Jos pysytään positiivisissa asioissa, ettei kukaan suuttuisi niin lähtökohdat ensi kauteen on tietysti loistavat. Viiri katossa, ilmeisesti hyvä taloudellinen(kin) tulos viime kaudesta, sarjan paras maalivahti ilmeisesti jatkaa Sportissa, A-junnut aloittaa liigataistot syksyllä ja saatiin viimein pelaajahankinnoista vastaava mies firmaan. Hänen onnistumistaan toivotaan kovasti, mutta ei ainakaan paljon huonommin voi enää mennä jos peilataan parin viime kauden ulkkarihankintoihin.
Näillä asioilla tietysti on hyvä perustella omaa näkemystään Sportin tilanteesta niiden, jotka ei löydä toiminnasta mitään parannettavaa. Ymmärrän täysin, onhan tuo hieno lista ja pelkästään tulosta ajatellen eteenpäin menoa tapahtui selkeästi. Itse olen toki eri mieltä tavasta jolla hieno tulos saavutettiin, niin kuin olen monta kertaa jo todennut. Riski jonka Sport otti oli aivan liian suuri, mutta onneksi tällä kertaa riski kannatti.
En oikein tiedä kumpaa odotan enemmän, Mestis-kautta 09-10 vai A-junnujen liigaa 09-10 koska edustus pärjää varmasti tuolla budjetilla ja pelaajarungolla. A-junnuista en ole niin varma ainakaan vielä, koska heillä on elämänsä haaste edessä ja Sportin tulisi panostaa siihen jengiin enemmän kuin koskaan.
Tiedän kyllä mitä Tami kertoi bladetissa junnuista ja siitä ketä otetaan rinkiin ja viitosketju omista junnuista jne. Se ei tule yllätyksenä, että Tami sanoo juuri ne oikeat asiat kauden alla kannattajille saadakseen kausikortteja myytyä ja porukan innostumaan. Siinä hommassa Tami on varmaan Suomen paras. Sen toteutus sitten taas...
Odotellaan tiedotustilaisuuksia rauhassa. Kovia nimiä Mestistasolle varmaan tulee. Mutta toivottavasti ykkössentterin palkkaa ei makseta viidelle kaverille koska peliajan voi antaa vain yhdelle. Seitsemän peliminuutin miehelle ei viitsisi maksaa 40 tonnia kaudesta.