Vastaamon tietomurto

  • 75 043
  • 426

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä mitä siitäkään pitäisi ajatella että Vuotaamo on nyt tarjonnut omille psykoterapeuteilleen tilaisuuden ottaa vastaan ahdistuneita uhreja "ilmaiseksi" eli siis terapeuttien omaan piikkiin. Keskus itse ei osallistu näihin talkoisiin. Sen sijaan useissa julkisen terveydenhuollon yksiköissä näitä Vuotamon uhreja kyllä joudutaan hoitamaan ylimääräisinä ja jonojen ohi pyrkivinä. Missä on yrityksen oma vastuu uhrien tukemisesta?
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Vastaamohan vetää ihan uhrin roolia julkisuudessa. Valitellaan sitä, kuinka pieni yritys on ja mahdollisuudet auttaa uhreja ovat rajalliset. Arvostavat suuresti muiden toimijoiden (mm. Asiakastieto) apua. Sen verran fyffeä löytyi, että palkattiin PR-firma hoitamaan mainetappiota. Ja pahoillaan ollaan, niin kovin pahoillaan. VMP.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Raskaan viikon raskas päätös.
Ensin Covid - 19 ja sitten postissa vastaamolta kirje,
jossa ohjeet niin epäselvät etten nyt tiedä mitä tehdä.
Toki olo on flunssan takia niin paska, ettei pysty keskittymään. Kolmella kiellä ohjeet,
mutta toimi näin kohtaa ei ollut.

Eli jos joku jaksaa antaa vaikka yksityisesti tiedot niin tomitaan sen mukaan.
Käytännössä ei pysty nettiä lukemaan hirmuisen pääsäryn ja voimattamuuden takia.

Minua ei haittaa jos joku saa tietoon, että asioista on keskusteltu vastaamon henkilön kanssa mutta jos henkilötietoja käytetään väärin, se tietysti on iso ongelma.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Raskaan viikon raskas päätös.
Ensin Covid - 19 ja sitten postissa vastaamolta kirje,
jossa ohjeet niin epäselvät etten nyt tiedä mitä tehdä.
Toki olo on flunssan takia niin paska, ettei pysty keskittymään. Kolmella kiellä ohjeet,
mutta toimi näin kohtaa ei ollut.

Eli jos joku jaksaa antaa vaikka yksityisesti tiedot niin tomitaan sen mukaan.
Käytännössä ei pysty nettiä lukemaan hirmuisen pääsäryn ja voimattamuuden takia.

Minua ei haittaa jos joku saa tietoon, että asioista on keskusteltu vastaamon henkilön kanssa mutta jos henkilötietoja käytetään väärin, se tietysti on iso ongelma.


Tässä Reddit-ketjussa olevassa kuvassa on käsittääkseni hyvä ”näin toimit” ohje. Tsemppiä!
 

Tuamas

Jäsen
Vastaamohan vetää ihan uhrin roolia julkisuudessa. Valitellaan sitä, kuinka pieni yritys on ja mahdollisuudet auttaa uhreja ovat rajalliset. Arvostavat suuresti muiden toimijoiden (mm. Asiakastieto) apua. Sen verran fyffeä löytyi, että palkattiin PR-firma hoitamaan mainetappiota. Ja pahoillaan ollaan, niin kovin pahoillaan. VMP.

Ongelmahan Vastaamon kannalta on vuodon laajuus.

Jos käytettäisiin viiden viime vuoden liikevoitot (1,35m€), siitä kertyisi jaettavaa 33,85€/vuodettu asiakas ja tokihan jaettavaa ei ole firmassa edes tuota määrää, koska ne taitaa olla isolta osin maksettu ulos yrityskaupan yhteydessä (omavaraisuusaste 12/2019 oli 5%), eli jos jaettaisiin koko oma pääoma vuodosta kärsineille asiakkaille jaettavaa jäisi 7,29€/vuodettu asiakas.

Jos oletetaan, että Teikirille maksetaan sellainen standardi 50k€ kriisiviestinnästä, siitä jäisi jaettavaa 1,25€/asiakas.
 

Tuamas

Jäsen
Minua ei haittaa jos joku saa tietoon, että asioista on keskusteltu vastaamon henkilön kanssa mutta jos henkilötietoja käytetään väärin, se tietysti on iso ongelma.

Tässä pari parasta koontia ohjeista:


 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua ihmetyttää tässä asiassa poliitikkojen ja osin lehdistön munattomuus mahdollisen sotun väärinkäytön edessä. Ikään kuin taas ei ymmärrettäisi mistä on kyse. Kukaan ei puhu kaupan vastuusta, vaikka heidän munattomuus tässä on ongelma, ei joku sotu. Voin muuten tehdä kymmenessä minuutissa tekstitiedoston, missä on kaikkien suomalaisten sotu.

Käytännössähän kyseessä tulee olemaan tilanne, missä joku saa haltuunsa henkilön X sotun ja muita henkilötietoja ja käyttää näitä tiatakseen tavaraa tai palveluita. Tässähän on kyse siitä, että joku myyjä tekee sopimuksen varmistamatta, että sopimuksen toinen osapuoli on se kuka väittää. Minusta tästä välinpitämättömyydestä johtuvat ongelmat, mitkä hyvin pitkälle kaatuvat täysin syyttömän ja osattoman osapuolen niskaan, ovat tietenkin rikollisen, mutta myös myyjän vastuulla.

Tämän ongelman korjaaminen on poliitikoille suhteellisen helppoa, ihan vain vastuukysymksen selkeytyksellä:
- jos et tee vahvaa tunnistusta asiakkaasta, on asiakkaalla oikeus kiistää sopimus/kauppa ilmoituksella

Tarkkaan ottaenhan tilanne on nytkin tämä ja lopulta mitään laskua ei syyttömälle tule, koska myyjä ei voi todistaa hänen tehneen sopimusta. Matkassa on vain liikaa mutkia, mitkä pitäisi oikaista. Oikaista vieläpä niin, että myyjille tulee intressi toimia oikein.

Toinen melko yksinkertainen ratkaisu olisi se, että luottoyhtiöt velvoitettaisiin kysymään joka kerta lupa luottotiedon jakamiseen itse kohteelta. Tämä aiheuttaisi käytännössä yhden lisäportaan kaupantekoon ja kauppiaat eivät siitä tykkää, mutta itsehän ovat soppansa keittäneet.

Jos myyjä aina varmistaisi ostajan henkilöllisyyden, niin ongelma olisi aivan eri tasolla ja käytännössä olematon.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Iltalehti laittanut TJ:n kuvan etusivulleen. Varmaan Suomen vihatuin henkilö tällä hetkellä. Hän ainakin käyttänee maskia mennessään ulos.

Siinä on muuten roiston näköinen tyyppi, jos koskaan olen nähnyt sellaista. Ammatinvalinta mennyt ihan pieleen, lännenelokuvien viimeisenä ammuttavana olisi tehnyt hyvät massit ja välttänyt nämä ongelmat
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Minua ihmetyttää tässä asiassa poliitikkojen ja osin lehdistön munattomuus mahdollisen sotun väärinkäytön edessä. Ikään kuin taas ei ymmärrettäisi mistä on kyse. Kukaan ei puhu kaupan vastuusta, vaikka heidän munattomuus tässä on ongelma, ei joku sotu. Voin muuten tehdä kymmenessä minuutissa tekstitiedoston, missä on kaikkien suomalaisten sotu.

Käytännössähän kyseessä tulee olemaan tilanne, missä joku saa haltuunsa henkilön X sotun ja muita henkilötietoja ja käyttää näitä tiatakseen tavaraa tai palveluita. Tässähän on kyse siitä, että joku myyjä tekee sopimuksen varmistamatta, että sopimuksen toinen osapuoli on se kuka väittää. Minusta tästä välinpitämättömyydestä johtuvat ongelmat, mitkä hyvin pitkälle kaatuvat täysin syyttömän ja osattoman osapuolen niskaan, ovat tietenkin rikollisen, mutta myös myyjän vastuulla.

Tämän ongelman korjaaminen on poliitikoille suhteellisen helppoa, ihan vain vastuukysymksen selkeytyksellä:
- jos et tee vahvaa tunnistusta asiakkaasta, on asiakkaalla oikeus kiistää sopimus/kauppa ilmoituksella


Tarkkaan ottaenhan tilanne on nytkin tämä ja lopulta mitään laskua ei syyttömälle tule, koska myyjä ei voi todistaa hänen tehneen sopimusta. Matkassa on vain liikaa mutkia, mitkä pitäisi oikaista. Oikaista vieläpä niin, että myyjille tulee intressi toimia oikein.

Toinen melko yksinkertainen ratkaisu olisi se, että luottoyhtiöt velvoitettaisiin kysymään joka kerta lupa luottotiedon jakamiseen itse kohteelta. Tämä aiheuttaisi käytännössä yhden lisäportaan kaupantekoon ja kauppiaat eivät siitä tykkää, mutta itsehän ovat soppansa keittäneet.

Jos myyjä aina varmistaisi ostajan henkilöllisyyden, niin ongelma olisi aivan eri tasolla ja käytännössä olematon.

Täsmälleen näin. Lain pitäisi olla se, että jos myyt luotolla ilman asiakkaan henkilöllisyyden vahvaa varmistamista, et saa minkäänlaista lain suojaa. Jos yritys vetää tällaisen jutun oikeuteen, joutuisi yritys päinvastoin maksamaan isot korvaukset yksityisen henkilön häiriköinnistä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täsmälleen näin. Lain pitäisi olla se, että jos myyt luotolla ilman asiakkaan henkilöllisyyden vahvaa varmistamista, et saa minkäänlaista lain suojaa. Jos yritys vetää tällaisen jutun oikeuteen, joutuisi yritys päinvastoin maksamaan isot korvaukset yksityisen henkilön häiriköinnistä.
Jep, niinpä. Ihan käsittämätöntä että mellä on vieläkin näitä firmoja tällä digiaikakaudella. Kummallisen hiljaa media ja poliitikot ovat tästä puolesta.

Oheinen kansalaisaloite on erittäin kannatettava: Kansalaisaloitepalvelu - Henkilötunnuksen käsittely tunnistamistarkoituksessa on kiellettävä
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kaupan ei pitäisi hyväksyä tunnistautumista ilman vahvaa tunnistusta, mutta eihän vika ole laissa tai kaupassa vaan asiakkaissa ja kuluttajissa (ei yksittäisissä vaan massana/joukkona). Asiakkaat haluavat helppoa ostamista ilman hankalia tunnistautumisprosesseja. Pankit kun ovat noudattaneet tiukentuneita sääntöjä, niin jatkuvasti niille vittuillaan, kuinka hankaloittavat elämää.

Ja suurin vika tässä aiheessa on se, että hetu ylipäänsä hyväksytään tunnistautumisessa niin kuin se nykyisin hyväksytään.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.... Asiakkaat haluavat helppoa ostamista ilman hankalia tunnistautumisprosesseja. Pankit kun ovat noudattaneet tiukentuneita sääntöjä, niin jatkuvasti niille vittuillaan, kuinka hankaloittavat elämää.

Ja suurin vika tässä aiheessa on se, että hetu ylipäänsä hyväksytään tunnistautumisessa niin kuin se nykyisin hyväksytään.
Tottakai haluavat ja myyjät haluavat sitä samasta syystä. Kun ostoputkelle lisää yhden stepin, putoaa 90% asiakkaista pois.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kaupan ei pitäisi hyväksyä tunnistautumista ilman vahvaa tunnistusta, mutta eihän vika ole laissa tai kaupassa vaan asiakkaissa ja kuluttajissa (ei yksittäisissä vaan massana/joukkona). Asiakkaat haluavat helppoa ostamista ilman hankalia tunnistautumisprosesseja. Pankit kun ovat noudattaneet tiukentuneita sääntöjä, niin jatkuvasti niille vittuillaan, kuinka hankaloittavat elämää.

Jos asiakas on niin köyhä, että hänen pitää ostaa jokin tuote Klarnan luotolla ja jotain 25 prosentin korolla kuluineen, häntä tulee suojella itseltään. Pankit vaativat vahvaa tunnistautumista eivätkä ole antamassa luottoa keksityillä, varastetuilla tms tiedoilla.

Tiedän tapauksia, joissa henkilö on ollut sairas ja ostanut osin itsekään tajuamatta lähes tuhannen euron edestä tavaraa, joita on rahoitettu Klarnalla ja vastaavilla. Iso ongelma niille, joita tämä koskee.

Ainoa järkevä tapa on asettaa kaikkeen tällaiseen kauppaan vahva tunnistautuminen ja myyjälle pakollinen asiakkaan tietojen tsekkaus vaikkapa Asiakastiedon kautta, jonne tulisi yhteinen rekisteri. Silloin selviäisi myös se, onko asiakas laittanut itselleen (tai joku muu laittanut hänelle) rajoituksia tai kieltoja.
 

Tuamas

Jäsen
Ainoa järkevä tapa on asettaa kaikkeen tällaiseen kauppaan vahva tunnistautuminen ja myyjälle pakollinen asiakkaan tietojen tsekkaus vaikkapa Asiakastiedon kautta, jonne tulisi yhteinen rekisteri. Silloin selviäisi myös se, onko asiakas laittanut itselleen (tai joku muu laittanut hänelle) rajoituksia tai kieltoja.

Käsittääkseni Klarnan viestinnän perusteella Klarna ajaa tuon Hetun Asiakastiedon kautta ja luottotiedoton tai vapaaehtoisesti luottokiellossa oleva ei saa tuota kautta laskulle ostettua.

Eli ongelma koskee ennen kaikkea identiteettivarkauksia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käsittääkseni Klarnan viestinnän perusteella Klarna ajaa tuon Hetun Asiakastiedon kautta ja luottotiedoton tai vapaaehtoisesti luottokiellossa oleva ei saa tuota kautta laskulle ostettua.

Eli ongelma koskee ennen kaikkea identiteettivarkauksia.
Tämä on jotain todella poliitikkomaista nähdä tässä jotain hyvää. No, on sikäli hyvä nyt kun on paskat housussa, että jotain voi tehdä. Ei klaran tai sitä käyttävän kauppiaan pitäisi myydä mitään ilman vahvaa tunnistautumista ilman, että siitä pitää erikseen ilmoittaa heille ja näin aiheuttaa itselleen vaikeuksia. Klarna ja muut vastaavat, pitäisi pistää vastuuseen löyhästä toimintamallistaan. Kuten sanoin, asiakkaan ilmoituksen pitäisi riittää perumaan kauppa ja estää kaikki perintä, ellei klarna pysty todistamaan tehneensä sopimuksen jonkun tietyn henkilön kautta.
 

Tuamas

Jäsen
Tämä on jotain todella poliitikkomaista nähdä tässä jotain hyvää. No, on sikäli hyvä nyt kun on paskat housussa, että jotain voi tehdä. Ei klaran tai sitä käyttävän kauppiaan pitäisi myydä mitään ilman vahvaa tunnistautumista ilman, että siitä pitää erikseen ilmoittaa heille ja näin aiheuttaa itselleen vaikeuksia. Klarna ja muut vastaavat, pitäisi pistää vastuuseen löyhästä toimintamallistaan. Kuten sanoin, asiakkaan ilmoituksen pitäisi riittää perumaan kauppa ja estää kaikki perintä, ellei klarna pysty todistamaan tehneensä sopimuksen jonkun tietyn henkilön kautta.

Kunhan korjasin tuolta osin käsittääkseni virheellisen olettaman.

Kaikki asiointi tulisi lain tasolla säätää vahvan tunnistautumisen taakse ja paperilomakkeet sekä nettilomakkeet joissa pelkällä hetulla kykenee tekemään sitovia oikeustoimia tulisi kieltää tai vähintään asettaa lomakkeiden käyttö vain poikkeustapauksiin/asiakkaan oman pyynnön taakse.

Nytkin esimerkiksi kaupparekisterin muutoksissa tai osoitteenmuutoksissa kansalainen/yritys voi itse ottaa käyttöön sen, ettei muita kuin sähköisiä ilmoituksia hyväksytä, vaikka sen tulisi mielestäni olla oletusarvo eikä optio.

Jos tähän ei jostain syystä kyetä, tulisi luottosuhteissa kauppiaalla olla vahva näyttövastuu siitä, että sopimuksen tekijä on se ketä kauppias olettaa olevan ja kuluttajan tulisi kyetä kiistämään luottosuhde ilmoitusasiana.

Suomi on tältä osin lainsäädännön ja käytännön kautta kaikkea muuta kuin tietoturvayhteiskunta, joka on toiminut kohtuullisesti, koska maamme on tältäkin osin vielä sen verran lintukoto, että väärinkäytökset jäävät marginaaliin.
Parempi olisi korjata asia nyt kun ongelmat ovat tiedossa, ennen kuin herätään siihen, että väärinkäytösten määrä räjähtää.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Käsittääkseni Klarnan viestinnän perusteella Klarna ajaa tuon Hetun Asiakastiedon kautta ja luottotiedoton tai vapaaehtoisesti luottokiellossa oleva ei saa tuota kautta laskulle ostettua.

Palataan tähän kun tarkistin asian. Klarnan mukaan "jos epäilemme, että kyseessä on petos, siirrymme järjestelmässä vahvaan tunnistautumiseen tai hylkäämme ostotapahtuman kokonaan".


En tarkoittanut tällaista tapauskohtaista "vahvaa" tunnistautumista vaan sitä, että Klarna ja vastaavat käyttäisivät vahvaa tunnistautumista pysyvästi kaikessa. Petosepäily ei riitä.
 

Tuamas

Jäsen
Palataan tähän kun tarkistin asian. Klarnan mukaan "jos epäilemme, että kyseessä on petos, siirrymme järjestelmässä vahvaan tunnistautumiseen tai hylkäämme ostotapahtuman kokonaan".


En tarkoittanut tällaista tapauskohtaista "vahvaa" tunnistautumista vaan sitä, että Klarna ja vastaavat käyttäisivät vahvaa tunnistautumista pysyvästi kaikessa. Petosepäily ei riitä.

Ja tässä vastaamaani asiaan relevantti vastaus.

Eli Klarna tsekkaa luottotiedot ja vapaaehtoiset luottokiellot.
 

Liitteet

  • C8103A90-4678-40DB-906A-BC018837CB13.jpeg
    C8103A90-4678-40DB-906A-BC018837CB13.jpeg
    189,1 KB · kertaa luettu: 154

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Morgoth

Jäsen
14 henkeä oli maksanut kiristäjälle ja kiristäjä oli lunastanut nämä bitcoinit. F-secure pyrkii seuraamaan noita rahavirtoja.

Ei tuossa ihan hirveän suurista summista puhuta, joten mielenkiintoista nähdä miten paljon kiristäjä on valmis riskeeraamaan tuon vuoksi.

Nappasihan KRP ilmeisesti esim. TOR-verkossa toimineen silkkitien kaiken rahaliikenteen ja sieltä huumeita ostaneet yksityisihmiset. Tosin tuskin ne ostajat ainakaan hirveän paljon bitcoin-lompakkojaan yrittivät miksata tai piilottaa rahaliikennettä, mutta epäilemättä paljon vaikeampaa tuo on kiristäjälle kuin mennä avoimesta portista default salasanoilla sisään potilastietokantaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

redpecka

Jäsen

14 henkeä oli maksanut kiristäjälle ja kiristäjä oli lunastanut nämä bitcoinit. F-secure pyrkii seuraamaan noita rahavirtoja.
Eiko tuo tarkoita, etta 14 on ilmoittanut F-Securelle maksaneensa kun Hypponen pyysi ottamaan yhteytta jos on maksanut. Yhteensa 50 on ottanut yhteytta. Nain mina tuon uutisen kasitin. Maksaneitahan voi olla vaikka sata, mutta eivat ole ilmoittaneet siita kellekaan.

" Mutta sellaisia, joista todella näen, että maksaminen on onnistunut ja rahat ovat lähteneet tililtä, niin heitä on tiedossa 14. " - Hypponen
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Alkaa vähän käydä hermon päälle tämä yritysten ratsastaminen tällä hyväntekijöinä. Vincit + Ellun Kanat ehkä vittumaisin esimerkki.

"
Lehdistötiedote 26.10.2020 kello 16:00

VINCIT HYÖKKÄÄ YHDESSÄ ELLUN KANOJEN KANSSA VOIMALLA VASTAAMON JA SEN ASIAKKAIDEN KIRISTÄJIÄ VASTAAN – #vastaisku käynnistyy heti, #terapiassatavataan


“Kiristyksen kohteeksi joutuneet ihmiset ansaitsevat kaiken tukemme – samalla myös tietoturvakysymyksiin liittyvä keskustelua pitää nyt käydä perusteellisesti”, sanoo Mikko Kuitunen, Vincit Oyj:n toimitusjohtaja.

“Kyseessä on paitsi yksityisyyden suojaan liittyvä luottamuksen ilmapiirin asia, myös kollektiivisen ymmärryksen lisääminen liittyen ihmisen mieleen”, sanoo Taru Tujunen, Ellun Kanat Oy:n toimitusjohtaja.

Teknologiayritys Vincit Oyj ja muutostoimisto Ellun Kanat ovat päättäneet hyökätä psykoterapiakeskus Vastaamon asiakkaiden ja työntekijöiden kokemaa kiristystä vastaan. Hyökkäys on tarkoitus käynnistää heti ja siihen liittyy kolme aaltoa, joita nyt ollaan rakentamassa. Ensimmäisessä aallossa Vincit luo verkkosivun, jossa tunnetut henkilöt kertovat suhteestaan terapiaan ja sen luonnollisuudesta oman minän kehittämisessä. Mukana ovat mm. Kirsi Piha, Katleena Kortesuo, Michele Murphy-Kaulanen ja Sampo Kaulanen ja Mikko Kuitunen."


Joo. Kaulaset ja Kortesuo. Vilpitön mieli. Josta tietenkin lehdistötiedote joka paikkaan. Ihan vittu joo koska ollaan niin hyviä ihmisiä.

"Vincit Oyj:n toimitusjohtaja Mikko Kuitunen: “Sellainen luova mieli, joka voi huikealla tavalla aukaista mitä erilaisempia solmuja, voi myös itse mennä solmuun tavalla, jota ei sitten ihminen itse enää auki saakaan. Tähän tarvitaan ulkopuolista apua – aivan kuten vaikkapa oman fysiikan kehittämiseen henkilökohtaisen valmentajan avulla. Asioiden sanoittaminen toiselle edesauttaa oikeiden narunpäiden löytymistä. Tämä on erittäin luonnollinen asia ja osa ihmismielen toimintamekanismia. Tästä syystä onkin turvallista huikata vaikka somessa, että #terapiassatavataan.”

Alkuvaiheen vertaistuen jälkeen hyökkäys jatkuu Ellun Kanojen taisteluvuorolla ensin organisoimalla tutkimus siitä, kuinka yleistä terapiapalveluiden käyttäminen on ja sen jälkeen siirrytään varsinaiseen asemasotaan, ja suurelle yleisölle luodaan mahdollisuus tehdä verkossa omalla nimellään oma potilaskertomus #terapiassatavataan. Kun verkko täyttyy itse julkaistuista potilaskertomuksista, ovat ne sitten tosia tai eivät, kiristäjien syömähammas on tylpäksi hiottu ja ihmisten yksityisyys paremmin turvattu. Jokainen voi itse päättää mitä kertomukseensa laittaa."


Joo, aloitetaan joskus jotain joka ehkä joskus konkretisoituu. Kunhan pusketaan tiedotetta ja ollaan joka tuutissa esillä.

Kyllä minäkin tiesin koko ajan etten ole maailman ainoa hullu. Ei se poista sitä, että jokainen käsittelee omia asioitaan. "Katos vittu, Seppokin on ollut terapiassa, eihän tässä ole mitään vaikeaa".

Vittu mitä paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös