Vedonlyönti

  • 3 974 599
  • 21 674

Anonymous

Jäsen
Joko olisi ensi yönä Maple Leafsin vuoro voittaa?
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eilen tuli haistettua Sevillan vireen notkahdus Getafen vieraana. Sen verran kova kotikerroin oli Getafen 3,35 Unibetilla, että rakensin sen varaan lapun. Siihen kylkeen Valencian vierasvoitto Espanyolista sekä Almerian vierasvoitto Cordobasta. Kympillä nämä kiinni ja noin 130 euroa pelikassaan.
 
Penguinsin tippuminen ulos Playoff-paikalta on enää pelin tai parin päässä, joten ehkä siellä nyt vähän "tsempataan", olipa Malkin mukana tai ei.

Tuota viestiä kirjoittaessasi Penguins oli yksitoista pistettä idän ysiä edellä. Miten yhdentoista pisteen ero otetaan kiinni pelissä tai parissa?

Kumma mikä paniikki iskee siellä heti jos joku tekee vetoja. Voi ei! Reagoidaan välittömästi ja ryhdytään toimiin mahdollisten tappioiden pienentämiseksi.

Sinulleko tulee siis uutisena, että vedonlyöntiyhtiöiden bisnesideana on tehdä voittoa riippumatta siitä, mitkä joukkueet otteluita voittavat? Ei se ole mikään "paniikki", kun vedonlyöntiyhtiöt reagoivat siihen mihin suuntaan eurot liikkuvat. Se on loogista liiketoimintaa.

Ei oikein houkuttele laittamaan rahaa peliin, jos on vähän kökkö sivusto, "kelluvat kertoimet" eikä sellaisia kohteita joihin on tottunut.

Eri ihmiset arvostavat tietenkin eri asioita. Pinnaclen valtti on se, että esim. änärikohteissa palautusprosentti on usein 98. Jollain muulla voi sitten olla kivan näköiset nettisivut ja mahdollisuus lyödä ristiä, ja palautusprosentti jossain 90:n ja 95:n välillä. Itse arvostan paljon enemmän tuota 98:n palautusprosenttia kuin sivujen näyttävää ulkoasua.

En nyt tarkoita alkaa väittää vastaan, mutta sehän se vasta on arpapeliä, kumpi sitten voittaa mahdollisella jatkoajalla tai rl-kisassa.

Moneylinea Pinnaclelle pelatessasi sun ei tarvitse ottaa mitään kantaa siihen, kumpi voittaa jatkoajalla tai pilkuissa.

Itselleni kävi viime viikolla aika ikävästi. Seania Macillä oli under/over-rajana Rangers-Bruins-otteluun viisi maalia. Satsasin 20 euroa vetoon under 5. Peli päättyi 3-2, joten minun kuuluisi saada panokseni takaisin. Nuo kuitenkin listaavat vedon hävityksi ja palauttavat siitä nolla euroa. Aika mukava kusetusmeininki, kun heidän säännöissäänkin vielä todetaan näin:

Ice Hockey - NHL Rules

3) Game Totals / Period Totals / Team Totals


The game total result is the combined goals for both teams inclusive of overtime. At least 15 minutes of official time must elapse in the 3rd period for bets to stand, unless the total is already over. In the event of the totals goals being the exact quote where no exact price is offered, all stakes are refunded. Period goals only apply to that specific period and the entire period must be played. For 3rd period lines, overtime does not count.

Päätin tuossa puolitoista viikkoa sitten alkaa käyttämään Betbrain-sivustoa ja kokeilla, millaisella palautusprosentilla pystyn vedonlyöntiä pelaamaan, kun yritän etsiä markkinan parhaan kertoimen. Nyt olen tuon jälkeen pelannut 21:tä eri kohdetta (aina singlenä) yhteensä 333 eurolla, ja takaisin päin on tullut 375,95 euroa. Tarkoituksena on koittaa, olisiko tällä pelityylillä mahdollista pysyä pidemmän päälle omillaan tai pelata ainakin erittäin pienillä tappioilla. Ainakaan se ei ole yhtä mahdotonta kuin räiskimällä muutaman euron panoksilla ja monen kymmenen kertoimilla noita tolkuttomia (semi)rekkoja, joita tämä ketju näyttää olevan väärällään.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Päätin tuossa puolitoista viikkoa sitten alkaa käyttämään Betbrain-sivustoa ja kokeilla, millaisella palautusprosentilla pystyn vedonlyöntiä pelaamaan, kun yritän etsiä markkinan parhaan kertoimen. Nyt olen tuon jälkeen pelannut 21:tä eri kohdetta (aina singlenä) yhteensä 333 eurolla, ja takaisin päin on tullut 375,95 euroa. Tarkoituksena on koittaa, olisiko tällä pelityylillä mahdollista pysyä pidemmän päälle omillaan tai pelata ainakin erittäin pienillä tappioilla. Ainakaan se ei ole yhtä mahdotonta kuin räiskimällä muutaman euron panoksilla ja monen kymmenen kertoimilla noita tolkuttomia (semi)rekkoja, joita tämä ketju näyttää olevan väärällään.

Itselläni on menossa samantapainen testi. 29.1 alkoi vetojen listaus Exceliin. Tällä hetkellä tilastot näyttävät reilua 80 vetoa* ja näistä palautusprosenttia 103,65. Saa nähdä miten lähtee etenemään, mutta alku on ollut hyvä. Näin alussa tuo palautusprosentti elää vielä aika paljon, mutta jos saisi sen pidettyä pysyvästi yli sadassa niin olisin todella tyytyväinen.

Tässä on samalla takana ajatus, että täytyy harkita vedonlyönnin vähentämistä, jos tappioita tulee merkittävästi. Ilman listauksia en ole oikein osannut ikinä arvioida, olenko nyt plussalla vai miinuksella ja kuinka rajusti.

*Kaikki vedot ei omia näkemyksiä, vaan on tullut peesailtua fiksumpiakin. Ssukelatkin ruvenneet pikkuhiljaa taas osumaan parin yön tappioiden jälkeen.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Onko tennis asiantuntijoita paikalla? Mikähän siinä on, että esim. tällä hetkellä pelatussa ATP Rotterdamin ottelussa Simone Bolelli (ATP-50) on kertoimien mukaan aika iso suosikki voittamaan Lukas Rosolin (ATP-29). Kertoimet eivät ole lähellekkään 1,9 - 1,9 , vaan ennen matsia Bolellille 1,38 ja Rosolille 2,80. Ymmärrän alustojen eron, mutta en olisi uskonut sen olevan näin suuri. Rosol tippui Australian avoimissa Federerille erin 1-3, mikä ei sinäänsä ole edes ihan huonosti.

Ja kertoimet näyttää pitävän paikkansa, sillä Bolelli siirtyi äsken kahden breikin johtoon ensimmäisessä erässä. Onko tuo ATP ranking ihan toimiva systeemi vai ei?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko tennis asiantuntijoita paikalla? Mikähän siinä on, että esim. tällä hetkellä pelatussa ATP Rotterdamin ottelussa Simone Bolelli (ATP-50) on kertoimien mukaan aika iso suosikki voittamaan Lukas Rosolin (ATP-29). Kertoimet eivät ole lähellekkään 1,9 - 1,9 , vaan ennen matsia Bolellille 1,38 ja Rosolille 2,80. Ymmärrän alustojen eron, mutta en olisi uskonut sen olevan näin suuri. Rosol tippui Australian avoimissa Federerille erin 1-3, mikä ei sinäänsä ole edes ihan huonosti.

Ja kertoimet näyttää pitävän paikkansa, sillä Bolelli siirtyi äsken kahden breikin johtoon ensimmäisessä erässä. Onko tuo ATP ranking ihan toimiva systeemi vai ei?

Johtunee pelaajien viimeaikaisesta tuloskunnosta... Rosol voittanut viimeisestä kymmenestä pelistään vain kaksi, joista toisen hädin tuskin Aussi-avoimien ekalla kiekalla 3-2, top100-listan ulkopuolisesta pelaajasta...

Keskinäisiähän näillä herroilla ei aiemmin ole.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Onko tennis asiantuntijoita paikalla? Mikähän siinä on, että esim. tällä hetkellä pelatussa ATP Rotterdamin ottelussa Simone Bolelli (ATP-50) on kertoimien mukaan aika iso suosikki voittamaan Lukas Rosolin (ATP-29). Kertoimet eivät ole lähellekkään 1,9 - 1,9 , vaan ennen matsia Bolellille 1,38 ja Rosolille 2,80. Ymmärrän alustojen eron, mutta en olisi uskonut sen olevan näin suuri. Rosol tippui Australian avoimissa Federerille erin 1-3, mikä ei sinäänsä ole edes ihan huonosti.

Ja kertoimet näyttää pitävän paikkansa, sillä Bolelli siirtyi äsken kahden breikin johtoon ensimmäisessä erässä. Onko tuo ATP ranking ihan toimiva systeemi vai ei?
Ranking lienee tenniksessä ihan yhtä luotettava kuin missä tahansa muussakin lajissa, eli suuntaa antava historialliseen tasoon peilaten. Ja tuo kova alustahan ynnä sisäkenttä tuo ehkä jopa etua Rosolille, joka lyö kovempaa. Ja lisäksi se oli Bolelli, joka tippui Federerille Ausseissa, Rosol hävisi Dudi Selalle aivan susipaskalla pelillä.

Mutta noin muuten, aika oleellista - ellei oleellisinta - tenniksessä ja etenkin tennisvedonlyönnissä on pelaajan "kuumuus" ja Bolellihan voitti juuri Fogninin kanssa Aussi Openin nelurin, eli momentumi on aika reilusti italialaisen puolella, kuin myös edellisten kaksinpelien näytöt. Vielä kun katsoo Rosolin otteluita tämän vuoden puolella tai pidemmälläkin aikavälillä, niin eihän se kovin vahvasti ole tsekillä mennyt. Edellisestä 10 matsista vain 2 voittoa.

Bolelli vie kyllä tätä matsia aivan suvereenisti, eikä ole Rosolilla mitään aseita kun syöttökin menee minne sattuu: 4 kaksoisvirhettä ja 1.syöttö 48% ruutuun. Ei hyvä.

Oma nyrkkisääntö tennisvedonlyönnissä menee painotuksiltaan suunnilleen: ranking 20%, alusta 20%, vastustajan "sopivuus" 20% ja momentum 40%.

edit. ja nyt Rosol paino 3 kaksoisvirhettä samalla syöttövuorolla, päästäen Bolellin jo 4-0 johtoon, eli eiköhän tää oo taputeltu
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Onkohan tänäänkin taas asian laita niin, että tuntuu vaan jotta olisi helppoa pelattavaa pitkävedossa?

Kotimaiseen lätkään nyt ei mitään luottamista ole tälläkään kaudella ollut, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Kärpät vie tänään Ässiä. Kerroin veikalla vähän päälle kahden ja jos Ässille annetaan +1 tasoitusta niin päästään yli 3:n kertoimeen.

Toinen "varma" nakki on jo likimain toivottomassa tilanteessa olevan Blackpoolin yli 1:n maalin tappio kovassa kunnossa olevalle Middlesborolle (2,35).

Ja lisää: salibandyssä KooVee pöllyttää SalBaa yli 2:n maalin marginaalilla, kerrointa 1,95 sekä Lazio kotonaan Genoaa (perusvoittokerroin 1,50)

Vielä kun löysin NHL-puolelta Chicagon yli maalin voiton Arizonasta reilun 2:n kertoimella, niin voi edelleen ihmetellä ennen lopputulosten vahvistumista, että voiko tämä edes joskus olla näin helppoa?

Luuloksi on asia silloin tällöin osoittautunut, mutta nyt on sellainen tuntuma, että näillä kohteilla voi tehdä oikeasti rahaa.
 
Itselleni kävi viime viikolla aika ikävästi. Seania Macillä oli under/over-rajana Rangers-Bruins-otteluun viisi maalia. Satsasin 20 euroa vetoon under 5. Peli päättyi 3-2, joten minun kuuluisi saada panokseni takaisin. Nuo kuitenkin listaavat vedon hävityksi ja palauttavat siitä nolla euroa. Aika mukava kusetusmeininki, kun heidän säännöissäänkin vielä todetaan näin:

Pistin Seanie Macillä vähän sähköpostia asiasta, ja sieltä tulikin vastaus heti samana päivänä eli tänään:

Hi Kirjoittelija,

Many thanks for contacting Customer Support.

Further to your query, The official result of the bet in question was Boston Bruins won 2-1. This bet has been settled correctly.

If there is anything else we can help you with, please do not hesitate to contact us. We will be more than happy to help you

Pelitilille ei ole tullut euroakaan. Seanie Mac on siis sitä mieltä, että minun vetoni "alle 5 maalia" ei palauta euroakaan, sillä ottelu, joka oikeasti päättyi Rangersin 3-2-voittoon, päättyi heidän virallisten tietojensa mukaan Bruinsin 2-1-voittoon. Mitäköhän mömmöjä pitäisi vetää, jotta pääsisi keskusteluissa tuon asiakaspalvelun kanssa samalle aaltopituudelle?
 
Varianssi toisaalta kuuluu tähän harrastukseen ja se pitää osata ottaa kylmän rauhallisesti niin voitto- kuin tappiojaksoissa.

Nimenomaan viihteenä minä tämän vedonlyönnin otan, en kuvittele pystyväni tekemään sillä tiliä. Olen viimeiset vuodet pelaillut sillä periaatteella, että jos pelaan vaikkapa tuhannella eurolla vuodessa ja jään satasen tai vaikka kaksikin häviölle, ei se vielä hirveästi taloudenpidossa tunnu. Nyt päätin kokeilla, että olisiko fiksummin pelaamalla mahdollista pelata vaikka lähemmäs 10 000 eurolla vuodessa ja jäädä silti vain satasen-pari tappiolle. Jos alkaa näyttää siltä, että harrastus käy tällä tyylillä kalliiksi, pitää himmata ja tunnustaa, että ei riittänyt asiantuntemus sellaiseen ~99:n palatusprosentilla pelaamiseen. Voi sitä siinäkin tapauksessa lohduttautua kuuntelemalla työpaikan kahvipöydässä sitä väestönosaa, joka lätkii rahansa Veikkauksen alikertoimisiin rekkoihin, Vakioon ja monivetoihin pääsemättä lähellekään edes 80:n palautusprosenttia.
 
Eli älä ainakaan heti sitten muutaman kuukauden kuluttua jos olet 150 vedon ajanjaksolla häviöllä vaikka 300euroa (pal% n.85-87) vaan jatka koko vuosi loppuun :) kyllä se voittoputkikin siitä alkaa (tai pitäisi alkaa jos hiukan edes tietää mitä tekee).

Tosiaan Betbrain-sivustoa käyttämällä palautusprosentin pitäisi periaatteessa pidemmän päälle olla jossain 98:n prosentin tuntumassa, jos valitsee kohteet ihan arpomalla tietämättä joukkueista mitään. Itse olen lähtenyt liikkelle lyömällä vetoa lähinnä sellaisten NHL- ja NBA-joukkueiden otteluista, joiden pelejä olen itse viime aikoina katsellut.
 
Jaksaako muuten jotkut vedonlyönnin ammattilaiset makuuttaa rahojaan tuollaisen summan takia ja kuinka kauan? Vai voivatko pelata vielä isommilla beteillä ja missä firmoissa?

Jos mietin omaa tilannetta, niin varmaan olisi varaa tuo raha sijoittaa, mutta en kyllä jaksaisi satasen takia nähdä vaivaa, mukavampi lyödä ihan normaalisti vaan vetoa, pienemmällä panoksella, isommalla kertoimella.

Suomen johtavalla betsigurulla Aleksi Valavuorellahan on ihan lyömätön arbitraasitaktiikka: peliin kuin peliin voi paukuttaa Gutsilla molempien joukkueiden voittoa ISOLLA! Aina tulee rahaa ja voi pistää Twitteriin screenshotteja voittopeleistä saatesanoin "taas kilolla isoa monnia haaviin!" Voittorahoilla voi sitten matkustaa vaikka Kaliforniaan Selännettä moikkaamaan.

Täytyy tunnustaa, että omaan päätökseeni aloittaa tämä vedonlyöntiprojektini vaikuttivat paljon juuri herrat Valavuori ja Seppänen ja etenkin heidän #BOOM #CAMA -betsiensä ympärillä vellonut keskustelu.
 
Mulla alkaa omasta seurannastani tulemaan nyt ensimmäinen kuukausi täyteen, itse asiassa tänään. Vetoja (singlejä) on hieman alle 400, keskiarvopanos panos n. 10e (vaihteluväli ollut 4-25e). Tuloksena on ennen tämän päivän pelejä pal% 102,5.

Onhan tuo mielenkiintoinen tilastoprojekti, eikä ehkä yritys rikastua, mutta siis tuo vetojen määrä on ihan ylimaallinen. Lähes 400 kuukaudessa. Ei ole mitään epäilystä, etteikö parempaa tulosta saisi aikaiseksi jos vetoja olisi vaikka 40 kuussa, tai 3-4 viikossa. Minun neuvoja tai vihjeitä tuskin kukaan ottaa vakavasti, mutta paras neuvo on odotella rauhassa sellaisia helmikohteita joiden osumiseen todella omasta mielestään luottaa.
Miten edes voi jäädä voitolle jos joka päivä laittaa kymmenen vetoa... kuulostaa mahdottomalta, jos itse lähtisin kokeilemaan.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan tuo mielenkiintoinen tilastoprojekti, eikä ehkä yritys rikastua, mutta siis tuo vetojen määrä on ihan ylimaallinen. Lähes 400 kuukaudessa. Ei ole mitään epäilystä, etteikö parempaa tulosta saisi aikaiseksi jos vetoja olisi vaikka 40 kuussa, tai 3-4 viikossa. Minun neuvoja tai vihjeitä tuskin kukaan ottaa vakavasti, mutta paras neuvo on odotella rauhassa sellaisia helmikohteita joiden osumiseen todella omasta mielestään luottaa.
Miten edes voi jäädä voitolle jos joka päivä laittaa kymmenen vetoa... kuulostaa mahdottomalta, jos itse lähtisin kokeilemaan.

Boldaus oma.

Itse tuossa jo kirjoitin tuosta, että 29.1 alkaen reilu 80 vetoa. Ei siis olla vielä ihan 10 vetoa/päivä-tahdissa, mutta melkein. Kirjoitin jo aiemmin, että näistä osa on muualta napattuja vihjeitä ja tällä hetkellä omia vetoja on n. puolet noista vajaasta sadasta. Ylikertoimen foorumi ja Twitterissä muutamat vedonlyöjät riittävät hyvin siihen, että noita vetoja rupeaa tulemaan aika paljon.

Tuohon "kannattaa odottaa helmikohteita" sellainen huomio, että ainakin omalla kohdallani näissä helmikohteissa panokset ovat muita kovempia. Itse olen ottanut vedonlyönnissä tutun "yksikköasteikon" 1-10 ja mitä parempi kohde, sitä useampi yksikkö tuohon kohteeseen. Yksi yksikkö voi olla mitä vaan maan ja taivaan väliltä, mutta normaalisti se on 0.2-0.3% koko vetokassasta. Minulla on nyt tuolta vajaan sadan vedon ajanjaksolta vasta pari "helmikohdetta" (7-10 yksikköä) ja suurin osa vedoista on 1-2 yksikön arvoisia. Riippumatta kertoimesta panokset vain sen mukaan, miten kovaksi ylikertoimeksi koen kyseisen kohteen. Jossain kohteessa, jossa kerroin on 1.45 olen laittanut sisään yhden yksikön ja vuorostaan 3.10 kertoimeen neljä yksikköä.

Tälle yölle todella varovaiset vedot itseltäni Wild-Canucks- ja Blackhawks-Coyotes-pelien undereille (5.0). Näiden lisäksi tälle yölle peesattuna vain sukkelat (Simsulabim - tili tuli vai meni? | Ylikerroin.com) eli yhteensä kuusi vetoa.

E: Tämä yö menikin taas osioon HEIKKO. Yksi oikein, yksi push ja neljä väärin.
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Onkohan tänäänkin taas asian laita niin, että tuntuu vaan jotta olisi helppoa pelattavaa pitkävedossa?

Kotimaiseen lätkään nyt ei mitään luottamista ole tälläkään kaudella ollut, mutta jotenkin tuntuu siltä, että Kärpät vie tänään Ässiä. Kerroin veikalla vähän päälle kahden ja jos Ässille annetaan +1 tasoitusta niin päästään yli 3:n kertoimeen.

Toinen "varma" nakki on jo likimain toivottomassa tilanteessa olevan Blackpoolin yli 1:n maalin tappio kovassa kunnossa olevalle Middlesborolle (2,35).

Ja lisää: salibandyssä KooVee pöllyttää SalBaa yli 2:n maalin marginaalilla, kerrointa 1,95 sekä Lazio kotonaan Genoaa (perusvoittokerroin 1,50)

Vielä kun löysin NHL-puolelta Chicagon yli maalin voiton Arizonasta reilun 2:n kertoimella, niin voi edelleen ihmetellä ennen lopputulosten vahvistumista, että voiko tämä edes joskus olla näin helppoa?

Luuloksi on asia silloin tällöin osoittautunut, mutta nyt on sellainen tuntuma, että näillä kohteilla voi tehdä oikeasti rahaa.
Melko legendaarinen viesti ellei sitten ollut sarkasmia.

Ässät-Kärpät 3-3
Blackpool vielä pelaamatta
SalBa-Koovee 5-6
Lazio-Genoa 0-1
Chicago-Arizona 2-2

Niin helppoa se on.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Englannin ykkösliigassa kannattaa tänään koittaa Crawleyn ja Crewen kotivoittoja pikkupanostuksilla. Valioliigassa Tottenham saa Liverpoolin vieraana kivoja kertoimia. Viime aikaisten esitysten perusteella vieraat ovat suosikkeja, joten lapuille x2.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola & Ruudut, Ässien sylkykupit
Onhan tuo mielenkiintoinen tilastoprojekti, eikä ehkä yritys rikastua, mutta siis tuo vetojen määrä on ihan ylimaallinen. Lähes 400 kuukaudessa. Ei ole mitään epäilystä, etteikö parempaa tulosta saisi aikaiseksi jos vetoja olisi vaikka 40 kuussa, tai 3-4 viikossa. Minun neuvoja tai vihjeitä tuskin kukaan ottaa vakavasti, mutta paras neuvo on odotella rauhassa sellaisia helmikohteita joiden osumiseen todella omasta mielestään luottaa.
Miten edes voi jäädä voitolle jos joka päivä laittaa kymmenen vetoa... kuulostaa mahdottomalta, jos itse lähtisin kokeilemaan.

Tuota.. Kyllä pitkäntähtäimen ja voitollisen vedonlyönnin edellytyksenä nimenomaan on hajautus ja oikea panostus. Kerroinrajojen laskenta ym. Tuurillahan tietenkin on se oma vaikutuksensa, mutta kyllä 3-4 vedolla viikossa on todella paljon vaikeampaa pelata voittavaa vedonlyöntiä pitkällä jatkumolla. Eli kyllä on olemassa todella iso epäilys tuosta. :)

Pelasin voitolliset jalkapallon mm-kisat. Jos lasken livevedotkin mukaan niin harva päivä jäi alle 10-15 vedon ja tuo määrä tuli jo pelkästään mm-kisoista, siihen sitten päälle muut lajit.
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Valioliigassa Tottenham saa Liverpoolin vieraana kivoja kertoimia. Viime aikaisten esitysten perusteella vieraat ovat suosikkeja, joten lapuille x2.
Ai Tottenham suosikki? PK:lle löytyy kerroin 3.07 eli meinaat että maailman miljoonat vedonlyöjät ja ammattisijoittajat ovat niin väärässä, että ehkä suosituimpaan jalkapallosarjaan löytyy yli 150% palautuksen veto?
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Mitä sillä on väliä mitä mieltä muut ovat? Itse ainakin olen voittanut kaikki voittoni oman mielipiteen kautta. Tietenkin voi tatti kovana seurata mukaguruja, mutta tällainen puuhastelija tekee mitä huvittaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Täällä mm. @motamoro :n , @Tähtipakki :n sekä @apulais-GM :n käymään keskusteluun.

