Samalla kannattaa yrittää ottaa huumorilla pieni poliittinen vitsailu, etenkin kun mukana on ripaus itseironiaa. Ei kaiken pidä olla niin saatanan vakavaa. Toisten suora pilkkaaminen sen sijaan on raskasta ja tätä toki näkee liian paljon somessa valitettavasti myös joidenkin poliitikkojen tahoilta.
Edellinen hauska esimerkki hyvästä poliittisesta huumorista oli Häkkäsen lankapuhelin-kuva, jota muuten esimerkiksi juuri Arhinmäki kehui. Myönnän toki, että minulla kesti hetki tajuta sen olleen postatun pieni pilke silmäkulmassa lähinnä siksi, että se postattiin puolustusministeriön X-tililtä ja kyseistä instanssia olen pitänyt aika haudanvakavana viestijänä, kuten muitakin ministeriöitä. Siinä joku palstatoveri muistuttikin, että "koittakaa nyt löytää se itseironia siitä kuvasta". Tämän jälkeen asia oli ilmiselvä :)
Suomi on pieni maa. Perinteemme on se, että kokeneet poliitikot tuntevat toisensa pitkien aikojen takaa, ja pystyvät vitsailemaan, keskustelemaan lämpimästi vaikka olisivat täysin eri mieltä asioista. Esimerki suuresta keskinäisestä kunnioituksesta täysin vastakkaisista poliittisista kannoista huolimatta on mm. Iiro Viinasen ja Esko Seppäsen ystävyys heidän poliittisen uransa jälkeen.
Itse tulin ainakin sen kaiken rääkymisen keskellä hyvälle tuulelle Arhinmäen kehuessa Häkkästä ja Romakkaniemen Arhinmäkeä postauksistaan.
Vaikkei tähän ketjuun kuulukaan, Romakan kunniaksi on muutenkin sanottava, että vaikka hänen kannanottonsa ovat usein hyvinkin kärjekkäitä, on hän osoittanut aiemminkin olevansa yhteiskunnallisena keskustelijana toisia ihmisiä kunnioittava. Voi siis olla kärjekäs olematta mulkku.