koska aina ei laiteta samaa panosta, eikä toisaalta tavoitella joka kohteesta saman suuruista voittoa, vaikka 50 euron voittoa. Itsekin jos laitan 100 euron panoksen tai 1000 euron panoksen, niin siinä ei silloin juuri ylikertoimia mieti.

Olenkohan siinäkin väärässä, kun annan 0% painoarvon sille, pelaako joukkue kotona vai vieraissa. Enkä välitä siitä onko joukkue kotipeleistään voittanut 20 ja hävinnyt 5, tai vieraspeleistä voittanut 3 ja hävinnyt 17. Tai että tämä maalivahti on urallaan ottanut Nashvillesta 10 voittoa ja hävinnyt vain kerran.
Kaukalot on samanlaisia ja saman kokoisia joka paikassa. Vieraspeleihin on paremmat kertoimet.
Ajatuksen tasolla tietysti Pittsburgh voittaa Calgaryn ennemmin kotonaan kuin vieraissa keskellä viiden pelin kiertuetta, mutta todellisuudessa se ei Pittsburghin voitokkuuteen tai voittamattomuuteen vaikuta.

Tai tietysti jos joukkue on pelannut edellisenä iltana kotonaan, ja matkustaa vieraspeliin, niin voi olla ettei sitä kannatakaan veikata.

Silleen hyvä kun näissä vetoasioissa oppii jatkuvasti uutta. Yhdeksän kuukautta olen nyt läiskinyt vetoja aktiivisemmin, ja pidän itseäni aloittelijana. Voihan olla, että mielipiteet muuttuu.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Nyt se ainakin viimeistään varmistui, että apulais-GM vain trollailee täällä ajankulukseen.
 

Rapala

Jäsen
Kotimainen veikkauspa tarjoaa Bluesille Lahdessa melkoista ylikerrointa. Suosittelen poimimaan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Niin se onkin sitten jokaisen itse tulkittavissa, milloin on kyse ylikertoimesta. Jos oikein prosentteja alkaa laskea, kuten vaikka nimimerkki Mazaa, niin siinä helposti menee vähän harhaan. Muutenkin tavallaan kyseenalaista puhua ylikertoimista, koska aina ei laiteta samaa panosta, eikä toisaalta tavoitella joka kohteesta saman suuruista voittoa, vaikka 50 euron voittoa. Itsekin jos laitan 100 euron panoksen tai 1000 euron panoksen, niin siinä ei silloin juuri ylikertoimia mieti.
Kiitti. Tämä olikin pienoinen yllätys minulle. Tuli kyllä puun takaa suoraan päähän täysin pimeästä kulmasta, olen sitten mennyt harhaan.

Tästä täytyy ilmeisesti torua oppi-isääni. Ensi kerralla kohdatessamme lupaan kertoa nämä terveiset yhdelle pitkällä aikavälillä Suomen menestyneimmistä vedonlyöjistä. Pitää käskeä häntä lopettamaan vedonlyöntiammattilaisuus ennen, kun hän ehtii enemmän laskutoimituksia tehdä...

Kun prosentteja alkaa laskea, niin siinä menee helposti harhaan. Näinhän se on.
Ei helvetti.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti. Tämä olikin pienoinen yllätys minulle. Tuli kyllä puun takaa suoraan päähän täysin pimeästä kulmasta, olen sitten mennyt harhaan.ti.

Joo joo en nyt tarkoittanut että sinä olisit harhaan mennyt prosenttiesi kanssa, muistelin vaan, että olit esitellyt prosenttiarvioita pesäpallo-otteluihin tällä palstalla. Mutta että siinäkin saa olla tarkkana, arvioiko itse voiton todennäköisyydeksi 60 vai 70 prosenttia? Ja jos taas tilastoista laskee todennäköisyysprosentin, niin tämä ko. ottelun jälkeen se tilasto on taas erilainen. Ja jos menee tarpeeksi isolla otannalla, niin vuosien mittaan on joukkueessa pelaajat vaihtuneet.

Kylmää realismia on kuitenkin tämä: Jos haluan saada kuukaudessa 1400 vedonlyönnillä, on silloin saatava riittävä määrä vetoja oikein. Siinä on jo aika paljon tekemistä ja haastetta. Silloin on koko lailla toissijaista jos samalla vetojen määrällä olisikin saanut 1550. Ja jos sitten toivon saavani enemmän kuin 1400, teen lisää vetoja. Tämä vaan on se todellisuus ja mainitut toimintaympäristön lainalaisuudet ovat kiistämättömät. Jos joku sitten on niin huolellinen ja ovela ja taitava, että saa samoilla vedoilla enemmän rahaa, niin onneksi olkoon.

Samalla tavalla jos joku on ollut työttömänä puoli vuotta, niin hänelle tärkeämpää on ylipäätään saada töitä. Toissijaista sitten on, onko tuntipalkka 10 vai 11 euroa, vaikka siinä tulee vuoden mittaan varmaan satoja euroja eroa, ellei tuhatkin.

Muutenkin se tuntuu olevan jonkinlainen vaiettu salaisuus, että tärkeintä on, paljonko viivan alle jää. Kuvaavaa onkin, kun viime kesänä eräs jatkoaikalainen laittoi yksityisviestin ja sanoi jotenkin näin, että tärkeintä on paljonko voittaa eikä millä tavalla. Hassua kun hän ei sitä uskaltanut sanoa viestiketjussa vaan yv:llä, kun tämä asia on sellainen tabu.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Joo kyllä se tiedossa, mutta PSG:llä noita loukkaantumishuolia tuntuu olevan. Ilmeisesti Lucas ja Motta sivussa, sekä mahdollisesti myös Matuidi, Marquinhos ja Pastore eivät ainakaan täydessä kunnossa olisi. Saa nähdä.
... Tasuri on tietysti aika lähellä tämän matsin tulokseksi ja uskoisin olevan myös vierailija Chelsean tavoite. Joku 1-1 eli tasuri + vierasmaali saisi varmasti suut hymyyn brittien leirissä...

Niinhän siinä kävi, että erittäin ennalta-arvattava 1-1 tasuri lopputuloksena, vierailija varmasti ihan tyytyväinen. Eipä silti, kyllä PSG:llä vielä täydet mahikset mennä jatkoon.

Ikävä kyllä ei tullut rahaa, sillä vaikka tämä tasuri meni oikein, oli lapulla väärin Bayernin matsi, kun nuhjasivat maalittoman.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Joo joo en nyt tarkoittanut että sinä olisit harhaan mennyt prosenttiesi kanssa, muistelin vaan, että olit esitellyt prosenttiarvioita pesäpallo-otteluihin tällä palstalla. Mutta että siinäkin saa olla tarkkana, arvioiko itse voiton todennäköisyydeksi 60 vai 70 prosenttia? Ja jos taas tilastoista laskee todennäköisyysprosentin, niin tämä ko. ottelun jälkeen se tilasto on taas erilainen. Ja jos menee tarpeeksi isolla otannalla, niin vuosien mittaan on joukkueessa pelaajat vaihtuneet.

Kylmää realismia on kuitenkin...
On aivan käsittämättömän jäätävää puhua kylmästä realismista silloin, kun edes perusteet eivät ole juurikaan hallussa.

Jos oikein prosentteja alkaa laskea, kuten vaikka nimimerkki Mazaa, niin siinä helposti menee vähän harhaan. Muutenkin tavallaan kyseenalaista puhua ylikertoimista, koska aina ei laiteta samaa panosta, eikä toisaalta tavoitella joka kohteesta saman suuruista voittoa, vaikka 50 euron voittoa.
En itseasiassa edes halua tietää miksi on kyseenalaista puhua ylikertoimista.

Kertoimia ei arvioida tai lasketa pelkästään tilastoista. Laskelmia tehdessä täytyy huomioida useita, jopa kymmeniä, eri muuttujia. Kertoimien laskemisen perusteiden läpikäyminen olisi tässä tapauksessa todella pitkä ja turha aikaavievä projekti.

Kertoimia on tullut laskettua ja en ole kirjoittamassa tänne tarkkoja analyysejä jokaisesta vedosta laskelmien kera. Muutaman kerran olen avannut todella lyhyesti parhaita kohteita (mm. Kitee ja Joensuu).

Jokainen voi olla sitten näistä mitä mieltä tahansa, eli esim. onko kyseenalaista puhua ylikertoimista vai ei?!
 
On aivan käsittämättömän jäätävää puhua kylmästä realismista silloin, kun edes perusteet eivät ole juurikaan hallussa.

Mä väitän, että jo pelkästään lukion todennäköisyyslaskennan kurssin käyminen parantaisi apulais-GM:n tulosta kymmenillä tuhansilla euroilla vuodessa, jos hän oikeasti löisi vetoa sellaisilla summilla ja sellaisella tyylillä kuin antaa tässä ketjussa ymmärtää. Mielikuvitusvetojen suhteenhan se on toki ihan sama, miten betsinsä valikoi.

Kannattaa muuten Mazaa lukea tämän ketjun viesti #14738, jos yhä kuvittelet, että apulais-GM heittelee noita päättömyyksiä tosissaan.

Ikävä kyllä ei tullut rahaa, sillä vaikka tämä tasuri meni oikein, oli lapulla väärin Bayernin matsi, kun nuhjasivat maalittoman.

Mä ymmärrän hyvin, että tavoitteenasi ei ole pelata vedonlyöntiä mahdollisimman pienin tappioin saati sitten voitollisesti, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta tällaisen kysymyksen: tiedätkö, miksi palautusprosenttisi olisi huomattavasti korkeampi, jos pelaisit singlejä?
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Mä ymmärrän hyvin, että tavoitteenasi ei ole pelata vedonlyöntiä mahdollisimman pienin tappioin saati sitten voitollisesti, mutta kysyn ihan mielenkiinnosta tällaisen kysymyksen: tiedätkö, miksi palautusprosenttisi olisi huomattavasti korkeampi, jos pelaisit singlejä?

Välillä pelaan singlejä, jos on hyvää kerrointa tarjolla, välillä laitan kaksi tai jopa kolme kohdetta lapulle. Välillä muuten laitan seitsemän kohteen futisrekan neljällä eurolla, eipä ole tämäkään palstan vedonlyöntikonkarien mieleen.

Suhteeni vedonlyöntiin on hyvin erilainen, kuin tänne kirjoittavilla asiantuntijoilla ja sellaisiksi tekeytyvillä. Vedonlyönnillisesti tykkään futiksen ja lätkän turnauksista, jossa samalle lapulle voi laittaa saman päivän pelejä tuomaan lisäjännitystä, vaikka yksi matsi klo 18 ja sitten seuraava peli alkaa klo 21.15. Tämän takia esimerkiksi Veikkauksen ehkä hivenen huonommat kertoimet eivät haittaa, nopeasti pieni veto sisään. Tältäkin palstalta on saanut lukea ihan tarpeeksi näistä epäluotettavuuksista. Mielestäni on myös ihan jees, että hävitty raha menee niihin Veikkauksen tukemiin kohteisiin.
 
Välillä pelaan singlejä, jos on hyvää kerrointa tarjolla, välillä laitan kaksi tai jopa kolme kohdetta lapulle. Välillä muuten laitan seitsemän kohteen futisrekan neljällä eurolla, eipä ole tämäkään palstan vedonlyöntikonkarien mieleen.

Tarkoitus ei ollut nyt mitenkään tuomita noita vetojasi. Ei siinä ole mitään väärää, että kun sulla esim. 20-kertoiminen rivi osuu kerran 30:stä, saat hyvän fiiliksen siitä voitosta, joka on euroissa mitaten kivan kokoinen. Mä vain kysyin, että tiedätkö, miksi singleillä palautusprosenttisi olisi isompi. Vaikuttaa siltä, että et ole matikan tunneilla tätä asiaa oppinut. Ihan yleissivistyksen kannalta ei olisi haitaksi, jos joku Mazaa tai Saul Goodman tämän asian selittäisi. Ei sinun silti tarvitse muuttaa tapaasi lyödä vetoa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tarkoitus ei ollut nyt mitenkään tuomita noita vetojasi. Ei siinä ole mitään väärää, että kun sulla esim. 20-kertoiminen rivi osuu kerran 30:stä, saat hyvän fiiliksen siitä voitosta, joka on euroissa mitaten kivan kokoinen. Mä vain kysyin, että tiedätkö, miksi singleillä palautusprosenttisi olisi isompi. Vaikuttaa siltä, että et ole matikan tunneilla tätä asiaa oppinut. Ihan yleissivistyksen kannalta ei olisi haitaksi, jos joku Mazaa tai Saul Goodman tämän asian selittäisi. Ei sinun silti tarvitse muuttaa tapaasi lyödä vetoa.

Mielestäni tuo on vähän naurettavaa, että olet täällä hokemassa tätä samaa matikkajuttua koko ajan. Eiköhän jokainen lyhyelläkin matikalla varustettu jo tuon asian ymmärrä. Jos vedonlyönnillä olisi taloudelleni edes prosentin merkitys, niin asia olisi relevantimpi, sitä paitsi lyön monesti, oikeastaan useimmiten singlejä.

Ymmärrän hyvin, jos joku tosiaan perustaa taloudenpitonsa ja raha-asiansa niin typerään asiaan kuin vedonlyöntiin, että kannattaa tarkkaan miettiä ja vähän laskeskellakin kertoimia.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Nyt kun tätä ketjua on hieman enemmän lukenut, niin hieman huvittavaltahan tuo näyttää, kun tullaan jälkikäteen sanomaan tonnin panoksista ja voitoista. Eikö gurujen uskallukseen kuulu koskaan kertoa etukäteen tonnien panoksesta ja kohteesta?

Onneksi löin kymppitonnin viime yönä New Jersey-Buffalo tasapelille. Ihan hyvät tuotot....
 
Eiköhän jokainen lyhyelläkin matikalla varustettu jo tuon asian ymmärrä.

Aika ruusuinen kuva sulla on suomalaisten matikan osaamisesta. Itse en menisi takuuseen edes kaikista pitkän matikan lukeneista.

Ymmärrän hyvin, jos joku tosiaan perustaa taloudenpitonsa ja raha-asiansa niin typerään asiaan kuin vedonlyöntiin, että kannattaa tarkkaan miettiä ja vähän laskeskellakin kertoimia.

Ymmärrän hyvin, että jos joku perustaa taloudenpitonsa ja raha-asiansa niin typerään asiaan kuin Liigapörssi, kannattaa pelaajavaihtoja tarkkaan miettiä ja ehkä vähän laskeskella pelaajien hintojakin.

Ja nimenomaan käytin termia uhkapeli, enkä vedonlyönti, koska uhkapelihän on kertapanokseltaan suhteettoman isoa verrattuna pelaajan varallisuuteen.

Varallisuutta kyllä piisaa. Siellähän on pelikassaa 16 000 euroa. Se on karttunut kivasti, kun lätkäkauden aikana isoa monnia ui katiskaan jatkuvalla syötöllä ja voittoa tulee tuhansia euroja kuukaudessa. #BOOM #CAMA
 
Viimeksi muokattu:

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Linköping saa Nordicilta vielä 2.65 kerrointa Brynäsin vieraana! Keskinäiset on Linköpingille 3-1 tällä kaudella ja materiaalierosta tarvitsee tuskin erikseen mainita. Montrealin kerroin on samalla yöksi 2,50, kun Ottawalta puuttuu Anderson ja Lehner.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Ymmärrän hyvin, että jos joku perustaa taloudenpitonsa ja raha-asiansa niin typerään asiaan kuin Liigapörssi, kannattaa pelaajavaihtoja tarkkaan miettiä ja ehkä vähän laskeskella pelaajien hintojakin...

En ole ihan varma, mihin tällä viittaat, mutta minä tosiaan pelaan liigapörssiä, hyvinkin samoista syistä kun laitan välillä vetoja sisään. Huvin vuoksi, en sillä mielellä, että nyt on pakko voittaa koko pörssi, toki kaverikimppaan suhtaudutaan vakavasti, hymiö.

Koen olevani aika hyvä pelaamaan tuota liigapörssiä näin useiden vuosien jälkeen, ei tulisi kyllä mieleenikään alkaa vakavalla naamalla selittämään kanssapelaajille, että eiei, nyt ei kannata tehdä vaihtoa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
En ole ihan varma, mihin tällä viittaat, mutta minä tosiaan pelaan liigapörssiä, hyvinkin samoista syistä kun laitan välillä vetoja sisään. Huvin vuoksi, en sillä mielellä, että nyt on pakko voittaa koko pörssi, toki kaverikimppaan suhtaudutaan vakavasti, hymiö.
Itse pelasin aikanaan liigapörssiä hyvinkin vakavasti. ;) Ja aikaa tuohon meni kyllä reilusti, jopa vähän liikaa.

Melkein joka jaksossa olin tuhannen parhaan joukossa ja sadan parhaan sijoituksia tuli usein. Ainoa tavoite oli TOP-2 sijoitus sen jälkeen, kun olin eräässä jaksossa koko pörssin neljäs. Sitten liigapörssi uudistui ja tapahtui jotain aivan älytöntä. Yhdellä jaksolla ei ollut palkintoja ollenkaan. Muistaakseni Jouni Laihon kommentit arpajaisista liigapörssin osalta tms. olivat todennäköisesti syynä tähän hetken palkinnottomuuteen. Ja mitä tapahtui? Sijoituin tuossa jaksossa koko pörssissä sijalle 2. Siihen loppui liigapörssiurani, kun käteen jäi pelkkää ilmaa. Ei siis yhtään mitään, jos kaverikimppaa ei lasketa.

Pelasin aikanaan myös vastaavaa StarGM-pörssiä NHL-puolella. Kun Teemu Selänne voitti Stanley Cupin, niin tuo playoff-jakso meni osaltani aika hyvin. Harjasin homman himaan ja palkintona oli Playstation 3 pelikonsoli, joka oli julkaistu alle puoli vuotta tuon jakson alkamisen jälkeen. Olin innoissani voitosta ja myin melkein heti voiton jälkeen kaikki PS2-laitteet pois, koska PS3 oli PS2 yhteensopiva. Sitten StarGM:n järjestänyt suomalainen firma ei toimittanut konsolia minulle ennen kuin useiden reklamaatioiden jälkeen, kun voitostani oli mennyt 5 kuukautta ja 2 viikkoa. Kuulemma heidän säännöissään luki, että palkinnot toimitetaan kuuden kuukauden sisällä voitosta. Saamani PS3 ei enää sitten tukenut PS2-pelejä. Siihen loppui StarGM-urani kertaheitosta.

Ja sitten asiaan. Eilen tapahtui jotain aika kummallista ja Bayern München jäi nollille Ukrainassa. Tuo ei tällä kertaa suuresti haittaa, sillä kaksipäiväinen moniveto on vielä messissä ja Bayernin nolla-nolla nostaa kerrointa ihan mukavasti. Tosin tuo on melkein sama kuin lottoa pelaisi, vaikka potissa on extrarahaa jaossa. Tämä on likimain satavarma jinxaus.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
K-Vantaa - LeKi 2 1,85 Bet365

Haiskahtaa selkeältä vierasvoitolta. "Kaukalo on samanlainen joka paikassa" sanoi eräs henkilö, joten kotiedullakaan ei merkitystä ole. No ei, vitsi vitsinä.. Joka tapauksessa K-Vantaa on kupattu jälleensiirtorajalla eikä riveissä ole tänään yhtäkään liigalainaa. Vantaa lähtee otteluun viidellä puolustajalla ja reilulla kolmella hyökkäysketjulla. LeKi puolestaan tänä vuonna jopa hieman yllättäen vahvistui siirtorajan kynnyksellä, kun muun muassa Vantaan paras pistemies Tomi Tuomisto siirtyi Lempäälään. Tuomisto ei kuitenkaan vielä tänään kokoonpanossa ole. Vantaa on myös todella heikossa kunnossa, sillä joulukuun alun jälkeen se on onnistunut keräämään vain kaksi voittoa. Edellinen kotivoitto on tullu 3.12. Esimerkiksi Veikkaus tarjoilee LeKille kerrointa 1,6 ja mielestäni tässä on kyseessä YLIKERROIN!

@Lampinen Mistä löytyi tuollainen kerroin Montrealille vai onkohan kerinneet jo laskea joka puolella 2,2 tuntumaan? Itseltä on mennyt täysin ohi Andersonin ja Lehnerin loukkaantumiset, joten kiitoksia vinkistä joka tapauksessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse pelasin aikanaan liigapörssiä hyvinkin vakavasti. ;) Ja aikaa tuohon meni kyllä reilusti, jopa vähän liikaa...

Aika harva varmaankaan pelaa liigapörssiä sillä mielellä, että ensin tarkistetaan, mitä voi voittaa. Ei minulla ainakaan ole harmainta aavistusta tämänkään kauden palkinnoista, koskien kokonaiskisaa, jaksoja jne. Kunniasta pelaaminen kavereita vastaan on ihan hauskaa, etenkin jos voittaa oikeuden vähän naljailla tietämyksestä.

Parhaat "vedonlyöntikokemukset" minulla on ison kaveriporukan futisarvokisa-veikkauksista, joissa pitää veikata joka matsin lopputulos, turnauksen neljän kärki sekä maalikuningas. Sijoitukseni ovat aina olleet kärkiviisikossa, mutta tänä vuonna tuli selvä kärkipaikka ja yli 300 egeä, kun oli koko kärkinelikosta kaikki oikein... En suosittele tätä kisamuotoa single-pelaajille, hymiö.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
K-Vantaa - LeKi 2 1,85 Bet365

@Lampinen Mistä löytyi tuollainen kerroin Montrealille vai onkohan kerinneet jo laskea joka puolella 2,2 tuntumaan? Itseltä on mennyt täysin ohi Andersonin ja Lehnerin loukkaantumiset, joten kiitoksia vinkistä joka tapauksessa.

Tuota samaa LeKin voittoa pelasin itsekin hetki sitten. Saa nähdä, kuinka nopeasti rupeaa tulemaan muillakin lafkoilla kertoimet alaspäin. Montrealin kertoimet kerkesivät jo ilmeisesti putoamaan. Itse olin 2,29-kertoimella vielä Norkalta, mutta nyt siellä valunut jo 2.20. Isommalla kauhalla tosin otin ML-versiota, koska Montreal nyt tupannut aika paljon hoitamaan otteluita vasta jatkoilla. Siellä kuitenkin rekordi 10-4 (Ottawalla 6-10).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös