Vahvimmat pelaajat

  • 53 336
  • 180

mrmasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tossa kun jossain ketjussa käsiteltiin kovimpia laukojia, niin mä tässä viime kausien aikana aina silloin tällöin olen miettinyt, että missä kunnossa noi jätkät on fyysisesti? Tarkoitan maksimivoimaa!

1) Paljonkohan keskiverto pelaaja nostaa esimerkiksi penkistä?

2) Paljonkohan keskiverto pelaaja nostaa jalkakyykkyä?

3) Entäs millaisia "huhuja" olette kuulleet jonkun suosikki tms. pelaajan nostavan? Kuka on liigan kovin?

4) Entäs paljon irtoaa Cooper testissä?

Ok, mä tiedän, että jollain penkkituloksella ei hirveästi ole tekemistä jääkiekon pelaamisen kanssa, mutta siitä saa jonkun kuvan, kannattaako äijiä etuilla nakkikiskan jonossa?!? Heh, huono vitsi...
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti mrmasa
1) Paljonkohan keskiverto pelaaja nostaa esimerkiksi penkistä?

En tiedä keskiverrosta, mutta Janecky nosti silloin 90-luvun puolessa välissä 140-160 kg.
 

liverpool

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues & Liverpool
Janne Seva, Jani Virtanen ja Mikael Jämsänen nostaa 150-160 kg penkistä...muuta en sitten tiedäkkään...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
aigars nostaa 250 kiloa penkistä
 

Käikäle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Kun veikkaajassa oli juttua Raipesta ennen olympiaadeja niin siinä sanottiin, että kyllä Raipe kesän treenikauden jälkeen vetää satkun penkistä niin oli se pieni pettymys.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Suhtaudun tietyllä epäluulolla kiekkoilijoiden 160 kg penkkipunnerruksiin.Siihen tarvitaan jo massaa kehossa joka syö liikkuvuutta.Jos kiekkoilija nostaan tuon on hänen syytä kiireesti muuttaa harjoitusohjelmaa.Punteista on tullut itsetarkoitus.

Normaalilla kiekkoilijalla tulee luonnollisesti olla jonkiverran myös voimaa.Lihaksisto pitää treenata kuntoon.Puhtaana voimana 100 kg penkiltä riittää hyvin.Se on saatava käyttöön kentällä.

Ne jotka väittävät kaljabaarissa nostavansa 120 kg nostavat keskimäärin 87,2 kg.Tämä on tutkittua tietoa.

Taubertia väitettiin joskus liigan vahvimmaksi.Mitkä lienevät todelliset punttitulokset.
 

Iceberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC ja FC TPS
Viestin lähetti Käikäle
Kun veikkaajassa oli juttua Raipesta ennen olympiaadeja niin siinä sanottiin, että kyllä Raipe kesän treenikauden jälkeen vetää satkun penkistä niin oli se pieni pettymys.

Niin? Pelataanko lätkää penkkituloksen perusteella? Eiköhän jääkiekkoilijan voimaa tule mitata hyvällä ja tasapainoisella kokonaisuudella. Sadan kilon penkkitulos on varmasti ihan riittävä ja uskon, että Raipekin on keskittynyt enemmän keskivartalon voimaan ja jalkoihin, koska hän ei ole pelaajatyyppinä mikään kulmavääntäjä, vaan taitopelaaja, jolla on tärkeää löytyä ainakin hyvää tasapainoa ja luisteluvoimaa.
 

Baritoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES, Vasen Pakki Kerho, Murskeat Lokit, TurHmA
Viestin lähetti Iceberg


uskon, että Raipekin on keskittynyt enemmän keskivartalon voimaan ja jalkoihin, koska hän ei ole pelaajatyyppinä mikään kulmavääntäjä, vaan taitopelaaja, jolla on tärkeää löytyä ainakin hyvää tasapainoa ja luisteluvoimaa.


Osuit ns. Naulan Kantaan. Raipen selkäongelmatkin ovat pakottaneet hänet hankkimaan hirmuisesti voimaa juuri tuohon osaan vartaloa. Seuratkaapa, kun äijä suojaa kiekkoa selkä maaliin päin: horjuttaminen on melko vaikeaa.

80-luvulla Summanen oli edelläkävijä voimaharjoittelussa. Siilloiseen amatööriaikaan suosittiin penkkikulttuuria, mutta Rami oli tajunnut pystyvänsä lähestymään huippua hankkimalla voimaa ennen kaikkea jalkoihin. Lopputuloksena Ramin alaruumis oli niin hirveän vahva, että hän oli nopeudeltaan täysin ylivoimainen SM-liigassa. Paremmilla käsillä varustettuna hän olisi Ripan syötöistä nakuttanut kaudella 82-83 maaliennätyksen, jota kukaan ei edes teoriassa olisi koskaan voinut uhata. (MAINOS, MAINOS, MAINOS: lue lisää V&V-kirjasta.)

Brian Rafalskilla on hivenen samankaltainen historia. Hänkään ei nimittäin ole luistelutekniikaltaan mikään reijoruotsalainen, mutta suunnattomat lihakset perseen ympäristössä saavat miehen lentämään kentällä.

Vopat saattaa olla fyysisiltä ominaisuuksiltaan liigan ykkönen. Penkkitulos oli jotain 160. Suurehko yllätys oli se, että Jarkko Nikander oli Ilveksen kakkonen tässä harjoitteessa.

B
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jouko Ahola, Suomi
 

Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itseäni kiinnostaisi lähinnä minkähän kokoisilla käsipainoilla vahvimmat pelaajat pystyvät tekemään hauiskääntöjä ja kuinka paljon ylätaljassa on painoa, kun vedetään niskan taakse? Myös vatsalihasliikkeet/min. kiinnostaa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Lisätään tuohon B:n tekstiin sen verran, että Raimo Helminen on tänä päivänäkin eräs liigan kovakuntosimmista jätkistä. Juoksee cooperissa varmasti liigan top-10:iin. Ilveksestä edelle ei mene kuin toinen harjoittelunarkomaani, eli V. Viitakoski.
 

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joskus huhuttiin, että Janecky ois nostanu 180kg penkistä. No ite en tosta tiedä, mutta Lehdon Joni nosti aikoinaan 167.5. Tämän hän on itse kertonut jääkiekkolehdessä aikoinaan! Myös Tapparan Arto Kuki on erittäin vahva pelaaja.
 

mrmasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joku tässä ketjussa sanoi, että esim. 150 kilon nostaminen penkistä vaatii jo helvetisti massaa?

Itse muistan kuulleeni joskus, että Raato halusi Santeri Heiskasen Jokereihin pääasiassa hurjan fysiikkansa takia! Jos oikein muistan, niin "Santtu" oli 180 pitkä ja painoi 80 kg eli ei ainakaan tässä tapauksessa voida mistään hirveästä "massamiehestä" puhua! Penkiltä kuulemma nousi kuitenkin 6* 120 kg !!!

Samaten muistan jostain nettisivulta lukeneeni, että esim. HPK:n Eero Somervuori nostaisi myös helposti 120 kg, vaikken mä totakaan kaveria minään kehonrakentaja pidä...?

Miten muuten on noiden pelaajien elopainojen kanssa? Jos esimerkiksi Jokereiden Haakana ilmoittaa painokseen 104 kg, niin onko toi mitattu kalsarit jalassa (HIFK:ssa munasillaan :) *kuitti* vai onko tossa aina muutama kilo "löysää", jotta saadaan joukkue näyttämään fyysisemmältä?
 

Raimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä ne kokolailla on oikeita tuloksia. NHL:ssä on tapana laittaa muutama kilo ja sentti lisää mittoihin. Varmaan sm-liigassakaan ei yleensä pyöristetä mittoja kovin herkästi alaspäin! Tietääkö kukaan paljonko Mäkiaho nostaa penkistä? Ainakin kaverilla on kuulemma hurjat mitat joskaan pituutta ei kai ole kuin jotain 181cm, mutta painoa sitäkin enemmän!
 
G

Guest

mäkiaho ottaa n.140-150kg,näin olen kuullut.
joku kysyi että millä painoilla pelaajat ottaa hauis kääntöjä,itse olen nähnyt,kun f.banham otti 22.5kg:n käsipainoilla hauis kääntöjä,joka on ihan ok,joku kysyi myös ylätaljasta,marko tuomainen veti viime kesänä 85kg:lla jotain kymmenen(10) sarjoja,ei kuitenkaan vetäny naama punasena,eli enemmänki ois varmaan menny.
itse kysymykseen kuka on vahvin veikkaisin roman vopattia,joka jhagin mukaan ottaa penkiltä180-200kg.
joku on myös sanonut että pasi saarela ottaisi 200kg,mutta tämä ei ole mikään 100 varma tieto.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Muistaakseni Kärppien keskustelupalstalle oli puhetta kyseisestä asiasta tuossa syksyllä. Joku siellä kertoi, että on nähnyt monien tzadin kiekkoporukoitten äijien salisuorituksia. Ton veti kuulemma 160, Saarela jotain 140, ja Nielikäinen jotain ihan pimeetä, oisko ollu 190. Suhtaudun kyllä noihin suurella varauksella. Kyseiset äijät on kyllä vahvoja, mutta noissa luvuissa on hieman... hmm, sanotaanko tzadi-lisää :D

Mutta se on kyllä ihan totta, että ei sillä penkkituloksella oo kaukalossa paljoa väliä. Vaikka nostas penkiltä hevosen, niin se ei paljoa auta, jos vaan ei saa kiekkoa maaliin :p
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti mrmasa
Tossa kun jossain ketjussa käsiteltiin kovimpia laukojia, niin mä tässä viime kausien aikana aina silloin tällöin olen miettinyt, että missä kunnossa noi jätkät on fyysisesti? Tarkoitan maksimivoimaa!

Ihan vinkkinä, että pelaajat eivät voi varsinaista hirmupunttia tehdä, koska lihasten tarkkuus kärsii massan kasvaessa. Toki punttia pitää vetää, mutta mihinkään Tony Halme-lukuihin kiekkoilijat eivät pääse.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti mrmasa
Joku tässä ketjussa sanoi, että esim. 150 kilon nostaminen penkistä vaatii jo helvetisti massaa?

Itse muistan kuulleeni joskus, että Raato halusi Santeri Heiskasen Jokereihin pääasiassa hurjan fysiikkansa takia! Jos oikein muistan, niin "Santtu" oli 180 pitkä ja painoi 80 kg eli ei ainakaan tässä tapauksessa voida mistään hirveästä "massamiehestä" puhua! Penkiltä kuulemma nousi kuitenkin 6* 120 kg !!

Tuosta onkin sitten enää 30 kiloa matkaa 150 kiloon. Voin kertoa, että se on paljon. Eivät kiekkoilijat sitäpaitsi tarvitse jotain 160 kilon penkkitreenejä. Ei sillä saa aikaan yhtään mitään. Toki lihasta pitää olla, mutta vedot lähtevät kyllä 95% tekniikalla. Katsokaa vaikka Paul Kariyaa, johon verrattuna minä olen hirmukaappi. Silti en taatusti ammu yhtä hyvin.

Ja kyllä, 150 kilon penkitys vaatii massaa.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pyh. Meillä onkin ollut joukkueen vahvin ihminen valmentajana :)
Asiasta on useita kertoja mainittu lehdistössä.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Janne Seva, Jani Virtanen ja Mikael Jämsänen nostaa 150-160 kg penkistä...muuta en sitten tiedäkkään...

Aika hiljasta. Kesällä kun seurasin Bluesin punttitreenejä niin voin sanoa että Sevan tulos on luultavasti sellaiset 125-130 kiloa. Jämsänen voi kyllä olla kova penkkaaja; tukeva jäbä, lyhyet kädet. Mutta mitä hyötyä siitä on kaukalossa? Jämä on sen verran pieni että jää isompien jätkien jyrän alle oli penkkitulos mikä tahansa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti mrmasa
Tossa kun jossain ketjussa käsiteltiin kovimpia laukojia, niin mä tässä viime kausien aikana aina silloin tällöin olen miettinyt, että missä kunnossa noi jätkät on fyysisesti? Tarkoitan maksimivoimaa!

Tarkoista arvoista ei ole tietoa mutta Mika Alatalo tiettävästi voittaa kaikki voimakategoriat TPS:n sisällä. Kuntopyörän poljennassa Altsilla on myös Arizonan ennätys!
 

heka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti the great leo
Muistaakseni Kärppien keskustelupalstalle oli puhetta kyseisestä asiasta tuossa syksyllä. Joku siellä kertoi, että on nähnyt monien tzadin kiekkoporukoitten äijien salisuorituksia. Ton veti kuulemma 160, Saarela jotain 140, ja Nielikäinen jotain ihan pimeetä, oisko ollu 190. Suhtaudun kyllä noihin suurella varauksella. Kyseiset äijät on kyllä vahvoja, mutta noissa luvuissa on hieman... hmm, sanotaanko tzadi-lisää :D

Mutta se on kyllä ihan totta, että ei sillä penkkituloksella oo kaukalossa paljoa väliä. Vaikka nostas penkiltä hevosen, niin se ei paljoa auta, jos vaan ei saa kiekkoa maaliin :p

Tämän illan yllättävä kuumakalle Petr Ton tosiaan nostaa tuon 160kg penkistä. Ainakin kaveri kertoi toissa syksyn haastattelussa JYP:n nettisivuilla oman ennätyksen olavan 160...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös