MustatKortit
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@dana77 :lta hyvä viesti tuossa ylempänä. Mitä minä olen kuullut ihan fiksujen suomalaisten talousihmisten puhetta tämänhetkisestä tilanteesta, niin aika moni on sanonut siten, että elvytyksen ja leikkausten suhteesta Suomessa voi toki keskustella, mutta ei kannata ihan ostaa näitä tännekin laajasti linkitettyjen "talousnobelistien" jne juttuja Suomen tilanteeseen liittyen. Kyse ei ole siitä, etteivätkö he olisi fiksuja tyyppejä, mutta sen sijaan Suomi on pieni maa ja monelta asiantuntijaltakin puutuu se todellinen ymmärrys Suomen talouden erityispiirteistä.
Tämä näkyykin hyvin siinä, että esimerkkejä ja ennakkotapaukseia ollaan haetta mm. jenkeistä ja briteistä, vaikka näiden maiden talouden haasteet ovat erilaisia kuin Suomen.
No, ei tästä sen enempää. Tavallaan mua ihmetyttää @mjr :n kiima tämän saman talouskeskustelun jatkamiseen (samasta näkökulmasta), etenkin tässä Vasemmistoliiton ketjussa. Kyllähän me kaikki tiedämme, että oli taloustilanne kuinka paska tai kuinka hyvä tahansa, niin tuskinpa vasemmisto missään tilanteessa katsoisi leikkauksia hyvällä: aina keksitään joku asiantuntija kommentoimaan, että juuri nyt ei ainakaan kannata leikata, vaan päin vastoin ottaa lisää velkaa.
Tämä näkyykin hyvin siinä, että esimerkkejä ja ennakkotapaukseia ollaan haetta mm. jenkeistä ja briteistä, vaikka näiden maiden talouden haasteet ovat erilaisia kuin Suomen.
No, ei tästä sen enempää. Tavallaan mua ihmetyttää @mjr :n kiima tämän saman talouskeskustelun jatkamiseen (samasta näkökulmasta), etenkin tässä Vasemmistoliiton ketjussa. Kyllähän me kaikki tiedämme, että oli taloustilanne kuinka paska tai kuinka hyvä tahansa, niin tuskinpa vasemmisto missään tilanteessa katsoisi leikkauksia hyvällä: aina keksitään joku asiantuntija kommentoimaan, että juuri nyt ei ainakaan kannata leikata, vaan päin vastoin ottaa lisää velkaa.