Vasemmistoliitto

  • 766 088
  • 5 979

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En ollutkaan huomannut, että Vasemmistoliitto lähti tuosta venäjämielisestä ryhmästä. Hyvä niin.

En minäkään ole huomannut. Syynä se, että ei ole lähtenyt. "Uusi kattopuolue on eri asia kuin Euroopan parlamentin vasemmistoryhmä, johon kuuluu muitakin kuin tuoreen kattopuolueen edustajia".EU | Vasemmistoliiton uudesta kattopuolueesta löytyy tylyjä kantoja Natosta ja Ukrainasta – Näin meppi Saramo kommentoi

Uusi puolue ei siis korvaa venäjämielistä ryhmää. Todettakoon, että uuteen puolueeseen mahtuu jo valmiiksi venäjämielisiä NATO:n vastustajia. Eikä sekään riitä, Saramo haaveilee venäjärahoituksella pyörineen saksalaisen Die Linken ja kreikkalaisen Syrizan saamisesta haaviin.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
En minäkään ole huomannut. Syynä se, että ei ole lähtenyt. "Uusi kattopuolue on eri asia kuin Euroopan parlamentin vasemmistoryhmä, johon kuuluu muitakin kuin tuoreen kattopuolueen edustajia".EU | Vasemmistoliiton uudesta kattopuolueesta löytyy tylyjä kantoja Natosta ja Ukrainasta – Näin meppi Saramo kommentoi

Uusi puolue ei siis korvaa venäjämielistä ryhmää. Todettakoon, että uuteen puolueeseen mahtuu jo valmiiksi venäjämielisiä NATO:n vastustajia. Eikä sekään riitä, Saramo haaveilee venäjärahoituksella pyörineen saksalaisen Die Linken ja kreikkalaisen Syrizan saamisesta haaviin.
Hyvä tarkennus. Ei ole näköjään niin hyvin tuo EU politiikka hallussa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen pitänyt Anderssonia usein ristiriitaisena poliitikkona. Siis viimeisen 10 vuoden aikana tyyliin kannattaa Suomen itsenäisyyttä, mutta vastustaa aseistuksen lisäämistä. Kannattaa turvallista Pohjolaa, mutta vastustaa NATO-jäsenyyttä jne.

Yksi tällainen ristiriita on sekin, että Andersson povaa vassarien saavan kannatusta persuistakin jopa niin, että vassarit haastavat SDP:n tulevissa eduskuntavaaleissa:

"Andersson arvioi, että tulevissa eduskuntavaaleissa vasemmistoliitto vie ääniä perussuomalaisilta ja haastaa suosiossa sosialidemokraatit". Li Anderssonilta kova arvio – ”Näin myös kävi”

Tosin vasemmisto(ääri)konservatiivit olivat aiemmin vahvoja vassareissa. Ay-liike ja erityisesti suuri ja mahtava Rakennustyöväen liitto määräsivät kaapin paikan. Mielenkiintoista on, että liberaali Andersson haikailee konservatiiveja ja vieläpä kansalliskonservatiiveja kannattajiksi. Nykyään vassarit ovat lähinnä koulutettujen nuorten naisten puolue.

Sanoisin niin, että toinen näistä ryhmistä ei samaan liikkeeseen mahdu. Koulutetut vasemmistoliberaalit naiset vs vasemmisto- ja kansalliskonservatiiviset miehet.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tosin vasemmisto(ääri)konservatiivit olivat aiemmin vahvoja vassareissa. Ay-liike ja erityisesti suuri ja mahtava Rakennustyöväen liitto määräsivät kaapin paikan. Mielenkiintoista on, että liberaali Andersson haikailee konservatiiveja ja vieläpä kansalliskonservatiiveja kannattajiksi. Nykyään vassarit ovat lähinnä koulutettujen nuorten naisten puolue.
On tuossa toki se, että vasemmistoliitolla on hyvinkin mainittavaa kannatusta myös naisvaltaisilla duunarialoilla. Perussuomalaisten kannattajaprofiili on sen verran hajanainen muihin puolueisiin nähden, että juuri tuossa segmentissä moni oikeasti saattaa arpoa vasemmistoliiton tai perussuomalaisten välillä. Persuissa taitaa esimerkiksi lähihoitajia olla ihan kansanedustajinakin, sairaanhoitajia nyt ainakin useita.

PS meni Jyväskylän tapahtumien jälkeen oikeammalle, mutta kannattajaprofiilissa se näkyy uskoakseni luultua vähemmän.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
On tuossa toki se, että vasemmistoliitolla on hyvinkin mainittavaa kannatusta myös naisvaltaisilla duunarialoilla. Perussuomalaisten kannattajaprofiili on sen verran hajanainen muihin puolueisiin nähden, että juuri tuossa segmentissä moni oikeasti saattaa arpoa vasemmistoliiton tai perussuomalaisten välillä. Persuissa taitaa esimerkiksi lähihoitajia olla ihan kansanedustajinakin, sairaanhoitajia nyt ainakin useita.

PS meni Jyväskylän tapahtumien jälkeen oikeammalle, mutta kannattajaprofiilissa se näkyy uskoakseni luultua vähemmän.

Näin varmaan on. Ja rakenteleehan Li ulostulolla vassarien miesohjelmaa. Vassarien kannatus ek 2023 miesten osalta taisi olla 3-4 prosenttia.
 
Uusi puolue ei siis korvaa venäjämielistä ryhmää. Todettakoon, että uuteen puolueeseen mahtuu jo valmiiksi venäjämielisiä NATO:n vastustajia. Eikä sekään riitä, Saramo haaveilee venäjärahoituksella pyörineen saksalaisen Die Linken ja kreikkalaisen Syrizan saamisesta haaviin.

Joskus kesällä kovimman Lissu-hypetyksen aikana muutamakin toimittaja intoutui hehkuttamaan että Li Andersson "suunnittelee Venäjä-mielisten puolueiden heittämistä ulos vasemmistoryhmittymästä"
Viime viikkoina tuosta ei ole kuulunut mitään, mutta liittyneekö tämä uusi puolue sitten siihen hankkeeseen.


"Andersson arvioi, että tulevissa eduskuntavaaleissa vasemmistoliitto vie ääniä perussuomalaisilta ja haastaa suosiossa sosialidemokraatit". Li Anderssonilta kova arvio – ”Näin myös kävi”

Tosin vasemmisto(ääri)konservatiivit olivat aiemmin vahvoja vassareissa. Ay-liike ja erityisesti suuri ja mahtava Rakennustyöväen liitto määräsivät kaapin paikan. Mielenkiintoista on, että liberaali Andersson haikailee konservatiiveja ja vieläpä kansalliskonservatiiveja kannattajiksi. Nykyään vassarit ovat lähinnä koulutettujen nuorten naisten puolue.

Sanoisin niin, että toinen näistä ryhmistä ei samaan liikkeeseen mahdu. Koulutetut vasemmistoliberaalit naiset vs vasemmisto- ja kansalliskonservatiiviset miehet.

Enpä tiedä, onhan Sahra Wagenknecht eräänlainen saksalainen vastine Li Anderssonille, mutta tuskinpa ainakaan Andersson itse lähtee sille tielle. Minjakoskeloista en osaa sanoa juuta taikka jaata.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Luottamus on rapautunut.

Anderssonin mielestä ihmisillä ei ole luottoa siihen, että he saisivat asuntolainansa maksettua tai edes löytäisivät työpaikan. Tämä koskee myös korkeasti koulutettuja.

– Luotto siihen, että tulevaisuudessa asiat ovat paremmin kuin ennen, on rikki.

Tämä tunne on erityisen voimakas paikkakunnilla, jotka kärsivät muuttotappiosta.

Nostalgia kiehtoo ihmisiä musiikissa.

Politiikassa nostalgian lumoihin ei saisi antautua. Aiemminkaan ei ole ollut onnelaa, mutta äärioikeistolaisten puolueiden tapa esittää menneisyys ruusuisena on Anderssonin arvion mukaan kasvattanut niiden kannatusta vaaleissa.

Hyvä haastattelu Li Andersonista Iltalehdessä. Tuosta lainaamastani pätkästä olen niin samaa mieltä.

Miten saamme ihmisille palautettua uskon tulevaisuuteen? Jos ihminen ei usko, että saa asuntolainan maksettua, niin ei hän myöskään kovin helpolla tee lapsia ja perusta perhettä tai yritystä.

Tuskin kukaan kuitenkaan tavoitteenaan pitää sosiaalituilla elämistä, mutta jos se on ainoa mistä tietää, miten osaa tavoitella mitään muuta?
 

Vatso

Jäsen
Omaan silmään tuossa haastattelussa ei ole mitään muuta kuin sitä, missä Li Andersson on hyvä eli arvostellaan hienosti muita puhumalla kauniita asioita ja hienoja unelmia ilman mitään konkretiaa. "Tavallisten ihmisten perusasioiden kuntoon panemisen politiikka vetoaa ihmisiin. Se on ollut aina vasemmistolle ydinkysymys. Puhutaan työntekijöiden työehdoista, sote-palveluista, toimeentulosta ja työllisyyspolitiikasta."

Miten Vasemmistoliitto nyt sitten korjaa nuo muutamat pienet asiat? Ainoa konkreettinen esimerkki koko jutussa on se, että ajavat perustuloa ja työajan lyhentämistä ja kun se perustulokin tulee vas. mallissa lähinnä nykyisen sosiaaliturvan lisäksi niin noillako sitten Suomi nousee tästä kuopasta?

Ehkä se sitten on sitä "oikeudenmukaista politiikkaa", että pieni maksajien joukko saisi maksaa entistä enemmän muiden kuluja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En tiedä missä kuplassa Andersson elää vuorineuvoksen palkallaan, mutta jostain syystä Euroopan ja USA:n vuosikymmenten poliittiset kokemukset eivät hänelle välity. Eihän äärioikeiston pettyminen ole johtanut maltillisen vasemmiston nousuun missään vaan äärivasemmiston sekä muiden ääriliikeiden ja nukkuvien kasvuun. Tämä johtuu siitä, että äärioikeisto ja äärivasemmisto ovat käytännössä yhtä ja samaa.

Jotenkin säälittävää on vassarien pyristely tilanteessa, jossa miehet karttavat puoluetta. Nyt haaveillaan täydennystä äärioikealta eli kunnon miehistä?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Enpä tiedä, onhan Sahra Wagenknecht eräänlainen saksalainen vastine Li Anderssonille, mutta tuskinpa ainakaan Andersson itse lähtee sille tielle. Minjakoskeloista en osaa sanoa juuta taikka jaata.
Aika kaukana niin Li Andersson, kuin Minja Koskela positioiltaan Sahra Wagenknechtista kuitenkin onneksi ovat. Litä ja Sahraa toki yhdistää crossover-suosion kerääminen ja poliittiseksi supertähdeksi nouseminen. Kieltämättä itsekin odotin ja toivoin, että suureksi EU-puolueeksi nyt kerralla kohonnut Vasemmistoliitto olisi voimakkaammin ajanut oman ryhmänsä suursiivousta venäjämielisistä ja äärimmäisimmästä vasemmistosta.

Mielenkiintoista nähdä, sähköistyykö Vasemmistoliiton puheenjohtajavaali vielä, vai käveleekö Minja Koskela voittoon täysin suvereenisti. Iltalehden suurjournalisti Lauri Nurmelta erinomainen juttu.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Aika kaukana niin Li Andersson, kuin Minja Koskela positioiltaan Sahra Wagenknechtista kuitenkin onneksi ovat.

Samaa mieltä ja hyvä niin. Silti kun Anderssonin suulla äärioikeistosta siirtymiä haaveillaan, se mahdollistuu parhaiten Sahra Wagenknechtin tyyppisellä politiikalla. Onneksi ei Orpo todennut pettyvän äärioikeiston siirtyvän Kokoomuksen riveihin. Euroopan kattava some- ja media- sekä professorien lausuntokuohunta olisi seurannut. Nyt ei mitään.

Kieltämättä itsekin odotin ja toivoin, että suureksi EU-puolueeksi nyt kerralla kohonnut Vasemmistoliitto olisi voimakkaammin ajanut oman ryhmänsä suursiivousta venäjämielisistä ja äärimmäisimmästä vasemmistosta.

No ei todellakaan aikonut ajaa siivousta. Jos ryhmän olisi hajottanut, pestikin olisi historiaa. Kyseessä siis melko vähämerkityksinen (Nils Torvaldsin arvio) työllisyys- ja sosiaaliasioiden valiokunnan puheenjohtajuus, jolla ei ole lainsäädännöllistä valtaa.

Mielenkiintoista nähdä, sähköistyykö Vasemmistoliiton puheenjohtajavaali vielä, vai käveleekö Minja Koskela voittoon täysin suvereenisti. Iltalehden suurjournalisti Lauri Nurmelta erinomainen juttu.

Jatkoajan Minja-ilmiö ottaa suvereenin voiton :)
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaa mieltä ja hyvä niin. Silti kun Anderssonin suulla äärioikeistosta siirtymiä haaveillaan, se mahdollistuu parhaiten Sahra Wagenknechtin tyyppisellä politiikalla. Onneksi ei Orpo todennut pettyvän äärioikeiston siirtyvän Kokoomuksen riveihin. Euroopan kattava some- ja media- sekä professorien lausuntokuohunta olisi seurannut. Nyt ei mitään.
Mielenkiintoinen, mutta kenties osuva huomio tämä.

No ei todellakaan aikonut ajaa siivousta. Jos ryhmän olisi hajottanut, pestikin olisi historiaa. Kyseessä siis melko vähämerkityksinen (Nils Torvaldsin arvio) työllisyys- ja sosiaaliasioiden valiokunnan puheenjohtajuus, jolla ei ole lainsäädännöllistä valtaa.
Huomioiden miten huonosti suomalaiset näin keskimäärin ovat perillä Brysselin ja Strasbourgin tapahtumista, voi Lillä ja Vasemmistoliitolla olla kuitenkin mahdollisuus saada asiat näyttämään kannaltaan erinomaisilta ja että vaikutusvaltaa on. Rummutusta somekanaville jne. Tähän toki kaiketi tulee pyrkimään Sebu Tynkkynenkin.

Jatkoajan Minja-ilmiö ottaa suvereenin voiton :)
Joo olen Minja Koskelasta tainnut kohta jo vuoden päivät täällä kirjoittaa, joskaan ei kaiketi ihan vihkoon ole mennyt, kun hänet kohta puheenjohtajaksi mitä oletettavimmin kruunataan. Vaikka Minja Koskelalla karismaa ja esiintymistaitoa riittää poliitikoksi poikkeuksellisen paljon, varsinainen ilmiö vielä odottaa itseään. Toisaalta eihän Sanna Marinkaan ollut supertähti vielä viisi vuotta sitten, vaan varsin tyypillinen riviministeri ja urapoliitikko. Vasemmistoversio Sanni Grahn-Laasosesta.

Huomioiden miten "kesyjä" niin Demarit kuin Vihreät ovat olleet oppositiopolitiikassaan, näen Vasemmistoliitolla olevan poliittisen syksyn alkaessa iskun paikka. Tiukkaa paalutusta uuden puheenjohtajan johdolla. Myös henkilökeskeisyyden korostamisessa voi olla kannattavaa ottaa vielä yksi askel eteenpäin.

Koskelasta vielä. Henkilöbrändihän Minjalla on jo enemmän kuin kunnossa. Niin nettisivut, kuin Instagram-tili ovat todella ammattimaisen tyylikkäitä, siinä missä Li Anderssonilla kotikutoisempia, vaikka merkittävästi meritoituneempi ja kokeneempi poliitikko onkin. Minjan kulttuuritaustan näen myös olevan etu erottautua ja onkin mielenkiintoista, saako hän näkyvämmin julkisuudesta tuttuja henkilöitä Vasemmistoliiton taakse.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Mikäli Vasemmisto oikeasti tavoittelisi merkittävää kannatuskasvua, pitäisi puolueesta heti ensimmäiseksi siivota Yrttiahon kaltaiset änkyrät joka aika avoimesti tukee Putinia / Venäjää viestinnällään, kuten twitterin viimeisin oksennus taas osoittaa.

Katsotaan milloin naapurin media uutisoi Suomen kuinka kansa vastustaa DCA sopimusta ja haluaisi kuitenkin mielummin YYA sopimuksen takaisin.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Jotenkin säälittävää on vassarien pyristely tilanteessa, jossa miehet karttavat puoluetta. Nyt haaveillaan täydennystä äärioikealta eli kunnon miehistä?
Ai että. Tähän asti mun ehdoton suosikki tässä "arvaa nimimerkki luettuasi tekstin"-leikissä.
Itseasiassa oma arvaus postaajasta olisi jopa mennyt väärin, ellei tätä tekstilainausta ennen olisi tullut vanha kunnon äärivasemmiston kiskominen keskusteluun vaikka väkisin.

Pari kertaa olen elämäni aikana hairahtunut ostamaan pienen pussin soijaa ja kieltämättä tasa-arvo, feminismi ja erilaisuuden suvaitseminen ovat lähellä omia arvoja. Tässä sitä pyristellään ja toivotaan, että yhteiskunta pitäisi myös heikoista huolta, koska kuka muu muka? Cheek?
No. En osaa sanoa. Mutta mää en oo mikään oikea kunnon miäs. Siksi mää pyristelen tällee.

Oih! Voispa olla Kunnon Mies!
Sellainen kaikkien universaali ihannemies - äärioikea polttopullottaja, jonka mielestä kaikki on turhaa paitsi laariin sataminen. Elämän kolme peruspilaria ovat pensa, liha ja kalia. Ensin pitää leipoa kaikkia ja kaikkea turpaan ja vasta sen jälkeen kysyä kysymyksiä, kuten whaddabout äärisuvakit ja vasemmiston vuorineuvokset.

Kunnon mies käyttää pensaa ja syö lihhoo ja jua kaliaa. Ja tietty on äärioikealla, koska kyllähän äärioikean ihmisen stereotypia on ihan yksi yhteen kunnon miehen kanssa.

Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ai että. Tähän asti mun ehdoton suosikki tässä "arvaa nimimerkki luettuasi tekstin"-leikissä.
Itseasiassa oma arvaus postaajasta olisi jopa mennyt väärin, ellei tätä tekstilainausta ennen olisi tullut vanha kunnon äärivasemmiston kiskominen keskusteluun vaikka väkisin.

Sulla kun on tapana ottaa itse asian sijasta vähän silleen luuserimaisesti kantaa mun nimimerkkiin niin mitäpä jos perustaisit kierrätyksen puolelle fanipalstan? Voisit jatkaa siellä.

Faktaa on, että a) andersson kertoi odottavansa vasemmalle kannattajia äärioikealta ja b) äärioikeiston kannattajat ovat usein miehiä ja c) vassareiden kannatus miehissä on sellaiset 5-6 prosenttia viime eduskuntavaaleissa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #7

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jotenkin säälittävää on vassarien pyristely tilanteessa, jossa miehet karttavat puoluetta. Nyt haaveillaan täydennystä äärioikealta eli kunnon miehistä?
Tulipahan opittua että kunnon miehet ovat äärioikealla poliittisesti. Ehkä en itse alkaisi sanomaan etteikö kunnon miehiä voisi löytyä ihan Vasemmistoliiton, SDP:n, Vihreiden, Keskustan, Kokoomuksen jne. puolueiden riveistä. Koska onhan se niin että kunnon miehet ovat äärioikeistolaisia ja muut nössöjä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tulipahan opittua että kunnon miehet ovat äärioikealla poliittisesti. Ehkä en itse alkaisi sanomaan etteikö kunnon miehiä voisi löytyä ihan Vasemmistoliiton, SDP:n, Vihreiden, Keskustan, Kokoomuksen jne. puolueiden riveistä. Koska onhan se niin että kunnon miehet ovat äärioikeistolaisia ja muut nössöjä.

Ymmärsit hyvin asian koska olet ainakin peruskoulun käynyt. Kysymysmerkki Anderssonin äärioikealta toivomien kannattajia koskevan lauseen perässä tarkoittaa sitä, että ovatko äärioikeistosta tulevat miehet siiten kunnon miehiä kun he ovat vassareissa.

Ei minun haittaa nämä tarkoitukselliset väärinymmärtämiset mutta sitä ihmettelen, miten heikolla politiikalla vasemmisto Suomessa 2024 toimii. Sitä olisi syytä myös vasemmalta pohtia eikä yrittää tuollaisia pikkunäppäriä temppuja, joilla itse asia haudataan.

Niin vassareista kuin vihreistä on tullut poliittisella kentällä täysin marginaalisia vaikka kumpikin voisi olla aivan muuta.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tulipahan opittua että kunnon miehet ovat äärioikealla poliittisesti. Ehkä en itse alkaisi sanomaan etteikö kunnon miehiä voisi löytyä ihan Vasemmistoliiton, SDP:n, Vihreiden, Keskustan, Kokoomuksen jne. puolueiden riveistä. Koska onhan se niin että kunnon miehet ovat äärioikeistolaisia ja muut nössöjä.
Uutta Esko-Juhani Tennilää tai Aarno Saarista kovasti kaivataan. Vanhat kunnon harjasniska-kommunistit ovat kadonnut luonnonvara.
Yrttiahon kaltaiset ovat pelkkiä hyödyttömiä idiootteja ja Arhinmäki pelkkä pelle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Uutta Esko-Juhani Tennilää tai Aarno Saarista kovasti kaivataan. Vanhat kunnon harjasniska-kommunistit ovat kadonnut luonnonvara.
Yrttiahon kaltaiset ovat pelkkiä hyödyttömiä idiootteja ja Arhinmäki pelkkä pelle.

Mielenkiintoista seurata, valitaanko Minja Koskela johtoon. En tiedä olenko liian toiveikas, mutta hänellä voisi olla älyä lähteä rakentamaan siltoja niiden polttamisen sijasta. Puheet fasismista Suomessa tänään, oikeusvaltion kaatamiseen johtavien toimien käynnistymisestä ja mm. rajalain hyväksymisen kammottavasta virheestä jäisivät vähitellen pois ja tilalle tulisi Kalevi Kivistön ja Ele Aleniuksen sekä muutamien muiden henkilöiden halu rakentaa yhteistä Suomea.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
Sulla kun on tapana ottaa itse asian sijasta vähän silleen luuserimaisesti kantaa mun nimimerkkiin niin mitäpä jos perustaisit kierrätyksen puolelle fanipalstan? Voisit jatkaa siellä.
Joosiis olen yllättävän usein huomannut tölviväni sun kirjoitustyyliä ja oikeasti tavallaan pahoillaan siitä. Mun sukunimen pitäisi kyllä olla luuseri ja pitäisi opetella kirjoittamaan voittajatyylillä niinkuin äärioik... En mä osaa. Luuserimaista kannanottoa. Sori.
Jos yhtään lohduttaa, niin ainut syy sille sun tölvimiselle on se, että selailen aika usein Jatkista ihan nollat taulussa ja katsomatta että kuka kirjoittaa minkäkin tekstin. Silti tietyt pienet härsysanat ovat auttaneet muutaman kirjoittajan tyylin tunnistamisessa aika helposti. Toki tämä meinasi hämmentää, että kerrankin vasuriketjussa käännettiin keskustelua äärivasemmistoon, eikä jossain ihan muualla. Piriste.
Mä olen ihan tyytyväinen mun kierrätysketjuuni, mutta heti kun sä avaat "Äärivasemmisto - mainittaessa paheksuttava"-fanitusketjun sun ykkösaiheellesi, niin mä lupaan tulla fanittamaan sun nimimerkkiä vaikka jokaiseen tekstiin <3


Faktaa on, että a) andersson kertoi odottavansa vasemmalle kannattajia äärioikealta ja b) äärioikeiston kannattajat ovat usein miehiä ja c) vassareiden kannatus miehissä on sellaiset 5-6 prosenttia viime eduskuntavaaleissa.
a) "Kunnon miehet" on se, mikä tässä enemmän oikeastaan pisti silmään. Mielestäni jännä määritelmä kunnon miehelle, mutta whatevs. B) on aurinkolasihymiö ja c) Mä olen näköjään tänään niin surkea googlaamaan, että en löytänyt noita sukupuolten äänestysjuttuja esmes viime eurovaaleista, joten en uskalla lähteä tähän keskusteluun. Mistä noi löytyy?

Se fanitusketjusta ja vasureista todettakoon, että puolueen tiedottaminen on ottanut askeleita eteenpäin noin yleisellä tasolla. Kun ottaa huomioon puolueen stereotyyppiset äänestäjät ja aktiivit, niin vasurien toimiva nettimarkkinointi ja -tiedottaminen on vielä vähän telineissä potentiaaliin nähden.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ymmärsit hyvin asian koska olet ainakin peruskoulun käynyt. Kysymysmerkki Anderssonin äärioikealta toivomien kannattajia koskevan lauseen perässä tarkoittaa sitä, että ovatko äärioikeistosta tulevat miehet siiten kunnon miehiä kun he ovat vassareissa.

Ei minun haittaa nämä tarkoitukselliset väärinymmärtämiset mutta sitä ihmettelen, miten heikolla politiikalla vasemmisto Suomessa 2024 toimii. Sitä olisi syytä myös vasemmalta pohtia eikä yrittää tuollaisia pikkunäppäriä temppuja, joilla itse asia haudataan.

Niin vassareista kuin vihreistä on tullut poliittisella kentällä täysin marginaalisia vaikka kumpikin voisi olla aivan muuta.
Kirjoitit siitä että Vasemmistoliitossa odotetaan täydennystä äärioikeistosta (en kyllä tiedä missä vaiheessa olet siirtänyt Perussuomalaiset äärioikeistoon) ja ennen kaikkea kunnon miehistä. Eli että kunnon miehiä siirtyisi oikealta vasemmalle, ei niin että he vasemmalle siirryttyään muuttuisivat kunnon miehiksi. Tekstissäsi ei ollut mitään viitettä siitä mitä väitit siinä olevan sisäänrakennettuna ja nyt kehtaat vittuilla ihmisille siitä että he lukevat huonosti kirjoittamaasi viestiä niinkuin se lukee. On se hyvä tietää että kokoomusaktiiveilla on prioriteetit kunnossa kun lähdetään vittuilemaan neuroepätyypillisille ihmisille siitä että lukevat tekstiä niinkuin se on kirjoitettu. Samalla vihjaten että ollaan jätetty kouluttautuminen vähemmälle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kirjoitit siitä että Vasemmistoliitossa odotetaan täydennystä äärioikeistosta (en kyllä tiedä missä vaiheessa olet siirtänyt Perussuomalaiset äärioikeistoon) ja ennen kaikkea kunnon miehistä. Eli että kunnon miehiä siirtyisi oikealta vasemmalle, ei niin että he vasemmalle siirryttyään muuttuisivat kunnon miehiksi. Tekstissäsi ei ollut mitään viitettä siitä mitä väitit siinä olevan sisäänrakennettuna ja nyt kehtaat vittuilla ihmisille siitä että he lukevat huonosti kirjoittamaasi viestiä niinkuin se lukee. On se hyvä tietää että kokoomusaktiiveilla on prioriteetit kunnossa kun lähdetään vittuilemaan neuroepätyypillisille ihmisille siitä että lukevat tekstiä niinkuin se on kirjoitettu. Samalla vihjaten että ollaan jätetty kouluttautuminen vähemmälle.

En minä ole siirtänyt persuja äärioikeistoon. En puhunut tuossa persuista. Kyse oli Li Anderssonin sanomisesta IL:ssa pari päivää sitten ja siinä hän puhui äärioikeistosta.

Sanon edelleen sinun tietävän ja ymmärtävän, että en nostanut äärioikeistolaisia miehiä kunnon miehiksi ohi muiden miesten.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
a) "Kunnon miehet" on se, mikä tässä enemmän oikeastaan pisti silmään. Mielestäni jännä määritelmä kunnon miehelle, mutta whatevs. B) on aurinkolasihymiö ja c) Mä olen näköjään tänään niin surkea googlaamaan, että en löytänyt noita sukupuolten äänestysjuttuja esmes viime eurovaaleista, joten en uskalla lähteä tähän keskusteluun. Mistä noi löytyy?

Se fanitusketjusta ja vasureista todettakoon, että puolueen tiedottaminen on ottanut askeleita eteenpäin noin yleisellä tasolla. Kun ottaa huomioon puolueen stereotyyppiset äänestäjät ja aktiivit, niin vasurien toimiva nettimarkkinointi ja -tiedottaminen on vielä vähän telineissä potentiaaliin nähden.

Tuosta löytyy muitakin Puoluevalinta eri demografisissa ryhmissä - Vaalitutkimus.fi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös