Vain elämää – viihdeohjelma

  • 571 621
  • 3 127

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jykäys on rocktähtivampyyri eikä mikään piipittävä laululintu!

Iltalehdessä meinasi, että rockin tuominen esille oli yksi tavoitteista.

"Toinen ajatus oli tuoda ohjelman kautta rokkia takaisin etulinjaan.

– Mulla oli vähän liioitellustikin nahkarotsi, buutsit ja aurinkolasit, jotta viesti menee varmasti perille. Mä oikein alleviivaan kaikkea.

– Mun kontribuutio ohjelmaan oli, että mä annoin ihmisille luvan rokata. Rokki on käynyt melkein kuolonporteilla, ja aina se jostain tulee takaisin.

Jyrki on esiintynyt televisiossa harvoin. Hän listaa, miten muut Vain elämää -artistit ovat tottuneet esiintymään televisiossa ja erilaisissa musiikkiohjelmissa.

– Ei mulla ole edes musikaalista koulutusta! Mä tulen sieltä Lepakon mustista saleista punkkibileistä, olenhan mä ihan ufo niiden muiden joukossa.

Jyrki oli silti varma, että hän osaa hoitaa hommansa. Hän koki edukseen sen, että tulee aivan eri maailmasta.

– Mä luin jostain, miten joku rouva oli kauhuissaan, kun en sovi formaattiin. Mua vähän harmitti se, mutta sitten tajusin, että en tietenkään sovi. Mä edustan sellaista musaperinnettä, jota ei enää ole, siis kouluttamaton, itseoppinut rokkifani. Se kuvaa meidän koko bändiä."

Ennen kun oli ohjelmassa mukana kiintiöräppäri, niin pitäisikö tästä eteenpäin olla kiintiörokkari tai jopa hevari?
On tuo Jykä hurja! Antoi porukalle luvan rokata ja yli viisikymppisenä rokkarina uskaltaa puhua tunteista. Joku oli ilmeisesti ollut jopa kauhuissaan, kun hän ei sovi ohjelman formaattiin.

Ihan kiva, että on kyennyt vielä yllättymään positiivisesti kokemastaan. Way to go, man!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täältä kanssa muutenkin 69Eyesin musiikista aina tykänneenä vielä extrahatunnostot ja arvostukset Jyrki69:lle, oli hieno jakso ja katsoin etäpäivän kunniaksi sen maanantaina kokonaan taustalla vielä uudestaan, vaikka vasta sen oli viikonloppuna nähnyt.

Hieno ja fiksu mies tuo Jyrki ja oli hyviä versioita musiikistaankin!
 
Nuo on kuitenkin vain yhden jakson projekteja ja tässä konseptissa pitää olla mukana kauan ja voi olla monelle aika uuvuttavaa.

Eikös Vain Elämää -purkiteta kuitenkin noin viikossa? Verrattuna sitten vaikkapa tuo Ylen Elämäni Biisi -jossa saat olla suorassa lähetyksessä joka lauantai monen viikon ajan. Kumpi on sitten ”raskaampaa”, vaikea sanoa kun en ole ollut kummassakaan.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Eikös Vain Elämää -purkiteta kuitenkin noin viikossa? Verrattuna sitten vaikkapa tuo Ylen Elämäni Biisi -jossa saat olla suorassa lähetyksessä joka lauantai monen viikon ajan. Kumpi on sitten ”raskaampaa”, vaikea sanoa kun en ole ollut kummassakaan.

No muistelen vain Edu Kettusen tästä puhuvan haastattelussa kuinka uuvuttavaa olisi tuonne lähteä mukaan, että millään jaksaisi itse sitä.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
No muistelen vain Edu Kettusen tästä puhuvan haastattelussa kuinka uuvuttavaa olisi tuonne lähteä mukaan, että millään jaksaisi itse sitä.

Tästä päästäisiinkin todelliseen supervahvistukseen tulevalle kaudelle, nimittäin Edu Kehäkettunen voisi hoitaa räppärin roolin. Seuraksi pöytään Andy McCoy ja Tauski nyt ainakin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kake Randelin ja Frederik saisivat ainakin minulta heti vihreää valoa, näiltä löytyy paljon oman saunasoittolistan todellisia helmiä.
Reetun persoona ei sovi tähän formaatiin. Hän ei tunnetusti sensuroi yhtään juttujaan varsinkaan naisasioissa eli kohuja tulisi varmasti. Katalogi olisi kyllä timanttisen kova ja päivänsä sitä kautta hittipotentiaalisin.

Sen sijaan Kakea pitäisin aika varmana. Nimi tunnetaan edelleen ja papat ovat vähissä. Voisi olla ihan jo persoonana mielenkiintoinen, kun hän on nähnyt menestyksen ja täydellisen unohduksen - vieläpä useampaan kertaan.
 
Pidän Pete Parkkosta ihan vitun huikeana, sielukkaana ja taitava muusikkona silloin kun laulaa tai on hiljaa. Nuo puhutut lauseet eivät hänen suuhunsa vaikuta oikein istuvan.

Jyrkin päivänä tuli kyllä monta biisiä, jotka jäivät omalle soittolistalle. Mikon, Tommin, Erikan, Yonan ja Peten nyt ainakin. Muuten tältä kaudelta on tarttunut listalle lähinnä pari Peten versiota.

Omiin korviin kuulostaa että bändi vetää tällä kaudella ehkä paremmin kuin koskaan. Hienoja sovituksia, ja monipuolista soittotaituruutta.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tää Meijun päivä oli mun makuun paras, vaikka se nykyään joku hassu mummo onkin. Itelle oli nimittäin tutuimmat biisit, vaikka en todellakaan mitään Meiju Suvasta ole ikinä kuunnellut.
Pikku disclamer, oli kyllä muutama hassu keskiolut ja hiukan viiniä kehossa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli katseltua/kuunneltua siinä sivussa tuo Meijun päivä eikähän siinä mitään. Tyypit lauloivat (semi-)tuttuja kipaleita ja kehuivat toisiaan kilpaa. Tommin veto, kutsua Herreys lauteille, sai kyllä varauksettoman peukun multa, oli nk. pelimiehen liike.
Musiikillisesti pojot keräilivät Redi ja etenkin, jälleen kerran, Pete, jonka esitys oli minusta huikea osoitus kaverin kyvyistä laulajana, ollaanpa itse kappaleesta mitä mieltä tahansa.

PS. En muistanutkaan, että Meiju oli nuorena noin nätti, suorastaan nuol... siis syötävän söde...
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Reetun persoona ei sovi tähän formaatiin. Hän ei tunnetusti sensuroi yhtään juttujaan varsinkaan naisasioissa eli kohuja tulisi varmasti. Katalogi olisi kyllä timanttisen kova ja päivänsä sitä kautta hittipotentiaalisin.
Reetu käsittääkseni tunnetaan myös aika itseriittoisena ja itsekeskeisenä, eikä välttämättä se ihan helpoin ja mukavin seuramies tuollaiseen formaattiin jossa ollaan 24/7 suljetussa paikassa viikon ajan pienessä ryhmässä. Ryhmädynamiikka voisi olla aika... mielenkiintoinen.

Musiikillisesti kyllä olisi erittäin mielenkiintoinen koska onhan Reetun biisikatalogi aika timanttisen kova.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Parkkosen Pete oli kyllä kova tällä kaudella. Muuten en kyseistä herraa tai musiikkiaan ole juuri seuraillut. Monipuolinen, tykitteli laidasta laitaan biisejä ja aina 110% lasissa, laittoi ns. kroppaa likoon. Pistetään Pete tämän kauden ykköseksi. Jyrki69:ltä oli myös useampia hyviä vetoja ja sai vähän tutustuttua paremmin herran sielunmaisemaan, kun ennen tätä en juuri kaverista tiennyt, mitä nyt näitä tunnetuimpia biisejään tiesi. Vikmani veteli myös tuttuun tyyliinsä energisiä vetoja ja suurin osa biiseistä oli ihan hyviäkin. Olisko tuossa sitten oma top-3 tältä kaudelta. Niin ja toki Läntisen Tomppakin oli pääosin hyvä, ja hieno mies muutenkin.

Näillä artisteilla lopulta ihan ok kausi, kun suurimmat starbat loisti poissaolollaan, koska ovat tämän formaatin kolunneet jo kertaalleen tai kahteen. Paras kausi taisi olla se, jossa oli Tähkän Lauri, Tuiskut, Vesala, Haber, VilleGalle jne. olisiko ollut -19. Sen hetken top-5 artisteista, jos mittarina vaikka pyytämänsä keikkapalkkiot, taisi olla likimain 5/5 askissa. Mielenkiintoiset artistit sen kun vähenee jatkoa ajatellen, se on selvää, ellei sitten kakkoskierroslaisia nähdä jälleen useampikin jatkossa..
 
Kunnioittaisivat alkuperäisiä sanoituksia, eivätkä tekisi mitään omaa tajunnnanvirtaa. Etenkin Parkkonen.
Minua tuo ei haittaa, koska en kuitenkaan muista 99,9 % alkuperäisiä sanoituksista, jos olen koskaan alkuperäistä biisiä kuullutkaan.
 

Stigu

Jäsen
Toi Meijun päivähän oli odotuksiin nähden erinomainen!

Nähtiin pari nappisuoritusta (Redrama+Parkkonen), yksi äärimmäisen hieno feataus (Herreys + Läntinen), yksi käännöskukkanen (Kova Duuni on rahaa) ja yksi Vain Elämää-sarjan historian TOP5 paskin veto (Gootin Itsekontrolli). Eli taituruutta ja camp-huumoria samassa paketissa, ei voi paljoa enempää ohjelmalta odottaa.
 

Rocco

Jäsen
Nyt kun kaikkien omat päivät on takana, niin voinen nostaa esiin omat arvioini tämän kauden voittajista ja hävijistä. Mennään päiväkohtaisesti järjestyksessä.

- Mikko Alatalo

No, Mikko on ikoni. Hän on niin profiloitunut omantyyliseen musiikkiin, että sen tunnistaa Mikon musiikiksi lähes heti. Teki toisten biiseistä juuri omanlaisia versioitaan, osassa onnistui todella hyvin, osassa ei niinkään. Silti, tulkinta oli niin tuttua ja turvallista ettei siitä voi mennä pahasti pieleen.

Kokonaisuus: ***
Yllätyksellisyys: *
Muutautuminen: *

- Erika Vikman

Odotukset vähän niin ja näin, ja osa niistä olikin sitä mitä odotti, osittain myös yllätti. Pääosin sitä samanlaista diskomusiikkia, mitä on aiemminkin nähty ja kuultu. Ei oikein tuonut itsestään mitään kovin uutta ulos, vaikka lauluääni olisi siihen antanut mahdollisuuksia enemmänkin.

Kokonaisuus: **
Yllätyksellisyys: **
Muuntautuminen: *

- Redrama

On aina vaikea kuvitella että rap-artisti toisi mitään kovinkaan uutta tai hienoa, koska aina aiemminkin ovat joutuneet muuttamaan alkuperäisiä esityksiä todella paljon, eikä Redramakaan ollut poikkeus. Silti osoitti olevansa paljon enemmän kuin vain rap-artisti, vaan toi musiikkiinsa paljon eri elementtejä. Oli big bandia, ska-henkeä, melankoliaa ja iloisuutta.

Kokonaisuus: ***
Yllätyksellisyys: ***
Muuntautuminen: ***

- Pete Parkkonen

Ysi artisti kenestä odotin vähiten, mutta saatiin eniten. Joka ilta toi jotakin aivan uutta, osoitti todella korkeatasoista lavakarismaa ja kykyä muuttaa itseään joka päivälle. Oikeasti jäin joka jakson jälkeen miettimään, että miksi hän ei ole kuuluisampi mitä on. Tietysti se, että haluaako tehdä sitä omaa juttuaan niin määrätietoisesti että on mennyt vähän sivuraiteella jatkuvasti, en tiedä. Aineksia on vaikka mihin.

Kokonaisuus: *****
Yllätyksellisyys: ****
Muuntautuminen: *****

- Tommi Läntinen

Tuttuakin tutumpi artisti, kuka on joutunut syystä tai toisesta vähän valojen ulkopuolelle. Ei ole oikein koskaan ollut ihan "se" artisti kenestä puhutaan, mutta on silti pysynyt parrasvaloissa kauan. Nyt nähtiin, että Tommi on oikeasti todella kova nimi edelleen, vaikka on punatukkainen turkulainen. Ihan hillitön lauluääni ja kyky vaihtaa tyylistä toiseen.

Kokonaisuus: *****
Yllätyksellisyys: ***
Muuntautuminen: ****

- Yona

Kuka? En ollut koskaan kuullutkaan hänestä, ja vasta jälkikäteen huomasin että se olikin Yona, kuka oli Stigin kanssa duettona esittämässä Mariskan päivänä. Ihan järjettömän hieno äänikontrolli. On niin eri tyylilajin laulaja mitä itse kuuntelen, joten ei ihme että en ole kuullut koskaan, ja voin sanoa että en välttämättä jatkossakaan kuuntele. Mutta pakko vaan on nauttia noin puhtaasta ja tyylikkäästä lauluäänestä. Muutenkin edustava ihminen, vaikka puhuukin jonkinverran kuin teini. Olisin odottanut rohkeampaa kokeilua joinakin päivinä. Pysyi omalla mukavuusalueellaan.

Kokonaisuus: *****
Yllätyksellisyys: **
Muuntautuminen: ***

- Jyrki69

Niin, en oikein tiennyt mitä saadaan kun gootti menee mukaan. Heti eka biisi "Anna mulle lovee" oli vahva esitys, mutta sen jälkeen en tiedä mitä saatiin joka ilta. Jätti itsensä pronssisijalle Kwanin kanssa, ja kun piti laulaa iskelmätyylisesti, se meni aika... noh, odotetusti. Iso arvostus kuitenkin siitä, että meni kaikkein eniten pois omasta tyylistään, ja veti ihan laidasta laitaan kaikkea. Gootti on gootti, vaikka lauloi Erikalle.

Kokonaisuus: **
Yllätyksellisyys: ****
Muuntautuminen: *

- Meiju Suvas

On vähän liian stabiili ikoni alallaan. Kuten hänen päivänä nähtiin, on tehnyt tosi vähän omaa musiikkia, mutta noiden muiden artistien käännösmusiikkia todella paljon. Ei oikein tuonut mitään musiikillista nautintoa useimpina iltoina, mutta parina iltana yllätti kyllä mukavasti. Oli kuitenkin se sama iskelmälaulaja mitä on ollut viimeiset 40 vuotta.

Kokonaisuus: **
Yllätyksellisyys: **
Muuntautuminen: *
 

Analyzer

Jäsen
Ilmeisesti moni näkee tuon Redraman suorittamisen aikalailla erilailla kuin itse.

Ihan symppiksen oloinen tyyppi, mutta kyllä nuo vedot oli kyllä todella, Hmm, no yksinkertaisesti vain huonoja. Mies ilmeisen syvissä vesissä ja kaikki tsemppi hälle, mutta lähinnä se meininki vaikutti selviytymisestä biisien loppuun edes jotenkin kunnialla.

Ihan hyvä kausi kuitenkin kokonaisuutena. Mukavan erilainen kattaus ja muutaman artistin artistitarina aukesi kivasti.

Kaikessa outoudesaan Jykä toi kyllä lisämielenkiintoa tähän kauteen! Oli siellä pari ihan hyvää vetoakin, joskin enemmän sitten karaokeosastoa. Jykä on tasan sen yhden taajuuden laulaja. Siltä ei saa poiketa tai ollaan ongelmissa.
 
Kaikessa outoudesaan Jykä toi kyllä lisämielenkiintoa tähän kauteen! Oli siellä pari ihan hyvää vetoakin, joskin enemmän sitten karaokeosastoa. Jykä on tasan sen yhden taajuuden laulaja. Siltä ei saa poiketa tai ollaan ongelmissa.
Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla, kun Jykä laulaisi omalla luontaisella äänellään, eikä tuollaiselta feikkibassolla.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Katson nyt vasta Jyrkin jaksoa. Ihailen tuota, että Jyrki opiskeli ranskaa. Minä olen opiskellut ranskan aikoinaan D-kielenä ja pakko tuota innostusta on ihailla.
 

Rocco

Jäsen
Ilmeisesti moni näkee tuon Redraman suorittamisen aikalailla erilailla kuin itse.

Ihan symppiksen oloinen tyyppi, mutta kyllä nuo vedot oli kyllä todella, Hmm, no yksinkertaisesti vain huonoja. Mies ilmeisen syvissä vesissä ja kaikki tsemppi hälle, mutta lähinnä se meininki vaikutti selviytymisestä biisien loppuun edes jotenkin kunnialla.
Itse esitykset olivat niin ja näin, samaa mieltä, mutta se musiikki mitä hän toi taustalle oli hyvää. Oli paljon eri soittimia ja tyylejä, eikä vain kaveri tietokoneen kanssa painamassa nappulaa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse esitykset olivat niin ja näin, samaa mieltä, mutta se musiikki mitä hän toi taustalle oli hyvää. Oli paljon eri soittimia ja tyylejä, eikä vain kaveri tietokoneen kanssa painamassa nappulaa.
Jyrkin päivänä Tommi vetää rokkia koska osaa tuon homman. Ei mitään päälle liimattua esittämistä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Meijun päivä oli ja meni. Hirveesti ei jäänyt mieleen, Yonalla oli jotenkin kiva taidemeininki nyt, ja Pete ei petä. Läntinen, Erika ja Redrama kanssa ihan jees, Jyrki normaalin outo, Mikko symppis.

Meijun urasta ja persoonasta ei paljoa jäänyt käteen. Kummallinen hassu-mummo, joku sulake päässä ehkä vähän irrallaan kun tuntui että ei oikein ees välillä ymmärrä mitä muut sille sanoo, tai sitten se vaan ei jaksanut kuunnella, tai jotain. En tiiä. Kumma hassumummo, menee sinne Hurmerinnan äiteen kanssa tämän formaatin esiintyjien pahnanpohjimmaisiin omissa papereissani.

Yleisellä tasolla oikein hyvä tuotantokausi, Pete oli kunkku, Läntinen toinen erittäin kova, ja Yona ja Erika myös tähän touhuun mainiosti sopivia esiintyjiä. Mikko oli mukava grand old man ja musiikin tietosanakirja, Redraman biiseistä tykkäsin. mutta sillä oli jotenkin loppua kohden semmonen rasittavan siirappinen meininki jutuissaan, ties vaikka oli pienessä kännissä koko leirinkin ajan jo. Jyrki69 vitun outo hemuli, mutta siksi just mielenkiintoinen ukko. Meijun ois voinut korvata vaikka jollain kaktuksella eikä kukaan ois jäänyt varmaan kaipaamaan. Ehkä se kuitenkin toi jotain sopivaa häröilyä ryhmädynamiikkaan, joten annetaan nyt Meijunkin viimein olla.

Sit tulee näköjään vielä jotain bonus-biisi päiviä ja lähimmäisille tehtyjä lauluja ja joululauluja ja Puhdas Elämä Lapselle -päivä ja varmaan Ebola pois Afrikasta -konsertti ja ties mitä. Vähän tässä alkaa jo turnausväsymystä olemaan, mutta katellaan josko noissa nyt jotain katsottavaa vielä olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös