Katsoinpa nyt tuolta Ruutu+-hässäkästä tuon seuraavan duettojaksonkin jo. Maijan ja Sannin yhteisesitys oli komea, muut enempi vähempi perushöttöä.
Tuon Maija+Sanni-dueton lisäksi kaudelta jäi parhaiksi esityksiksi mielestäni Anssi Kelan Luokkakokous ja 2080-luvulla, VilleGallen Totuutta ja tehtävää, sekä Sannin ja Anssi Kelan yhdessä esittämä Levoton tyttö. Ykköseksi on nostettava todellinen puun takaa tullut yllätys, Virve Rosti ja Jos mä oon oikee. Vittu että vieläkin ärsyttää että tuo juoppo meni tekemään tommosen pläjäyksen, hartaudella ajan kanssa kasaamastani halveksunnasta tätä mätisäkkiä kohtaan piti nyt sitten valuttaa valtaosa viemäriin.
Anssi Kela oli kokonaisuudessa vakuuttavin heebo tältä kaudelta, ei oikeastaan yhtään paskaa biisiä, vaikka haki rohkeesti kaikenlaista versiota Paven päivän mies ja vinkuna-jutusta Vilkkumaan Anthrax-hommailuun. Todella taitava muusikko, ja yllättävän kova laulumieskin. Ja hienoa heittäytymistä jokaiseen biisiin.
Sanni ja Antti Tuisku jäi Kelan jälkeen positiivisimpina mieleen, Pave oli aika mjaah alusta loppuun. Maija Vilkkumaa oli snadi pettymys, VilleGallella ei ollut kuin se yksi tapa tehdä biisejä, popottaa jotain omiaan ja tuoda joku laulaja laulamaan livenä tai taustanauhalta. Vilkkumaan päivän biisiin sai hyvän fiiliksen luotua, mutta loppua kohden alko menee aika surkuhupaiseksi jo kun kaikki oli sitä samaa, ja lopulta piti pyytää vielä Sanni laulamaan omalla vuorollaan. Virve oli tylsä ja vittumainen, mutta sitten tuli ja lauloi parhaan esityksen koko kaudelta, ja jäi kaikesta siideri-elsailustaan huolimatta positiiviseksi ilmestykseksi.
Jäin funtsimaan kanssa tuota että mikä on mahtanut olla koko sarjan aikana paras päivä, ja oma valinta ois 1. kauden Kaija Koon päivä, jolloin Eriniltä, Jonne Aaronilta ja Cheekiltä tuli kaikilta esitykset jotka mahtuvat omalle top10-listalleni. Paula Vesalan, Toni Wirtasen ja Sannin päivät oli kanssa tykkejä, mutta Kaija Koo on tällä saralla mun papereissa voittaja.
Top-10 lista on:
Erin: Vapaa
Jonne Aaron: Kylmä ilman sua
Cheek: Tinakenkätyttö
Juha Tapio: Music Everywhere
Jukkapoika: Lautturi
Loiri: Armo
Toni Wirtanen: Sata kesää tuhat yötä
Toni Wirtanen: Kovemmat kädet
Virve Rosti: Jos mä oon oikee
Anssi Kela: Luokkakokous
Duettohommista Maija+Sanni, Neumann+Jonne Aaron ja Toni Wirtanen+Jenni Vartiainen on ainoat mainitsemisen arvoiset, muut on jo unohtunut.
All-star ryhmääkin piti alkaa miettimään, mulla se ois:
Erin
Jonne Aaron
Pauli Hanhiniemi
Toni Wirtanen
Paula Vesala
Anssi Kela
Sanni
Kuus ekaa on aika selkeät, Sannin tilalla ois voinut olla myös Juha Tapio, Anna Abreu tai Elastinenkin, mutta Sanni sai nyt tulla.