En oikein tiedä onko Arhinmäki hyvä poliitikko vai ei, mutta juuri tuollaiset jutut tekevät hänestä ainakin mun silmissä sellaisen poliitikon, jonka kanssa olisi kiinnostavaa hengata. Jalkapallofaniuden lisäksi hän on myös armoton britpop-fani, mikä myös lämmittää, kun olen sellainen itsekin. Kyllä minun mielestäni poliitikko on vetävämpi, jos hän diggailee siistejä kulttuurijuttuja. Ja graffitien tekeminenkin on tavallaan siistiä, toki sääntöjä olisi hyvä noudattaa.
No juuri näiden kulttuurijuttujen takia diggaan Paavoa itsekin, vaikken kaikesta hänen kanssaan samaa mieltä olekaan. Etenkin jalkapallo ja brittipop ovat isoja plussia. Eihän Suomessa ole toista poliitikkoa, joka noihin asioihin niin vahvasti profiloituisi. Siinä voi antaa anteeksi töhertelyt ja rapin kuuntelemisen. Tai ainakin ensimmäisen.
Paavo oli mielestäni hyvä kulttuuri- ja urheiluministeri. Hän antoi reippaasti arvoa populaarikulttuurille ja oli varmaan ensimmäinen kulttuuriministeri, joka näin teki. Korkeakulttuurin puolelta tuli toki mussutusta, mutta se johtui vain siitä, että korkeakulttuuri oli tottunut erityisasemaan, jonka Paavo rohkeasti mursi. Tuo oli älyttömän tärkeää tulevaisuuden kannalta. Jalkapallomiehenä Paavo edisti omalta osaltaan Huuhkajien asemaa, joka on nykyään ihan jotain muuta kuin aiemmin. Lätkästä Paavo ei ihan niin paljon välittänyt, mutta kävipähän solidaarisesti ryyppäämässä ja sammumassa Sotshissa, eikä mikään ministeri olisi Leijoniin voinut kovin paljon vaikuttaakaan, koska se on valtio valtiossa.
Minä voisin ottaa Paavo Arhinmäen urheilu- ja kulttuuriministeriksi ihan koska tahansa.