Mä olen ainakin tuominnut kollektiivisesti nämä kaikki poliitikot, jotka ovat ehdolla joka paikkaan, vaikka eivät edes aio osallistua. Eli tuomitsen myös Li:n.
Mutta ongelmahan on järjestelmässä. Eikä järjestelmää muuteta, koska tämä sopii poliitikoille
Mä olen ainakin tuominnut kollektiivisesti nämä kaikki poliitikot, jotka ovat ehdolla joka paikkaan, vaikka eivät edes aio osallistua. Eli tuomitsen myös Li:n.
Mutta ongelmahan on järjestelmässä. Eikä järjestelmää muuteta, koska tämä sopii poliitikoille
Olen asunut Helsingissä vasta vuoden 2018 tammikuusta lähtien, eli en kaiketi ole välttämättä täysin kujalla, vaikka en vuoden 2017 kuntavaaleja muistanutkaan. En oikeastaan edes osaisi sanoa varmuudella nykyiseni kotikaupunkini kaupunginhallinnosta muita pormestarikolmikon lisäksi. Tai on minulla joitakin veikkauksia, mutta ei tarkkaa tietoa. En ole itse asiassa edes varma ketä äänestin viime kunnallisvaaleissa. Joku kokoomusnainen se kuitenkin oli. Syntymäkaupunkini valtuustosta muistan vain Jani Mäkelän, koska tieto oli niin järkyttävä ja jäi täten mieleeni. Ja hänetkin oivalsin lappeenrantalaiseksi vasta viime vuonna.Jos on 2017 asunut Helsingissä eikä ole ollut tietoinen että Jussi Halla-aho on ehdolla kuntavaaleissa Helsingissä vaatii se mielestäni suhteellisen hyvin asioista kujalla olemista. Samoin jos ei ole tietänyt että Halla-aho on Europarlamentaarikko samaan aikaan.
Ei, mutta jos nostaa yhden poliitikon esiin puhuen siitä että käytös on törkeää, minusta pitää miettiä miksi kyseessä on nimenomaan kyseinen poliitikko. Etenkin kun kyse on hyvin yleisestä tavasta jossa kansanedustajat ovat kunnanvaltuustoissa ympäri maata. En näe miten Li Anderssonin ehdokkuus nimenomaan on esimerkki ahneudesta jolla ei ole rajoja kun europarlamentaarikkoja on ollut myös kunnanvaltuustoissa siitä saakka kun meillä on ollut europarlamentaarikkoja.Saitko kiinni? Jos joku tuomitsee vasemmistopolitiikon, niin aina ei ole kyse mistään hiton tympeästä persut vastaan vassarit -väännöstä.
En näe miten Li Anderssonin ehdokkuus nimenomaan on esimerkki ahneudesta jolla ei ole rajoja kun europarlamentaarikkoja on ollut myös kunnanvaltuustoissa siitä saakka kun meillä on ollut europarlamentaarikkoja.
Jään odottelemaan muiden puolueiden listoja ja kommentteja muista joko kansanedustajista tai europarlamentaarikoista jotka ovat ehdolla kunnallisvaaleissa.No minä näen, kuten jo totesin. Andersson nousi esille mediassa. Jos olisi noussut Salla, Aaltola tai joku muu meiltä, kahta enemmän olisi rökittänyt. Mitä muuten aiot asialle tehdä kun olet nyt jo päivän siitä valittanut?
Kuka muistaa enää jotain vuoden 2017 kuntavaalijuttuja, tuosta on seitsemän ja puoli vuotta aikaa. Heittäisin hatusta, että reilusti suurimmalla osalla ihmisiä on tähdellisempääkin muistettavaa kuin tuo.Jos on 2017 asunut Helsingissä eikä ole ollut tietoinen että Jussi Halla-aho on ehdolla kuntavaaleissa Helsingissä vaatii se mielestäni suhteellisen hyvin asioista kujalla olemista. Samoin jos ei ole tietänyt että Halla-aho on Europarlamentaarikko samaan aikaan.
Mitenkään asiaa yhtään tuntematta, voisin kuvitella, että nuo 11 kuntavaaliehdokasta ovat jotain Yrttiahon kaltaisia stalinisteja tai putinisteja. Jos ja kun näin, niin erittäin hyvä puhdistus puolueen Turun siiveltä. Hyvä hyvä.Ja tuolta voi muut kuin Turun Sanomien tilaajat tutustua aiheeseen
Turun Vasemmistoliitossa kuohuu – 11 kuntavaaliehdokasta jätti vaalilistan
Peräti 11 Turun vasemmistoliiton ehdokasta kertoi tänään avoimessa kirjeessään vetäytyvänsä kuntavaaliehdokkuudesta. “Turun vasemmistoliiton 10-jäseninen kunnallistoimikunta on päättänyt, että se ei ota kuntavaalien 2025 ehdokaslistalle puolueen kahta pitkäaikaista kaupunginvaltuutettua ja...demokraatti.fi
Ei kai tämä poliitikkojen etu ole. Menestyneet poliitikot ovat puolueilleen tärkeitä ja siksi joutuvat pistämään nimensä johonkin mihin eivät varmaan useinkaan haluaisi.Mä olen ainakin tuominnut kollektiivisesti nämä kaikki poliitikot, jotka ovat ehdolla joka paikkaan, vaikka eivät edes aio osallistua. Eli tuomitsen myös Li:n.
Niin, mutta ehkä tuossa 2017 on muistanut edellisten eurovaalien tuloksen. Tai sitten edelliset kuntavaalit kun Halla-aho valittiin taas kerran Helsingin valtuustoon. Kun kyse on siitä yleisestä linjasta. En minä odota mitään täydellistä muistia mutta luulisi nyt edes jotain asioita muistavan historiasta.Kuka muistaa enää jotain vuoden 2017 kuntavaalijuttuja, tuosta on seitsemän ja puoli vuotta aikaa. Heittäisin hatusta, että reilusti suurimmalla osalla ihmisiä on tähdellisempääkin muistettavaa kuin tuo.