Vahvimmat pelaajat

  • 53 357
  • 180

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Re: Jes!

Viestin lähetti JHag
Miehen mitta = penkissä 100 ja leukaa 10.....

tai 30 leukaa ja 300 penkissä ?? ;)
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
penkistä tai ei...

...eipä kai voi liigassa paljon vahavempaa pellaajaa olla ku TERO LEHTERÄ!!

ihan televisiosta näin ja kuulin (enkä mistään huoltajan suusta), kun oli tuo ruutitynnyri pysäyttänyt yksin, ihan omin avuin, kokonaisen bussilastillisen TAPPARAN voimanpesiä...

pankaapa penkkipunnertajat paremmaksi ;)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Jes!

Viestin lähetti Korak


tai 30 leukaa ja 300 penkissä ?? ;)

-Tuo alkaa olla lähellä HIFKin toivepuolustajaa, jos minä saan päättää
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Re: Jes!

Viestin lähetti JHag
Tämäkin ketju elää vielä...




Matt Smith on hyvä, tykkään kovasti ja toivon, että löydämme hänetkin joskus HIFKin paidasta. Sheptakilta näin myllyn, jossa hän löylytti Niko Mikkolaa ja ammattimieheltä vaikutti. Mikkolalle tyylipisteet siitä, että ei nysvännyt, vaan lähti reilusti tappelemaan.



SM-liigan paras tappelija kautta aikojen on eittämättä lyhyen visiitin HIFK:hon tehnyt Trevor Doyle, josta Tie Domi ennusti Hockey Newsin haastattelussa "seuraavaa suurta poliisitähteä". Ei valitettavasti tullut, koska Doyle ei osannut edes luistella, mutta myllytaitoa löytyi!

EDIT: OJ ei tosiaan ole gooni, mutta varsin reipas fyysisen pelin pelaaja ja valmentajan käskyjen toteuttaja. Kingseissähän Ollia käytettiin usein ikäviin hommiin, kuten vastustajan taitopelaajien torppaamiseen, joista oli ikävät seuraukset eli isoilla pojilla oli heti asiaa. Mutta OJ ei valita ja olisi nykykunnossaan SM-liigassa ihan riittävän kova luupää.

Smithilla taitaa olla pituusetu, vaikka muut taidot olisivat heikompia kuin esim. Mäkiaholla. Onhan hän yli 20 senttiä Mäkkäriä pidempi.

Doylesta, minusta se Ritan kanssa tappelu oli tasaväkinen, ei Rita ainakaan kuuppaan saanut. Vastustajan valinta on sama, kun Smith kävisi Jan Calounin kimppuun, Rita taisi olla 17 vuotias junnu silloin. Epäreilua. Doylen ohi luistelivat hyökkääjät oikealta ja vasemmalta, hidas mutta kankea todellakin!

Monestako suomalaisesta NHL-pelaajasta olisi O.J:n rooliin? Varmaankin jännittää, kun Domi tulee juttelemaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Doylesta: Ritaa vastaan hän ei herrasmiehenä kyllä tapellut. Kun Ritan kypärä putosi, tajusi TD itsekin, että junnuhan se vain on. Käy katsomassa Trevorin fanisivuja Amerikoista, jos vielä ovat aktiivit, kun ura on jo loppunut. Siellä on kuvamateriaalia ihan oikeista myllyistä ihan oikeita vastustajia vastaan. On se paha.

Ei se pituusero aina voittoa tuo, ei ole Domikaan pituudella pilattu. Isoista pelaajista on sanonta, että sitä korkeammalta kaatuu....Smith on muuten minun toivehankintani HIFKin takalinjoille.

OJ:n tyyppisessä ärsyttäjän/fyysisen pelaajan roolissa on suomalaisista ainakin luokkaa parempi tappelija ja kaikkien suomalaisten ikisuosikki J.Ruutu:D Sitten meillä on Sami Helenius, Dallasin "kiltti poliisi", joka suostui isona jätkänä ottamaan suojelutehtäviä vastaan. Sami kertoilikin itse, että Laraque on liian kova luu, mutta Sami, niinkuin Jakkekin, on fyysisenä pelaajana jo arvostusta ja fanien kovaa suosiota nauttiva. Paikkansa teoilla lunastaneita.

Jere Karalahdesta luin ison jutun talvella ja häntä pidetään outona, arvaamattomana ja jotenkin vaarallisena tyyppinä. Ei varsinainen poliisi, mutta ikävä fyysisen pelin pelaaja.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Ruudusta, vielä kun pelasi liigassa, yksi kaveri ihmetteli, että miten se on kova kaveri, kun näyttää ihan riulta? Jakke ei mikään lihaskimppu ole ulospäin, mutta silti erittäin fyysinen. Esim. Veke on paljon jässikkämäisempi.

Ihmeellinen sattuma, kaikkein kovimmat kaverit IFK:ssa ovat olleet fiksuimpia siviilissä, Ruutu, Veke, Tomppa, Ruuttu vai mitä?
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Muistaisin kuulleeni, että joskus 80-luvulla Rauno Korven ollessa Tapparan valmentaja, olisi koko joukkueen kovin penkkipunnerrustulos ollut nimenomaan Ranen nimissä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
U2...hieno nicki! Ei harvinaista vieläkään, sillä Jussi Salonoja voittaa mennen tullen noin 90% Bluesin pelaajista penkissä ja muussa lihasvoimassa.

Jakke Ruutu on kehittänyt voimaakin hieman lisää, mutta hänen suurin avunsahan on liikkeen + voiman oikea-aikainen yhdistelmä. Ihan eliittiä tässä ja vieläkin on ikävä Jaken pommeja SM-liigassa.
 

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voima ei ratkaise kaikkea!

Joo ei Ruutu mikään voimapesä oo, mutta kovaa se vaan taklaa. Myöskään Smith ei tietääkseni mikään hirmu vahva oo vaikka on kova tappeleen. Tunnustus pitää antaa Nielekäiselle siitä, että mies kävi tasaväkisen ja pitkän tappelun Smithiä vastaan alkukaudesta! Tästä voi päätellä hyvin sen ettei voima ratkaise taklaamisessa ja tappelemisessa kaikkea, vaikka hyötyä siitä aina on!
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Ite muistelin kanssa et Tono ois nostanu jtn 160 kg. Tais vastata ihan ite jopa Jypin sivuilla vai mitenkäs se oli... Noo, oli miten oli, ei oo ihan turha mies sekään.:p
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pasista sen verran, että koska miehen aerobinen kunto on huonohko, hän ei halua pitkiä tappeluja. Jos se hullu saisi vielä aerobisen kunnon kohdalleen, niin huh huh...;)

Myös Joonas Vihko ja jopa Kimmo Salminen taklaavat kovaa kokoonsa nähden, vauhti kohdallaan. Ja HIFKin junnuista Capo Grunnilla on hyvät voimaominaisuudet toisin kuin luullaan. Odotan malttamattomana mitä kesä tekee Capolle, Vihkohan tuli ihan eri jätkänä kesän jälkeen kehään. Capolla on tuhdit handut ja nytkin hän on taklaillut yllättävän miehekkäästi, Blues-matsissa kerran jopa seisovilta jaloilta vastustajan kumoon.
 

Belander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tässä on nyt lueskellut noita aiempia viestejä niin itse vätän että liigasta ei löydy kymmentäkään pelaajaa jotka nostaisivat penkistä yli 150kg.
150 kilon ylittäminen tai sanotaan niin että kun mennään yli 130kg:n, sen treenaaminen vaatii todella paljon salilla käyntiä eikä se penkkipunnerruskaan pelkästään riitä hyvään tulokseen.

Siinä täytyy olkapaat,ojentajat ja muut olla todella hyvässä kunnossa, ja siksi väitän ettei liiga pelaajilla ole aikaa sellaiseen.

Tihonovin aikana Lukossa oli omalla painolla kilpailu penkkipunnerruksessa ja voittaja oli JANNE SEVA. Mies nosti muistaakseni omalla painollaan 90kg noin 25 kertaa joka on todella kova tulos. Enkä usko kuitenkaan että SEVA saisi maximisaan enempää 130kg penkistä.

Mielestäni pelaajien tulisi harjoitella enemmän juuri omalla painomäärällä nostamista ja mahdollisimman pitkiä sarjoja jotta siitä olisi hyötyä.


Siinä se sanon minä !!
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Voimasta

Viestin lähetti Aatos



Nimenomaan lyhyet rajat helpottavat ns. penkkimaksimin ottamista, joista toiset ottaa sen vielä puhtaasti (käsillään), toiset
muuta kroppaa hyväksi käyttäen. Esim. rinnan nostaminen kaarelle, perse irti penkistä lyhyellä liikeradalla, jolloin energiaa
ei tarvita samalla mallilla kuin lyhyt raajaisella kaverilla.

Vahva yläkroppa asettaa alakropalle kontakti/laukaustilanteissa/taklaus erilaisia velvotteita. Ts. symmetrinen voima, etenkin vahvalla pelaajalla on tärkeätä eli voimaa tasaisesti koko kropassa. Esim. Sami Salo on hyvä esimerkki. Yläkropassa paljon voimaa, mutta suhteellisesti alavartalo ei seuraa perässä. Seuraus: loukkaantumiset.

Toivon Battleaxen kommenttia asiaan!!!!

--------------------------------------------------------

Korvissa soi Lugvin Van, kun kuulen luiden ruhjoutuvan.
- Dip.ins. Mauri "MooG" Konttinen -

Kommenttia:

Rinta kannattaa laittaa pienelle kaarelle, jotta rasitus osuisi rintalihaksille eikä olkapäille ja persettä ei kannata nostaa penkistä, koska selkä voipi hajota moisesta-en itsekään nosta, edes ykkösissä. Ja tosiaan jääkiekkoilijalle on tärkeää reenata keskivartaloa, koska sieltä se kaikki on kiinni(lämärit, väännöt ym.)-unohtamatta tietenkään jalkoja.
Penkki on kuitenkin hyvä yleisliike.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Jes!

Viestin lähetti JHag
Tämäkin ketju elää vielä...

Joo, penkissä nimenomaan tekniikka on suuressa roolissa. Itse nostan "filungilla" 135 kg ja oikein vähän yli 120 kg nyt, kun en treenaa varsinaisesti penkkiä. Filunki tarkoittaa juuri sitä perseen nostoa penkistä ja siten jalkojen ja alakropan sumeilematonta käyttöä. Mutta ei pitkäkätinen muuten pärjää. Pelkillä ojentajilla ei nosta erkkikään yli 150 kg ellei syö kunnon kuuria kaikkea mitä irti lähtee ja vielä Galina Kulakovan vanhoja eväsleipiä päälle.

Pientä kommenttia(kehua?) tähänkin:


Kyllä penkistä voi ottaa pelkillä ojentajillakin yli 200kg, itse teen penkkiä kapealla otteella parhaimmillani (toistaiseksi) 170kg:lla nelosen ja ilman mitään mömmöjä, eikä Kulakovan leipiä.
 

Q

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC (kutsuttu kunniajäsen)
Viestin lähetti trivekku

Ihmeellinen sattuma, kaikkein kovimmat kaverit IFK:ssa ovat olleet fiksuimpia siviilissä, Ruutu, Veke, Tomppa, Ruuttu vai mitä?

Jep, unohtamatta Börjeä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Voima ei ratkaise kaikkea!

Viestin lähetti Raimo
Joo ei Ruutu mikään voimapesä oo, mutta kovaa se vaan taklaa. Myöskään Smith ei tietääkseni mikään hirmu vahva oo vaikka on kova tappeleen. Tunnustus pitää antaa Nielekäiselle siitä, että mies kävi tasaväkisen ja pitkän tappelun Smithiä vastaan alkukaudesta! Tästä voi päätellä hyvin sen ettei voima ratkaise taklaamisessa ja tappelemisessa kaikkea, vaikka hyötyä siitä aina on!

Taklaamiseen auttaa lätkässä rajusti jos on hyvä tasapaino. Voima ja massa on hyvästä kulma väännöissä mutta et tee sillä mitään jos jalat on kun koivun halot. Kaiken A ja O on liikkuvuus.

Tappelu on yleensä kiinni röyhkeydestä ja rohkeudesta antaa ensimmäinen isku. Toisella kädellä kiinni ja loputon sarja kohti päätä ei ole niin väliä jos ei osu pääasia on tehdä kaverin olo tukalaksi ja siito kädet ja estää kaveria lyömästä (paita pään yli on vanha klassinen temppu). Nopeaan loppuun päästää jos onnistuu horjuttamaan kaverin tasapainoa. Harvemminhan tappelut loppuu knock outtiin yleensä ei lyönnit osu edes oikeaan osoitteeseen... Kokemuksen kautta voin sanoa että se on sama kuin sexissäkin SE ON ALOITTEESTA KIINNI!!!:D
 

Aatos

Jäsen
Re: Re: Jes!

Viestin lähetti Battleaxe
Viestin lähetti JHag
Tämäkin ketju elää vielä...

:


Kyllä penkistä voi ottaa pelkillä ojentajillakin yli 200kg, itse teen penkkiä kapealla otteella parhaimmillani (toistaiseksi) 170kg:lla nelosen ja ilman mitään mömmöjä, eikä Kulakovan leipiä.

Mömmöjä ei varmasti mene, mutta Kulakovan leiväthän ovat sun suurta herkkua. Itse nostan kaljatölkin yhdellä kädellä lukemattomia kertoja ja keskivartaloni on todella hyvin kehittynyt tosin syön kyllä kebabia aina Ufon nähdessäni. Kerran pari viikossa.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Re: Jes!

Viestin lähetti Aatos


Mömmöjä ei varmasti mene, mutta Kulakovan leiväthän ovat sun suurta herkkua. Itse nostan kaljatölkin yhdellä kädellä lukemattomia kertoja ja keskivartaloni on todella hyvin kehittynyt tosin syön kyllä kebabia aina Ufon nähdessäni. Kerran pari viikossa.

En epäile hetkeäkään sun kebabin syöntiäsi.
Itse nostan olutpullon vain kerran, juon tyhjäksi ja toistan tämän useita kertoja kunnes vaimo kalkattaa,- "Nukkumaan niinkuin ois jo!"
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Re: Re: Jes!

Viestin lähetti Battleaxe
Viestin lähetti JHag
Tämäkin ketju elää vielä...

Joo, penkissä nimenomaan tekniikka on suuressa roolissa. Itse nostan "filungilla" 135 kg ja oikein vähän yli 120 kg nyt, kun en treenaa varsinaisesti penkkiä. Filunki tarkoittaa juuri sitä perseen nostoa penkistä ja siten jalkojen ja alakropan sumeilematonta käyttöä. Mutta ei pitkäkätinen muuten pärjää. Pelkillä ojentajilla ei nosta erkkikään yli 150 kg ellei syö kunnon kuuria kaikkea mitä irti lähtee ja vielä Galina Kulakovan vanhoja eväsleipiä päälle.

Pientä kommenttia(kehua?) tähänkin:


Kyllä penkistä voi ottaa pelkillä ojentajillakin yli 200kg, itse teen penkkiä kapealla otteella parhaimmillani (toistaiseksi) 170kg:lla nelosen ja ilman mitään mömmöjä, eikä Kulakovan leipiä.

siis ymmärsinköhän nyt ihan oikein, että penkistä menee
135 mutta kapeella 170:llä nelonen?
 

ysiysi

Jäsen
Tuloksia

Sen verran voin sanoa, että esimerkiksi Suomen ehkä paras puolustaja Teppo Numminen nostaa penkistä noin 100kg (vain!?!). Juttelin itse hänen kanssaan kesällä -98.

Vähän yli sata penkista ja kyyksytä jos, vaikka mietitään etusyväkyykkyä, niin tommonen 140kg on hyvä jääkiekkoilijalle. Risto Dufva sanoi pari vuotta sittenm, että jääkiekkoilijan ihannevartalo on kuin telinevoimistelijalla. Ja tiedän kyseisen herran myös laittaneen pelaajiaan punttiennostokieltoon ja treenaamaan pelkästään kimmoisuutta ja nopeutta vähäksi aikaa viime syksynä. Eli ei pelkkä voima jääkiekkoilijaa tee.

cooperin testissä toissa syksynä (v. 2000) kolmen nuoren Jukuripelaajan tulokset olivat 3200-3350m. Eli kovakuntoisia jätkiä ja olin yllättynyt, kuinka he laittoivat hanttiin kestävyysurheilijoillekin. Onhan joskus sanottu, että lätkänpelaajan ei tarvitse lenkkiä juosta! (testi armeijassa). Veikkaan kyllä, että yksikään ainakaan liigakiekkoilija ei ainakaan alle kolmen tonnin jää cooperin testissä.
 

The Rock

Jäsen
Itse veikkaisin vahvimmiksi pelaajiksi seuraavia "lihaskimppuja":

Roman Vopat, Curtis Sheptak, Frank Banham, Robert Kantor, Marko Mäkinen, Arto Kuki, Janne Grönvall, Pasi Nielikäinen jne.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
No joo...kyllä taitaa olla 3000 cooperissa aika kova tulos puolelle pelaajista vaikka kovia jätkiä ovatkin...Veikkaisin, että liigassa on enemmän painoa ominaisuuksilla voima-nopeus, ei niinkään kestävyys. Ainakin harjoittelussa on nykyään muotia punttia ja 200-400m vetoja ja lajiharjoitteet.
Varsinkin nämä lihaskimput ovat pitemmillä matkoilla hukassa, isot lihakset kun tarvitsevat paljon happea.
 

Battleaxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
herjajengi:

Joo ymmärsit, eli JHag nostaa 135kg ja mulla se nelonen 170kg:lla kapealla otteella.
 

chandler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,NY RANGERS
prkl kertokaas te asiaa paremmin tuntevat,että miten kiekkoilijat on niin helvetin isoja jätkiä,vaikka voimaa ei ole kuitenkaan niin paljoa kuin tavallisilla bodareilla,miten ne oikein reenaa vetääkö paljon vai vähän toistoja,kun näin keväällä kari haakanan niin kyllä ihmettelin että voi helvetti kyllä on aika karju,kertokaa te jotka tiedätte
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Belander
Mitä tässä on nyt lueskellut noita aiempia viestejä niin itse vätän että liigasta ei löydy kymmentäkään pelaajaa jotka nostaisivat penkistä yli 150kg.
150 kilon ylittäminen tai sanotaan niin että kun mennään yli 130kg:n, sen treenaaminen vaatii todella paljon salilla käyntiä eikä se penkkipunnerruskaan pelkästään riitä hyvään tulokseen

Voisin kertoa, että Janne Mäkelä (pelaa Ässissä ja oli vielä viime vuonna A-junnu ikäinen) vetää penkistä 120 kg:lla 6 sarjoja, ja monta sarjaa vetikin. Olen itse nähnyt tämän Isomäen jäähallin punttisalilla. Ja muutenkin "mälli" on mielestäni voimakkaimpia liigassa pelaavia nuoria. Ja vielä kun vuosia tulee lisää, niin tulevaisuudessa "mälli" on liigan voimakkaimpia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös