Lindström itse puhui yhteiskuntarauhan häilymisestä Ylen tv-uutisten haastattelussa perjantaina.
Niin? Se on yllä tekstinä. Sanooko hän, että raiskaukset ovat uhka yhteiskuntarauhalle?
Viimeksi muokattu:
Lindström itse puhui yhteiskuntarauhan häilymisestä Ylen tv-uutisten haastattelussa perjantaina.
Niin? Se on yllä tekstinä. Sanooko hän, että raiskaukset ovat uhka yhteiskuntarauhalle?
Siis oman käsitykseni mukaan ne, jotka nyt "öyhöttävät" turvapaikanhakijoiden tekemistä raiskauksista, ovat myös aiemmin "öyhöttäneet" raiskauksista, vaatien mm. kovempia tuomioita. Suomalaisia raiskaajia emme voi karkottaa muiden maiden kontolle, vaan meidän on huolehdittava että he saavat täällä kunnolliset rangaistukset. Muiden valtioiden tulisi toimia samoin, ja kantaa vastuu omasta roskasakistaan. Suomen ei tule huolehtia muiden maiden rikollisista, joten heidät tulisi aina karkottaa. Totta kai näistä nyt meuhkataan, koska emme kaipaa ylimääräisiä ongelmia.
@Fordél Laitoin sinulle kysymystä tuossa aiemmin. Esim. persut ovat siis jo paljon aiemmin linjanneet haluavansa kovempia tuomioita raiskauksista (kuten monista muistakin rikoksista). Eli miten niin ei ole aiemmin kiinnitetty huomiota?
Hei korjaapa mun lainauksessa oleva yhdyssanavirhe. Pääsi tapahtumaan vahinko, enkä näköjään ehtinyt korjata sitä ajoissa.
Ei sanonut, että raiskaukset ovat uhka yhteiskuntarauhalle, vaan kantaväestön osoittama viha.
Aivan. Tohtorisnainen Kontula on siis ymmärtänyt vain väärin tai tahallaan väärin. Minä veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa, rohkenetko sinä lähteä arvuuttelemaan?
Periaatteessahan Kontula arvostelee poliitikkoja (=persuja?) siitä, ettei raiskauksista jne olla ennen oltu huolissaan?
Mielestäni Kontula on tässä väärässä, kyllä mm. persujen toimesta on myös julkisuudessa puhuttu jo kauan raiskausten ja muiden väkivaltarikosten tuomioiden korotuksista...
Uskon Kontulan kritisoineen koko kuviota, jossa sekä ulko- että varsinkin pääministeri ottaa raiskauksiin kantaa juuri nyt.
Uskon myös, että Kontula tuntee enemmän raiskauksen urheiksi jotuneita henkilöitä enemmän kuin minä, enkä siksi tuomitse hänen kommenttejaan.
Li Andersson ei aio osallistua linnan juhliin, koska "valokeilassa oleminen ja ulkonäöllisten asioiden korostaminen häiritsee". Linnan juhlista poisjäämistä en sinänsä paheksu, minusta turhanpäiväinen pönötystapahtuma mutta jos Andersson ei halua olla valokeilassa niin puolueen puheenjohtajuus ei ehkä olekaan hänen juttu.
Tätä olen myös itsekin miettinyt että mistä tuo luku koostuu, tämä kieltämättä selittäisi.Voi johtua myös siitä ikävästä tosiasiasta, että mitä olen fb:n blogipostauksia ja Anna Kontulan avautumista seuraillut, niin nähdäkseni esim iltapuvun julkinen kommentointi on raiskaus.
Ja pakko ollakin. Jotta siis päästään Kontulan ilmoittamaan lukuun 15.000 raiskausta / vuosi. Joka siis tarkoittaa kutakuinkin, että suomalaisista naisista keskimäärin joka toinen on raiskauksen uhri.
Vaikken Kontulan persoonasta enkä aatemaailmasta juurikaan perusta niin uskon hänen olevan vähän paremmin perillä esimerkiksi avioliitossa tapahtuvista raiskauksista kun jonkun porilaisen ÄIJJJÄN. Keksittekö te ihan päästänne noita "iltapuvun kommentointi on raiskaus" juttujanne vai luetteko te jostain plokista?
Vaikken Kontulan persoonasta enkä aatemaailmasta juurikaan perusta niin uskon hänen olevan vähän paremmin perillä esimerkiksi avioliitossa tapahtuvista raiskauksista kun jonkun porilaisen ÄIJJJÄN. Keksittekö te ihan päästänne noita "iltapuvun kommentointi on raiskaus" juttujanne vai luetteko te jostain plokista?
Totesin vain, että tuo on ainoa selittävä tekijä Kontulan antamalle luvulle, jonka mukaan keskimäärin joka toinen suomalainen nainen on raiskauksen uhri.
Millaisella laskutoimituksella päädyit siihen tulokseen, että tuo 15 000 raiskattua vuodessa tarkoittaa joka toisen suomalaisnaisen olevan raiskauksen uhri?
Totesin vain, että tuo on ainoa selittävä tekijä Kontulan antamalle luvulle, jonka mukaan keskimäärin joka toinen suomalainen nainen on raiskauksen uhri.
Vai osaatko itse tarjota parempaa selitystä?
Totta kai toki sekin on mahdollista, että nuo 15.000 raiskausta / vuosi kohdistuvat pääasiassa kouralliseen uhreja vuodesta toiseen.
ÄIJJÄT vähättelevät naisiin kohdistunutta väkivaltaa. Kun esimerkiksi kuuntelee seksuaaliterapeuttien ja muiden psykologien jatkuvia juttuja siitä, miten monessa parisuhteessa toinen pihtaa, ei ole ollenkaan ihme, että perheensisäisiä raiskauksia tapahtuu. Suomessa elää edelleen valitettavan epätasa-arvoinen kulttuuri ja ajatus, että mies on perheen pää, jonka sana on laki.
En minä tiedä kun en edes tiedä minkälaisia tekoja Kontula pitää raiskauksina. Miten sinä muuten määrittelet raiskauksen?
Li Andersson ei aio osallistua linnan juhliin, koska "valokeilassa oleminen ja ulkonäöllisten asioiden korostaminen häiritsee". Linnan juhlista poisjäämistä en sinänsä paheksu, minusta turhanpäiväinen pönötystapahtuma mutta jos Andersson ei halua olla valokeilassa niin puolueen puheenjohtajuus ei ehkä olekaan hänen juttu.
Ehkä se riippuu valokeilasta, jos hän on mielummin julkisuudessa tekojensa ja puheidensa vuoksi. On hän kuitenkin niin paljon ollut julkisuudessa etten mitään kammoa ole huomannut.
Kyllä mutta puheenjohtajana hän ei voi väistellä valokeilassa olemista. Tulee pakostakin arvioiduksi muidenkin kuin puheidensa puolesta. Toki valitettavaa on että se johtuu paljolti sukupuolesta.
Onneksi Irakista ja Afghanista saapuneiden perheiden keskellä on täydellinen tasa-arvo miesten ja naisten välillä. Ehkäpä suomalaisten kannattaisi ottaa heistä mallia? Tämän takiahan suomalaisia feministinaisiakin muuttaa jatkuvasti lähi-itään kun ilmapiiri Suomessa on niin sovinistinen.Suomessa elää edelleen valitettavan epätasa-arvoinen kulttuuri ja ajatus, että mies on perheen pää, jonka sana on laki.