Tuollaiset pitkän kaavan Excel-taulukot ja pieni vedonyönti on toki ihan mukava harrastus, mutta mikäli hommaa ajattelee siltä kantilta, että olisi kiva välillä jotain voittaakin, niin lieneekö kuitenkaan taktiikkana kovin kummoinen..(?)

@motamoro esitteli, että hänen palautusprosenttinsa nyt jo jonkin aikaa pyöritetystä hankkeesta olisi pauttiarallaa 102,5%, mutta ottaen huomioon, ettei pelata todella isoilla betseillä ja että pieni tappioputki (aina mahdollinen) tiputtaa prossat nopeasti hitusen alle sataan, niin aika yhdentekevää, jopa stressaavaa etsiskellä joka päivä tietoja, ylikertoimia jne...

Vedonlyönnissä pätee sama kuin pikkupoikana pelikoneita kierrellessä, että paras taktiikka on riskillä saavutettava pikavoitto, jonka jälkeen rahat taskuun ja pois. Vedonlyönnillisessä mielessä katson tämän tarkoittavan sitä, että silloin tällöin vähän isommalla panoksella haetaan hyviltä tuntuvaa kohdetta (tai maksimissaan kahta, kolmea kohdetta) ja that's it.

Toinen taktiikkahan on tämä "mummotaktiikka", eli 20sentin panoksella 40sentin voittoja ylös, lopulta kone vie rahat. Mielestäni näiden kertoimien kanssa venksaalminen ja lukuisten minivetojen laittaminen ajaa vähän saman asian.

KOROSTAN, etten nyt kritisoi kenenkään taktiikkaa pelailla, varmasti ihmiset saavat erilaisia kiksejä vedonlyönnistä ja kuten sanottua, onhan Excelinkin pyörittäminen ihan kiva harrastus. Omaan mieleen vedonlyönti on kuitenkin myös vähän sen ylimääräisen rahan tavoittelua, siihen ei juuri 101-102% palautuksilla päästä.

Tämä kaikki siis harrastelija näkökulmasta, joita uskon täällä suurimman osan olevan, tosin jos oikein muistan, niin @apulais-GM on laittanut välillä vähän isompiakin panostuksia.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Joskus aikaisemmin kuvittelin olevani kovakin vedonlyöjä ja seurasi kaikenlaisten vedonlyöntigurujen vinkkejä. Eipä niistä pidemmän päälle hyötynyt. Sen jälkeen kun on alkanut tekemään vain omalla järjellä rivit pikkurahalla, niin voittosarakekin näyttää hyvältä. Aika monellakin tässä ketjussa on ongelmana tuo ammattilaisten palvominen. Eipä heidän tehtävänään ole tuottaa rahaa sulle, vaan itsellensä....
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Mitä sillä on väliä mitä mieltä muut ovat? Itse ainakin olen voittanut kaikki voittoni oman mielipiteen kautta. Tietenkin voi tatti kovana seurata mukaguruja, mutta tällainen puuhastelija tekee mitä huvittaa.
No voi hyvänen aika. Valioliigankin kohdalla puhutaan satojen miljoonien eurojen markkinoista joiden hinnanmuodostus on jo hyvin tehokasta. Maailman kovimmat vedonlyöjät voivat päästä ehkä 110% palautukseen.

En puhu tässä kohtaa mistään "vedonlyöntiguruista" vaan markkinasta kokonaisuutena.

Tottenham voittaa tänään noin kerran neljästä. Voi se olla ylikerroinkin, en sitä sano. Mutta missään todellisuudessa se ei ole tänään suosikki.

Esimerkkinä vielä Pinnaclesports ottaa vastaan Tottenham PK 3.07 kertoimelle 18500€ per veto keneltä tahansa. Voi sitten miettiä kumpi on todennäköisempää:

a) Kertoimet ovat hyvinkin kohdillaan ottelun todennäköisyyksiin verrattuna, heitto on max muutaman prosentin.

vai

b) Pinnaclesports jakaa satojatuhansia euroja ilmaista rahaa jokaiselle halukkaalle.

Mitäs luulet?
 
Viimeksi muokattu:

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Heh, ainakin käyttämäni vedonlyöntiyhtiön kertoimissa x2 on 1.93 ja suora ykkönen 1.86. Ei tuo x2 ihan kerran neljästä taida olla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös