Vasemmistoliitto

  • 714 526
  • 5 722

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta tosiaan. Helsingin kaupungin apulaispormestari (vai mikä lie) on käynyt töhrimässä seinää. Tämä on kuluneen viikon suurin puheenaihe palstan päivystävien persujen mielestä.
Mun mielestä palstalta voisi lukottaa kaiken muun paitsi Ukraina-keskustelun. Kaikessa muussa on kyse pikkuasioista.

Noh Kiina-ketjun saa jättää auki, mutta sielläkin saisi keskustella vain Uiguurien kohtelusta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mun mielestä palstalta voisi lukottaa kaiken muun paitsi Ukraina-keskustelun. Kaikessa muussa on kyse pikkuasioista.

Noh Kiina-ketjun saa jättää auki, mutta sielläkin saisi keskustella vain Uiguurien kohtelusta.
Ja tämä nyt kuitenkin on Vasemmistoliiton ketju. Ei siellä sen kummempaa ole käynyt, Li on ollut tapansa mukaan hyvä keskusteluissa mutta siinä ei ole mitään uutta.

Vasemmistoliittokin muuten nyt herännyt vuoteen 2023. Huomattavan monta edustajaa nyt esim tullut uutena TikTokkiin, mikä oli varmasti isonsyy Persujen menestykseen nuorten keskuudessa.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja rikos on vakavuudeltaan samaa luokkaa kuin aiemmin mainittu punaisia päin käveleminen.

Tämähän on ihan soopaa. Ei kai punaisia päin käveleminen edes ole lähtökohtaisesti rikos vaan rikkomus josta tulee 20 euron liikennevirhemaksu, vai kuinka?

Sen sijaan vahingonteko on rikos samoin kuin liikenteen häirintä (kattaa raideliikenteen), jonka tapauksessa pelkkä yrityskin on rangaistava.

Luulenpa, että Paavo saa kaivaa kuvetta enemmänkin kuin kahdenkymmenen euron edestä.
 

Alejandro

Jäsen
Itse helsinkiläisenä veronmaksajana ja kokoomuksen äänestäjä en jaksa edes pöyristyä Paavon juhannusmaalailuista. Ennemminkin naurattaa, että minkälainen mieslapsi minulla on apulaispormestarina. Toki hieman minua ärsyttää, kun näin Väyläviraston kampanjamainokset ja aloin miettimään, että aiheuttaako bommaaja-Paavo hallaa tälle valistukselle.

Arhinmäen luulisi joka tapauksessa olevan tylsä ja porvarillinen möhömahaboomeri nuorison mielissä. Minusta olisi outoa, jos hän nyt nostaisi osakkeitaan äänestävien nuorten keskuudessa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Apropos, minulla oli pitkään aika tyypillinen näkemys kaikista graffiteista, että ovat vastenmielistä ilkivaltaa. Sitten about kymmenisen vuotta sitten yksi hyvä ystävä vähän yllättäen avautui nuoruudestaan kyseisen alakulttuurin parissa - siitä sikeytyi sangen mielenkiintoinen ja silmiä avaava keskustelu, jonka lopputuloksena näen, että osa graffiteista on vastenmielistä ilkivaltaa ja osa ei. En usko että sivilisaatio romahtaisi tähän tapaukseen, mutta ken elää, se näkee. Irrationaalista toimintaa joka tapauksessa Arhinmäeltä.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
En tosiaankaan jaksa pöyristellä graffiteja. Nehän ovat olleet jo vuosikymmeniä osa vapaiden yhteiskuntien nuorisokulttuuria ja nähtävissä olevassa tulevaisuudessa tulevat olemaankin, haluttiin tai ei. Kaikennäköisissä kommunismeissa ja muissa epävapaissa poliisivaltioissa graffiteja taas ei erityisen paljon ole. Ei graffitit toki sinänsä mikään indikaattori ole mistään, mutta vapaassa yhteiskunnassa kuitenkin väistämättä kukoistavat erilaiset ala- ja vastakulttuurit: pääpiirteittäin ja valtaosin nämä ovat kuitenkin positiivinen ilmiö ja osin elimellinenkin osa vapaata yhteiskuntaa, koska ne nostavat erilaisia teemoja julkiseen keskusteluun. Ala- ja vastakulttuurit ovat toki myös siitä hankalia, että niiden osalta on aika mahdotonta noukkia rusinoita pullasta. Kun niitä on, niissä on paljon hyvää ja jonkin verran huonoa.

Mutta Paavo hei. Paavo The Vice Mayor, 46 vee.

Sinänsä hauskaa, kun ikäpolveni poliitikot vähän teineilevät, mutta:

Ei helvetti Paavo. Nyt meni nolon puolelle, kuten Sotshissa aikanaan :D :D
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä palstalta voisi lukottaa kaiken muun paitsi Ukraina-keskustelun. Kaikessa muussa on kyse pikkuasioista.
Jättäisin myös Persu-ketjun mistä lainaamasi nimimerkki saa haettua sisällön elämäänsä ja purettua pahan olonsa. Muistetaan sekin, että persujen hölmöilyille ei mikään muu asia vedä mittasuhteissa vertoja.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Stop Töhryille projekti aikanaan uskotteli, että keino kitkeä pois graffitit on niiden mahdollisimman nopea poistaminen. Eipä se kulttuuria lopettanut, ainoastaan työnsi joidenkin vartiointiliikkeiden ja puhdistusfirmojen taskuun sievoisia summia rahaa. Paavo on tuon ajan nuori ja viikonloppu nostalgiatrippi. Nauratti hieman, että kyseiseltä alueelta poistettiin ainoastaan Paavon maalaus muiden jäädessä galleriaan kanssataiteilijoiden silmän iloksi. Kaipa siis Helsingin kaupungissakin on ymmärretty, että tuollaiselta alueelta graffitin poisto ei palvele tarkoitustaan.
 

Liitteet

  • 339929907_5741594565952047_7128320066958559439_n.jpg
    339929907_5741594565952047_7128320066958559439_n.jpg
    57,8 KB · kertaa luettu: 105

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Miten apulaispormestarin asemassa oleva aikuinen mies ei tajua viimeistään se maalipurkki kädessään, että tämä ei varmaan ole kauhean hyvä idea?

Kännissäkö se oli?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mä en ole vasemmistoliittoa äänestänyt n. ikinä enkä myöskään puolustellut Arhinmäen tekoa. Kyllä, teko oli tyhmä ja siitä kuuluu saada sakkorangaistus. Hyvätuloisena ihmisenä Arhinmäki maksanee tuon mukisematta pois. Tämän lisäksi hänelle koituu tästä luultavasti valtaosan silmissä jonkinasteinen mainehaitta. Mutta tosiaan. Helsingin kaupungin apulaispormestari (vai mikä lie) on käynyt töhrimässä seinää. Tämä on kuluneen viikon suurin puheenaihe palstan päivystävien persujen mielestä. Toki myös muutaman fiksun ihmisen mielestä. Ja rikos on vakavuudeltaan samaa luokkaa kuin aiemmin mainittu punaisia päin käveleminen. Siis aivan järkyttävä kriminaali on hän. Jokainen tyylillään.

Minkä helvetin takia sun pitää kaivaa persut joka helvetin ketjussa esiin? Minä en ole persu, ja minun mielestäni tuo on yhteiskunnallisesti merkittävä asia, jota ei kannata ohittaa olankohautuksella.

Tänään rupesin pohtimaan, olisiko Paavo ollut etukäteen niin viisas, että tietoisesti meni tötöilemään juuri nyt, kun tiesi tämän nousevan isoksi puheenaiheeksi ja peittävän alleen melko tehokkaasti uuden hallituksen ensimmäisiä ulkomaanvierailuja..

edit.

Sieltähän se pormestarikin tuomitsi nyt Paavon tötöilyt. Ja nimenomaan mainiten poliittisen aseman. Jokohan nyt ne paatuneimmatkin Paavo-fanit ymmärtäisivät olevansa väärässä..

 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Minkä helvetin takia sun pitää kaivaa persut joka helvetin ketjussa esiin?
Taisi tässä ketjussa olla pohdiskelua siitä miten ihmiset reagoisivat jos vastaavassa asemassa oleva persu tekisi jotain samanlaista. Tai kuka tahansa muu ihminen kuin Paavo Arhinmäki (nainen, maahanmuuttaja, narkkari jne.)
 

axe

Jäsen
Taisi tässä ketjussa olla pohdiskelua siitä miten ihmiset reagoisivat jos vastaavassa asemassa oleva persu tekisi jotain samanlaista. Tai kuka tahansa muu ihminen kuin Paavo Arhinmäki (nainen, maahanmuuttaja, narkkari jne.)
Kyse ei ole varsinaisesti Paavo Arhinmäestä, ei sukupuolesta, kansallisuudesta eikä edes poliittisesta kannasta. Kyse on Suomen suurimman kaupungin apulaispormestarista.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Taisi tässä ketjussa olla pohdiskelua siitä miten ihmiset reagoisivat jos vastaavassa asemassa oleva persu tekisi jotain samanlaista. Tai kuka tahansa muu ihminen kuin Paavo Arhinmäki (nainen, maahanmuuttaja, narkkari jne.)

Toki, se onkin ihan validi vertailu. Mutta jos tutu´stut kyseisen käyttäjän viestihistoriaan, se koostuu aika isosti nimenomaan persu-vittuiluista ja musta trollauksista. Minun mielestäni tuo pohdinta itsessään kuului tähän(kin) ketjuun ihan selkeästi, mutta tuollainen yhden pakkomielteisen kirjoittajan jatkuva persu-huutelu ei.

Se on jännä tuo vasemmisto/oikeisto jako. Siellä vasemmalla kovasti ollaan huolissaan täällä oikealla viljellystä vihervasemmisto-termistä tietyn käyttäjän kohdalla, mutta kuitenkaan ei huomata, että omissakin riveissä on näitä persu-huutelijoita.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miten apulaispormestarin asemassa oleva aikuinen mies ei tajua viimeistään se maalipurkki kädessään, että tämä ei varmaan ole kauhean hyvä idea?

Kännissäkö se oli?

Ei tainnut olla ensimmäinen graffiti, mutta oli ensimmäinen kerta kun jäi kiinni. Se tässä taitaa olla Arhinmäen suurin moka, jos haluat näitä maalata tässä asemassa, niin älä nyt ainakaan jää kiinni.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
On tää ny saatana taas touhua. Suomen ylivoimaisesti suurimman kaupungin apulaispormestari rikkoo lakia. Rikkoo sitä tietoisesti ja tahallaan. No mitä sitte te mietitte. "Se on ihan ok". Ei helvetti.

Noin julkinen ja vastuullinen asema.

Jos te olisitte nähny lööpeistä et "pikkuvaimo" on aiheuttanut saman, ni 95% teistä puolustelijoista olisitte tuomitsijoita. Mitä jos se olis ollu Orpo? Halla-Aho? Purra? Se sinun inhokki poliitikko?
Mä vihaan tuota kaksilla korteilla pelaamista. Jos te ette pysty olemaan rehellisiä edes itsellenne, niin pystyttekö te olemaan rehellisiä ylipäänsä kenellekään ikinä? Ette varmasti. Te ootte niitä parempia ihmisiä kenen mielipiteetkin on parempia kuin muilla. Tämä munkin viesti on varmaan ihan paska koska:

Oksettavaa. Mä häpeän.

Katsokaa peilin kautta omia silmiänne ja miettikää omaa ajatusmailmaanne.

PA teko oli mitätön. Mutta hän on niin vahvassa ja voimakkaassa virassa, että sellaista ei voi vaan tehdä.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Taisi tässä ketjussa olla pohdiskelua siitä miten ihmiset reagoisivat jos vastaavassa asemassa oleva persu tekisi jotain samanlaista. Tai kuka tahansa muu ihminen kuin Paavo Arhinmäki (nainen, maahanmuuttaja, narkkari jne.)
Kohtalaisen loikan saa minusta kyllä tehdä siitä, että spekuloidaan kuvitteellisen Persu-Paavo-Pormestarin maalailujen aiheuttamia reaktioita, siihen, että "tiedetään" että Jatkoajan nejane ja sellaiset ja tällaiset kirjoittajat ovat persuja tai heidän äänestäjiään.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Jos te olisitte nähny lööpeistä et "pikkuvaimo" on aiheuttanut saman, ni 95% teistä puolustelijoista olisitte tuomitsijoita. Mitä jos se olis ollu Orpo? Halla-Aho? Purra? Se sinun inhokki poliitikko?
Mä vihaan tuota kaksilla korteilla pelaamista. Jos te ette pysty olemaan rehellisiä edes itsellenne, niin pystyttekö te olemaan rehellisiä ylipäänsä kenellekään ikinä? Ette varmasti. Te ootte niitä parempia ihmisiä kenen mielipiteetkin on parempia kuin muilla. Tämä munkin viesti on varmaan ihan paska koska:

En voi sietää perussuomalaisia, mutta mun mielestäni olisi ollut lähinnä huvittavaa jos vaikka Halla-aho olisi ollut taiteilemassa. Ei se minua olisi häirinnyt, vaikka Halla-ahosta en noin muuten pidäkään. Päinvastoin, se olisi vain ollut hauska tarina.

En tiedä mikä mussa on vikana, mutta musta on lähinnä huvittavaa, että joku nimeä omaava poliitikko on niin tyhmä, että lähtee tekemään luvatonta graffitia tunneliin. En osaa nähdä tätä vakavana asiana, vaan pikemminkin koomisena urpoiluna. Kaikista hauskinta oli tuo jonkun käyttäjän linkkaama Paavon quote siitä, että eivät olisi edes jaksaneet juosta vartijoita karkuun vaan auto oli vieressä.

Ymmärrän toki sen että Arhinmäki on merkittävässä virassa, mutta ei tämä niin vakavaa ainakaan minun mielestäni ole. Sakot toki ansaitsee, mutta tuntuisi vähän yliampuvalta jos pitäisi vielä erotakin. Tosin ymmärrän kyllä 100% senkin, jos monien silmissä Paavon uskottavuus alkaa olla jo aika heikkoa, sillä onhan hänellä taustalla muitakin sekoilucaseja.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Minusta graffitit voivat olla hienoja. Tykkään itse esimerkiksi Banksyn teoksista todella paljon. Toki niitä pitää toteuttaa sinne minne niitä on sallittua tehdä. Vaikka betoni on betonia ja siihen mahtuu maalia niin vituttaahan se, jos joku vaikka minun auton kylkeen kävisi vääntämässä vaikka ihan hienonkin taideteoksen.

Mutta tosiaan Arhinmäellä nyt noin apulaispormestarina luulisi olevan tiettyjä kanavia vaikuttaa järjestää vaikka laillisia maalausalustoja graffiteille. Tai Vaikka olisi voinut kysellä lupaa tuolle maalauspaikalle, josko sinne voisi maalata ihan luvan kanssa. Ilmeisesti ei.
 

444

Jäsen
Sieltähän se pormestarikin tuomitsi nyt Paavon tötöilyt. Ja nimenomaan mainiten poliittisen aseman. Jokohan nyt ne paatuneimmatkin Paavo-fanit ymmärtäisivät olevansa väärässä..

Nyt kun Juhana on jyrähtänyt, niin jäämme enää odottamaan Paavon siirtämistä sivuun luottamustoimestaan. Jännityksellä odotamme.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuntuu tulevan arhinmäki-lisää graffitien siivoamiselle. Kuten tapauksen julkisuudelle. Helsingin Sanomatkin on vaivautunut tekemään isohkon jutun. Siitä lainaus:

"PESU maksaa Väylävirastolle 53 euroa neliöltä. Perushinnan päälle tulee Arhinmäen graffitin tapauksessa lisämaksua henkilöstökuluista, koska graffitin poisto pitää tehdä radan vieressä, kommentoi väyläviraston Etelä-Suomen kunnossapidon päällikkö Eero Liehu. Hänen arvionsa mukaan Arhinmäen graffitin pesukustannukset ovat ”useampi tuhat euroa”.

Koska PA jäi kiinni itse teossa, niin tiedä vaikka joutuisi vielä maksumieheksi osalle siivouskustannuksista.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
Nyt kun voivotellaan Paavon aiheuttamaa kustannusta yhteiskunnalle niin voisin ehdottaa että jätetään seinä pesemättä ja jatketaan elämää. Voisin luulla että junat kyllä kulkee siellä tunnelissa vaikka seinissä vähän maalia onkin. En keksi ehdotuksessani yhtään huonoa puolta joten saa käyttää vapaasti.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Nyt kun voivotellaan Paavon aiheuttamaa kustannusta yhteiskunnalle niin voisin ehdottaa että jätetään seinä pesemättä ja jatketaan elämää. Voisin luulla että junat kyllä kulkee siellä tunnelissa vaikka seinissä vähän maalia onkin. En keksi ehdotuksessani yhtään huonoa puolta joten saa käyttää vapaasti.
Voin vähän auttaa jos et itse kerran keksinyt. Kyllähän elämä jatkuu joka paikassa vaikka "seinissä vähän maalia onkin" eli sun logiikalla voisi kaikki graffitit laillistaa joka paikassa? Vai mihin vedät rajan missä saa maalata ja missä ei? Ja ei kai täällä kustannuksia ole kauhistellut kun selvää että Arhinmäki nämä kuittaa.
 

Tuuletin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, änäri suomalaiset
eli sun logiikalla voisi kaikki graffitit laillistaa joka paikassa?
Itse jättäisin kaikista keskeisimmät paikat rauhaan mutta syrjäisemmät seinät saisivat olla vapaata riistaa (ja en tarkoita että kenenkään omakotitalon seinää tai autonkylkiä saa maalata. Tunnelit ja muut vastaavanlaiset kohteet sallittuja.). Piristää ympäristöä kun on vähän muutakin kuin harmaata. Nyt vaan kaikki kannu kaupoille ja kokeilemaan. Ja älkäähän nyt pojat ja tytöt ymmärtäkö että se kikkelin kuva olisi graffitti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös