Jännästi tämä Petterssonin pisteputki alkoi samaan aikaan, kun Miller poistui pukukopista. Seitsemään peliin 12 pinnaa ja edeltäviin 17 peliin 11 pinnaa.
Tuo oli kyllä odotettavissakin, että Pettersson ei koko kautta vedä lähellä nollatehoja. Millerin aikanakin kuitenkin marraskuun alusta siihen Predators-peliin minkä jälkeen Miller vetäytyi sivuun Pettersson teki kahdeksaan peliin seitsemän (5+2) pistettä ja oli selvästi nousussa. Oli itse asiassa maaleissa tuolloin paljon tehokkaampi kuin nyt on ollut. Pisteitä toki sitten tehnyt nyt vielä paremmalla keskiarvolla. Osasyynä itse pidän tuohon nyt DeBruskin parantunutta peliä.
Melkein saa tässä vaiheessa kun sanan päivittää jos muotoon. Alkaa huhut vahvistumaan ettei pukukopissa ole oikein Millerin ja Petterssonin välit kunnossa. Samalla treidihuhut vahvistuvat Millerin osalta ja mm Rangers olisi jo tiedustellut Millerin hintaa.
Kyllä tuo minulle ainakin on "kun" niin kauan kuin mitään kauppaa tulee. Enkä itse edes usko, että tulee. Juuri sisäpiirin toimittaja Rick Dhaliwal veikkasi Millerin palaavan Columbusta vastaan. Toki eipä noista koskaan täydellistä varmuutta osaa sanoa niin kauan kuin tilanne on tuollainen, ettei mitään selvyyttä sanota poissaolon syyksi.
Minun mielestä Rangers ei tekisi töitään oikein jos ei soittaisi tässä tilanteessa. Miller on kuitenkin 90-100 pisteen voimahyökkääjäsentteri, jota voi peluuttaa vastustajan kärkeä vastaan. Kyllä minäkin kysyisin onko pelaajaa mahdollista saada jos olisin Rangersin toimistolla ja Miller henkilökohtaisten asioiden vuoksi sivussa.
Tuohan on ollut jo kauan tiedossa, että Miller ja Pettersson eivät ole keskenään parhaita kavereita. Eivät vihollisiakaan ja arvostavat toisiaan pelaajina. En kuitenkaan ihmettelisi jos siellä olisi kipinätkin lennelleet kun kummallakin oli ongelmia alkukaudesta. He ovat kuitenkin voitontahtoisia luonteita ja odottavat paitsi itseltään, mutta myös muilta paljon. Lähtivät kauteen nyt myös isoin odotuksin.
Tuota Millerin tilannetta käsiteltiin eilen Canucks Centralin jaksossa (alkaa noin 12 minuutin kohdalta):
Mutta jos nyt jotain tuolla kuitenkin olisi, niin tosiaan Vancouverilla ei olisi mahdollisuutta voittaa tuota ainakaan lyhyellä tähtäimellä kentällä. Myös faneille tuo olisi valtava isku, kun mietitään miten suosittu pelaaja Miller on. Juuri tämän vieraspelireissun aikana nähtiin kotihallissa ihan toisen lajin yhteydessä tämä:
Hronekin osalta paluu ajoittuu sitten vasta helmikuun alkuun, joten tuossa vedellään pitkä tovi vajaalla pakistolla. Viime yönä Soucy-Juulsen oli omasta mielestä selvästi paras pakkipari, joka on melko yllättävää siihen nähden miten hyvin Hughes on pelannut. Toki minuutit alkavat painamaan Hughesia ja väitän ettei tuo pakkipari ainakaan yhtään auta siinä. Ja vastuskin oli kova, kun Kaprizovia vastaan pelasi.
Soucy oli minun mielestä Vancouverin paras pakki Minnesotaa vastaan. Muutenkin hän on nyt alkanut saamaan takaisin sitä peliä, mitä viime kaudella nähtiin. Hughes oli selvästi väsynyt tuossa ja pelasi vielä kovaa vastustajaa vastaan. Tuo oli kuitenkin kova rypistys noilla minuuteilla pelata kuusi vieraspeliä 10 päivään. Toki hän lisäksi kaipaa Hronekia sinne vierelle, sillä onhan Hronek toki eri tason pelaaja kuin Myers.
Tuo Vancouverin joukkue on ollut nyt tosiaan aika kaksijakoinen jos puhutaan pelkästään pisteistä. Tuo syvyys ei ole juuri tuottanut mitään, mutta kärki on ollut sitten tehokas ja tasainen:
Minulle on nyt se ja sama kuka niitä pisteitä tekee jos vaan tekee ja joukkue pärjää. Pitkällä tähtäimellä toki sitten olisi luotettavampi olo jos niitä tulisi tasaisesti. Mutta niinhän se usein on, että pelaajille tulee kuumia ja kylmiä jaksoja. Vieraspelireissulla noilla kahdella alemmalla ketjulla oli selvä tarkoituskin pelata "low event hockeyta".
Eiköhän siellä nämä Sherwoodit, Bluegerit ja Heinenit ainakin pääse vielä tehoille. Höglanderista en osaa sanoa. Tuo ensin mainittu kolmikko on Sherwoodin ja Bluegerin osalta pelaamassa viime kautta tehokkaampaa kautta. Heinen on vähän tuosta jäljessä, mutta viime kaudella hän pelasikin Bostonissa eniten Pastrnakin ja Zachan kanssa, kun tällä kaudella on pelannut Bluegerin ja Sherwoodin kanssa. Onhan noissa vähän eroa. Toki enemmän sitä toivoisi kuitenkin.
-
Athleticin Canucksin toimitus teki arvosanat joukkueen hyökkäyksestä marraskuun osalta:
Järjestys tuolla oli seuraava:
DeBrusk A+
Suter A+
Pettersson A
Garland A-
Sherwood B
Miller B-
Boeser B-
Blueger B-
Räty B-
Lekkerimäki B-
Heinen C+
Bains C
Joshua N/A
Höglander on ilmeisesti jo myyty kun ei löytynyt listalta?