Varjoäänestys: Eduskuntavaalit 2015

  • 7 125
  • 91

Minkä puolueen tai ryhmittymän asettamaa ehdokasta aiot äänestää vuoden 2015 eduskuntavaaleissa?

  • Kansallinen Kokoomus

    Ääniä: 70 27,5%
  • Suomen Sosialidemokraattinen Puolue

    Ääniä: 17 6,7%
  • Perussuomalaiset

    Ääniä: 73 28,6%
  • Suomen Keskusta

    Ääniä: 25 9,8%
  • Vasemmistoliitto

    Ääniä: 11 4,3%
  • Vihreä liitto

    Ääniä: 21 8,2%
  • Suomen ruotsalainen kansanpuolue

    Ääniä: 20 7,8%
  • Suomen Kristillisdemokraatit

    Ääniä: 2 0,8%
  • Muu puolue tai ryhmittymä

    Ääniä: 16 6,3%

  • Äänestäjiä
    255
  • Poll closed .
On väitellyt humanistisesta hölynpölystä, joten ei mitään arvoa tuolla. Tuo ei tee vaikutusta minuun, sillä itsekin olen tohtori (ja vaativammalta alalta). Tuolle linjalle jos mennään, niin onhan Kääriäis-Sepikin tohtori.
Ai niin joo, no kai se idiootti sitten on ihan perusteeltu kuvaus kun vain humanistisesta hölynpölystä on väitellyt.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä TomiP:n provo on ihan hyvää, tuo kunnon vaalipöhinää näillekin unisille palstoille. Pikkusen tosin häiritsee tuo "mun ala on parempi/vaativampi kuin sun ala". Ei ainakaan kovin akateemista kuvaa anna, mutta ehkä se on sitä hötöntötöntöttöä sitten.

Kyllähän tuo Rinne pitäisi saada pidettyä pois hallituksesta keinolla millä hyvänsä.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Tämä TomiP:n provo on ihan hyvää, tuo kunnon vaalipöhinää näillekin unisille palstoille. Pikkusen tosin häiritsee tuo "mun ala on parempi/vaativampi kuin sun ala". Ei ainakaan kovin akateemista kuvaa anna, mutta ehkä se on sitä hötöntötöntöttöä sitten.

Kyllähän tuo Rinne pitäisi saada pidettyä pois hallituksesta keinolla millä hyvänsä.

Vihani kokoomusta kohtaan saattanee värittää kommenttejani. Tosin en ole ihan varma. Ministerinähän Rinne onnistui kohtalaisesti. Käsittääkseni myös ministeritoverit oli tätä mieltä. Stubb taas ei ole kerännyt kehuja juuri mistään suunnasta. Miten näistä asetelmista voidaan päätellä, että Rinne olisi vaarallisempi kuin Stubb.

Stubb on kaiken lisäksi kiihkonatoilija ja kova USA:n perseennuolija. Nämä kumpikin voivat vaikeuttaa Suomen kauppasuhteita Venäjän kanssa, joka on on yksi tärkeimmistä kauppakumppaneistamme toisin kuin esim. USA.
 
Vihani kokoomusta kohtaan saattanee värittää kommenttejani. Tosin en ole ihan varma. Ministerinähän Rinne onnistui kohtalaisesti. Käsittääkseni myös ministeritoverit oli tätä mieltä. Stubb taas ei ole kerännyt kehuja juuri mistään suunnasta. Miten näistä asetelmista voidaan päätellä, että Rinne olisi vaarallisempi kuin Stubb.

Stubb on kaiken lisäksi kiihkonatoilija ja kova USA:n perseennuolija. Nämä kumpikin voivat vaikeuttaa Suomen kauppasuhteita Venäjän kanssa, joka on on yksi tärkeimmistä kauppakumppaneistamme toisin kuin esim. USA.

Tohtori ja vihaa kokoomusta. Oletko duunissa Amnestylla vai Green peacella? Yksityisellä sektorilla tuskin sentään.

Oma toiveeni hallituspuolueiksi KES-KOK-PER. Sudeettihurrit tarpeen mukaan ja uskikset.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Tohtori ja vihaa kokoomusta. Oletko duunissa Amnestylla vai Green peacella? Yksityisellä sektorilla tuskin sentään.

Oma toiveeni hallituspuolueiksi KES-KOK-PER. Sudeettihurrit tarpeen mukaan ja uskikset.

Elähän nyt onhan demareillakin tohtoreita riveissään. Moni älykäs ihminen on ollut elämässään myös kommunisti (esim. useampikin Nobel-voittaja).
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vihani kokoomusta kohtaan saattanee värittää kommenttejani. Tosin en ole ihan varma. Ministerinähän Rinne onnistui kohtalaisesti. Käsittääkseni myös ministeritoverit oli tätä mieltä. Stubb taas ei ole kerännyt kehuja juuri mistään suunnasta. Miten näistä asetelmista voidaan päätellä, että Rinne olisi vaarallisempi kuin Stubb.

Joo, ymmärrän. Mun mielestä on ihan ok, että vaalikeskustelussa lentää loka ja haukkuakin saa, jos siltä tuntuu. Tulit kuitenkin haukkuneesi myös Soinin ja ehkä Sipilänkin. Ketä kaikkia oikein vihaat?

Stubb on kaiken lisäksi kiihkonatoilija ja kova USA:n perseennuolija. Nämä kumpikin voivat vaikeuttaa Suomen kauppasuhteita Venäjän kanssa, joka on on yksi tärkeimmistä kauppakumppaneistamme toisin kuin esim. USA.

Niinhän se on, en ole itsekään Stubbilaisia. Miten ois IPU?
 
Elähän nyt onhan demareillakin tohtoreita riveissään. Moni älykäs ihminen on ollut elämässään myös kommunisti (esim. useampikin Nobel-voittaja).
Onko joku demaritohtori ollut yksityisellä sektorilla töissä? Vieraan vallan puolesta vakoilua ei lasketa
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Onko joku demaritohtori ollut yksityisellä sektorilla töissä? Vieraan vallan puolesta vakoilua ei lasketa

On varmasti ollut, mutta en tähän hätään pysty nimeämään. Huomauttaisin, että perhetausta on hyvin merkittävä poliittisissa asioissa. Jos on lähtöisin duunariperheestä, niin on usein duunaripuolueiden kannattaja koulutuksesta riippumatta ja päinvastoin. Monet maajussien tenavat pysyvät uskollisina kepulle, vaikka eivät itse maajusseja. Samoin yrittäjäpenskat kokoomukselle, vaikka eivät yrittäjiä.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Joo, ymmärrän. Mun mielestä on ihan ok, että vaalikeskustelussa lentää loka ja haukkuakin saa, jos siltä tuntuu. Tulit kuitenkin haukkuneesi myös Soinin ja ehkä Sipilänkin. Ketä kaikkia oikein vihaat?

Kokoomusta ja persuja. Kepua en vihaa, mutta en kannatakaan. Ateistina en pidä Sipilän uskonnollisuudesta, tosin olen sitä mieltä, että uskonnollisuus ei tee hänestä välttämättä huonoa poliitikkoa.

Niinhän se on, en ole itsekään Stubbilaisia. Miten ois IPU?

Itsenäisyyspuolue? En ole juurikaan tutustunut puolueeseen.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kokoomusta ja persuja. Kepua en vihaa, mutta en kannatakaan. Ateistina en pidä Sipilän uskonnollisuudesta, tosin olen sitä mieltä, että uskonnollisuus ei tee hänestä välttämättä huonoa poliitikkoa.
Ala vihaa persuja, persut ei myy persettään. Persut voisi sopia sulle siinäkin mielessä, että siellä ei ole näitä höpöhöpö-tohtoreita niin paljoa, pl. maailmanparantaja-humanistit: Soini, Halla-Aho ja Terho.

Itsenäisyyspuolue? En ole juurikaan tutustunut puolueeseen.

Niin, Ipuhan on siis todellisuudessa täysin vitsi puolueeksi, mutta kun niin kovasti niiden Venäjän kauppasuhteiden perään kyselit, niin tuolla puolueella tuskin jäisi siitä kiinni...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
On väitellyt humanistisesta hölynpölystä, joten ei mitään arvoa tuolla. Tuo ei tee vaikutusta minuun, sillä itsekin olen tohtori (ja vaativammalta alalta). Tuolle linjalle jos mennään, niin onhan Kääriäis-Sepikin tohtori.
Ottaako koville, että 2020 Piraatit on näillä käyrillä isompi puolue kun SDP?
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Jostain tuli sellainen katku läpi. Mutta kysymyksenihän ei sitä edes koskenut.

Jos en kannata demareita, niin miksi heidän kannatuksensa tippuminen minua harmittaisi? Toisaalta piraattipuolue ei saa nyt yhtään ehdokasta läpi, joten se poistetaan puoluerekisteristä ja se joudutaan (jos joku haluaa) perustamaan uudestaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tuo ei tule toteutumaan, sillä kepu tulee olemaan pääministeripuolue. Kuten olen jo todennut aieminkin kepulaiset haluavat hallitukseen demarit eivät niinkään persuja tai kokoomusta.
Mutta Keskustalle olisi valtaisa riski jättää PS hallituksen ulkopuolelle, koska maaseudun ihmiset ja muut tyypit, jotka arpovat Keskustan ja Persujen välillä(näitä on muuten yllättävän paljon) saattaisivat siirtyä Keskustasta persuleiriin, tuloksena 2011-toisinto.

Ainoa täysin varma asia on se, että SDP ja Kokoomus eivät samassa halituksessa ole.
 
Suosikkijoukkue
KK
Toivottavasti tämä varjoäänestys ei ole lähelläkään oikeaa äänestystulosta. Persut ja Kokoomus. Esimerkiksi sanon vaan, että oisko noista kahdesta yhdessä hallitukseen kahdestaan? Onkohan täällä edes äänestetty tosissaan (trollit), vai onko täällä oikeasti noin paljon Persujen kannattajia?

Ps. Älkää vastatko yhteenkään kysymykseen. Kysymykset ovat pohtivaa, ei kysyvää. Pitäisikö jättää silloin kysymysmerrki pois? Tähän saa vastata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös