Vain elämää – viihdeohjelma

  • 570 386
  • 3 127

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ei se kerro yhtään mistään. Tiedän Yonan nimeltä, mutta en tunnistaisi luultavasti yhtään hänen biisiään. Ja minä kuuntelen musiikkia ihan saatanasti, myös kotimaista. Mutta maailma on täynnä musiikkia, jos ei kuuntele radiota, tai kuuntele mitään "100 kuuminta kappaletta just nyt" listaa, niin mistä Yonan musiikkiin törmäisi?
Yona on kyllä sellainen artisti, että ei se nyt suuremmin ole radiossa soinut tai sen musiikkia löydy mistään "100 kuuminta kappaletta just nyt" listalta. Joku bassoradio varmaan toki soitti jonkun verran sen musaa ja ylen puolella, mutta eipä se missään suomipopeilla jne ole soinut. Varmaan nämä Vain elämää biisit toki sitten saattaa soida.

Tämä sivusto nyt ei anna soitetuista biiseistä ja artisteista/yhtyeistä tarkkaa dataa, mutta jonkinlaista tietoa.


Lisään nyt vielä sen verran, että kyllähän musiikkia tehdään niin paljon, että millään kaikkia artisteja/yhtyeitä ei voi tietää. Halusin vaan sanoa, että Yona on juurikin kaukana muista artisteista, jotka Vain Elämää esiintyy, eli enemmänkin vaihtoehtomusiikin artisti.
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
Erika tosiaankin on kyllä harvinaisen aidon, tunnekypsän sekä miellyttävän ja mielenkiintoisen oloinen henkilö. Sen takia hän sopi erittäin hyvin tuonne pöydän päähän turinoimaan itsestään ja elämästään, aivan kuten Alatalo viime viikolla. Se, että kertoo televisiossa julkisesti haavoittuvaisuudestaan, on aina plussaa.

Erikan ja Alatalon erona on, että Erikan biisit ovat sanalla sanoen heppoisia ja kevyitä, joten niitä on kyllä todella vaikea tulkita sellaisinaan. Nyt kun tuolla talossa on kaksi todellista taiteilijaa ja taitajaa, niin kuultiin miten paskasta voi oikeasti saada konvehtin. Pete ja Yona vetivät kyllä aivan huikeat vedot. Kuuntelen musiikkia todella paljon- usein jopa melko kovalla (ysillä tai joskus jopa kympillä)- mutta ikinä en ole tästä Yonasta kyllä kuullut. Olenko epänormaali tai perverssi? Missä minua voitaisiin hoitaa?

Pitkänhuiskea Saatananpalvoja paljasti näköjään jo toisessa jaksossa, ettei yksinkertaisesti osaa laulaa. Se, että ääni on matala, mutta ei ns. soi yhtään ja ääniala on kapea, ei kyllä valitettavasti riitä muualle kuin saatananpalvontaamusiikkiin ja Oktoberfestiin tai vappulaulujen laulantaan. Pistäisi nyt perkele edes Pyhimyksen tavoin päähänsä kommandopipon tai vaikka naisten rintaliivit kun laulaa, tai laulaisi (jälleen kerran Pyhimyksen tavoin) megafonin kautta, niin tuossa örinässä olisi joku pointti.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Eli Redramalle kaikkea hyvää.
...
Myös täältä - osoittautui miellyttäväksi persoonansa pitkähkön Voice of Finland-taipaleensa aikana

Ja Pete Parkkosen eilinen suoritus ei alkuunkaan tuohon tyylisuuntaan parasta ollut. Kaveri pisti tähdet tähdissä uptown funkia ja tämän upean vedon. Oli jo 2008 Idolsissa jäätävä esiintyjä.
...
Onhan noilla kappaleillakin hieman eroa, mutta silti nämä esitykset eivät mielestäni ole kaukana toisistaan juurikin soundiltaan.

Tietysti - joku mestari(?) vääntäisi stygestä kuin stygestä maailmanluokan vedon lähes genreen kuin genreen, mutta ei sellaisia tyyppejä ole tämän ohjelman puitteissa näkynyt. Joku Sammy Davis Jr.:kin kerkesi kuolla reilu parikymmentä vuotta ennenkuin koko formaatti aloitti Suomessa - eikä ollut edes suomalainen...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Myös täältä - osoittautui miellyttäväksi persoonansa pitkähkön Voice of Finland-taipaleensa aikana


Onhan noilla kappaleillakin hieman eroa, mutta silti nämä esitykset eivät mielestäni ole kaukana toisistaan juurikin soundiltaan.

Tietysti - joku mestari(?) vääntäisi stygestä kuin stygestä maailmanluokan vedon lähes genreen kuin genreen, mutta ei sellaisia tyyppejä ole tämän ohjelman puitteissa näkynyt. Joku Sammy Davis Jr.:kin kerkesi kuolla reilu parikymmentä vuotta ennenkuin koko formaatti aloitti Suomessa - eikä ollut edes suomalainen...

Tuo across 110th street ei kovin monelta suomalaiselta taitu mitenkään ja hain lähinnä sitä että Pete Parkkonen naulasi tuon suvereenisti. Tuo kappale ei kuitenkaan anna tilaa vetää täysin eläimellisesti kuten Pete monesti vetää. Tuo hillitty ja smooth revittely on omaan makuuni priimaa.

Heitän nyt tuon uptown funkin vielä tähän. Eli eilinen oli kyllä asiallinen veto, mutta Peten taso on korkeammalla.

Onkin ollut mielenkiintoista ettei Parkkosen ura lähtenyt koskaan kunnon lentoon vaikka Idolsissa 2008 oltiin varmoja seuraavasta supertähdestä. Harva ennakoi että Pete päätyy esimerkiksi räppifiittejä tekemään jne.

Jännä nähdä onko VE vielä voimissaan että Pete saisi kunnon nosteen uralleen. Kuitenkin voitti tähdet, tähdet skaban eikä sekään boostannut asioita isommalle.


 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuo across 110th street ei kovin monelta suomalaiselta taitu mitenkään ja hain lähinnä sitä että Pete Parkkonen naulasi tuon suvereenisti. Tuo kappale ei kuitenkaan anna tilaa vetää täysin eläimellisesti kuten Pete monesti vetää. Tuo hillitty ja smooth revittely on omaan makuuni priimaa.
Tästä ei kahta sanaa - olin täysin myyty, kun Pete esitti kappaleen em. ohjelmassa. Ylpäätäänkään koko Tähdet tähdet- ohjelmassa ei ole parempaan pystynyt kuin ehkä Jarkko Ahola Nessun Dorma-vedollaan.
Btw - tuo Bobby Womackin alkuperäinen on soinut mun luureissa lukemattomia kertoja lenkeillä, kesää-talvea...

...
Onkin ollut mielenkiintoista ettei Parkkosen ura lähtenyt koskaan kunnon lentoon vaikka Idolsissa 2008 oltiin varmoja seuraavasta supertähdestä. Harva ennakoi että Pete päätyy esimerkiksi räppifiittejä tekemään jne.

Jännä nähdä onko VE vielä voimissaan että Pete saisi kunnon nosteen uralleen. Kuitenkin voitti tähdet, tähdet skaban eikä sekään boostannut asioita isommalle.
...
Samaa olen miettinyt. Nämä musiikkiohjelmat, Idolsit, Voicet, etc. ovat tuottaneet lukemattomia tyyppejä, joista ei sen koommin ole kuultu - ja ehkä hyväkin niin. Mutta muutama, kuten esim. Pete ja Diandra, ovat tehneet tappavan tasaista uraa Suomessa, vaikka kyvyt (imho) yltäisivät jossain toisessa ympäristössä (maassa) paljon näkyvämpäänkin statuksen. Jollekin Antti Tuiskulle Suomi on yläraja, mutta näille mainituille ei pitäisi...
 
Viimeksi muokattu:

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Tästä ei kahta sanaa - olin täysin myyty, kun Pete esitti kappaleen em. ohjelmassa. Ylpäätäänkään koko Tähdet tähdet- ohjelmassa ei ole parempaan pystynyt kuin ehkä Jarkko Ahola Nessun Dorma-vedollaan.

Petessä on kiehtonut aina tuo luonnollinen tapa esiintyä biisin kuin biisin vaatimalla tavalla. Oltiin sitten soulin äärellä tai vaikka Danko Jonesin.

Pete heitti 18 vuotiaana Idolsissa Cadilllacin ja muistan tuon ikuisesti. Vasta 14 vuotta kulunut, mutta tuo esitys oli positiivinen shokki kaikille.

Odotankin että Pete vetää kyseisellä asenteella jonkun päivänä. Ensiksi lavalla raivoamista, sitten ruokapöytään potkimaan mätöt lattialle ja lopuksi keskisormea kameralle. No, tuskin tapahtuu, mutta toivoa sopii.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Onkin ollut mielenkiintoista ettei Parkkosen ura lähtenyt koskaan kunnon lentoon vaikka Idolsissa 2008 oltiin varmoja seuraavasta supertähdestä
Sanoisin että syynä tähän on totaalinen musiikillisen identiteetin puute. Jos pitäisi kuvailla jollekin että minkälaista musiikkia artisti nimeltä Pete Parkkonen tekee, en minä ainakaan osaisi kuvailla sitä koska mulla ei ole siitä mitään hajua. Idolsin jälkeen teki muistaakseni jotain discoensembleä, sitten vaihtui kieli, sitten on fiitannut missä lie räppibiiseissä ja pari vuotta sitten tuli se musiikkivideo missä heilui märkänä ilman paitaa. Vetää toki osaa kaikenlaista ja yleensä vielä hyvin, mutta tuntuu että on enemmänkin sellainen viihdyttäjätyyppi ja esiintyvä julkkis joka tekee vähän sitä sun tätä ja siellä täällä, eikä varsinaisesti mikään muusikko tai taitelijatyyppi. Noin niinkuin artistina hänessä ei ole oikein mitään tarttumapintaa tai persoonaa. Mukavan oloinen tyyppi kyllä muuten, ei siinä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Sanoisin että syynä tähän on totaalinen musiikillisen identiteetin puute. Jos pitäisi kuvailla jollekin että minkälaista musiikkia artisti nimeltä Pete Parkkonen tekee, en minä ainakaan osaisi kuvailla sitä koska mulla ei ole siitä mitään hajua. Idolsin jälkeen teki muistaakseni jotain discoensembleä, sitten vaihtui kieli, sitten on fiitannut missä lie räppibiiseissä ja pari vuotta sitten tuli se musiikkivideo missä heilui märkänä ilman paitaa. Vetää toki osaa kaikenlaista ja yleensä vielä hyvin, mutta tuntuu että on enemmänkin sellainen viihdyttäjätyyppi ja esiintyvä julkkis joka tekee vähän sitä sun tätä ja siellä täällä, eikä varsinaisesti mikään muusikko tai taitelijatyyppi. Noin niinkuin artistina hänessä ei ole oikein mitään tarttumapintaa tai persoonaa. Mukavan oloinen tyyppi kyllä muuten, ei siinä.

Sanoisin että se musiikillinen identiteetti olisi ollut luotavissa jos olisi lafkan toimesta maltettu miettiä asioita kuten Anna Puustjärven kohdalla.

Kyllä se Peten soundi menevään raspirokkiin ja balladeihin oli kuin tehty. Valitettavasti Idols-hype pakotti levy-yhtiön hakemaan pikavoittoa Parkkosen hypellä ja ensimmäinen single oli karmea girl in a uniform. Juurikin Disco Ensemble apinointia ja ensivaikutelma tehdään vain kerran.

Olisi myös kannattanut miettiä kielivalintaa suomeksi, mutta maailmallehan Peteä ilmeisesti kaavailtiin.

Peten debyyttilevy oli odotuksiin nähden floppi ja myi muistaakseni jonkin 20 kiloa. Tuohon se panostus sitten päättyikin lähestulkoon.

Eli periaatteessa kaikki palapelin palat oli olemassa, mutta kaikki saatiin tuhottua. Mainitsemani Anna Puu ei ollut yhtään kummempi tapaus, mutta täydellinen esimerkki kun maltetaan miettiä fiksuja valintoja sekä ajankuvaan liittynyttä musiikin suuntaa.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Tästä ei kahta sanaa - olin täysin myyty, kun Pete esitti kappaleen em. ohjelmassa. Ylpäätäänkään koko Tähdet tähdet- ohjelmassa ei ole parempaan pystynyt kuin ehkä Jarkko Ahola Nessun Dorma-vedollaan.
Btw - tuo Bobby Womackin alkuperäinen on soinut mun luureissa lukemattomia kertoja lenkeillä, kesää-talvea...


Samaa olen miettinyt. Nämä musiikkiohjelmat, Idolsit, Voicet, etc. ovat tuottaneet lukemattomia tyyppejä, joista ei sen koommin ole kuultu - ja ehkä hyväkin niin. Mutta muutama, kuten esim. Pete ja Diandra, ovat tehneet tappavan tasaista uraa Suomessa, vaikka kyvyt (imho) yltäisivät jossain toisessa ympäristössä (maassa) paljon näkyvämpäänkin statuksen. Jollekin Antti Tuiskulle Suomi on yläraja, mutta näille mainituille ei pitäisi...
Eiköhän näiden Diandrojen, Parkkosten ja muiden tv:n laulukisoissa pärjänneiden uran suurin ongelma ole siinä, että vaikka laulu- ja esiintymistaitoa löytyy, niin Suomessa ei yksinkertaisesti ole sellaista biisintekijää, joka näille osaisi tehdä tarpeeksi isoja biisejä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Eiköhän näiden Diandrojen, Parkkosten ja muiden tv:n laulukisoissa pärjänneiden uran suurin ongelma ole siinä, että vaikka laulu- ja esiintymistaitoa löytyy, niin Suomessa ei yksinkertaisesti ole sellaista biisintekijää, joka näille osaisi tehdä tarpeeksi isoja biisejä.
Ehkä ilmaisin ajatuksiani huonosti, ainakin vaillinaisesti, mutta luonnollisesti yhtenä osana myös kuvaamasi ongelma voisi korjautua "toisessa (toiminta)ympäristössä" ja antaisi näin ko. artisteille suuremmat mahdollisuudet onnistua kansainvälisestikin.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Alatalo selvästi taistelee itsensä kanssa, ettei laittaisi Sir Jyrkin päätä rumpalin hi hat -peltien väliin.
Aissaatana, nauroin ääneen tälle mielikuvalle. Vähän olin kanssa Alatalosta aistivinani esityksensä jälkeen pöytään palatessaan, että jokohan riittäisi.

Muutenkin Jykä on ehkä vaivaannuttavin hahmo Vain Elämäässä sitten Dannyn ja tämän iso(iso)isävitsien. Mitä se nytkin jäi vielä sinne lavalle aplodien jälkeen seisomaan kiusallisen pitkäksi aikaan jauhamaan jostain Elviksestä?

Yona oli illan parhaimmistoa, ensinnäkin musiikillisesti, ja ulkomusiikillisestikin tulee ainakin kaksi asiaa mieleen. Peten molemmat esitykset olivat varsin laadukkaita, sai Meijunkin vedettyä mukanaan plussan puolelle. Länä länätti Häpeän - taattua Länä-laatua.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän näiden Diandrojen, Parkkosten ja muiden tv:n laulukisoissa pärjänneiden uran suurin ongelma ole siinä, että vaikka laulu- ja esiintymistaitoa löytyy, niin Suomessa ei yksinkertaisesti ole sellaista biisintekijää, joka näille osaisi tehdä tarpeeksi isoja biisejä.
Tästä tulee aina mieleen Asko Kallosen kommentti, jossa sanoi että yleensä kun istutaan alas ja aletaan miettiä miten jonkun artistin ura saataisiin lentoon, niin joku neropatti toteaa että nyt tarvittaisiin sellainen hittibiisi. Älä saatana, ihanko totta!

Toisaalta taas Suomessa on sellainen tilanne, että hyviä tekstittäjiä kyllä löytyy. Ongelma on se, että niitä on lähes mahdotonta saada eteenpäin ja luettavaksi, eikä useat artistit edes ota niitä vastaan. Tai ole ylipäätään mitään kanavaa jota pitkin lähestyä. Sama ongelma varmasti sävellysten kanssa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muutenkin Jykä on ehkä vaivaannuttavin hahmo Vain Elämäässä sitten Dannyn ja tämän iso(iso)isävitsien. Mitä se nytkin jäi vielä sinne lavalle aplodien jälkeen seisomaan kiusallisen pitkäksi aikaan jauhamaan jostain Elviksestä?
Tämä on erittäin hyvä huomio, vaikka Jyrki tavallaan on sen vampyyrihahmonsa takana ollut ainakin puheiden tasolla hyvinkin sosiaalinen ja mukavasti hymyilevä ja toisia silmiin katsova ja kuunteleva tyyppi, niin se on juurikin tuollainen kumman vaivaannuttava hahmo - tuon lavalle kummallisen pitkäksi aikaa jäämisen lisäksi muistan, että hän taisi ekan jakson aikana alkaa taputtamaan kun joku kertoi jotain tarinaa, mutta kukaan muu ei taputtanut, ja Jyrkikin sitten kolmen neljän taputtelun jälkeen tajusi lopettaa. Ja se jatkuva vitun englanninkielisten tyhjien ”you are the man”, ”yes lets do it” ja muiden latteuksien heittely saa myös semmoset myötähäpeän väristykset kulkemaan, yks silloin ja toinen tällöin vielä menisi, mutta sitten kun niitä on tullut jonkun kommenttinsa päälle kahdeksantoista putkeen, niin tekee mieli repiä oma päänsä irti ja tunkea se sinne haitsun väliin kiilaksi, jotta Alatalolla olisi helpompi työ survoa Jyrkin kuuppa sinne.

Tahdon uskoa että osa tuosta on vielä jonkinlaista jännityksen mukanaan tuomaa hermostunutta pönttöilyä, mutta jos tuo sama jatkuu vielä viidennen tai kuudennenkin jakson aikana niin.. sitten se saa jatkua. Yees man thats it, rock and roll baby, oukei mään we got this, yees bring it on, give me five dude, oukei hei camaaan beibi yeah, there were is a mill there is also a road, never gonna give you up, never gonna let you down, gedoon gedoon beidi gedoon.

Yeeah thats the way it is, stop, hammertime, rock the clock, clock the rock, mä tuun gellottaa sua, oukei beibi yeaah.

Oukei yeah mään, camaan.

Yees beibi oukei mään.





Yeah rock!
 

Stigu

Jäsen
Yeeah thats the way it is, stop, hammertime, rock the clock, clock the rock, mä tuun gellottaa sua, oukei beibi yeaah.
Right on brother!

Eniten itseäni "I can't get over it":taa, että Saatananpalvoja onnistui ohjelman aikana saamaan viattoman Erikan pauloihinsa, pääsi jossain vaiheessa "reelin and rockin":ttamaan tätä ja taitaa edelleen olla happily together tuon sielukkaan prinsessan kanssa.

Voin vaan kuvitella, kuinka Vamppyyri on yön pimeinä tunteina Hirvensalmen pimeässä kartanossa hiipinyt hiljaa varpaillaan Erikan raolleen jättämälle ovelle, avannut sen ja sujahtanut tämän lakanoiden alle, ja duunauksen tuoksinassa heitellyt möreällä äänellä noita FASLapsen mainitsemia sloganeita. Varmaankin viereisessä kämpässä nukkumista yrittänyt Redrama on kuullut muitakin sloganeita, kuten Who's your daddy now , Suck my rhythm stick bitch ja Can't help falling in love.

Itse olen kelaillut jo vuosia ns. Worst Of-tuotantokautta Vain Elämäälle ja kyllähän Saatananpalvoja on jo nyt lunastanut paikan Nipa Neumannin, Cheekin, Pyhimyksen, Arttu Wiskarin, Vesku Loirin ja Nikke Ankaran pöydästä.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Miksiköhän tuon Jyrkin on pitänyt vetää (ainaki toistaseksi) tollasta roolia. Jätkä on analyyttisen kemian puolelta filosofian maisteri, eli varmaa löytyisi se vähemmän ”rokahtava” puoli, joka ainakin mun mielestä ois paljon mielenkiintosempi. Toki kaikki jaksot on kuvattu, järjestys voi olla mikä tahansa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Right on brother!

Eniten itseäni "I can't get over it":taa, että Saatananpalvoja onnistui ohjelman aikana saamaan viattoman Erikan pauloihinsa, pääsi jossain vaiheessa "reelin and rockin":ttamaan tätä ja taitaa edelleen olla happily together tuon sielukkaan prinsessan kanssa.

Voin vaan kuvitella, kuinka Vamppyyri on yön pimeinä tunteina Hirvensalmen pimeässä kartanossa hiipinyt hiljaa varpaillaan Erikan raolleen jättämälle ovelle, avannut sen ja sujahtanut tämän lakanoiden alle, ja duunauksen tuoksinassa heitellyt möreällä äänellä noita FASLapsen mainitsemia sloganeita. Varmaankin viereisessä kämpässä nukkumista yrittänyt Redrama on kuullut muitakin sloganeita, kuten Who's your daddy now , Suck my rhythm stick bitch ja Can't help falling in love.

Itse olen kelaillut jo vuosia ns. Worst Of-tuotantokautta Vain Elämäälle ja kyllähän Saatananpalvoja on jo nyt lunastanut paikan Nipa Neumannin, Cheekin, Pyhimyksen, Arttu Wiskarin, Vesku Loirin ja Nikke Ankaran pöydästä.
No, kyllä jopa tuosta vampyyristä huokuu elämä, jos Dannyyn vertaa, niin saattaa se jo pistää sukat pyörimään naisen jaloissa.

Ja itse kuuntelisin mieluummin vampyyrilta vaikka juttuja kemian opinnoista kuin Dannylta yhtään mitään. Dannyn pään olisi voinut iskeä hi-hat -peltien väliin aina, kun hän puhuu jotain naisista.
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No mitä vittua, vampyyri-Jyrki tosiaan on pikaisen googlettelun perusteella tämmönen joku kemian tohtori, ja lisäksi myös ilmeisesti sarjakuvapiirtäjä, lintutieteellisen yhdistyksen jäsen, ja tehnyt ja julkaissut vegaanimehukirjan. Ja valittu UNICEFin hyväntahdon lähettilääksi.

Nyt minä tykkään oudosta nörtti-Jyrkistä. Ei sen päätä saakaan laittaa haitsun väliin.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Täytyy myöntää, että Jyrkin olisi tällä kaudella pelastanut se, että hän olisi ihan rohkeasti kääntänyt kappaleet englanniksi. Mielestäni hänellä on haasteita suomenkielisen laulun artikuloinnissa ja se on varmaan ihan vain kokemuksen puutetta siinä. Miten sanoja venytetään ja mitä tavua painotetaan sanassa.
 

Stigu

Jäsen
No, kyllä jopa tuosta vampyyristä huokuu elämä, jos Dannyyn vertaa, niin saattaa se jo pistää sukat pyörimään naisen jaloissa.

Ja itse kuuntelisin mieluummin vampyyrilta vaikka juttuja kemian opinnoista kuin Dannylta yhtään mitään. Dannyn pään olisi voinut iskeä hi-hat -peltien väliin aina, kun hän puhuu jotain naisista.
Jos miettii asiaa Erikan osalta, niin hän upgreidasi kasivitosen Dannyn viisikymppiseen Saatananpalvojaan, joten kyllähän tuossa vaihtokaupassa tavallaan 30 vuotta elämää tuli. Tai meni. Ihan miten sen ottaa. Itse olisin kyllä pitänyt Dannyn, tosin ehkä hieman riippuen siitä kuinka aktiivinen lintubongari Unicef-Vamppyyri on, ja puhuuko hän esim. pihapiirin linnuille suomea vai englantia.

Ja onpas kyllä ilkeästi sanottu, että Dannyn pää pitäisi hi-hatin väliin pistää, oikein tuli paha mieli. Saa muuten olla aika iso säätövara hi-hatissa että Dannyn (tai Kemia-Saatanan) pää sinne mahtuu.

Ja oikein muuten jo odotan Jyrkin päivää, kun hän alkaa wrapata Erikaa around his finger kertomalla tälle kemiankaavoista ja unicef-keikoista tarjoillen her royal highnessillensa linssikeittoa heinäsirkkakastikkeessa.
 

Rocco

Jäsen
Toistaiseksi meikäläisen arviot:

Mikko Alatalo: Omana päivänä paljasti ja muistutti kaikille, että hän on suomalaisessa musiikissa yksi iso totemipaalu. Tehnyt järkyttävän määrän musiikkia, eri genreissä, ei vuosikymmeninä. Erikan päivänä versioi laulun kuten karaokessa tehtäisiin, kuten itse sanoikin. Varmasti arvosana nousee, kun esittää lisää musiikkia. Arvosana 7/10

Erika Vikman: Osaa laulaa paremmin kuin muistin. Esittänyt myös vain yhden biisin, ja teki siitä ihan itsensä näköisen, mutta hyvän. Odotan paljon jatkosta, koska potentiaalia on. Arvosana 8/10

Tommi Läntinen: On vähän sellainen fiksu eno, kuka katselee kun lapset mellastaa ja välillä heittää elämänviisauksia. Tähän asti molemmat esitykset ovat olleet vahvoja esityksiä, mitkä eivät oikeastaan yllättäneet, vaan olivat sitä tuttua ja varmaa Tommia. Arvosana 8/10

Meiju Suvas: Toistaiseksi anti ollut laihempi kuin haikaran jalka. Ei ole tuonut mitään tähän porukkaan, ja esityksetkin ovat olleet enemmän vierailijoiden show, kuin omansa. Paljon pitää parantaa, jos meinaa jättää käynnistään positiivisen mielikuvan. Arvosana 2/10

Yona: Toistaiseksi ollut ohjelman tähti. Loistava lauluääni, tehnyt biiseistä erinomaisia, ja esiintynyt kuin tähti. Vähän ujon oloinen muuten, mutta puhuu paikoitellen tosi hyvää asiaa. Enkeli-biisissä ei vierailijat haitanneet, koska jäivät aika pieneen osaan, ja toivat oikeastaan vain moniäänisyyttä taustalle. Arvosana 10/10

Redrama: Vähän vaivaantuneen oloinen. Ei ole kumpaakaan biisiä oikein kunnolla saanut lentoon, mutta vaikea se monesti on tehdä iskelmäkappaleista rappia. Lauluääni ei ole kovin kaksinen, ja kun on tehnyt tosi paljon englanniksi musiikkia, ei oikein ole vielä saanut itsestään kovin vahvaa suoritusta esiin. Arvosana 5/10

Pete Parkkonen: Vaikka en tykännyt siitä, että muutti paljon sanoja Per Versiin, esitys oli aivan huippuluokkaa. Ja sitten se Syntisten pöytä. En ole noin vahvaa tulkintaa nähnyt moneltakaan artistilta Suomessa. Aivan jäätävä show, ja äänenkäyttö on mahtavaa. Arvosana 10/10

Jyrki 69: Aika monipuolista palautetta on saanut täällä, mutta onhan hän jokseenkin yksipuolinen vokalisti. Itse tykkään siitä, että hän tekee biisit samalla kielellä, mikä alkuperäinen on. Paitsi tietysti Anna mulle lovee, koska Gimme some lovin' on aluperäinen ja Mikon biisi cover itsekin. Ja se biisi on muutaman kuuntelun jälkeen oikeasti hyvä! Ja ehkä suurin leuanloksautus oli versio Erikan biisistä. Uskaltaa ainakin tulla pois omalta mukavuusalueeltaan. Arvosana 8/10.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Nämä Vain Elämää -visiitit ovat ajoittain tuottaneet joidenkin tuotantokaudella olleiden kesken uuden yhteiskappaleen hetkeä tuota visiittiä myöhemmin. Ihmettelen kyllä, jos Pete ja Erika eivät julkaise loppuvuodesta tai viimeistään alkuvuodesta uutta yhdessä tehtyä biisiä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nämä Vain Elämää -visiitit ovat ajoittain tuottaneet joidenkin tuotantokaudella olleiden kesken uuden yhteiskappaleen hetkeä tuota visiittiä myöhemmin. Ihmettelen kyllä, jos Pete ja Erika eivät julkaise loppuvuodesta tai viimeistään alkuvuodesta uutta yhdessä tehtyä biisiä.

Levy-yhtiöhän nämä päättää ja kaupallisen potentiaalin haisteluhan siinä on mukana kun noita artisteja mukaan hamutaan. Toki esim. tällä tuotantokaudella on jo pitänyt kaivaa niitä pahnan pohjimmaisia kun Toni Wirtanen ei lähtenyt mukaan enää kymmenettä kertaa ja JVG:n neljättä jäsentä ei ole löydetty etsinnöistä huolimatta, mutta eiköhän siellä joku ole laskenut, että Pete - jolla ei ole esiintymiskyvystään huolimatta ilmeisesti lauluntekijän vikaa - ja Erika - josta ei osaa sanoa juuta eikä jaata tyylittömän habituksensa alla - voisivat olla sen verran epätodennäköinen duetto, että kaikki diggaa ja rahakirstu kilisee.
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Oli pakko mennä erikseen katsomaan tämä vampyyrimiehen vaivannuttava lavalle jääminen ja oli kyllä sen arvoinen :)

Sitten tässä myös tuli tätä perus VE-paskaa, eli bändi veti hyvin ja ihan huikee tulkinta. Mun korvaan toi Jyrkin laulu kuulosti aivan kuin olis ollut jossain Kontulan lähiöpubissa kuuntelemassa jotain vanhan juopon hoilotusta.

Ehkä en vaan ymmärrä korkeakulttuuria, mutta hieman ruopii toi jatkuva ylistys tällaisen paskan kohdalla. Tietysti ymmärrän, että sosiaalinen paine tavallaan velvoittaa sanomaan edes jotain posia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös