Vain elämää – viihdeohjelma

  • 572 226
  • 3 127

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En minä ole ollut heidän menestyksekästä uraa missään poistamassa. Tai kieltämässä. Mutta kovin lyhyt albumi syntyisi esim. Koivuniemen säveltämistä klassikkokappaleista.

Niin, edelleen sinä teet omia määritelmiäsi. Minusta Paula Koivuniemen pitkäaikainen suosio yleisön parissa tekee hänestä "varteen otettavan (viihde)taiteilijan".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viihdeihmisiä, ei mitään taiteilijoita... Enemmistö luettelemistasi henkilöistä ei taida olla tehnyt yhtään elämää suurempaa kappaletta, ainakaan kokonaan ilman oikeita säveltäjiä ja sanoittajia.
Mikä on mainitsemasi Kauko Röyhkän elämää suurempi kappale?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja sinä omiasi.

Kyllä. Meidän ero on siinä, että minä pyrin määrittelemään "vakavasti otettavan taiteilijan" heidän työnsä kautta, sinä omien mieltymystesi kautta. Kaikki mainitsemani (viihde)taiteilijat ovat tehneet menestyksekkään uran rahalla ja suosiolla mitattaessa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki mainitsemani (viihde)taiteilijat ovat tehneet menestyksekkään uran rahalla ja suosiolla mitattaessa.
Toki.

Tällä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä keskustelun alla olevan asian kanssa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tällä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä keskustelun alla olevan asian kanssa.
No millä sitten on? Mikä tekee vakavasti otettavan taiteilijan? Millä perusteella Kauko Röyhkä on mielestäsi vakavasti otettava taiteilija, mutta Toni Wirtanen ei ole?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki.

Tällä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä keskustelun alla olevan asian kanssa.

Ok. Ehkä sinun kannattaisi seuraavaksi käyttää ilmaisua "minun mielestäni vakavasti otettavia taiteilijoita". Minusta ihmiset ovat ottaneet mainitut (viihde)taiteilijat vakavasti vuosikymmenten ajan, mikä näkyy heidän suosiossa ja pankkitilillä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Toni meni Vain elämää formaattiin mukaan.
Aha, eli edelleenkin kyseessä on pelkkä sinun subjektiivinen mielipiteesi siitä mikä on vakavasti otettava taiteilija ja mikä ei. Vastaaviin viihteellisiin musiikkiformaatteihin on mennyt tv-historian aikana melko monikin suomalainen artisti, joten vähissä taitaa tämän maan vakavasti otettavat taiteilijat olla.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok. Ehkä sinun kannattaisi seuraavaksi käyttää ilmaisua "minun mielestäni vakavasti otettavia taiteilijoita". Minusta ihmiset ovat ottaneet mainitut (viihde)taiteilijat vakavasti vuosikymmenten ajan, mikä näkyy heidän suosiossa ja pankkitilillä.
Joo, minustakin he ovat vakavasti otettavia viihdepersoonia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
, eli edelleenkin kyseessä on pelkkä sinun subjektiivinen mielipiteesi
Totta kai se on. Ihan yhtä subjektiivinen kuin sinunkin mielipiteesi. Outoa että tällaisesta täytyy nyt keskustella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Totta kai se on. Ihan yhtä subjektiivinen kuin sinunkin mielipiteesi. Outoa että tällaisesta täytyy nyt keskustella.
Sinähän tämän aloitit toteamalla ettei kukaan vakavasti otettava taiteilija ole tuossa formaatissa ollut mukana. Sen jälkeen kun asiasta alkaa jotain tarkempaa perustelua pyytämään, nostat esille ainoastaan yksittäisenä nimenä Kauko Röyhkän ja perusteluksi sen ettei ole ollut mukana Vain Elämää -formaatissa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinähän tämän aloitit toteamalla ettei kukaan vakavasti otettava taiteilija ole tuossa formaatissa ollut mukana
Olen aika varma etten noin todennut, en jaksa tarkistaa kuitenkaan.

Kuten sanoin, kyse on sinun mielipiteestä ja ymmärrän sen, toisten yläpuolelle asettuminen houkuttelee minuakin usein.
Ja heti asetuitkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen aika varma etten noin todennut, en jaksa tarkistaa kuitenkaan.
Niin joo, puhut vaan mielikuvista. Eiköhän tämä ollut tosiaan tässä, kun edelleenkän sinulta ei mitään järkevää perustelua saa, vaan pelkkiä maalitolppien siirtelyä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Eiköhän taiteilija määrity aika pitkälti sillä miten tekijä juttunsa kokee ja miten yleisönsä sen ottaa vastaan. Puhutaan sitten pinnallisesta menosta, syvällisestä menosta tai melkeinpä mistä vaan. VE ei mitätöi yhtäkään musiikin saralla operoivaa taiteilijaa.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Ja itse en lähde sanomaan juuta enkä jaata Ville Valon osallistumisesta Vain Elämää -ohjelmaan, riippuu kovastikin siitä mitä mies meinaa musiikkimaailmassa tehdä. Yrittääkö tehdä jotain kansainvälistä yleisö kosiskelevaa pop-rockia, vaaranahan tuossa on se että siitä tulee "liian HIMiä". Toisaalta onhan kaveri laulanut myös iskelmääkin joillain levytyksillä, ja rehellisesti sanottuna en itse yllättyisi yhtään mistään mitä Valo tulevaisuudessa tekee. Voi jopa alkaa tekemään kotimaista iskelmääkin, mistä näitä ikinä tietää.

Tuossa hesarin haastattelussa Valo nimenomaan sanoi, ettei kauheasti kannata satsata kotimaan markkinoille kun levynmyynnistä yli 90% tapahtuu ulkomailla. Ja mikäli hesarin arviot (tai muistelen että hesarissa näin oli) siitä, että kaveri on tienannut sen +5miljoonaa euroa, niin tuskin on taloudellisesti kauheasti edes painetta tehdä mitään mitä ei halua.

Mutta kaikkihan on aina mahdollista, pitkä litania on vielä kovia artisteja jotka ohjelman on kiertäneet.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Pakko hänet varmaan hyväksyä esimerkiksi. Itse en hirveästi arvosta, esimerkiksi en pystynyt kuuntelemaan niitä Veskun Lapin paikkojen mukaan nimettyjä levyjä, sen verran karmeita raiskauksia ne tulkinnat alkuperäisistä kappaleista olivat.
Nuo Lapin levyt ovat kieltämättä hirveitä, mutta täytyy muistaa, että Loiri oli tuohon aikaan jo sairastunut sekä muutenkin huonossa kunnossa. Joskus kasarilla/ysärillä Loiri osasi oikeasti laulaakin, nyt se on vain sitä tulkintaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
edelleenkän sinulta ei mitään järkevää perustelua saa, vaan pelkkiä maalitolppien siirtelyä.
Ettei ne laukaukset tulisi väärältä puolelta maalia... Esim. pyysit esimerkkiä Röyhkän elämää suuremmasta kappaleesta, ja kun sellaisen annoin ignoroit vastauksen kokonaan. Jää hieman roikkumaan ilmaan mikä tällaisen keskustelun tarve edes on.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Esim. pyysit esimerkkiä Röyhkän elämää suuremmasta kappaleesta, ja kun sellaisen annoin ignoroit vastauksen kokonaan.
Koska en nähnyt mitään tarvetta kommentoida pelkästään "ok". Sinun ainoa perustelusi esim. Toni Wirtasen ei-vakavasti otettavuuden suhteen Röyhkään verrattuna on se että Wirtanen on ollut Vain Elämää -formaatissa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

MInun mielestäni se on Helvetti. Ja tästä tullaankin pienen aasinsillan kautta kysymykseen että millä sinä mittaat tuo mikä on elämää suurempi biisi? Minä en kyllä oikein siihen mitään mittaustapaa keksi vaan jokainen määrittää sen hyvin pitkälti itse. Voihan sen määrittää tietysti vaikka levymyynnin, tai vaikkapa Youtube-näyttöjen kautta, mutta siinäkin tapauksessa veikkaisin että nämä Wirtaset, Koivuniemet, Loirit, Hectorit, Sillanpäät jne. "ei-taiteilijat" pistävät kyllä Röyhkälle ihan hyvin kampoihin. Ja jokaiselta kyllä löytyy vähintäänkin yksi biisi joka aika yleisesti luokitellaan jonkinlaiseksi klassikoksi, vaikka tämäkin tietysti on täysin mielipiteisiin perustuva juttu. Että tällä perusteella minä voisin sanoa vaikka Loiria, Sillanpäätä, Wirtasia & kumppaneita halveksuen todeta että Frederik on todellinen taiteilija koska Titanic on minun mielestäni elämää suurempi biisi, ja Frederikhän ei ole ollut edes Vain Elämää -ohjelmassa mukana.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Että tällä perusteella minä voisin sanoa vaikka Loiria, Sillanpäätä, Wirtasia & kumppaneita halveksuen todeta että Frederik on todellinen taiteilija koska Titanic on minun mielestäni elämää suurempi biisi, ja Frederikhän ei ole ollut edes Vain Elämää -ohjelmassa mukana.

Kyllä. Kauko Röyhkän ja Frederikin rinnalle tahdon nostaa Tauskin, hänkään ei ole ollut tässä kaiken taiteellisuuden ihmisestä ulos niistävässä kaupallisessa kauhistuksessa mukana, ja hänellä on elämää suurempi biisi nimeltä.. no, on sillä joku biisi varmasti ja se on elämää suurempi.

Minun piti muuten Spotifystä käydä hakemassa että mikä tuo Kauko Röyhkän Lauralle -biisi oikein oli. Olenhan minä tuon kuullut joskus ennen, mutta että elämää suurempi? No, nää on näitä. Spotifyssä tuolla biisillä on 275205 noita tommosia mitä lie kuuntelukertoja tai jotain sellasia ovatkaan, selvästi enemmän ku millään muulla Kaukon biisillä eli kai se siltä kantilta katottuna sitten on ainakin Kaukolle elämää suurempi biisi, varmaan joillekin sen faneillekin. Kaukolla on kuitenkin ollut peräti 5514 kuuntelijaa viimeisen kuukauden aikana, ja 2230 seuraajaa.

Vertailun vuoksi, Apulannasta katoin että kaikki sen 10 Spotifyn suositumpien biiisien joukossa olevilla biiseillä on yli ton 275205 noita numeroita, eniten on Valot pimeyksien reunoilla, joku 3 ja puol miljoonaa, mutta ei ne kai sitten oo elämää suurempia jostain syystä vaikka niitä Kaukon Lauralle-luritusta enemmän kuunnellaankin. Kuukauden aikana on ollut kuuntelijoita pari sataa tuhatta, seuraajia on 45 000 eli joku 20 kertaa niin paljon ku Kaukolla.

Hectorilla on vähän päälle 100 000 kuuntelijaa kuukauden aikana, ja senkin kaikki top-10 biisit luuttua tolla Kaukon one-hit-wonderilla lattiaa, mutta elämää suurempiako nää tämmöset Lumi teki enkelin eteiseen, Juodaan viinaa ja Yhtenä iltana muka on, no ei oo koska on kuitenkin hei Vain Elämää -ohjelmassa niistäkin laulettu kaks. Seuraajissa ja kuukauden kuuntelijoissa myös jää Kauko Hectorin jalkoihin mutta Kauko on taiteilija, Hector pelkkä kapinen musiikkiteollisuuden talutusnuorassa kuljeteltava huora.

En mä enempää jaksa noita nimiä alkaa tuolta kattelee, kyllä tää tuli nyt jo selväksi kai kaikille. Kauko on taiteilija, Frederikin ja Tauskin lisäksi melkein ainoa suomalainen sellainen mitä enää on. Muut maamme muusikot on rantalentischat-juontajien tasoisia pellejä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MInun mielestäni se on Helvetti
Kyllä. Ja muutamia muitakin. Lauralle oli vain yksi esimerkki jonka annoin kun yhtä kysyttiin.

että millä sinä mittaat tuo mikä on elämää suurempi biisi?
Totta kai subjektiivisesti. Mutta kyllä nyt yksi kriteeri täytyy olla että krediitti kuuluu biisin tekijälle jos taiteen teosta puhutaan.

Hectorilla on vähän päälle 100 000 kuuntelijaa
Vain elämää efekti. Mutta kyllähän Hectorkin kuuluu tuohon samaan elämää suurempien biisien tekijöihin vaikken itse hänen tuotantoa kuuntelekaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Totta kai subjektiivisesti. Mutta kyllä nyt yksi kriteeri täytyy olla että krediitti kuuluu biisin tekijälle jos taiteen teosta puhutaan.

Eikö laulajakin ole biisin tekijä? Biisi itsessään ei ole vielä mitään vaan se tarvitsee sen oikean laulajan ja oikean tulkinnan joten kyllä minun mielestäni myös laulaja on biisin tekemisessä aika isossa roolissa. En lähtisi sen takia oikeaa taidetta tai elämää suurempia biisejä senkään mukaan jaottelemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös