No niin, se on lyhyen analyysin paikka ensimmäistä kertaa tälle kaudelle.
Nytpä onkin kiva sitten jatkossa lueskella ihania analyyseja. Miksi tämä oli ensimmäinen kerta?
Pelihän oli todella heikkotasoinen, siitä ei voi kukaan olla toista mieltä
Sinä et tunne Pörröä. Minä voin olla toista mieltä ja joskus jopa kolmatta. Peli ei todellakaan ollut heikkotasoinen.
Molemmat tiimit jännitti alussa ja sen näköistä peli olikin.
Eipäs jännittäneetkään. HC lähti heti kovalla paineella Rokin päätyä kohden, mutta otti sitten vähän peruutusta päälle.
Matsin kuluessa huomasi selkeesti, kumpi haluaa pelin viedä:
Voi hitsi. Joko olen kaikista ihmisistä se pienimmän aivokopan hallitsija tai sitten minun silmäni valehtelevat. Minusta molemmat halusivat voittaa pelin ja sitä oli ilo katsella.
Uusimaan pojilla ei voittaminen kiinnostanut ja Rokilla tottakai kiinnosti.
Kuuleppas nyt, olen sen verran poikia katsellut, että tiedän ketä kiinnostaa ja ketä ei. HC:n pojilla olivat kyllä testosteronit aivan kohdallaan. Kyllä heitä kiinnosti otteluvoitto.
Vähemmän pelejä nähneet eivät välttämättä tätä tajua, mutta kaikki pelaajien eleet kertoivat mistä tässä on kyse:
Nosteessa olevat yrittivät helvetin lailla ja etelän miehet näkivät reissun hällä väliä-asenteella.
Tuo nyt ei kyllä pidä paikkaansa. Tuon pelin (jääkiekko) tajuaminen ei ole kyllä katseltujen pelien määrästä kiinni. Oulusta se alkoi. Pelasin pienenä tyttönä ja katsoin monta peliä myös jään tasolta ja tietysti kaikki Kärppien ottelut ja näiden vastustajat. Meni siinä ohessa myös muutama K-Oulun pelikin. Homma jatkui Tampereella. Katseltavaksi tuli vain Tappara ja Ilves ja muut valtakunnan joukkueet. Tulipahan koukattua Kemissäkin ja Lämärit oli se joukkue jota seurasin. Rovaniemelle tultuani en enää itse ole pelannut, mutta juniorit ovat pelanneet ja monta peliä on tullut katseltua. Lähestulkoon olen katsonut kaikki Rokin pelit. Suomessa ei ole monta joukkuetta Suomisarjan tasosta ylöspäin, joita en olisi katsellut. Hulluina aikoina kävin myös monesti vieraspelejä katsomassa. Tuttuja ovat Imatra, Helsinki, Turku, Vaasa, Jyväskylä, en jaksa enempää luetella, koska olen käynyt melkein kaikkialla.
Tämän perusteella sanon, että etelän miehet eivät olleet reissussa hällä väliä-asenteella. Jos olivat, niin minä voin näyttää sinulle jotakin.
Sääli sinänsä, sillä olisi ollut hienoa nähdä myös Uusimaan jannut antavan 100% kentällä.
Mee ny kattoon siitä, vaikka Etpon peliä ja Jani Rautiota, niin näet koska mies antaa täydet 100% ja koska ei.
Naurettavaa oli Rokin kotikatsomon känniläisten huutelu. Aikuiset miehet tekivät itsestään aika naurettavia noilla kommenteillaan. Kenellä tahansa menee hermot, jos tarpeeksi ärsytetään, onneksi myös vastustajan koutsilla. Tunteella tätä hommaa tehdään ja näin se pitää aina ollakin. Mutta rajansa kaikella ja heittäkää naurettavuus pois
Tuo oma kommenttisi oli naurettava. Olen sitä mieltä, että mitään rajoja ei tarvita. Esimerkiksi Eevan kanssa käydään joka vuosi ottamassa aurinkoa ulkomailla ja ei varmaan kuule ole rajoja missään.
Neutraali ammattilaisen analyysi päättyy tähän. Seuraavaan kertaan->
Onneksi päättyy, eihän tässä mitään romaania pitänyt kirjoittaa. Asetan vakavasti sinun neutraalisuutesi ja ammattilaisuutesi kyseen alaiseksi. Seuraavalla kerralla, herra varjele, voisitko kiteyttää neutraalin ammattilaisen analyysisi yhteen virkkeeseen, niin minä lupaan tehdä saman. Eihän näitä kukaan jaksa lukea, höpö, höpö ja vielä kerran höpö.