Samaan kiinnitin huomiota, vaikka tuli siellä pari hyvääkin torjuntaa. Eikä tosiaan voi Demkon piikkiin laittaa tätä tappiota. Nyt nähtiin kuitenkin kauden heikoin peli häneltä kokonaisuutena. Demkon maalilla oleminen tuli jo minulle yllätyksenä, kun joukkueen omat "lääkäri-Kaikkoset" arvioivat tässäkin kohtaa alunperin sairausloman pituudeksi noin viikon, eikä siellä ollut kuin yksi välipeli todellisuudessa. Saattaa olla niin, että Demko ei ollut täydessä pelikunnossa, mutta pelasi koska joukkue pelaa nyt vielä peräkkäisinä iltoina ja Holtbylle jätettiin tuo tähän tilanteeseen ennalta vaikeampi jälkimmäinen peli Torontoa vastaan?Ei tuosta Demkoa voi syyttää ollenkaan mutta jotenkin hän oli ihan loukkaantuneen oloinen. Oli useassa tilanteessa kokoajan polvillaan jo valmiiksi ja täten useasta tilanteesta kuittasi itsensä ulos. Eikös Demko kärsinyt alavartalovammasta? Nimittäin virkaveli Högberi oli kokoajan pirteämpi ja raikkaampi liikkeissään ja lisäksi ei ollut kokoaikaa maissa. En ollenkaan tappiosta Demkoa syytä mutta jotenkin jäi sellainen kuva että olikohan edes 80% kunnossa.
Tuo on kyllä ihan totta. Sen verran katselin Devilsin pelejä koronatauon jälkeen, että minun mielestä siellä joukkue kuitenkin taisteli koronan jälkeen, vaikka pelillinen taso ei sitten riittänyt ja joukkue hävisi tuon alun jälkeen 17 pelistään 15 peliä. Dallasille kävi vähän samalla lailla. Hekin voittivat koronatauon jälkeisen pelin, mutta romahtivat sitten ja voittivat 19 pelistään viisi. Eli kyllä tuossa voi hyvin perää olla, että ei tätä tilannetta kannata verrata normaaliin tilanteeseen. Jokaisen joukkueen kohdalla korona on sitten iskenyt vielä omalla vakavuudellaan. Canucksin osalla tuo kolmen viikon taukokaan ei ollut riittävä, kun osa pelaajista puuttui vielä rosterista pelien alettua.Koronan vaikutusta ei kannata unohtaa. Ainakin Devilsin kohdalla kävi niin, että joukkue jaksoi tsempata koronatauon jälkeen kahden pelin jälkeen, minkä jälkeen bensa loppui seuraavan 10-15 pelin ajaksi. Jos oikein muistan, niin Dallasin ja Buffalon kohdallakaan paluu peleihin ei mennyt erityisen hyvin. Joukkueen huonous voi olla vain huonoutta, mutta yhtä hyvin se voi liittyä myös sairasteluihin. Eli vähän siimaa antaisin valmennukselle tässä kohtaa.
Sen verran tämä tilanne (koronat ja pelitahti) sotkee varmasti joukkueen loppukautta, että en elättele toiveita mistään kovin vahvasta lopusta vaan odotan vähän päinvastaista. Siitäkään huolimatta en halua nähdä joukkueen pelaavan noin hengettömästi ja ilman minkäänlaista taistelua. En ole nähnyt Greenia vielä koskaan noin vihaisena miltä hän näytti aikalisällä sen jälkeen kun Miller oli lepsuillut oman pään tilanteen. Ongelmienkin keskellä pitää löytyä loppuun saakka pelaamisen yritystä eikä tuollaista pelitilanteen kesken luovutusta. Tuollaiset voivat iskeä joukkueen sisälle.
Sanottakoon tuosta vielä, että tämän yhden pelin jälkeen en olisi itse potkimassa Greenia pihalle. Enkä olisi potkimassa häntä vaikka tässä hävittäisiin useita pelejä. Mutta jos tilanteita ei pelata loppuun vaan ainoastaan lepsuillaan, niin se kertoo minulle jostain isommasta ongelmasta. Kyllä minä ymmärrän senkin, että jos energiat ovat esimerkiksi tässä tilanteessa vähissä, pelaaminen voi näyttää ponnettomalta. Nyt siellä ei monissa tilanteissa edes näytelty että voisi kiinnostaa.
Loppuun Greenille taas yksi vinkki; jos valmentajana kokee joukkueesta, että energiatasot eivät ole kohdillaan, voisiko sitä edes kokeilla niitä taksi- / katsomomiehiä? Siellä olisi nyt Lind, Graovac, Rathbone, Rafferty ja Bowie esimerkiksi odottamassa vuoroaan.
Viimeksi muokattu: