Minkälaisessa kuplassa tämä Minja-ilmiö oikein leviää? Mun täytyy tunnustaa, että tällaisena oikeistoon kallellaan olevana en ollut kuullutkaan koko poliitikosta, kunnes sinä aloit täällä alkuvuodesta vai viime syksynä aktiivisesti mainostaa kyseistä poliitikkoa. Varmaan ensikosketukseni tähän henkilöön olisi tapahtunut vasta muutama viikko sitten, kun mediassa uutisoitiin seuraavia puheenjohtajaehdokkaita. Sitä ennen tätä ihmistä ei olisi ollut minulle edes olemassa. Olen varmaan nähnyt jossain yhteydessä hänen kuvansakin, mutta tälläkään hetkellä minä en tunnistaisi Koskelaa valokuvasta. No en ehkä tunnistaisi 120 muutakaan kansanedustajaa.
Jos otan vertailun Anderssoniin niin hänet tiesin jo ennen kuin hänestä tuli edes nuorisoporukan pj. Sen verran näkyvää hänen toimintansa oli jo valtakunnantasolla. Koskela kai sitten lymyilee jossain omassa hesakuplassaan. Asuinpaikkaansakaan en muuten tietäisi ilman sinun kirjoituksiasi.
No ehkä se johtuu siitä, että Vasemmistoliitto ei ole ollenkaan omaa viiteryhmää. Ajattelin vain tämmöisen välikommentin laittaa kun täältä Jatkoajasta jää sellainen käsitys, että siinä on meidän seuraava presidentti.
On totta, että osaltaan Minja Koskela on ollut toistaiseksi vielä melko lailla piilossa, lieneekö vielä A-Studiossakaan käynyt vieraana.
Helsingissä hän on kuitenkin jo vuoden 2021 kuntavaaleista lähtien tehnyt nousua ja erityisesti sosiaalisessa mediassa hän on kohonnut suomalaisessa mittakaavassa jo miltei supertähdeksi, vasemmiston skenessä siis.
Koskela on erilainen persoona, mitä Li Andersson, eikä ole ollenkaan taattua, että hänen "faninsa" siirtyisivät mitenkään automaattisesti hänen taakseen, mutta huomioiden Koskelan paaluttavan, mutta silti vivahteikkaan tyylin, en sinänsä ihmettelisi, vaikka hän nappaisi aika suvereenisti johtavan roolin opposition vasemmistolaisena äänitorvena. Tässä se, ettei hän ole vielä kovin kulunut kasvo voi olla etukin.
42,1 tuhatta Instagram-seuraajaa on Suomen kokoisessa maassa paljon. Taakse jäävät niin Petteri Orpo, Elina Valtonen, kuin Antti Lindtman.