Mitä noiden kolme pelin tilastoon tulee, niin sillä voi pyyhkiä hanuria... Vale, emävale, tilasto, vai miten se meni. Ainakin välillä näyttää tuomareiden anatma peruste jäähylle olevan välillä kuin toiselta planeetalta tai jostain satunnaisgeneraattorista. Esim. viime Ketterä pelissä Roslund sai jäähyn kampituksesta, vaikka kyseessä oli estäminen, kaverihan ei edes kaatunut vaan pysyi kiltisti laidassa... Sitä paitsi samasta tilanteesta molemmat katsoivat anovasti tuomaria, että en kai minä sinne boxiin joudu...
:) Mitäs tähän nyt sanoisi. Turha niistä tuomareista on kitistä. Näillä tiukemmilla säännöillä on menty jo pari vuotta ja henkilökohtaisesti linja on vielä turhaan löystynyt viime aikoina. Kaikki estämiset ja roikkumiset pitäisi karsia pois. Sen varaan tätä peliä ollaan rakentamassa ja hyvä niin, koska taito sekä vauhtia ja niiden kautta pelin intensiteetti pääsevät paljon paremmin esille. Olen jo kerran lainannut palstatoveri nufc toteamusta, mutta tehdään se nyt vielä kerran:
Tuomarilinjasta mariseminen on vähän sama kuin valittaisi säästä, kummallekaan ei mitään mahda.
Tuomarista riiippumatta kaikki estämiset, kampit, koukut, kiinnipitämiset ja huitomisjäähyt ovat turhia menemättä yhtään jäähyjen syihin. Tottakai niitä lätkässä tulee nykysäännöilläkin, mutta 46 minuuttia kolmeen peliin on aivan täysin liian paljon.
No, siihen maalivahti ongelmaan haetaan ratkaisua kokeneesta miehestä, Tämän päivän Keski-Uusimaa lehti julkaisi tiedon että HeKin Mikko Kapanen liittyy HCK:n vahvuuteen.
Mikko on varsinaisesti pelannut tällä kaudella 4 peliä Mestistä torjunta%:lla 85 ja risat.
Tilastot eivät koko uran ajalta ole mairittelevia ja pelaamattomuus näkyy ainakin aluksi, mutta kokemusta toki löytyy.
Henk.koht. arvio on että Mikosta on pelaamisen lisäksi apua HCK:n nuorisokassarien Lämpsän ja Puikkosen tsempparina & valmentajana. Odotan mielenkiinnolla miten Mikolla lähtee peli kulkemaan.
Puikkosen voi vielä 21-vuotiaana laskea nuorisokaartiin kuuluvaksi, mutta harvemmin 27-vuotiasta (Lämpsä) luokitellaan nuorisoon kuuluvaksi, vaikka maalivahdit kehittyvätkin ehkä hieman myöhemmällä iällä. Joka tapauksessa Kapanen tuo varmasti kokemuksellaan lisäarvoa keravalaisten maalivahtiosastolle.
Ai niin joo, ja molemmat pohjoisen pelithän ollaan jo hävitty, on siellä niin hurjaa kyytiä luvassa vanhoille laiskoille sikaileville raakeille, että... mutta silti seuratkaapa Jesse kaksikon pelaamista #88 ja #91 pelaamista... ;)
Ei täällä kukaan ole sellaista väittänyt. Olen ainakin itse ollut koko ajan sitä mieltä, että äärimmäisen tiukka peli on luvassa. Omasta mielestäni olemme vain analysoineet HCK-U:n tämän hetken heikkouksia, koska kuten olet itse sanonut, niin tuon nimilistan perusteella tämän joukkueen voisi kuvitella dominoivan tätä sarjaa miten haluaa, mutta asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Huono valmennus johtaa kurittomuuteen, joka voi viedä kokonaan pohjan joukkueen esityksistä. Kaikesta huolimatta pidän HCK-U:ta edelleen yhtenä mahdollisena karsintoihin menijänä, mutta kaikki riippuu pitkälti myös näiden vanhojen sarjajyrien nykyisestä kuntopohjasta ja se tullaan testaamaan tulevana viikonloppuna.
Mainitsemasi kaksikon pörrääminen pisti myös allekirjoittaneen silmään siinä yhdessä HCK-U:n pelissä, jonka satuin näkemään. Ihan kiitettävää energiaa pojilla näytti pelissään olevan, mutta nämäkin sähisijät joutuvat uudenlaiseen tilanteeseen viikonloppuna, kun vastaan tulee yhtä paljon ellei enemmänkin vauhtia omaavia pelaajia. Ratkaisun avaimet ovat Keravan kannalta kokeneemmilla pelaajilla kuten Lehtisellä, Roslundilla, Luomalla, Telavuorella, Raatikaisella, Pietiläisellä ym. eikä niinkään näillä nuoremmilla kavereilla. Jos kokeneemmat nostavat tasoaan, vievät pelin vauhdin minimiin ja saavat kurittomuuden kitkettyä niin Kerava on äärimmäisen lähellä voittoa Rovaniemeltä.