Vasemmistoliitto

  • 711 481
  • 5 718

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Täyttää vissiin syksyllä 16.
Saako ajokortteja nykyään noinkin nuoret erikoisluvalla? Olen nähnyt Paavon Skodan ratissa. Auton merkki on varmasti tarkkaan harkittu. Saa hyvän auton kaikilla herkuilla, mutta kyseessä ei ole mikään porvarimerkki.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Varmaan kiva fiilis Li Anderssonilla, kun juuri mietitään kuinka räksyttää oppositiosta hallitusta, niin kaikki aika meneekin puolueen toiseksi näkyvimmän poliitikon laittomien graffitimaalausten selityksissä. :D

Andersson joutuu olemaan kuin Arhinmäen äiti ja selittämään pojan tekosia. "Meidän Paavo on vähän tämmöinen gangsta".
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hienoa Paavo. Forza FC Jokerit! (Maalasiko kenties sen logoa)?
Paavohan on nykyään pääasiallisesti Chelsean ja AIK:n kannattaja.

Sitä olen aina ihmetellyt, miksi Paavon rakkaimmat seurat ulkomailla ovat porvariseuroja. Chelseahan on ollut aina porvariston seura Lontoossa, kun taas se ehkä aidoin työväenluokan seura siellä on West Ham. Joku Millwall on lähinnä rasseille. Ja Tukholmassahan AIK on eniten juuri porvareiden seura, Djurgårdenkin on vähän demarimpi, ja se aito työläisten seura on Hammarby.

Paavossa asuu pieni porvari. Varmasti tuosta tulee identiteettikriisi, jos sen tajuaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Paavo on taas ollut varmaan ihan selvinpäin, mitä nyt vähän pussikaljaa kamujen kanssa. Olisi lähtenyt juhannuksen viettoon jonnekin maalle niin tämäkin tempaus olisi jäänyt tekemättä
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Paavohan on nykyään pääasiallisesti Chelsean ja AIK:n kannattaja.

Sitä olen aina ihmetellyt, miksi Paavon rakkaimmat seurat ulkomailla ovat porvariseuroja. Chelseahan on ollut aina porvariston seura Lontoossa, kun taas se ehkä aidoin työväenluokan seura siellä on West Ham. Joku Millwall on lähinnä rasseille. Ja Tukholmassahan AIK on eniten juuri porvareiden seura, Djurgårdenkin on vähän demarimpi, ja se aito työläisten seura on Hammarby.

Paavossa asuu pieni porvari. Varmasti tuosta tulee identiteettikriisi, jos sen tajuaa.

En oikein tiedä onko Arhinmäki hyvä poliitikko vai ei, mutta juuri tuollaiset jutut tekevät hänestä ainakin mun silmissä sellaisen poliitikon, jonka kanssa olisi kiinnostavaa hengata. Jalkapallofaniuden lisäksi hän on myös armoton britpop-fani, mikä myös lämmittää, kun olen sellainen itsekin. Kyllä minun mielestäni poliitikko on vetävämpi, jos hän diggailee siistejä kulttuurijuttuja. Ja graffitien tekeminenkin on tavallaan siistiä, toki sääntöjä olisi hyvä noudattaa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En ole mikään Paavon fani, mutta tämä kotikaupunkini on kyllä monin paikoin (ml. Vuosaari) sellainen persereikä, että ”laiton graffiti” ei kyllä mitenkään tätä voi huonommaksi tehdä. :D
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En oikein tiedä onko Arhinmäki hyvä poliitikko vai ei, mutta juuri tuollaiset jutut tekevät hänestä ainakin mun silmissä sellaisen poliitikon, jonka kanssa olisi kiinnostavaa hengata. Jalkapallofaniuden lisäksi hän on myös armoton britpop-fani, mikä myös lämmittää, kun olen sellainen itsekin. Kyllä minun mielestäni poliitikko on vetävämpi, jos hän diggailee siistejä kulttuurijuttuja. Ja graffitien tekeminenkin on tavallaan siistiä, toki sääntöjä olisi hyvä noudattaa.
No juuri näiden kulttuurijuttujen takia diggaan Paavoa itsekin, vaikken kaikesta hänen kanssaan samaa mieltä olekaan. Etenkin jalkapallo ja brittipop ovat isoja plussia. Eihän Suomessa ole toista poliitikkoa, joka noihin asioihin niin vahvasti profiloituisi. Siinä voi antaa anteeksi töhertelyt ja rapin kuuntelemisen. Tai ainakin ensimmäisen.

Paavo oli mielestäni hyvä kulttuuri- ja urheiluministeri. Hän antoi reippaasti arvoa populaarikulttuurille ja oli varmaan ensimmäinen kulttuuriministeri, joka näin teki. Korkeakulttuurin puolelta tuli toki mussutusta, mutta se johtui vain siitä, että korkeakulttuuri oli tottunut erityisasemaan, jonka Paavo rohkeasti mursi. Tuo oli älyttömän tärkeää tulevaisuuden kannalta. Jalkapallomiehenä Paavo edisti omalta osaltaan Huuhkajien asemaa, joka on nykyään ihan jotain muuta kuin aiemmin. Lätkästä Paavo ei ihan niin paljon välittänyt, mutta kävipähän solidaarisesti ryyppäämässä ja sammumassa Sotshissa, eikä mikään ministeri olisi Leijoniin voinut kovin paljon vaikuttaakaan, koska se on valtio valtiossa.

Minä voisin ottaa Paavo Arhinmäen urheilu- ja kulttuuriministeriksi ihan koska tahansa.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Huonoa harkintaa Paavolta kun nykyään osin hänen ansiostaan on lukuisia laillisia maalauspaikkoja. Toisaalta jokainen likaisen harmaa alikulkutunneli voitaisiin lisätä lailliseksi maalauspaikaksi ja parantaa niiden valaistusta. Jos muuan Vartiainen on voinut jatkaa pestissään tähän asti, niin eipä Paavollakaan mitään syytä vastuunkantoon ole, etenkään kun perseily ei liity edes omiin töihin.
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsekin graffiteja aikanaan maalanneena ymmärrän vanhojen aikojen glamourin. Mutta että tekisinkö apulaispormestarina samoja juttuja kuin teininä... No en varmaan. Ihan kaikkea ei voi saada. Ja kun niitä luvallisiakin seiniä löytyy nykyään, niin miksi? Paavo ei taida olla se maalipussin terävin spray-suutin.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisi Paavo käynyt tekemässä Mari Rantanen -graffitin Sisäministeriön oveen eikä minnekään tunneliin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ei maailman pahin rikos, mutta jotenkin vähän noloa. Teko vai kiinnijääminen, ehkä kumpikin. Ehkei sitä vanha koira pääse karvoistaan taikka sitten itse kukin pyrkii takaisin nuoruuden lähteille. Toinen ostaa moottoripyörän, toinen töhrii seiniä.



Paljon nolompi oli tuo Paavoa puolustaneen nobodyn natsikortti. Yleensä se heilahtaa, kun tilanne on epätoivoinen. Nyt epätoivo tuli eräillä yllättävän äkkiä.

Paavo on Paavo, brändiin kuuluu välillä myös töherteleminen ja muu häröily. Ei tämä nyt oikeasti iso juttu ole.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Paljon nolompi oli tuo Paavoa puolustaneen nobodyn natsikortti. Yleensä se heilahtaa, kun tilanne on epätoivoinen. Nyt epätoivo tuli eräillä yllättävän äkkiä.

Semisti halpaa populismiahan tuo on. Eikä sitä voi ajatella kaikkien kommentoivan kaikkea kaiken aikaa, taikka some olevan koko maailma.

Silti, kyllä sitä itsessäkin herää jonkinlainen pirulainen sisälläni sen suhteen mikäli joku tai jotkut jonkinlaisen position omaavat katsoo aiheelliseksi nostaa tämän esiin, mutta esim. tietyistä muista viikolla esiinnousseista teemoista ei hiiskahdetakaan. Tai korkeintaan kyseenalaistetaan vaikkapa asiantuntija-tutkijoiden integriteetti.

Eipä tuohon kyllä monikaan hirveän tosikkomaisesti ole jaksanut aikaansa tuhlata.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Miksei voisi? Mitä väliä, eihän tuo ole edes paha temppu. Olihan pormestarina Vapaavuorikin, jolla on tilillään rikostuomioita. Graffiteja nyt on kaikkialla, ketä kiinnostaa?

Minua helsinkiläisenä kiinnostaa. Ja ei tainnut Vapaavuori pormestarikaudellaan rikoksia tehdä. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista, että apulaispormestari tärvelee yhteistä omaisuutta ja saisi jatkaa tehtävässään.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Minua helsinkiläisenä kiinnostaa. Ja ei tainnut Vapaavuori pormestarikaudellaan rikoksia tehdä. Ei yksinkertaisesti ole mahdollista, että apulaispormestari tärvelee yhteistä omaisuutta ja saisi jatkaa tehtävässään.

Kunnioitan mielipidettäsi, mutta olen eri mieltä. Siis tuo oli joku tunneli jossain Vuosaaressa. Eri asia jos olisi "tärvellyt" jotain keskeisellä paikalla olevaa, mutta ketä kiinnostaa paskaakaan joku betoninen tunneli Vuosaaressa? :D En nyt pidä sitä kovin tärkeänä yhteisenä omaisuutena. Ja sinne töhertämisen vuoksi pitäisi jättää koko duuni apulaispormestarina? Kuulostaa aika rajulta ylireagoinnilta.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Kunnioitan mielipidettäsi, mutta olen eri mieltä. Siis tuo oli joku tunneli jossain Vuosaaressa. Eri asia jos olisi "tärvellyt" jotain keskeisellä paikalla olevaa, mutta ketä kiinnostaa paskaakaan joku betoninen tunneli Vuosaaressa? :D En nyt pidä sitä kovin tärkeänä yhteisenä omaisuutena. Ja sinne töhertämisen vuoksi pitäisi jättää koko duuni apulaispormestarina? Kuulostaa aika rajulta ylireagoinnilta.

No mut jos betonista tunnelia Vuosaaressa saa töhriä, niin voiko joku kieltää minua töhrimästä puista aitaa Kampissa? Ketä kiinnostaa paskaakaan joku puinen aita Kampissa? En pidä sitä yhtään sen tärkeämpänä yhteisenä omaisuutena kuin tuota betonista tunnelia? Ja kai mä saan myös piirtää kirkkoveneen kaikkiin kaupungin omistamien rakennusten takaoviin. Ei niitä sieltä näe kukaan, tai korkeintaan talonmiehet. Ja siis kyllä, yhteisen omaisuuden tärveleminen osoittaa apulaispormestarilta niin suurta harkitsemattomuutta, että siitä on syytä joutua maksamaan iso hinta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunnioitan mielipidettäsi, mutta olen eri mieltä. Siis tuo oli joku tunneli jossain Vuosaaressa. Eri asia jos olisi "tärvellyt" jotain keskeisellä paikalla olevaa, mutta ketä kiinnostaa paskaakaan joku betoninen tunneli Vuosaaressa? :D En nyt pidä sitä kovin tärkeänä yhteisenä omaisuutena. Ja sinne töhertämisen vuoksi pitäisi jättää koko duuni apulaispormestarina? Kuulostaa aika rajulta ylireagoinnilta.

Eihän tässä ole kysymys lainkaan siitä, mitä seinää sotki ja missä se seinä sattui sijaitsemaan. Kysymys on siitä, että seinien sotkeminen ei ole sallittua kuin siihen erikseen osoitetuissa paikoissa eikä tämä seinä kuulunut niihin. Mitä korkeammassa asemassa olet, sitä enemmän odotetaan harkintaa. Säännöt koskevat kaikkia, myös Paavoa. Tämä ei suinkaan ole Arhimäen ensimmäinen ylilyönti, joten kovin oppivainen hän ei ainakaan ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös