Gepardi kirjoitti:Jokerit ampui löysän purkukiekon, joka suuntautui kohti Nikkilää. Yleisössä tuli tavanomainen "oooooOOOOIH!"-reaktio (tiedän, loistava kuvaus), joka tulee aina, kun maalivahtia kohti on tulossa hitaasti liruva kiekko. Nikkilä sitten ohjasi tämän kulmaan ja tuuletteli, että sai torjuttua noinkin haastavan tilanteen.
Tämä minun näkemykseni. En sitten tiedä, tuliko useampikin tuuletus, mutta tuollainen kantautui mun silmiini.
Ei ollut kuin tämä yksi ainoa. Peliä oli tuossa vaiheessa käyty ehkä 3-4 minuuttia, oli sen jäähyn loppupuolella, ja Nikkilä tuuletti _välittömästi_ purkukiekon torjuttuaan. Bozik kyllä käsittää tämän tilanteen täysin omalla tavallaan, mihin tietysti on oikeus, mutta en kyllä mitenkään - ilman niitä mitään värilaseja - saa siitä mitään muuta kuin tuuletuksen sille purkukiekkotorjunnalle fanikatsomon seläntakaisen psyykkauksen vuoksi. Useita minuutteja ja tuossa vaiheessa keskityttiin jo peliin, eivät todellakaan "kaikki käyneet kuumana vielä siitä tilanteesta" vai miten tämä asia tuossa aiemmin uskoteltiin. Lisäksi tuon purkukiekkotuulettelun olen itsekin joskus aiemminkin Nikkilältä nähnyt.