Vasemmistoliitto

  • 728 725
  • 5 800
Sanotaan nyt näin, että ainakaan nykyisellään se ei ole oikeudenmukainen joten pienetkin korjaukset ovat kohti oikeaa suuntaa.
On kyllä hyvin kiero maailmankuva, jos näkee oikeudenmukaisena sen, että joltain pitää ottaa enemmän, mutta ei näe epäoikeudenmukaisena sitä, että joillekin annetaan enemmän kuin toisille. Joillakin on ikäänkuin luonnonlakien mukainen oikeus elää toisten tuottavuuden tuloksilla.

harto kirjoitti:
Seuraavaa vaalikautta ajatellen porvarihallitus on ainut koalitio joka tämän positiivisen kehityksen saattaisi pysäyttää.
Mieluummin Suomen pitäisi alentaa kokonaisveroastetta Viron tasoa pienemmäksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kaikenlaista vinkujaa on tässä ketjussa näkynyt ja ymmärrän jos joku poliittisten ideologioiden tai muiden mielenvammojen takia haluaa syylliset meneillään olevaan eläkehuijaukseen etsiä mieluummin poliittisen kentän toiselta laidalta. Syyttömiä tilanteeseen kun ei ole ketkään, jotka ovat vallan kahvassa olleet, sillä kukaan ei ole tilannetta korjannut.

Silti haluan kysyä, että löytyykö ketään joka kehtaa väittää että nykyinen eläkejärjestelmä on tasapuolinen ja oikeudenmukainen?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ai nyt hallitsisitkin kuluja erityisesti hallinnossa ja organisaatioiden yläpäissä kaikenkaikkiaan? Vielä pari tuntia sitten olisit hallinnut kuluja höyläämällä tasaisesti 15 % kaikkien julkisen sektorin työntekijöiden palkoista.

Asiassa ei ole mitään ristiriitaa. Kaikilta 15 pinnaa pois, joka tarkoittaa enemmän euroja per nuppi ravintoketjun huipulta. Samassa yhteydessä kalossia turhille byrokraateille. Joko meni jakeluun?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kaikenlaista vinkujaa on tässä ketjussa näkynyt ja ymmärrän jos joku poliittisten ideologioiden tai muiden mielenvammojen takia haluaa syylliset meneillään olevaan eläkehuijaukseen etsiä mieluummin poliittisen kentän toiselta laidalta. Syyttömiä tilanteeseen kun ei ole ketkään, jotka ovat vallan kahvassa olleet, sillä kukaan ei ole tilannetta korjannut.


Näinhän sinä teit. Löysit syylliset oikeistosta.

AY-liike tästä tietenkin isoimman syyllisen leiman saa, mutta ei asian hoitamisessa juurikaan kehumista ole ollut toisellakaan ole oikeiston puolella.

Onko syynä ideologia vai muu lantun vika, jää arvoitukseksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
vai olisiko sitten kyse ihan vain ongelmista lukutaidossa tai ymmärryksessä, se jääköön yleisön arvioitavaksi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
vai olisiko sitten kyse ihan vain ongelmista lukutaidossa tai ymmärryksessä

Voi se olla niinkin. Luulisi kuitenkin, että ymmärtäisit omaa tekstiäsi - Kukaan muu kun ei ole viime päivinä jakanut moitteita jollekin tietylle poliittisen kentän taholle tämän aiheen tiimoilla.


Herttaisia nämä tuen kerjämiset muilta kirjoittelijoilta...

se jääköön yleisön arvioitavaksi.

No se on tässä kaikille osalistujille kiusallisen selväksi tullut..
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä vain olen niin herttainen, oikea Mr. Wonderful.

Seuraavaksi voidaan varmaan pohtia onko vielä lapsellisempaa laittaa suosikkijoukkueet-kohtaan jotain sellaista kuin "Kaappidemarin itkupotkuraivarit" luin laittaa ignore-lista allekirjoitukseen. Ja sitten vielä puhua jostain tuen kerjäämisestä.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Seuraavaksi voidaan varmaan pohtia onko vielä lapsellisempaa laittaa suosikkijoukkueet-kohtaan jotain sellaista kuin "Kaappidemarin itkupotkuraivarit" luin laittaa ignore-lista allekirjoitukseen. Ja sitten vielä puhua jostain tuen kerjäämisestä.

Tuo suosikkijoukkueeseen kirjattu on pelkkää kahdenvälistä vittuilua, eikä mitään akkamaista tukiryhmän kasaamista.

No, nyt sekin on päivitetty.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos tuo on minuun viittaavinaan, niin osumaprosentti pysyi edelleen samana eli tasan nollassa. tarkkaa työtä.

Aika hiljaista on myös ollut sen suhteen että olisi löytynyt puolusteluja ja perusteluja nykyisen eläkejärjestelmän tasapuolisuuden tai oikeudenmukaisuuden puolesta (tämä ihan kaikkia ketjun kirjoittajia koskien).
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Jos tuo on minuun viittaavinaan, niin osumaprosentti pysyi edelleen samana eli tasan nollassa. tarkkaa työtä.

Osumaprosenteista ja muistista:

Jotenkin itsellä on sellainen kutina, että kirkolla ei tämän maan paras tietojärjestelmäosaaminen ole hallussaan, joten en jaa käsitystäsi etteikö valtio pystyisi tuota tehokkaammin tekemään.

...kumpikas se olikaan nolla?

Aika hiljaista on myös ollut sen suhteen että olisi löytynyt puolusteluja ja perusteluja nykyisen eläkejärjestelmän tasapuolisuuden tai oikeudenmukaisuuden puolesta (tämä ihan kaikkia ketjun kirjoittajia koskien).

Onhan se tietysti tylsää, ettet löydä juttukaveria itseäsi kiinnostavaan aiheeseen, mutta mitä sinä siitä minulle tilität?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Osumaprosenteista ja muistista:
...kumpikas se olikaan nolla?
Molemmat. Se lukemisen ymmärtäminen vielä tökkii. Asioista voi jotain tietää vaikkei siellä itse työskentelisikään.

Yksityisessä pörssiyhtiössä olen töissä. Opiskeluaikana viime vuosituhannella tein parikymmentätuntia tuntiopettajan hommia yliopistolla, mutta siihen on julkisen puolen työt jääneet. Sittemmin olen tosin myös erääseen ministeriöön yhden hankkeen tehnyt.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Yksityisessä pörssiyhtiössä olen töissä. Opiskeluaikana viime vuosituhannella tein parikymmentätuntia tuntiopettajan hommia yliopistolla, mutta siihen on julkisen puolen työt jääneet. Sittemmin olen tosin myös erääseen ministeriöön yhden hankkeen tehnyt.

Mistä ihmeestä sinä horiset? Mihin tämä vuodatus liittyy?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vasemmistonuoret haluaa eroon presidentti-instituutiosta | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Arhisjugendilta harvinaisen hyvä idea vaihteeksi. Siinä menisi yksi rahareikä umpeen, kun ei tarvitsisi tätä kansakunnan maskottia enää elättää.

Ennen kaikkea pitäisi lopettaa puoluetukien jakaminen ja erityisesti kaikkien nuorisojärjestöjen tukeminen. Suojatyöpaikkojahan ne muutenkin ovat kolmekymppisille "nuorille", jotka odottelevat vihreämpää oksaa ja harjoittelevat etujen kahmimista. Tämä koskee niin vasemmistonuoria kuin muitakin jugend-järjestöjä. Muutkin puoluetuet ja -edut pitäisi minimoida, kustantakoot puolueiden jäsenet itse oman toimintansa, ei sitä rahaa tarvitse verovaroista lapioida joutaviin loisorganisaatioihin ilman, että tätä mitenkään kyseenalaistetaan.

Presidentti-instituutiota ei tarvitse lopettaa, on hyvä olla yksi Suomen lähettiläs jonka voi maailmalle lähettää ja joka voi edustaa sillä aikaa kun pääministeri (toivottavasti) keskittyisi ihan konkreettisiin asioihin kuten maan talouden hoitamiseen ja hallituksen johtamiseen. Presidentin mukaan samalla kauppadelegaatiot ja muut, niin kontakteja syntyy. Kyllä protokolla on suurelle osalle maapallon valtioista tärkeää, eikä arvovaltaisia kontakteja aina synny, jos asialla on presidentin sijasta joku nimetön kauppa-attasea.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kyllä presidentti-instituutio kelpaisi näille kommareillekin jos esim Arhinmäki valittaisiin.
Helppo vasemmistonuorten on olla tuota mieltä, koska laitavasemmistolaisen päätyminen presidentiksi on hyvin epätodennäköistä jatkossakin. Jos halutaan säästää yhteistä rahaa, niin vasurinuoret voivat näyttää mallia muille ja luopua tukiaisistaan. Voisivat mennä ensi suvena poimimaan marjoja thaikkujen ja vietkongien kanssa.
 

Anonymous

Jäsen

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jari Sarasvuo kertoo ensimmäisestä kohtaamisestaan Jutta Urpilaisen (jep, demari) kanssa, sekä kommentoi yleisemmin koko vasemmiston asennetta ja ajattelutapaa rahaa ja omaisuutta kohtaan, tiivistäen kyllä asian todella hyvin. Linkki Iltalehteen, ja sieltä suorat lainaukset:

"Yle Puheella ahneutta käsitelleessä ohjelmassa puhunut liikemies ja toimittaja Jari Sarasvuo kertoi ensimmäisestä kerrasta, kun hän kohtasi ministeri Jutta Urpilaisen (sd).

- Ensimmäisen tapaamisen aikana hän kommentoi kuusi kertaa mun varallisuutta. Sitten mä sanoin: Jutta, tuo ei ole oikea tapa olla ihminen, Sarasvuo muisteli."

"- Tämä ei ole yksin Jutan vika, vaan tämä on yleinen ilmiö vasemmistolaisten piirissä. Toisten ihmisten rahat jotenkin mystisesti kiinnostaa niin paljon, että mitäs jos otettaisiin ne itsellemme, hän sanoi."

"- Mä oon aina kiinnittänyt paljon huomiota siihen, kuinka usein vasemmistolainen ihminen on epäkorrektisti ja kiiluvasilmäisesti, seksuaalisen kiihotuksen partaalla kiinnostunut mun rahoista."
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huomenna pistää taas vasemmisto rytisemään, kun on tiedossa joku ihmeen anarkistinen pakkasukko -tapahtuma jossain päin Helsinkiä. Kaikki pääkaupunkiseudun bussifirmat on ainakin jo varautuneet varoittamalla kuskejaan mahdollisista häiriöistä. Saas nähdä mitä huomenna tapahtuu, toivottavasti ei kuitenkaan mitään sen kummempaa.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Vasemmistonuoret haluaa eroon presidentti-instituutiosta | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Arhisjugendilta harvinaisen hyvä idea vaihteeksi. Siinä menisi yksi rahareikä umpeen, kun ei tarvitsisi tätä kansakunnan maskottia enää elättää.

Kutsuuko vasemmistonuoret Tasavallan Presidentti Sauli Niinistöä maskotikseen? Maskottihan tarkoittaa onnenlelua tai onnenhahmoa. Olen hiukan yllättynyt Niinistön saamasta moisesta kunniasta. Kuka ties maskotti tuo vasemmistoliitolle paljon onnea seuraavissa vaaleissa..?
 
Suosikkijoukkue
Hiroshima Toyo Carp
Kutsuuko vasemmistonuoret Tasavallan Presidentti Sauli Niinistöä maskotikseen? Maskottihan tarkoittaa onnenlelua tai onnenhahmoa. Olen hiukan yllättynyt Niinistön saamasta moisesta kunniasta. Kuka ties maskotti tuo vasemmistoliitolle paljon onnea seuraavissa vaaleissa..?

En tiedä, en ole vasemmistonuori, mutta tuskin. Omasta mielestäni tasavallan presidentti (ei se bändi) on kuitenkin harvinaisen turha instituutio ja rahareikä. Hyöty on elävän pehmolelun tai ehkä tässä tapauksessa pahvikyltin tasoa. Toisaalta parempi niin, kuin että meillä olisi joku Urkin valtaoikeuksilla heiluva kokkaripökäle siellä pitämässä henkilökulttiaan. Riittää yksi EU-pyrkyri-jyrki ihan varsin hyvin kansakunnan keulakuvaksi.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vasemmistoliitto haluaa kumota huhun: Liikenneministeri Kyll on ajokortti! - Autot - Ilta-Sanomat

Muistaakseni tälläkin palstalla on esiintynyt tornaria sen suhteen, että liikenneministeri Kyllösellä ei olisi ajokorttia. No, nyt on totuus selvillä ja Kyllöseltä ajokortti löytyy. Mieleen vain juolahtaa, että kuka tuollaisen valheen on oikein laittanut liikkeelle, kun itsekin olen törmännyt väitteeseen useampaan otteeseen ja luullut sen pitävän paikkaansa.
En ole moista huhua kuullutkaan, mutta todenperäisenä se olisi ainakin pienesti selittänyt ministerin sanotaanko niukanpuoleista oman hallinnonalan osaamista. Nyt Kyllösen kolossaalisesta tumpeloudesta ei voi syyttää ainakaan ajokortittomuutta.
 
Muistaakseni tälläkin palstalla on esiintynyt tornaria sen suhteen, että liikenneministeri Kyllösellä ei olisi ajokorttia. No, nyt on totuus selvillä ja Kyllöseltä ajokortti löytyy. Mieleen vain juolahtaa, että kuka tuollaisen valheen on oikein laittanut liikkeelle, kun itsekin olen törmännyt väitteeseen useampaan otteeseen ja luullut sen pitävän paikkaansa.
Ero sanoissa on sinänsä marginaalinen: Eikö ole, vai eikö pitäisi olla.

Toisaalta, jutussa ei myöskään mainita, mikä kirjain tai mitä kirjaimia siellä ministerin ajokortin alalaidassa komeiloo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös